Neuvola- ja ultrauutisia!

Meillä on neuvola 14.5. ja sit varasin varhaisultraan ajan 16.5. Silloin pitäis olla viikkoja laskelmieni mukaan 7+jotain, joten sykkeenkin pitäisi näkyä jos kaikki on hyvin. :)
 
juup tilasin ajan tavalliselle gynelle,että katsoo vain ultralla onko siellä
mitään vai ei
tätä se keskenmeno ja tuulimuna teettää....pelkoa
aika on 16.5 rv 7+4  neuvola pitänee tilata tällä viikolla.
 
Minä varasin kans tänään varhaisultraan ajan 21.5. Jännittää kyllä kun pelottaa tuo keskenmeno niin paljon! Kaksi viikkoa pitäis selvitä... Neuvolan ajattelin sitten sen varhaisultran jälkeen varata, kun pienellä paikkakunnalla asun ja täältä saa aikoja helposti. :) Muutenki ku ite oon terkkariopiskelija nii tiedän jo mitä siellä ekalla käynnillä tehdään nii ei oo sinne kiire.
 
Tänään soitettu neuvolaan, sain ajan vasta 6.6, sillon ois vkoja jo 9+ menkoista laskien..ja sanottiin että eka ultra tehdään vasta rv12..joten tässä pähkättiin mennäänkö varhaisultraan yksityiselle...maksaisi 95 eur .. ja päädyttiin siihen että kaippa me mennään ja aikaa varailen huomenna tolle touko/kesä-vaihde viikolle niin oltas menossa 8+..kun mua mietittyttää se kun mulla on ollu pitempi kierto, niin uskon että LAkin siitä vielä ehkä muuttuu jos menkoista aluksi katsotaan, niin siks toi varhaisultra on varmaan hyvä vasta tossa vaiheessa niin että ovulaatiostakin laskettuna viikkoja on tarpeeksi siihen että kuuluis/näkyiskin jotakin  :)

Olipas vaikeimman kautta selitetty taas :)
 
soittelin neuvolaan varasivat ajan jo maanantaiksi vaikka en mä nyt niin
aikasten ajatellut mennä 7+2 no se on ensin pelkkää paperi hommaa ei muuta
ultran saan neuvolan puolelta samana päivänä jos se on vapaa....
on keskenmenoja ja tuulimuna takanapäin kait siksi ja olisko ikääkin
 
Ensimmainen neuvola kaynti taalla takana... ei viela mitaan ihmeempia,
paitsi pieni ja nopea perus gynekologinen tarkastus kun sita ei oltu hetkeen
tehty.

Varasin ajan varhaisultraan joka on jo ensi maanantaina jolloin viikkoja
olis taynna tasan 7... toivottavasti se ei ole liian aikaisin, seuraava aika olisi ollut
vasta parin viikon paahan joten otin tuon ilomielin vastaan.

Vaikkei ole keskenmenoja takana, jannittaa silti ihan hirveesti josko kaikki on
niin kuin pitaa... pakko vaan pitaa mieli kurissa ja keskittya ollennaiseen ;) kaikki
selviaa ajallaan! Tsemppia muillekin ja aimo annos karsivallisyytta meille mammat!

 
Meidän eka neuvola on 22.5. Täällä on tapana ottaa ekaan neuvolaan viikolla 10, meillä sillon omien laskujen mukaan 6+1, mut menkoist laskettuna 9+2, ja ne haluu meidät siksi sillon jo. Ei kyllä haittaa. Onkohan se viikon 12 ultrakin sitten menkoista laskettuna? Sittenhän se olis jo kesäkuun puolen välin paikkeil. :) 

Eilen kerrottiin meidän äidille ja miehen vanhemmille, oli äitin ilme kyllä ku pikkulapsel karkkikaupas, niin innoissaan oli. Eikä varmaan ihan vielä osannu odottaa tällasia uutisia. 
Ens viikolla iskälle vielä kertomaan, sitten kaikki tärkeimmät tietääkin. Kaikki kenen halutaan tietävän näin aikasin. 
 
