Neuvola- ja ultrauutisia!

Osanotot kattokassinen ja onnea jatkoon, toivottavasti tärppää pian uudestaan!

Meillä oli eka neuvola viime tiistaina, jolloin menkoista laskettuna rv 9+0 ja lasketuks ajaks siis 25.12. Itse kyllä uskon että myöhäistetään ainakin viikolla ellei kolmella kunhan ultras käydään 7.6. Täälläpäin on tapana mennä lääkärille ekan nlakäynnin jälkeen, miten teillä muilla? Meillä lääkäri on nyt torstaina. Ja ensviikol sitten ultra. :) Kivaa, ei vaan malttais odottaa. Omien laskujen mukaan olen tänään viikol 7+0, kohtu olis nyt appelsiinin kokoinen. :) Mut mennään neuvolatädin laskujen mukaan rv 9+6, ennenku toisin todetaan.

 
Ihanaa! Sain neuvolasta ajan varhaisultraan kun valittelin sitä yhdynnän jälkeistä tuhrua mitä mulla oli vloppuna  ja se ultra onkin jo torstaina :) <3 Sillon ois 6+6 ... voikun jo pääsis sydämen sykkeen näkemään! Ja että kaikki ois muutenkin hyvin! <3 Nyt voidaan sit kaiketi perua yksityisellä käynti... ainoastaan jos tuolla jokin jää vaivaamaan ja ne ei päästä enää tarkistukselle niin silloin vois käyä yksityisellä, muuten sen onneksi voi jättää väliin...
 
Täällä eka neuvolakänyti takana.. :))

Pitkälti paperinpyörittelyähän se taas oli.
Näillä viikoilla (7+6) on hyvinkin mahdollista ettei dopplerilla kuulu vielä sydänäänet, joten ei edes yritetty. Ultrakin oli jossain muualla käytössä, joten ei päästy kurkkimaan masuun. Tänään yritän muistaa varata sen varhaisultra-ajan, koska en kyllä millään jaksa oottaa vielä kuukautta ekaan ultraan.

Verenpaineet oli hintsun verran matalalla, 119/78. Hb 135.

Me päätettiin osallistua sikiöseulontaan, joten parin viikon päästä tarttis käydä antamassa verinäyte. Ja näytteenoton jälkeen tulee sitten aika np-ultraan.
 
Tietääkö kukaan,  kuinka monta viikkoa etukäteen Kättäri lähettää lähetteet ultraan? Soitin nimittäin maanantaina sinne ja kysyin lähetteeni perään jo varmana, ettei tietoni ole edes tulleet perille niiden järjestelmiin. Vastasivat, että tiedot löytyy, mutta kirjeiden lähettelyssä ei olla vielä meidän kohdalla, joiden viimesimmät kuukautiset alkoivat maaliskuun vikalla viikolla.

Eli todennäköisesti (toivottavasti!) saan lähetteen sitten ensi viikolla (viikkoja sillon 10), mut nyt pelkään, että se ultra  menee sillon jo juhannuksen jälkimeininkeihin. Koska a) en tiedä, pystynkö piilottelemaan tätä mahaa vielä kuukauden päivät ja b) menee juhannussuunnitelmat pahasti pilalle, jos en vielä silloinkaan uskalla kertoa ystävilleni oikeaa syytä tälle äkilliselle raitistumiselle. Käytännössä viettäisin siis kaupunkijuhannusta neljän seinän sisällä :(
 
Meillä oli tänään eka neuvolakäynti. Tosiaan aika paperin pyörittelyähän se oli, mutta saihan sieltä ihan hyödyllistäkin tietoa. Huvittavinta oli, että tuntui neuvolantäti olevan enemmän huolissaan miehestäni kuin musta :) Alkoholikyselyn perusteella oli pistettä vaille pultsari, liikuntatottumukset rajoittuu autolla liikkumiseen, nukkuu vähän huonosti ja syökin jos muistaa. Verenpaineet oli pahasti sillä kohdillaan. Sai iskäkin siis oman neuvolakortin :)

