Neuvola

Täällä käyty myös neuvolassa vko 38+3.. paino 67,5 eli nyt olis 10kg täynnä lähtöpainoon. Verenpaine 110/73. Pää alaspäin on ei ihan kiinnittynyt kuitenkaan mutta alhaalla on eikä pitäis päästä enää kääntymään toisinpäin... sf 31cm.. ei muutaku odotellaan.. seuraava aika otettiin lasketulle päivälle 17.1 niin saas nähdä miten käy... :)
 
Täällä käyty myös neuvolassa vko 38+3.. paino 67,5 eli nyt olis 10kg täynnä lähtöpainoon. Verenpaine 110/73. Pää alaspäin on ei ihan kiinnittynyt kuitenkaan mutta alhaalla on eikä pitäis päästä enää kääntymään toisinpäin... sf 31cm.. ei muutaku odotellaan.. seuraava aika otettiin lasketulle päivälle 17.1 niin saas nähdä miten käy... :)

Aika pieni sf mitta, ootko saanu mitään kokoarviota vauvan syntymäpainosta? :)
 
Mul oli sf mitta viimeks ku mitattiin 38+6 ni oli noussu 32cm. Ja meijän neiti menee siin keski- ja alakäyrän välimaastossa. Painoarvioks annettiin et jos laskettuna aikana syntyy ni hieman reilu 3kiloa :)
 
Mulla oli tiistaina rv36+0 sf-mitta 32cm mikä siis keskikäyrällä. Silti lääkäri mietti, et onko lapsivettä tarpeeksi...? Päätyivät terkan kanssa siihen, että katsotaan seuraavaan neuvolakertaan eli 2viikon päähän, koska nyt oli taas eri terkka (jo kolmas eri) ja seuraavalla kerralla taas oma eli miettivät johtuuko käyrän laskusuunta (oli viimeks siinä +1viivalla) mittaustyylin erosta. No nyt sit mietin, että kun valkovuotoa tulee koko ajan jonkin verran, niin mistä hitosta tiedän, jos vaikka samalla tihkuu lapsivettä. Mun systerille nimittäin kävi niin, et lapsivettä tihkuili pikkuhiljaa ja otettiin sit osastolle. Musta tuntuu, et alapää koko ajan hiukan märkä, mut en sit tie onko vaa sitä valkovuotoa vai myös jotain muuta...
 
Mulla oli tiistaina rv36+0 sf-mitta 32cm mikä siis keskikäyrällä. Silti lääkäri mietti, et onko lapsivettä tarpeeksi...? Päätyivät terkan kanssa siihen, että katsotaan seuraavaan neuvolakertaan eli 2viikon päähän, koska nyt oli taas eri terkka (jo kolmas eri) ja seuraavalla kerralla taas oma eli miettivät johtuuko käyrän laskusuunta (oli viimeks siinä +1viivalla) mittaustyylin erosta. No nyt sit mietin, että kun valkovuotoa tulee koko ajan jonkin verran, niin mistä hitosta tiedän, jos vaikka samalla tihkuu lapsivettä. Mun systerille nimittäin kävi niin, et lapsivettä tihkuili pikkuhiljaa ja otettiin sit osastolle. Musta tuntuu, et alapää koko ajan hiukan märkä, mut en sit tie onko vaa sitä valkovuotoa vai myös jotain muuta...

Mul on kans sanottu että lapsivettä on normaalia vähemmän, mut ei kuitenkaan siihen olla reagoitu mitenkään. Ja välillä on kyl pikkarit sen verran märät et välil tulee pelko et jos se onki lapsivettä mitä tihkuu...
 
Onko Hannaka sun maha myös aika "pieni" eli sellainen napakka paketti eikä mikään hyllyvä masu? Mulla nimittäin maha on tosi kiintee paketti ja hyvin tuntee vauvan siitä läpi.
 
Veikkaavat noin 3 kg, eipä oo ollu suurempi mitta aikaisemminkaan... viimeksi pojan kanssa sama mitta ennen kuin syntyi ja poika oli reilu 3,7 kg ja 51cm....
 
Onko Hannaka sun maha myös aika "pieni" eli sellainen napakka paketti eikä mikään hyllyvä masu? Mulla nimittäin maha on tosi kiintee paketti ja hyvin tuntee vauvan siitä läpi.

Joo, oon melko pieni masu ja just tosi kiinteä. Ja kyl tuntuu heti ku toinen yrittää vähänki venyttää itseään !
 
Mun sf mitta oli 32 ja menee keskikäyrän alapuolella, niin aattelin että 31 vielä enemmän :D
 
Tänään käyty neuvolassa ja nyt jäi kyllä positiivininen ja hyvä mieli. Painoa tullut kahteen viikkon 58g/vk! :) Pikkuveli on alhaalla ja kiinnittymyt lähes tulkoon kokonaan. Vähän vielä pää liikkui. Verenpaineet mun arvoille koholla eli 129/88!! Tää viiminen huomio siksi tärkeä, että viime raskaudessa kakkosen kohdalla korkeat paineet neuvolassa enteili seuraavan päivän synnytystä. Nyt siis rv 40+1. Sain toki uuden ajan vielä perjantaille, jolloin varaillaan synnärille aika ensi keskiviikoksi(18.1) ellei sitä ennen ala itekseen tulemaan, MUTTA nyt on kyllä niin vahva tunne, että asiat käynnistyy kyllä ihan omalla painollaan :happy:
 