Vähän muutin sitä meidän varhaisultra-aikaa. Se on 23.5. eli ensi viikon keskiviikkona :) Jännittää kovasti. Ja muuten, mulla on silloin viikot 6+4 ja se sanoi, että näkyy jo silloin sydämen lyönnit. Että kyllä sullakin taikkuri varmasti näkyy jos sulla on 7+0 varhaisultrassa.
 
Ite aattelin vielä sen kaks viikkoo kärvistellä ekaan neuvolaan. Jos en ennen lomaa pääse niin varaan sit yksityiselle. Aattelin vielä siinä tapauksessa neuvolasta kysellä lähetettä, josko sillä sais vähän edullisemmin sen ultran sitten yksityiseltä. Nähtäväks jää. Ainakin siinä vaiheessa viikkoja on jo se 10 :) Jännä kyllä kuulla muiden kuulumiset, että miten on neuvolat ja ultrat menny.
 
Meillä varhaisultra 7.6 eli mulla ois sillon menkoista katottuna 8+4, oviksesta 7+6. Ensin varasin ajan aijemmin mutta rupesin sitten empimään että riittääkö viikot sydänääniinkin, niin soitin sitten ultrapaikkaan ja sanoivat että varminta on hiukan siirtää sitä aikaa.. Ei vaan malttas sitten millään oottaa sinne saakka!! Voi kun kaikki olisi hyvin!! <3 Toi vkon 12 ultra on mulla näitten laskujen mukaan heinäkuun toisella viikolla.. voih, sinnekkin on ikuisuus!
 
nyt on eka neuvola käyty. Yllätyksenä tuli,että ultraan vei heti vaikka
viikkoja ei ole kuin 7+3 no sikiöpussi näkyi ja ihan pieni harmaa alue
on liian aikaista mutta hän päätti että katsotaan viikonpäästä uudestaan
varhaisultran peruin koska näin monta ultraa tulee peräkkäin
 
Meillä oli eilen neuvola ja huomenna varhaisultra. :) Tosi jännää! Jos masussa on kaikki niinkuin pitääkin, niin kai sitä sit alkaa uskomaan tän raskauden todeksi. On vaan meidän elämässä tällä hetkellä niin paljo kaikkee muuta, että meinaa ihan pieni ihmisen alku unohtua. :/
 
Mä kanssa varailin ensimmäistä neuvolaa :) otin sen samalle päivälle kun esikoisella on kaksi vuotis neuvola. Eli täällä mennään 5.6 jolloin on 8+6 (menkoista). Kovasti sitä ekaa neuvolaa jo odottaa :)
 
Meillä oli tänä aamuna eka nauvola ja pelkkää paperinpyörittelyähän se. Yllätyksenä kuitenkin tuli se, että synnytyssairaala piti päättää jo nyt. Oon itse syntynyt Kättärillä ja Naistenklinikalla en ole ikinä vieraillutkaan, joten valitsin siis loogisesti Kättärin :D. Onko muilla helsinkiläisillä jotain mielipidettä tähän? Kummassa synnytätte ja miksi?

Ultrasta odotan kutsua 3-4 viikon päähän, jolloin viikkoja on se 10-11. Luulen, etten jaksa tässä välissä varhaisultraan, kun tuokin tuntuu olevan jo niin lähellä :)
 
Me saatiin eka neuvola vasta 21.6!  sillon viikkoja jo 11. Vähän on varmaan kituuttelemista tää oottelu... phuuh
 

Itse asustelen Vantaalla ja mulle annettiin vaihtoehdoiks sairaaloista Kättäri, Jorvi tai Hyvinkää. Mies sanoi, että Naisten Klinikka olis paras, mutta sitä ei tosiaan annettu vaihtoehdoks. Noista kolmesta siis päädyttiin Kättäriin, kun on lähimpänä meitä.