Nyt sitten odotellaan, että tuleeko Kättäriltä kutsu seulontaan vielä tässä seuraavan viikon sisään. Ollaan viikon päästä perjantaina lähdössä reiluks kolmeks viikoks Eurooppaa kierteleen ja olis kiva siihen seulaan päästä. En kyllä usko, että kutsua sieltä kuuluu ajoissa. Ultran olen varannu yksityiseltä tiistaiks, että saa ainakin varmistuksen, että kaikki on hyvin. Nyt kun tuo matka osuu viikon päähän niin seuraava ultra kunnallisessa olis rakenneultra vko 24. Turhan pitkä aika odotella. Oireetkin on olleet niin vähäiset, että senkin takia olen vähän huolissani ollut. Tiistainahan se sitten selviää, miten toukka kyydissä on :)
 
Varhaisultrassa käyty ja siellä se meidän pikkuinen köllötteli sydän hurjasti sykkien <3 Itsekkin näimme sydämen sykkeen <3<3 5mm oli pikkuisella pituutta, kone niin aataminaikainen ja lääkäri yleislääkäri ettei tarkkoja viikkoja sanonut mutta kun pituus on ton verran niin viikkoja ihan niinkun pitääkin 6+. Eli kaikki hyvin <3<3 IHANAA! Nyt tuntuu että vihdoin tämä kaikki on todellista ! emoticon
 
Täällä olis ens maanantaina varhaisultra, jännittää ihan pirusti että onkohan masussa kaikki niinku toivookin <3 eka neuvolakäynti on sit siitä viikon päässä :) toivotaan että kaikki on niinku pitääkin :)>
 
Täällä oli tiistaina neuvolakäynti, ja tänään lääkärin ultra.
Mitään kummallista ei näkynyt ja kaikki näytti hienolta :) pieni sydän sykki kovasti ja pituutta hänellä oli 2,2 cm, eli merkitsi viikoiksi 9+0, oikeasti mennään 8+5. Ihana oli nähdä että siellä tosiaan asustaa pieni vauvan alku ♥
verenpaineet oli ihan ok, 111/68. Hgbkin oli hyvä, 117 :) painoa on lähtenyt, mikä ei ole yhtään kiva. Toivon ettei enää tuosta lähde kiloakaan alaspäin, muuten mennään nelosella alkavaan lukuun mitä en haluaisi. Alkaa olemaan jo olo kuin kuivan kesän ruttanalla oravalla :( nälkiintynyt ja heikko, kun ei ruoka maita ja pyrkii ylös. No, kyllä se tästä ylöspäin menee, tää alku on vain näköjään aina yhtä himputin vaikea!
 
Mielenrauhan takia olen vältellyt kaikkia foorumeita viimeisen viikon. Me ollaan lähdössä kolmeksi viikoksi Välimerelle reissuun n. viikon päästä, ja siksi sain neuvolan aikaisin, eiliselle, jolloin oli vasta rv 5+2. Ensimmäistään odottavalle ensimmäinenkin neuvola oli jännä kokemus, vaikka paljonhan siellä oli vaan sellaista infoa, joka oli jo tuttua ja papereiden vaihtelua. :)

Mulla on ollut viimeiset kaksi viikkoa ikäviä kramppeja alavatsassa, ja neuvolantäti huolestui ja lähinnä huolestutti mut väläyttelemällä kohdunulkoisen mahdollisuutta. Sain sitten samalle päivälle lääkäriajan, mutta meidän terv.asemalla ei ollut ultralaitetta ja lääkäri käski palata tänään aamulla asiaan toisella terv.asemalla, jossa hän oli tänään töissä. Olo oli aika rauhallinen, mutta ei silti uni kauheesti viime yönä maittanut. 

No, tänään, rv 5+3 neuvolan laskujen mukaan, näkyi sikiöpussi/ruskuaispussi kohdussa. :) Sykettä ei vielä näkynyt, mutta lääkärin mielestä se on normaalia, koska viikkoja on vielä niin vähän ja alkio tosi pieni. Meillä on varattuna varhaisultra ens viikon torstaille, jolloin rv 6+3, mutta taidan perua sen, koska koko loma menee pilalle, jos siellä ei näykään vielä syke enkä haluaisi maksaa turhasta. Sen sijaan olen päättänyt etsiä mahdollisuutta käydä ultrassa siellä ulkomailla, koska otollisimmat viikot olis siellä. Matkavakuutus ei varmaankaan korvaa, ellen sitten keksi jotain tosi dramaattista... Ja siis toivottavasti nimenomaan KEKSI, mitään mieltä järkyttävää ei oikeasti tarvitsisi tapahtua. 

