Miten kertoa/kerroit raskaudesta muille?

Me ei varmaan kerrota kellekään, annetaan vaan ihmisten huomata sitten aikanaan. En jaksa niitä "TAAS! Ettekö te osaa ehkäistä?? Oottekste nykyään jotain lestoja vai?" jne jne jne kommentteja :sorry:

Mää niin tiedän ton tunteen...meille siis kans tulossa kuudes ja kuulostaa niin tutulta noi lauseet.
Luulen et nyt tulee:" teidän on varmaan hommattava linja-auto." :laughing025
 
Nuo on niin törkeitä kommentteja. Mitä se kenellekkään kuuluu montako lasta haluaa, ihana vain että toiset niitä saa paljon:Heartred itse haaveilen 4-5 lapsesta.
 
Aion kertoa parhaalle ystävälleni heti kun nähdään seuraavan kerran, lopuille kerrotaan varmaan ekan ultran jälkeen. Varmaan samalla tyylillä tehdään ku esikoisen kohdalla et odotetaa sopivaa hetkeä ja ultrakuvan kans kerrotaan.

Töissä mun oli pakko kertoa heti ku sain ite tietää. Työskentelen tilassa missä hartsataan niin oli pakko kertoa etten joudu siihen tilaan enää, en suostu ottamaan riskiä että raskaana hengittelis yhtään hartsipölyä. Nyt kyllä pelottaa että tulee vielä sota töissä kun meinasivat kumminki että voin olla ko tilassa silloin kun siellä ei hartsata :sad001 ei käy, ei uskalla
 
Mies tietää ei kukaan muu.Miehelle kerroin kun tein testia että alkaa piirtymään toista viivaa.Muille kertomista ei olla vielä mietitty milloin kerrotaan ja miten.
 
Nuo on niin törkeitä kommentteja. Mitä se kenellekkään kuuluu montako lasta haluaa, ihana vain että toiset niitä saa paljon:Heartred itse haaveilen 4-5 lapsesta.
No se! Pitäisi antaa kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tuntuu se silti kurjalle :sad001 Töissäkin ärsyttää kun kaikki kyselee koko ajan, että aiotaanko me vielä lisääntyä, mitä helkkaria se joillekin puolitutuille työkavereille kuuluu??!! Kierrän kysymyksen ja vastaan ettei ainakaan tänä vuonna :joyful:
 
No se! Pitäisi antaa kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tuntuu se silti kurjalle :sad001 Töissäkin ärsyttää kun kaikki kyselee koko ajan, että aiotaanko me vielä lisääntyä, mitä helkkaria se joillekin puolitutuille työkavereille kuuluu??!! Kierrän kysymyksen ja vastaan ettei ainakaan tänä vuonna :joyful:

Meillä kans kerhossa jo varmaan puolenvuoden ajan kyselleet et jokos on lisäystä tulossa.
Sit musta tuntuu et just jotkut puolitutut kytsii vähän et onko maha kasvanu...niin välillä pistää ärsyttään.
Lisäks vielä ku meillä on kaikki viisi poikia niin kaikki hokee et kyllä te vielä ne seittemän veljestä teette, tai jos kuudennen pojan teette ni on se seittemäskin sit tehtävä!?!?
 
Toi mahan kyttääminen on kyllä kans yks... mulla on voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu ja istukat ruukanneet tulla etuseinään, eli maha pompsahtaa näkyviin jo hyvissä ajoin, niin piilottelukaan ei onnistu pitkälle. Töissäkin on nyt työpaidat vaihtuneet melko tyköistuviin, niin saas nähä koska alkaa näkymään.
 
Mut voi miten ihana poikajoukko teillä! Pienet pojat on kyllä niin parhaita :Heartblue tytötkin tietysti ihan huippuja :happy:
 
Itse tulen isosta perheestä ja äitini kanssa sai kuulla kommentteja milloin mistäkin. Itse ajattelin, että puolet siitä, mitä meitä oli on ihan hyvä (eli 3). :oops:
 
Minä tuun myös kohtuullisen isosta perheestä ja mies ainokainen. Minä olen aina iloinnut isosta sisaruskatraasta ja mies kaivannut sisaruksia, joten oli selvää, että halutaan monta lasta.
 
Minä tahtoisin ison perheen, mutta ei ole niin yksinkertaista meillä. Olen onnellinen kun tämä toinen saadaan syliin.
 
Itse aikoinaan haaveilin isosta perheesta myös.Kohtukuoleman jälkeen oli toiveena enää että 1-2 lasta saisi kotiin. Ainakin tällä hetkellä tuo 1-2 lasta on mielessä mutta meilläkään tuo lisääntyminen ei ole ollut helppoa ja raskaita teitä ovat nuo hoidot katsotaan mihin tie vie.....
 
