Neuvola-/ultrakuulumiset

Onko täällä muita jotka menossa sikiöseulontaan? Sehän taisi olla valinnainen.. Ensimmäinen ultra vasta 2.6, Kauhian pitkä aika että saa tietää onko kaikki hyvin. Paljonko suunilleen maksaa varhaisultra? pelko persiis ku oireita ei oo muutaku etomine sillo tällö.
 
Pitäisi varmaan itsekin varata neuvola. Mun on ihan hirveän vaikea hoitaa arkisin 8-16.00 noita neuvolakäyntejä yms, ja ahdistaa jo etukäteen miten saan kaikki ultrat, verikokeet, lääkärit ja neuvolakäynnit sumplittua :sad001
Mulla on sellainen tilanne, etten voi edes kertoa tästä raskaudesta vielä vähään aikaan, taloudellisista(kin) syistä, joten täytyy vaan yrittää hoitaa jotenkin pakolliset lääkärit yms ja käydä neuvolassa niin harvakseltaan kuin mahdollista. Voi ahdistus :sad001
En mene ylimääräisiin ultratutkimuksiin. Lahdessa on kaksi ultraa. np ja sitten rakenne. Lääkärikäynneillä katsotaan ultralla pikaisesti myös, joten ei varsinaisesti tarvetta ylimääräisille :)
 
Mä otan kaikki mitä vaan saan!! :) tosin, sikiöseulonta pitää sisällään harmittomat verikoe&UÄ tutkimukset jotka siis toivon itselleni. Sikiön kromosomitutkimus tehdään lapsivesi tai istukkanäytteestä mun ymmärtääkseni vasta jos kahdessa ensimmäisessä on ollutjotain poikkeavaa. Siinä tutkimuksessa on kait jokin pieni riski, onneks viimeks ei tarttettu kun tosiaan noissa kahdessa ekassa arvot oli normaalit.. tässä toki voi olla kunta tai tapauskohtaisia eroja..?
 
Rosita, työn tai asemanko takia et voi raskaudesta kertoa, sekö on se taloudellinen syy jos saa udella?
 
Olen perhepäivähoitaja. Yrittäjä. Jos nyt kerron, niin vanhemmat etsivät pikimiten uudet hoitopaikat. Eli varmaan jo kesälomien jälkeen, jolloin joudun syksyn olemaan ilman tuloja, joka taas tarkoittaa etten pysty maksamaan itselleni äitiysrahaa. Äitiysraha määräytyy yel-maksujen mukaan, jonka suuruuden määrittelen itse.
Ja jos ei ole tuloja, en voi maksaa yel-maksua :sad001
Ja en kyllä mistään saisi uusia hoitolapsia muutamaksi kuukaudeksi. Ja muutenkin ovat ihanat perheet, jotka mielellään pitäisin loppuun asti.
Toki etsin heille sitten uudet hyvät hoitopaikat, etteivät jää loppusyksystä liriin :)
Mun on siis hyvin hankala päivisin hoitaa mitään, kun on omat ja hoitolapset kotona..
Voi ahdistus!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No voi että! Ymmärrän.. voihan kyllä mikä tilanne noiden lääkäriaikojen ja tosiaan tulevaisuuden kanssa. No täytyy toivoa että saisit mahdollisimman helposti asiat järjestyyn. Perheet luulisi ymmärtävän tilanteesi, minä ainakin ymmärtäisin :) sitten ei jää kuin ultriin ym pääseminen, tsemppiä! :D
 
tänään jo olin ultrassa. Lapsi on 9mm pitkä. Ja alkaa jo olemaan aika iso. Joko olen viikoilla 7 tai viikolla 8. TOhtori ei osannut sanoa tarkkaa aikaa joten uudelleen 2 vko päästä.
 