Täällä nyt taas vaihteeksi vähän rauhallisempi mieli, ja eihän tässä auta kuin odottaa. Ai niin, lääkäri otatti myös verikokeita ja muita testejä (hiiva ja virtsa)... Virtsan vien huomisaamuna, mutta hiiva oli puhdas. CRP oli vähän korkealla, 52, mutta lääkärin mukaan voi johtua pienestä flunssasta joka mulla on nyt ollut. Mulla oli muutama viikko sitten vti, ja itse mietin, että oliskohan sinne jäänyt vielä joku bakteeri jylläämään... Mutta se selviää toivottavasti jo huomenna, kun vien testit labraan. Melkoisen tunnepitoinen päivä ollut täällä... Odotan jo innolla sitä, että pahin epävarmuus menee ohi ja että uskaltaa alkaa iloita tästä ihan oikeasti.

Tsemppiä kohtalotovereille ja osanotot kattokassiselle. 
 
marimus: Kättäriltä tuli kutsu ultraan tasan kaksi viikkoa ennen ultrauspäivää, joka mulla on viikolla 11+2. Samassa lapussa oli jo rakenneultrankin tiedot.
 
Torstaina tuli käytyä ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Käytännössä käytiin lävitse etukäteen postin kautta meille lähetettyjä lomakkeita, jotka piti olla täytettynä mukana. Yllätykseksi neuvolan täti olikin enemmän neuvolan tyttö, jota korosti vielä se, että hänellä oli vastaanotolla mukana kätilöopiskelija. Ihan kivasti meni, mutta pientä arpomista oli. Eniten ihmetystä saatiin aikaseksi lasketun ajan kanssa...

Meillä raskaus on saanut alkunsa koeputkesta, joten hedelmöitysajankohta on hyvinkin tiedossa. Olin viikkoa aiemmin käynyt varhaisultrassa toimenpiteen "jälkimainingeissa", jolloin todettiin, että sydän sykkii hienosti ja kaikki kunnossa. Silloin oli oikeasti 7+0, mutta ultra sanoi 6+5. Lääkärin mukaan tämä normaalia ja saattoi johtua siitä, että hänellä oli hieman teknisiä ongelmia.

Nyt neuvolassa kuitenkin tämä täti merkitsi ensin raskausviikoiksi 6+3, vaikka viikko aikaisemmin tehdyn ultran mukaan olisi nyt 7+5 ja hedelmöityksen perusteella 8+0. Sitä sitten kävin ihmettelemään, että eihän tuossa ole järkeä, että jos viikoiksi merkitään pienempi tulos, kuin mitä viikko sitten on saatu ultralla. Vastaus oli enemmän "niin no joo..." tyyppinen. Hetken aikaa konetta näpyteltyään hän sai uuden luvun 8+4. Eli alkuperäiseen laskentaansa nähden yli kaksi viikkoa heittoa. No tämä oli hänen mielestään lähempänä totuutta, joten se tuli merkityksi neuvolakorttiin. Itse elän kyllä vielä noiden pienempien lukujen perusteella..

Ultraääneen on nyt varattu aika ja se olisi 26.6. Seuraava neuvola 26.7.
 
Äsken kävin alkuraskauden ultrassa ja siellä sykki pieni sydän <3 vastasi viikkoja 6+5 :) kyllä tuli tippa linssiin ;)>
 
Pitkään aikaan en ole kirjoitellu mitään kun on ollu niin epäuskoinen olo koko raskaudesta. Tänään onneksi sain varmuuden ultrasta ja pieni sydän siellä pompotteli :) Nyt on hyvä mieli ja tästä voi jatkaa mahan kasvattelua vähän rauhallisemmalla tunteella :) Onnea kaikille jotka jo ootte ultrassa pienenne nähneet, on se vaan ihana tunne <3
 