Ei kai niissä sairaaloina hirveesti mitään eroja oo. Eiköhän henkilökunta kaikissa osaa ihan yhtä hyvin hoitaa synnytykset. Ilmeisesti Naisten Klinikalla on vaan hieman valveutuneempaa porukkaa, mikäli sattuu jotain meneen pieleen. Pidetään kuitenkin peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin, alusta loppuun asti :)

 
Mulla neuvola vajaan kahden viikon päästä, silloin on rv 8+3. Varasivat ajan samantien varhaisultraan, joka on sitten rv 8+5. Kiva kun kuuluu pikkupaikkakunnalla tuo varhaisultra ohjelmaan mukaan, eihän se mikään 4D ole vielä tässä vaiheessa, mutta näkee kuitenkin onko siellä elämää :) Esikoista odottaessa kävin ekan kerran ultrassa rv 7+jotain, ja hienosti saatiin sydänäänetkin esiin.
Samalla odottaa innolla mutta myös jännittää, kun tässä alussa on jotenkin niin epävarma olo...
 


marimus kirjoitti:
Meillä oli tänä aamuna eka nauvola ja pelkkää paperinpyörittelyähän se. Yllätyksenä kuitenkin tuli se, että synnytyssairaala piti päättää jo nyt. Oon itse syntynyt Kättärillä ja Naistenklinikalla en ole ikinä vieraillutkaan, joten valitsin siis loogisesti Kättärin :D. Onko muilla helsinkiläisillä jotain mielipidettä tähän? Kummassa synnytätte ja miksi?

Ultrasta odotan kutsua 3-4 viikon päähän, jolloin viikkoja on se 10-11. Luulen, etten jaksa tässä välissä varhaisultraan, kun tuokin tuntuu olevan jo niin lähellä :)

Minäkin olen käynyt vain Kättärillä katsomassa erinäisiä uusia tulokkaita, enkä Naistenklinikalla ikinä muuten paitsi että käväisin siellä itse syntymässä ;) Tästä tosin hiukkasen hatarat muistikuvat :) Luulen, että Kättäri on hiukkasen vähemmän sairaalamainen ympäristö kun Naikkarihan on se, jossa hoidetaan kaikki vaikeammat ja erityistapaukset (normaalien lisäksi). Muuten ehkä saattaisin valita Kättärin, mutta kun tuo Naistenklinikka on tuossa melkein kulman takana kotoa niin taidetaan päätyä siihen kuitenkin. Voi kävellä synnyttämään sitten! :)
 
Synnytyssairaaloista: Esikoisen synnytin Naikkarilla ja olin tyytyväinen. Tosin siellä oli hirvee tungos ja kaikki paikat täynnä äitejä ja vauvoja, mutta se lienee normaalia täällä pk-seudulla kaikissa sairaaloissa. :/ Tälle kakkosellekin valitsin synnäriksi Naikkarin, tosin me nyt sit muutetaan kesällä Ouluun, joten ei ihan tänne tulla synnyttämään. ;) Naikkarihan on menossa remonttiin. Se remppa on jo myöhästyny monta kertaa, mutta vissiin ens vuoden alussa se ois alkamassa. Oisko sen takia joku neuvola jo jättäny sen vaihtoehdoista pois? Mulle neuvolatäti sano, että luultavasti ehtisin siellä synnyttää ennen remonttia, jos täällä sillon vielä asuttais. Mutta ei hän varmaksi osannu luvata.

Varhaisultra: Käytiin eilen varhaisultrassa. Sieltähän löytyi pikkuinen papunen, joka vastasi viikkoja 7+1, ja sydän sykki hienosti. <3 Eli siis mittojen mukaan ois päivä vähempi kuin ovulaatiosta laskin. Ja laskettu ois sit 1.1.2013. Mutta katellaan nyt se np-ultra vielä, mitä ne siellä sanoo iäksi. :) Pääasia että kaikki hyvin!
 
Takaisin
Top