Miten kertoa/kerroit raskaudesta muille?

Minä kerroin miehelle perjantaina aamulla ja hän ei ole vieläkään kommentoinut asiaa, nyt on tyhyreissulla. Vähän harmillista. Mutta empä saanut itsekään illalla suuta auki kun nukahdin.
 
BellaMama, toivotaan että miehesi saa sulateltua uutisen pian! Mikä fiilis sulla itsellä on tuosta?
 
Tsemppiä BellaMama, jospa miehesi tyhyreissulta tullessaan olisi asiaa pohtinut ja saisitte keskusteltua tilanteesta rauhassa, ja asia alkaisi hänestäkin tuntua ihanalta odotukselta! :Heartred
 
Mun nuorempi poika piirsi tänään kuvan meidän perheestä (oli pakko laittaa profiilikuvaksi). Me odotellaan siis kolmatta lasta eikä olla vielä meidän pojille vauvasta kerrottu. Tänään poikani tuli ylpeänä esittelemään piirtämäänsä kuvaa, jossa on äiti, isä, meidän pojat ja kaksi koiraamme. Keskellä kuvassa on ihan pieni ihminen ja kysyin pojalta, että kukas se tämä on? Hän vähän aikaa naureskeli ja lopulta totesi, että vauva. Siihen sitten kysyin, että kenen vauva? No meidän kaikkien, totesi poika ja lähti jatkamaan piirtämistä. Nyt on aika epätodellinen olo, onkohan meidän pojalla joku kuudes aisti? :wideyed:
 
Itse olen todella onnellinen, mutta meillä siis oli tätä ennen 2 yrityskierrosta joista ei tärpännyt, piti pitää välikierto minun koulun takia mutta oli pari kertaa ilman ehkäisyä ja sitten tuliki yllätysplussa niin vähän enemmän sulattelua miehellä.

Susaah ihana poika :Heartred esikoinen ennusti että serkkuni olisi raskaana, hän testaa ensiviikolla. Toivotaan että olisi!
 
Mä oon menossa kolmen viikon päästä lasten kanssa mun vanhempien luo vklopuksi. (Asutaan eri paikkakunnalla).
Mun äiti tietää, että me haluttaisiin kolmas lapsi ja kesällä jo kerran tarjosi mulle punkkuu ja myönsi myöhemmin, että se oli vaan testi että juonko..
Nyt on odotettavissa samaa luultavimmin :bored:
Vähän harmittaa kun tahtoisin niiiin pitää tän salassa sinne np ultraan saakka.. Ja tahtoisin et mieskin olis paikalla kun kerrotaan...
Mun äidillä on vaan oikeesti, joku ihme kuudes aisti tänkin suhteen, että kai näkee heti mun naamasta jo :grin

Mun paras ystävä tietää ja sille viestittelen päivittäin mun olotiloja :p
Hän ite yrittää myös neljättä Lasta saada, niin on vertaistukea sitten jos raskautuu.. Me ollaan oltu kahdesti aiemminkin samaan aikaan raskaana :Heartred
 
Anopille kerrottiin eilen, hän tuumas että iteppähän tiiätte mitä teette :grin joku ois vetänyt herneet nenään tuosta kommentista. Mutta kun tietää ihmisen niin tietää myös ettei hän sitä pahalla tarkoittanut.
 
2 ystävääni tietää miehen lisäksi.
Pidetään matalaa profiilia. Anopille varmaan viimeisenä.
Töissä täytyy kertoa työkaverille johtuen työtehtävistä.
 
Mun oli pakko eilen kertoa yhdelle ystävälle. Hänellä on ollut tosi vaikeaa lapsitoiveiden kanssa, ja alkionsiirrosta alkunsa saanut raskaus päättyi alkusyksystä keskenmenoon aika myöhäisillä viikoilla. Meidän piti nähdä lähiaikoina, mutta en voi pitää raskautta salassa häneltä ja laitoin viestin, että ymmärrän jos hän ei halua nähdä. Vielä en ole vastausta saanut... Tosi surullinen olo ystävän puolesta, enkä osaa edes kuvitella miten tällaiset uutiset voi tuossa tilanteessa satuttaa.
 
Surullista Terkku2 :sad001

Itse kans mietin mitä teen serkun kanssa, heillä vuosi yritystä takana, itsellä tärppäsi nyt yk3 vähän vahingossa, että missä vaiheessa kerron serkulle. Kun hän tietää meidän yrityksestä.
 
Mun oli pakko eilen kertoa yhdelle ystävälle. Hänellä on ollut tosi vaikeaa lapsitoiveiden kanssa, ja alkionsiirrosta alkunsa saanut raskaus päättyi alkusyksystä keskenmenoon aika myöhäisillä viikoilla. Meidän piti nähdä lähiaikoina, mutta en voi pitää raskautta salassa häneltä ja laitoin viestin, että ymmärrän jos hän ei halua nähdä. Vielä en ole vastausta saanut... Tosi surullinen olo ystävän puolesta, enkä osaa edes kuvitella miten tällaiset uutiset voi tuossa tilanteessa satuttaa.
Mulla kävi niin että ystävä alko odottaa samoihin aikoihin. Innoissaan jo suunnitteli vaunulenkkejä jne yhdessä. Se meni hänellä kesken joskus 10 viikon tienoilla. Empä ole häneen saanu yhteyttä sen koommin... tiedän kuinka se satuttaa kun toiset ympärillä raskautuu ja ite ei. Nuo kaksi ensimmäistä lastahan ei ihan parissakaan vuodessa tärpänny (5 ja 4 vuotta...)
 
HilmaLiina, meillä todennäköisesti tulee anopilta samantyyppinen kommentti, mutta ei välttämättä kamalan positiivisessa sävyssä... Toivottavasti hän kuitenkin yllättää positiivisesti tässä suhteessa, kunhan kerrotaan.
 
Kerroin eilen illalla miehelle... No lopetti tänään tupakoinnin ja tapellaan nyt koko ajan (kärsii niksoista) ei ois pitäny kertoa vielä :sad001
 
Kerroin eilen illalla miehelle... No lopetti tänään tupakoinnin ja tapellaan nyt koko ajan (kärsii niksoista) ei ois pitäny kertoa vielä :sad001
Nikotiinikorvaushoito kehiin! Ei oo tarkoituksenmukaista että on kireää nyt! Purukumien kanssa annostusta on helppo pienentää portaittain.
Itse lopetin vasta esikoisen plussauksen jälkeen ja tuntui paremmalta lopettaa pehmeästi vaikka jonkin aikaa siinä meni.
 
Mies ei pysty käyttämään korvaustuotteita on kokeillut aiemminki ja oksentaa niistä, sovittiin että lopettaa vähitellen koska en jaksa tapella
 
Itse olen kertonut kahdelle läheiselle ystävälle jotka tiesivät että yritetään raskautua (ja miehelle tietty :D). Ollaan mietitty, maltettaisiinko jättää uutiset jouluun asti yllätykseksi mummoille ja papoille, kun eka ultra on joskus itsenäisyyspäivän tietämillä. Luulen hyvin vahvasti, että tullaan kertomaan uutinen jo ennen joulua. Ei millään malttaisi pitää asiaa salassa.
 
Me ei varmaan kerrota kellekään, annetaan vaan ihmisten huomata sitten aikanaan. En jaksa niitä "TAAS! Ettekö te osaa ehkäistä?? Oottekste nykyään jotain lestoja vai?" jne jne jne kommentteja :sorry:
 
Takaisin
Top