Me käytiin kans tänään varhaisultrassa ja pienenpieni mini siellä masussa köllötteli sydän pamppaillen ♥ Niin helpottunut ja onnellinen olo! Jotenkin mua jännitti ihan valtavasti, että onko kaikki hyvin. Nyt voi tosiaan hyvillä ja rauhallisin mielin jatkaa odotusta. Voi ihanuutta.. :)

Viikkoja ultraaja sai mittojen mukaan 8+2 ja 8+3 (menkoista laskettuna pitäis olla 8+6). Mutta voi kuulemma olla hyvinkin mittavirhe, kun ei oikein meinannut saada suoraa mittaa. Tai sitten hedelmöitys on vaan tapahtunut pari päivää myöhemmin. Pääasia, että kasvaa ;)



... siellä se mini-muru köllöttelee ♥


Viime viikolla tuli kutsu jo kunnalliseen ultraankin, joka on 27.6. Samana aamuna on neuvola, joten siitä päivästä tulee ihanan vauvapainotteinen!;))
 
Täällä olis odottelua vielä ens viikon torstaihin asti jolloin on varhaisultra julkisella... hulluksihan tässä tulee ja oon jo kahdesti miettiny meneväni yksityiselle jo aiemmin kun takana yks varhainen km, niin huoli on suuri, että onko siellä masussa mitään elämää. Tulis nyt se 14pvä nopsaan... :)
 
Hellurei!
Meilläki oli eilen eka neuvola ja viikko siis 9+5 tänään. 1pv siirsivät laskettua, mutta ultrassa sen vasta oikeaksi kuitenki tarkentavat. Sitä siis jännityksellä odottamaan :)
JA HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE HYVISTÄ ULTRA UUTISISTA!
Mulla oli melko korkea verenpaine 147 yläpaine, mut muuten kaikki pitäis olla hyvin. Sain kuitenki ensilääkäriin ajan, ilmeisesti tästä verenpaineesta ja muutamasta ylimääräsestä kilosta johtuen. Esikko nyt siis 7kk ja häntä odottaessa nousi 30kg paino.. :/
 
Kävin yksityisellä tarkistuttamassa tilanteen, kun Kättäriltä soittelivat, etten ehdi ennen lomia seulontaan. Jännitti kyllä mennä vastaanotolle vähäisten oreiden takia. Ja kävin vielä yksin, kun miehellä oli jotain autonhuoltojuttuja. Ensin ravasin aamun koiran kanssa lekurissa ja sitten tuolla omalla lekurilla. Päätin vielä samaan syssyyn juosta verikokeetkin pois alta.

Kaikki kuitenkin ultrassa hyvin. Raskaus olikin pidemmällä kuin oltiin laskettu pitkän kierron mukaan. Neuvolan mukaan olis ollut 9+6, mutta nyt ultrassa tulikin 10+4 eli joulukuulle menis laskettu tämän mukaan ja 29.12. Toivon kyllä, että menis yli, että saatas tammivauva :) Sydän sykki kovasti ja pituutta tyypillä oli 36mm. Tästä on mukava lähtee perjantaina lomille :)
 
Oon lomalla ja meinasin tulla hulluks tääl kotona ku miettisin, et onks kaikki hyvin.
Varhaisultra julkisella olis ollu ensi viikolla, niin varasin sitte tänään ajan yksityiseltä ja siellähän se pikkuinen oli ja sydän pomppis niin valtavasti <3 Vastas viikkoja 6+4, jotka itekkin olin laskenut ja LA 25.1.2013. <3
 
Meilläkin eka neuvola ja varhaisultra ykstyisen puolella takana. Synnytyssairaalan valitseminen tuli meillekin ylltyksenä. Helsinkiläisiä ollaan, mutta ollaan asuttu täällä vasta pari vuotta, joten on tosi vaikea tietää mikä olisi meille paras. Siihen laitettiin Kättäri nyt ja sen voi kuulemman vaihtaa, jos haluaa. Nyt odotetaan kutsua np-ultraan :)
 
Eilen kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa :) laskettiin menkoista LA 13.1 ja viikkoja tänään 8+4, mutta varmasti kuitenkin muuttuu kunhan np-ultraan päästään. Omien laskujen mukaan oviksesta laskettuna ois nyt 7+6. Saas nähä. Ihan mukava käynti oli, vaikkakin papereihinhan siinä eniten keskityttiin.
 
Takaisin
Top