Neuvola- ja ultrakuulumiset

Omepratzolia saa ilman reseptiä, mutta on kyllä huomattavasti halvempaa reseptillä (28 kpl joku 6 e). Ja sähköinen resepti kun on, voi käydä mistä vain hakemassa :) Mulla ainakin terkka laittoi vain pyynnön lääkärille neuvolakäynnin yhteydessä, varmasti olisi onnistunut soittamallakin.
 
Joo respalla se 100tabl paketti maksaa n.5,5e minkä lääkäri mulle ainakin suoraan määräsi :)
 
Nii riippuu painaako raha vai lääkkeen tarve enemmän! Plus voihan se respapyynnön laittaa ja odotellessa käydä ostamassa ihan pienen paketin :wink
 
Ootko Kutjalaura ilmottanut niistä neuvolaan? Meillä ohjeena, et heti seuraavana aamuna soittoa neuvolaan jos huomaa hirveitä kutinoita mitkä ei vaan meinaa mennä ohitse :)
 
Mulla kutiaa maha, selkä ja kämmenselät ja just yleensä iltaisin ja öisin :O

Kannattaa kyllä ilmoittaa pikimmiten, koska eihän siinä mitään menetä, vaikka kävisikin "turhaan" verikokeissa :) Tuo sappiarvo vaatii kuitenkin 12h paaston ja tuloksiinkin menee pari päivää, joten siksi kannattaa ottaa herkästi yhteyttä jos yhtään siltä tuntuu :)
 
Tinkerbell, hyvä että säästyit diagnoosilta. :) Saitko mitään ohjeita kutinan hoitoon tai hillitsemiseen?
Mulla sappiarvo nyt viimeksi 6,8 ja maksa-arvo 114 paikkeilla. Mullakaan ei siis hepatoosia mutta tämä kutina!!!
 
Tänään 36+6 kävin nla pitkästä aikaa, oli samalla lääkärikäynti. Ai että nyt on koko alapää arkana ja supistelee ja on sukkapuikkokipuja yms kun tehtiin se kohdunsuun tutkimus!! Panadolin otin mutta ylläri ettei auta. :arghh:
Paikat hieman pehmenneet mutta kohdunkaulaa jäljellä se 3cm. Esikoisen odotusaikana oli tässä vaiheessa ollut jo viikon verran sormelle auki ja paikat täysin pehmeät, vaikka kaulaa oli jäljellä. Jotenkin olisin toivonut, että olisi paikat hieman kypsyneet jo tulevaa synnytystä varten, varsinkin näin uudelleensynnyttäjänä, mutta ei sitten. :shifty:
Sf-mitta oli huimat 37,5cm. Esikoisen kohdalla mitta oli "vain" 36cm viikoilla 39+6. Ensi viikon keskiviikkona taas äitipolilla seurantakäynti maksa-arvojen tiimoilta ja ultrataan samalla sf-mitan ja siksi kun aiemmatkin painoarviot on olleet yläkäyrillä.
 
Enpä tajunnut neuvomassa eilen ottaa puheeksi ärsyttää kun ei oo tuttua neuvola tätiä ni menee kaikki pasmat sekaisin .
 
Laitetaanpas tällekin puolelle tän päivän kuulumisia :D

Tänään 38+2 ja käytiin NKL SIKEssä kontrollissa keuhkojutun takia. Tyyppi on päässy huomaamatta kääntymään perätilaan :O Perjantaina on kääntöyritys Jorvissa.. Jos ei käänny joudun sektioon, koska painoarvio on tällä hetkellä kevyet 4,6kg. Ylilääkäri ei anna lupaa synnyttää perätilasta ison koon takia. Löytyyköhän synnytyksen yhteydessä vielä tytöltä sittenkin pippeli?! :D :O Meille osunu kaikki marginaalit niin en enää ihmettele mitään..
 
Tania, teillä on hurja painoarvio annettu, huh! :eek:Toivotko itse isosta painoarviosta huolimatta ensisijaisesti alatiesynnytystä vaiko ennemmin sektiota?
 
Paino ollut koko ajan tiedossa; esikoinen syntyi 40+5 5090g 56cm py 39cm :) Alateitse ollut tavoite koko ajan, mutta nyt alkaa mieli ihan käytännön syistä puoltaa pikkuhiljaa suunniteltua sektiota.. Pidän kaikki ovet avoinna niin ei tuu sit isompaa pettymystä perjantaina jos kääntö ei onnistu. Harmittaa vain lapsien puolesta jos syntyy sektiolla että sitten heillä on ollut "ihan eri" lähtökohdat tähän maailmaan.. Alatiesynnytys vs sektio..
 
Esikoinenkin on ollut ihan hyvän kokoinen syntyessään, siksi ilmeisesti ei ainakaan koon puolesta ole sektiosta puhuttu? Ymmärrän tuon, toivotaan että kääntö onnistuu ja näin saat itse päättää synnytystavan!
 
Nonni. Jorvissa käyty. Vaavi oli kääntyny 2pv aikana rt enkä taaskaan tuntenu mitään! :O :D

Oli nyt niin alhaalla et ei ollu edes vaavin kättä saati "vesilätäkköä" pään ja kohdunsuunvälissä. Kuulemma ei oo lekuri nähny näin leveetä lantiota ikinä [emoji23][emoji23] Tiedä sit onko hyvä vai huono, haha. Ja oli auki 1cm mutta kanavaa jopa 3cm jäljellä niin ei käynnistellä. Sanoi kyllä et yritti vähän kiusaa paikkoja ja vinkkas silmää :D Mahakin on kuulemma laskeutunut ja ultralla ei saatu enää mitattua edes pään kokoa kun näkyvyys huono. Bartholinin kysta on taas kasvanu (mulla itelläni), niin se kuulemma todennäköisesti posahtaa synnytyksessä; tulehdusriskin takia sitä ei puhkasta/poisteta nyt.

Nyt sit vaan toivotaan parasta ettei käänny enää pt ja odotellaan synnytyksen käynnistymistä itsekseen :)
 
No olipa hyvä, että oli kääntynyt itestään :) Sinänsä jännä, että noin iso onnistuu vielä ketterästi kääntymään! Aika reipas esikoinen ja tää kokoarvio, eiköhän se leveä lantio oo tosi hyvä juttu tuossa tilanteessa :D
 
Huomenna nlalääkäri ja pahoin pelkään et vielä ollaan pt :S
 
Huh, rt oli :) alapaine oli vähä koholla, toivon et vaa siitä ku ressas ku oli semmone hamppu-ukko lääkäri :D mut sitä pitäs nyt kotona mittailla välillä, pissanäyte menee labraa asti. Ent eikö nyt ollu ketää kuka ois osannu sen kattoa :O ei ollu oma nlatäti vaa joku terkka joka ei kuulema ollu ikinä äitiysneuvola asioita hoitanu, lääkärikää ollu oma. Kaulaa oli jäljellä sentti pari ja sormelle vähä auki, muistaakseni :) ja paino viime kerrasta tippunu. Kaikki kuitenki suht ok.
 
Takaisin
Top