Neulojamammat

Mä seikkailin netissä ja näin tällasen ohjeen tohon äippäpakkauksen reunukseen, varmaan idea jonnekin päin samanlaatunen kuin Hillalla? En tiiä, mut ohje vaikutti ihan pätevältä...
http://kalliolla-kukkulalla.blogspot.fi/2012/03/diy-project-ensisanky.html


Mä taisin esikoiselle joskus tehdä sellasen reunuksen... mut mun mielestä (ku mä oon tumpelo) ni mä tein vaan yksinkertasen reunan ilman mitään pehmusteita... Se oli sellanen putkilo, jonka toisessa päässä oli kyllä röyhelöt, jotka tuli siihen ulkopuolelle... mut se toinen osa vaan painettiin sinne patjan alle... Eli ei ollu niinku täsmälleen reunoihin sopiva, mut ajoi kyllä asiansa niin kauan ku sitä käytettiin...
 
Muokattu viimeksi:
Mä käytin seitsemää veljestä ja koukku oli 3,5
 
Oukhei. Hmm... Teenköhän miä liian tiukkaa, kun menee kuprulle, tai kukista tulee semmosia kuppimaisia. Seiska veikkaa lankana ja 4mm koukku. Ja olen kokeillut nyt koukkuja 3,5mm-5mm väliltä kaikkia tässä välissä, että keksisi mistä tuo johtuu.
 
Hipossa ainaki itsellä ne menee melkein väkisin kuprulle osa. Ja osa menee sit ihan suoraksi. Ne oikeaa sit kun sen hipon kokoaa ja sit siin huomaa että ne kuprut sopii niille kohdin :)
 
Juu, kokoillessa ja täytellessä se muotoutuu.
 
Liian isolla koukulla hankalampaa ja tulee vähän ehkä ruman näköistä, esim. 5mm. Ehkä koitan vaan tehdä löysempää ja vaikka lopuksi prässätä kukat :)
 
Minkä korkuinen on suunnilleenn vauvvalle sopiva pipo? :eek: jos pään ympärys 35-40cm ni oisko 15cm korkia pipo liian iso :D en osaa yhtään ajatella. :p miulla on täällä miljoona projektia kesken, torkkupeitto isoäidinneliöistä, afrikankukista pöllö, ja sit viel tuo isänpäivä pipo :D
 
Mä tykkään, että paras lakki vauvalle on Novitan kypärämyssy. Jostain syystä ei nyt aukea mulle Novitan sivut, mutta kun hakeaa vauvan kypärämyssy novita, niin tulee ohje.
 
Hilla2 eilen ku ompelin ni eksyin sun blogiin kattoo oikeankokoisen kaula-aukon mittaa resorille, ku ilman ns.kaavoja ompelen ja siellä oli just toi mitä oon hakenu ettei tarvi summassa mittoa sitä resorii... mulla vaan on ongelma ton kaksosneulan kans ku ei tee kunnon jälkee, ni taidan tyytyä ompelukoneen jousto-ompeleeseen... pitkästä aikaa ku taas ompelee ni täytyi konettaki vähän huoltaa.. saumuriki on mut on niin romu et laitoin jo joululahja toiveen miehelle ja iskälle et jos ne yhdessä sen hankkisivat, ku se on iso investointi kumminki☺ kiitos siis siitä ohjeesta...

Nyt oon samalla myös kutonu vauvalle villahaalaria, lahkeet ois nyt tehtynä joten pitää alkaa ylä osaa tekemään... haluttas vaan kauheesti tehä käsitöitä mut sit ärsyttää ku joutuu viis miljoonaa kertaa keskeyttää ku muut lapset vaatii jotain/tappelevat...
 
Kiva juttu Madonna, että ohjeesta oli hyötyä :)

Ittellä olis miljoona ompeluideaa ja aikaakin, kun esikoista odottelen, mutta sormet niin puutuneet, että nuppineulojen laitto on hankalaa :sad001
 
Mitkäs langat ois hyviä kun meinaa pienelle neuloa viltin vaunuihin/turvakaukaloon? Ja millä puikoilla? Onko jollain jotai hyvää ohjetta mistä vinkata tämmöselle poropeukalolle? :)
 
Mä tekisin Seitsemästä veljeksestä tai jostain muusta konepestävästä langasta, kuitenkin jotkut puklut siihen tulee :)
 
Hilla just tuota pesuhommaa mietinki että mikä lanka kestäis sitten :) ihana hilla ku jaksoit tulla vastailee! :Heartred
 
Täällä saatu sukkia ja tumppuja valmiiksi. Osa on kyllä ollu valmiina jo hetken, mutta nyt vasta sain aikaiseksi tänne kuvaa laittaa. Oon nyt enemmän askarrellu, niin jääny nämä lankatyöt vähemmälle. Toka toukkapussi edelleen kesken ja tissituubi tekemättä. Mitäs muut on puuhaillu?
f84d9dd09def42079b776a7ddf6925f5
 
Mäkin tykkäisin kutoa jotain. Oon vaan hirveen malttamaton tekijä, joten mikään iso tekele ei tuu kuuloonkaan. Joskus ajat sitten sain aikaan villasukan, mutta paria sille ei huvita tehdä kun kantapäästä tulee kuitenkin ihan erilainen ku ensimmäisessä. Oon siis aika aloittelija ja taustalla vaan peruskoulun kätityöopit. Sillä lailla osaan kuitenkin, että saan aikaseks siistiä jälkeä. Oisko jollain linkata jotain selkeää ohjetta vauvansukan kantapäähän. Oon kollannut youtubevideot ym, mutta ei siltikään mee kunnolla kaaliin.
 
Takaisin
Top