Itse aikoinaan haaveilin isosta perheesta myös.Kohtukuoleman jälkeen oli toiveena enää että 1-2 lasta saisi kotiin. Ainakin tällä hetkellä tuo 1-2 lasta on mielessä mutta meilläkään tuo lisääntyminen ei ole ollut helppoa ja raskaita teitä ovat nuo hoidot katsotaan mihin tie vie.....

Raskaita on tiet kulkea... mutta toivotaan että syliin saadaan ♡♡♡
 
Aion kertoa parhaalle ystävälleni heti kun nähdään seuraavan kerran, lopuille kerrotaan varmaan ekan ultran jälkeen. Varmaan samalla tyylillä tehdään ku esikoisen kohdalla et odotetaa sopivaa hetkeä ja ultrakuvan kans kerrotaan.

Töissä mun oli pakko kertoa heti ku sain ite tietää. Työskentelen tilassa missä hartsataan niin oli pakko kertoa etten joudu siihen tilaan enää, en suostu ottamaan riskiä että raskaana hengittelis yhtään hartsipölyä. Nyt kyllä pelottaa että tulee vielä sota töissä kun meinasivat kumminki että voin olla ko tilassa silloin kun siellä ei hartsata :sad001 ei käy, ei uskalla
Meillä hiotaan lasikuitutappeja, ilmaan leviää hartsi- ja lasikuitupöly. Tätä ei kuitenkaan tapahdu kuin silloin tällöin. Mitenköhän vaarallista tuo on...? Ei se ole kellekään terveellistä, mutta jso silloin tällöin, en tiedä.
 
Toi mahan kyttääminen on kyllä kans yks... mulla on voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu ja istukat ruukanneet tulla etuseinään, eli maha pompsahtaa näkyviin jo hyvissä ajoin, niin piilottelukaan ei onnistu pitkälle. Töissäkin on nyt työpaidat vaihtuneet melko tyköistuviin, niin saas nähä koska alkaa näkymään.
Meillä on miesten työvaatemallisto käytössä. Paita on sellanen teltta ja housutkin voi olla aikareilut että mahtuu lantio kunnolla. Sain just hiljan uudet ja ne housut oli hyvät ilman paitaa muttakun se paita pitää tunkea housuihin niin täytynee samantein tilata isommat :) ja tämän hetken tietämillä olen tyytyväinen että nuo housut on pienet jo normimitoilla niin saan hyvän syyn tilata samalla mahalle tilaa :).
 
Täytyy itse aikuiskoulutuksen vastuu opettajalle tiistaina yrittää kertoa että on raskaana olisi 2vkn päästä työharjoittelu vanhuksiin liittyen.Työharjoitteluun kuuluu vanhusten hoitoa, kääntämistä ja nostamista.Opettaja tietää meidän lapsettomuushoidoista ihan alusta asti ei onneksi tarvitse kertoa.En oikein näin halussa halua painavempia kuin itse nostella ja olla tarttuvien tautien parissa.
 
Heitsu itse työskentelen hoitajana eikä ole nostot olleet ongelma, oikea tekniikka kaiken a&o.
Tarttumataudit erikseen, onneksi suojautuminen on helppoa.
 
Heitsu itse työskentelen hoitajana eikä ole nostot olleet ongelma, oikea tekniikka kaiken a&o.
Tarttumataudit erikseen, onneksi suojautuminen on helppoa.
Noita tartuntatauteja just pelkään vaikkakin suojautuminen on helppoa ja vielä pelkään nostoja ettei mitään sen takia tule.Minulla vain on noita rajoituksia vielä päällä tuosta lapsettomuushoidoista ei saisi kurotella eikä taivutella sivuille.Ainakin 4vk vielä rajoitukset päällä.
 
Meillä ei todellakaan ole tarkoitus kertoa vielä kenellekään vauvasta (paitsi ne pari ystävää tietää), mutta olen lähdössä reissuun muutaman sukulaisen kanssa. Pelkään järjettömän väsymyksen kavaltavan minut. Samoin mahaan on tullut aiemmista raskauksista tuttu, vielä onneksi haalea, tumma viiva... Täytynee yrittää välttää naisten saunavuoroja. Pitäkääpä peukut pystyssä, että salaisuus säilyy.
 
Näistä kahesta vanhemmasta kerroin isäinpäivänä kun sattui olemaan viikot sopivan pitkällä. Tästä kerrotaan lähempänä joulua vasta, näillä näkymin ellei sitten marraskuun lopulla kihlajaisissa ilmoiteta asiasta. Miehen puolelta tietää pari hyvää ystävää, mä en oo kertonu vielä kellekään. Lapsille aattelin kertoa vasta ku eka ultra takana mutta jos kerrotaan kihlajaisissa ni kuulevat siellä.
 
Takaisin
Top