Miten jotkut on päässeet jo neuvolaan viikolla 6 tai aiemmin? Meillä ei saa aikaa ennen kun on 8 viikkoa täynnä :/ En malta odottaa neuvolakäyntejä, meillä on niin kiva neuvolatätikin :)
 
itse pääsin kun luultiin että voisin olla jo jopa 17 viikolla. Menkat kun olleet helmikuussa epänormaalit. Nyt epäiltiin että ne oli silti normaalit. Itsellä vaikuttaa paljon se että olen itse alalla töissä ja osasin hyvin perustella noi epäilyt. Ei normaalisti ennen 8 viikkoa pääse ultraan. Itse menen neuvolan ekaan käyntiinkin vasta toukokuun ekalla viikolla. Mutta nyt selvitettiin ensin että oonko viikolla 17 vai viikolla 9. Nyt epäilynä tuo jälkimmäinen :)
 
Mä sain ajan niin aikasin koska pelkään keskenmenoa aikaisempien kokemusten takia

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä neuvola 2.5 vasta. Enemmän jännitän sinne vk 12 asti että kaikki menee hyvin. Yksi keskenmeno takana ennen viimeisintä raskautta josta tyttö nyt 6 kk. Meil on kyl sellanen hösösösö neuvolantäti et voin vaan kuvitella mikä hösääminen alkaa kun meen tän raskauden ekaan käyntiin. Kun niin painotti "On sitten hyvä odottaa vuosi ennen uutta raskautta":rolleyes:
 
Sama juttu täällä, pääsen neuvolaan jo tiistaina josta lähetteellä kunnan varhaisultraan justiinsa 3 keskenmenon vuoksi. Multa löydettiin myös tammikuussa kysta toisesta munasarjasta joten sen kontrolloimiseksikin täytyy jo tutkia varhain. Eli jos kutsua ei heti tulisikaan niin ole onnellinen, silloin kaikki on hyvin vaikka muistan kyllä ekasta kuinka se ei yhtään lohduta! :)
 
Meillä ei voi neuvolassa ultrata ollenkaan, mutta täällä äitiyspolille pääsee kyllä ultraan aika herkästi, nytkin neuvolatäti kyllä jo kysyi haluanko ultraan, kun lasketusta ajasta ei ole ihan varmuutta. Mutta en ole niin hätäilevää tyyppiä, että vielä toistaiseksi haluaisin, se lääkärisetäkin on niin outo siellä.
 
Lääkäreitä on monenlaisia. Ikävä kyllä.
Mulle totesi lääkäri tokan raskauden ekassa ultrassa että: "Kyllä täällä on yksi kappale sikiöitä, ja näkyypä olevan vielä eläväkin."
Eihän tuo nyt maailmanvakavaa, mutta ehkä voisi kuitenkin vähän eritavalla ilmaista, että kaikki on kunnossa.



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minulla ensimmäinen neuvola käynti 8.5 ja jännittää odottaa niin kauan. Mutta enemmän jännittää odotella ensimmäistä ultraa.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Lääkäreitä on monenlaisia. Ikävä kyllä.
Mulle totesi lääkäri tokan raskauden ekassa ultrassa että: "Kyllä täällä on yksi kappale sikiöitä, ja näkyypä olevan vielä eläväkin."

Yritti varmaan olla kauhean hauska... Pitäis kyllä lääkäreidenkin vähän miettiä, missä tilanteessa voi vitsailla ja mitä ylipäätään raskaana olevalle voi sanoa! Raskaana sitä on niin herkässä tilassa, että sitä voi loukkaantua ja pahoittaa mielensä paljon pienemmästä kuin normaalisti! o_O
 
minä menen parin viikon päästä lääkärille inshaAllah ja samalla pyydän ultran ku on nuo 5 km taustalla... haluun nähä onko siellä ketää, viimeks loppukesäst oli tuulimuna joka tuli ulos siellä rv 10-11+ ja se oli se 5. peräkkäinen. ennen sitä ollu 2 keskeytynyttä joista kaavintaan ja yks tuulimuna tuolla 2011 loppuvuodest.
täällä missä mä asun ei ol neuvolaa oikeestaa vaan mennää terveyskeskuksee ja maksetaa lääkärikäynti sille joka osaa kyseisen alan eli saapi nähä millai mun uus lääkäri on ku edellinen meni toisee paikkaa ja sillä oma klinikka.
 
Me ollaan menossa neuvolaan 7.5 (nyt rv 5+3) mutta aika tiukkaa tekee odotella sinne asti.. Kauheesti tekisi mieli mennä ultraan jo parin viikon päästä, kun ensimmäistä odotellaan ja olisi kiva saada ihan konkreettinen todiste siitä että sieltä on jotain tulossa. Meillähän ei neuvolassa ultrata vaan joskus myöhemmin vasta :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top