Mäkin justiin tulin neuvolasta. Vauva kuulemma melko korkealla. Jännä ku oli laskeutunu sillon kuulemma joulukuun puolivälin maissa todella matalalle jo ja nyt muka korkeella. Noh, olkoon. Kaikki näyttäis olevan ihan kunnossa, kahen viikon päästä seuraava nla-aika ja tässä välissä 13.pv kasvukontrolli. Th sanoi että sellanen 2,8kg ois näin käsin tunnustellen nyt. Saas nähä miten tarkat tassut sillä :grin
 
Tänään käyty neuvolassa ja nyt jäi kyllä positiivininen ja hyvä mieli. Painoa tullut kahteen viikkon 58g/vk! :) Pikkuveli on alhaalla ja kiinnittymyt lähes tulkoon kokonaan. Vähän vielä pää liikkui. Verenpaineet mun arvoille koholla eli 129/88!! Tää viiminen huomio siksi tärkeä, että viime raskaudessa kakkosen kohdalla korkeat paineet neuvolassa enteili seuraavan päivän synnytystä. Nyt siis rv 40+1. Sain toki uuden ajan vielä perjantaille, jolloin varaillaan synnärille aika ensi keskiviikoksi(18.1) ellei sitä ennen ala itekseen tulemaan, MUTTA nyt on kyllä niin vahva tunne, että asiat käynnistyy kyllä ihan omalla painollaan :happy:

Oispa hienoa jos pääsisit tositoimiin pian! Toivotaan et paineiden nousu ennakoisi jälleen synnytystä.

Mäkin justiin tulin neuvolasta. Vauva kuulemma melko korkealla. Jännä ku oli laskeutunu sillon kuulemma joulukuun puolivälin maissa todella matalalle jo ja nyt muka korkeella. Noh, olkoon. Kaikki näyttäis olevan ihan kunnossa, kahen viikon päästä seuraava nla-aika ja tässä välissä 13.pv kasvukontrolli. Th sanoi että sellanen 2,8kg ois näin käsin tunnustellen nyt. Saas nähä miten tarkat tassut sillä :grin

Voi että miten suloisen pieni vauva sieltä on tulossa! En malttais odottaa itsekään seuraavaa neuvolaa jossa toivottavasti arvioidaan vauvan kokoa. Varmasti samoja mittoja saan ku Ipakin, aika lähellä on tuo sitä mitä mullekin aiemmin arvioitiin.
 
Toi tosiaan voi vaikuttaa toi odottajan pituus...mäkin oon 160cm ja rv36+0 neuvolassa sf 32cm ja oli siis laskusuunnassa eli ollut korkeempikin...tosin miettivät mittauseroa, kun 3 eri mittaajaa ollut... ☺
 
Mietin kans eilen tekeekö mittaaja eroa tuohon sf-mittaan. Viikko sitten neuvolalääkäri sai 28 ja eilen kätilö 31 o_O Alakäyrän tuntumassa tässä silti mennään. rv 37+2.
 
Neuvolassa käyty ja oikee hävetti mennä autolla toi parisataa metriä mutta ku o oikee pääkallokeli. Hemppa noussu hyvin vaikken oo rautaa muistanu syödäkkää enää. Verenpaine vähä alhainen. Painoo tullu 350g/viikko mistä oon tyytyväinen ku pienin nousu tän raskauden aikana eikä tarvis yhtään tulla enempää ku 26kg on tullu :eek: vauva kuulemma selvästi laskeutunu viimeviikosta ja pää kiinnittynyt ja kasvot alaspäin :) nyt vaan sit ootellaa koska hän syntyy :)
 
Rv 37+2 ja neuvola takana. Sf mitta oli 38cm. Tiedän, että on suuri, mutta ei huoleta.
Kaksi viikkoa sitten painoarvio ultrassa 3300g, joten nyt varmaan n. 3700g.

Edellinen lapsi oli rv 35+ sf36 ja silti syntyessään 37+5 painoa vain 3055g.
Joten ei tarkoita automaattisesti jättivauvaa.
Mut kyllä tämä isompi on kuin edellinen!

Verenpaine oli matala, virtsanäyte puhdas, painoa tullut n.400g/vko nyt. Painoa tullut koko raskauden aikana nyt 13,4kg.

Pää alhaalla, ei kiinnittynyt (edellinen ei kiinnittynyt missään vaiheessa) ja (miehen mukaan) kohdunsuu väljästi kahdelle sormelle auki.

Toivottavasti ei enään käydä äitiysneuvolassa, vaan seuraavan kerran nähdään kotikäynnillä vauvaa katsomassa.
 
Pystyykö tota kohdunsuuta ite tuntemaan onko auki vai ei? En ees jaksa olettaa et mies osais mutta osaisinkohan ite.:hilarious: En tosin oo kokeillu ees että mitä sieltä pitäs tunnustella ja miltä kohtaa.

Ärsyttäviä härnäyssupistuksia on nyt ollu aamuyöstä asti ja ois kiva tietää tekeekö nää mitään. :sour: Olo ei oo niin tukala et soittaisin synnärille tulevani - enempi vaa ärsyttää. Neuvolassa ne ei taida koskaan sitä kohdunsuun tilannetta sen kummemmin tutkia?
 
Takaisin
Top