Mutsit kuntoilee

Brummelisa

Puuhakas puhuja
Tervetuloa tähän ketjuun kertomaan treeneistä! Oli sitten kyseessä kävely, hölkkä, juoksu, jumppa, salitreeni tai vaikka jokin kuntoiluhaaste, jaa se kaikkien kanssa! Tsempataan toisiamme liikkumaan ja kuntoilemaan säännöllisesti :)

Minä uskaltaudun jo lupaamaan, että kesäkuun alussa alkaa arms-haasteen aherrus ja vatsalihastreeni jossain muodossa.

(Ja todetaanpa vielä se, että päivärutiineihin kuuluu se pari noin puolen tunnin kävelyä tällä hetkellä.)
 
Muokattu viimeksi:
Ma kayn hikilenkilla vain kerran viikossa, ja sellaiset 45min kerrallaan. Siihen paalle venyttelyt. En nyt puhuisi mistaan treenaamisesta, silla olen aika pettynyt itseeni ja omaan liikkumiseen.
Ja sitten tietty vaunulenkilla tilanteiden ja fiilisten mukaan, mutta se nyt on vaan sellaista hidasta happihyppelya. Tai en nyt tieda happihyppelystakaan, silla meilla on sisalla viileempi kuin ulkona. Ei varmaan aina kovin fiksua vieda pikkuista pihalle kuumuuteen, mutta itsekkaasti raahaan sen ulos, silla mun on ihan pakko saada kavella joka paiva edes se puoli tuntia. Istun paljon paikoillani paivan aikana. Lisaksi poika rauhoittuu rattaissa.
 
Mulla on nyt kaksi pilates-dvd:tä. Tavoite on, että tekisin treenin aina maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina. Nyt on intoa, ja haluaisin tilailla myös tanssi-dvd:n, mutta yritän nyt rauhoittua, ja tehdä noita mitä on. Mulla on vähän taipumusta innostua, mutta sen innon ylläpitäminen on vähän toinen juttu... :oops: No, ryhmäpaine on hyvä motivaattori. Mutta kiva on, kun noita voi tehdä kotona silloin kun kerkeää, eikä mene aikaa siirtymisiin yms. :)
 
Mun lenkkarittomuus ei ole enää syy olla hölkkäämättä. Löytökorista Reebokit tarttui mukaan 15€ hinnalla. Ihan perustossu, mutta on siinä jotain vaimennuksia. Eilen oli illalla pakko vähän kokeilla hölkkäämistä, puolen tunnin lenkistä puolet hölkötin. Eli nopeus ei ollut juurikaan ripeää kävelyä kummempi, mutta tyyli oli eri :) Ei se mitenkään pahalta tuntunut, voin hölkötellä vaikka huomenna uusiksi :happy093
 
Mä tein, tai siis yritin tehdä tota toista pilates-levyn treeniä. Ihan hullu laji, kamalaa itsensä rääkkäystä, mutta ihmeen euforinen tunne siitä tulee. Mulla tosin kävi niin, niin puolen tunnin treenistä sain 18 min tehtyä, kun tuli vaan seinä vastaan. :oops: Mutta ajattelen positiivisesti: syke nousi ja hiki tuli, joten varmaan tuostakin joku hyöty oli. Ja luulisin, että on parempi tehdä aluksi se mitä jaksaa, ja lisätä sitä mukaan kun kunto kohenee, kun vetää kerralla itsensä piippuun ja jättää koko homma siihen. Kahdesta levystä toinen on suunnattu synnyttäneiden naisille, ja oli vähän iisimpi, sen jaksoin loppuun asti, mutta tässä toisessa on sellainen hullu amerikkalainen barbi jolla on ihan käsittämätön tahti. Huh! :eek:
 
Olette te vaan ahkeria noitten haasteiden kanssa. Ma en yksinkertaisesti pystyisi johonkin noin kurinalaiseen touhuun, jossa pitaisi tehda joka paiva joku tietty juttu...
 
Mulle taas ovat nuo haasteet sopineet ihan älyttömän hyvin juurikin siksi, että joka päivä tehdään vähän. En ole aiemmin ajatellut, että se olisi mulle hyvä malli, mutta nyt tajusin, että kynnys ryhtyä tekemään on minulle matalampi, kun teen vähän joka päivä sen sijaan, että tekisin harvemmin ja isompia settejä. Ja lisäksi olen huomannut, etten raaski lintsata kun on hyvä putki päällä :)
 
Aa jos tuolle linjalle lähdetään, niin tänään mä: raahasin vauvaa istuimessa pari kertaa kaverin autolle ja takasin ja kiipesin vauva sylissä kolmanteen kerrokseen ja kuljin sitä kantaen ympäri kyliä.. sit leikkasin meidän takapihalta ruohon ja kiskoin yhen pensaan irti ja kitkin rikkaruohot yms pihahommia.. Ja kun olin *niin kauan pois*, tytölle tuli ikävä ja imetin yhen extrakerran, jossa myös kuluu kaloreita?!! Varsin tyytyväinen saavutuksiini!
Ja olen kuulemma laihtunut! No näänhän mä sen itekin, ku kesähousut, jotka kk sitten ei meinannu mahtua persauksen kohdalta, meinaa nyt tippua. :)
 
Kävin yhdistetyllä hölkkä/kävelylenkillä kärryjen kanssa. Tuleepa pikkasen vastusta loivastakin ylämäestä :confused: Huh. Hiki tuli, syke nousi, toi oli jo Extremeä mulle... :grin
 
Ajoin tänään reilu tunnin nurmikkoa melkein 30 asteen helteessä. Lasketaanko tää kuntoiluksi (siltä se ainakin tuntui)?! :D Tätä harrastan noin kerran viikossa.
 
ABS-haaste... No huh huh, noiden kadonneiden vatsalihasten kanssa... En tiiä löytyykö enää ikinä!! :eek: Tai onko niitä nyt koskaan ollutkaan...
 
Jos teet Brummelisa tuota samaa, mitä minäkin, niin komppaan kyllä täysin! Itse sentään teen suurimman osan vuodesta liikunnanohjausta, mutta silti on melko tiukkaa settiä jo nyt. Puhumattakaan noista viimeisistä päivistä :eek:
 
No niin, huomenna alkaa sitten beach body haaste! :excited001 Siinä on sen verran vatsojakin, etten erikseen lähtenyt tekemään abs-haastetta. Katsotaan, selviänkö tästä hengissä!

Viikon puolivälin jälkeen kuntoilu on ollutkin vähissä, vähän olen koittanut punnerrella ja roikkua leuanvetotangossa (meillä on tanko himassa ja roikun siinä joka päivä pari kertaa, tavoitteena jossain kohtaa saada kokonainen leuka vedettyä), ja yhden reilun viiden kilsan reippailulenkin tein normaalin kärryttelyn lisäksi. AIka vähän raportoitavaa siis täältä, toivottavasti ensi viikolla paremmin!
 
Herne! Mä oon mukana! Katsastin tuon beach body haasteen sisällön ja sen jälkeen peilikuvani ja totesin, että taidan minäkin liittyä. Vaan kaksi liikettä per päivä, sopii hyvin vatsalihashaasteen jatkeeksi :wink

Potki minnuu perseelle sitten, jos alan laiskottelemaan :wink
 
Takaisin
Top