Mitä teillä syödään tänään?

^^itsetehdyt pinaattiletut on paljon maukkaampia,kuin ne kaupan valmis einesletut.
Meillä mies soi kyllä lettuja ihan ähkyyn asti! Taisi sama käydä vähän mulekkin! :)
 
Eilen saatiin vasta se lihamureke syötyä kun olin sit sen kanssa viikonlopun itekseni niin siitä sopivasti riitti vielä maanantain päivällinen :rolleyes:

Nyt on perunamuusi tulossa, kohta menee sipulia ja possunpihvejä pannulle. Kauppaan oli ilmestynyt nippuina tuoretta parsaa niin sitä sitten keitettynä lisäksi.

Onpas nyt harvinaisen perinteistä ruokaa tässä taloudessa :) Yleensä ei oo ikinä mitään perunamuuseja jne, muutama hassu peruna muiden kasvisten tai juuresten joukossa ehkä. Vaan menin juuri itse ostamaan perunoita 1,5kg ja kotona huomasin, että alkavat olla jo hieman pehmeitä. Ja sit mies toi saman verran lisää ja ne on alkaneet jo itää. Taitaa olla aika paljon perunaa tällä viikolla.
 
Tänään mies tekee (parhaillaan) taas ihan perus kotiruokaa, eli
jauhelihakeittoa. Mutta se on niiiiin hyvää, maidon ja ruisleivän kanssa :)
 
Taalla innostuin eilen kokkaamaan reilun satsin. Joten ruokana riisia ja kanaa "kermakastikkeessa" (siis oikeaa kermaa taalla nahnytkaan...). Kanaa jos jaa jaljelle niin teen siita kanakeiton huomenna. Laiska oikoo ja suunnittelee hyvin niin ei tarvi seista hellan aaressa turhaan tassa kuumuudessa.
 
Vihreä parsa oli suolalla ja sitruuna-avokadoöljyllä tosi hyvää :p Mie kanssa suunnittelin huomisen jo valmiiksi, tosiaan kun tarvii tota perunaa saada menemään niin tein perunamuusia niin paljon kuin kattilaan mahtui. Siitä tulee sitten perunasoselaatikko huomenna eikä tartte oikeastaan kuin jauheliha paistaa ja lykätä uuniin.
 
Om nom.. kaikki kuulostaa tosi hyvältä! :p

Meillä tänään jotain juureksia, kanankoipia ja riisiä. :) Viikonloppuna aateltiin tehä ite pizzaa! JA jos vaikka tekis jälkkäriksi jonku pienen juustokakun.. tai hakis jotain hyvää jätskiä.. :rolleyes:

Pieni pyöreä näkkäri voilla ja juustolla uppoaa muuten tosi hyvin, noin niinku välipalana! :wink
 
nakkikastike ja keitetyt perunat, mukana myös keitetyt vihannekset.
tätä tulikin sellainen satsi,että riittää taas muutamaksi päiväksi :)
 
Meillä on syöty tällä viikolla tällaista:

Uuniseitä, keitetyt perunat, vihersalaatti
Lihaperunalaatikko ja vihersalaatti
Silakkafile pihvit, perunamuussi, kylmä kermaviilikastike ja vihersalaatti

Hui, näyttääpä kalaisalta meidän ruokalista tällä viikolla, yleensä ei meillä ole kalaa kovinkaan usein :grin
 
Laittakaa vain reseptejäkin tänne, jos vain jaksatte näpytellä, on aina kiva kokeilla uusia. :)

Meillä oli tuossa tuommoista peruskanaa:
Pinnoitettuun kattilaan ensin rasvaa ja sopivat tujaukset (jossain 1tl kieppeillä) jeeraa, chiliä, currya, kanelia, inkivääriä ja neilikkaa. Sitten kananleikkeet paistumaan ja paiston jälkeen hetkeksi sivuun. Sitten paistumaan tuoreet viipaloidut herkkusienet, jonka jälkeen kanat takaisin. Päälle kermaa (käytin nyt valmiiksi maustettua kanalle-kermaa) ja hetken antaa kiehua.
Oon tykästynyt siihen, että kanan kanssa on noita itämaisia mausteita. :cool:

Eilen taas helpoistakin helpointa kinkkukiusausta:
uunivuokaan pakasteesta perunasipulisekoitus, kinkkusuikaleita, kermaa, juustoa, suolaa ja pippuria. Sitten n.1,5h 200 asteessa.
 
Ja viikonloppuna, kun mies lähtee reissuun, voin tehdä nakkikastiketta, josta tuo ei pidä, jee! :p
 
Me ollaan syöty koko alku viikko pestoista uunilohta ja sitä on vieläkin jäljellä. Tänään siitä lopusta tulee lohipastaa :) Huomenna ehkä jo jotain ihan muuta...
 
Ke: Nakkeja ja peunamuusia
To: Kanankoipia ja salaattia
Pe: Lohipastaa (lohisuikaleita pannuun, mustapippuria, suolaa, sitruunan mehu puristettuna, smetanaa, ruokakermaa -> keitetyn pastan kanssa sekaisin)
La: Kanakoipia ja keitettyä parsa- ja kukkakaalia
 
Tänään syötiin
lounaaksi jauheliharisottoa (riisiä, jauhelihaa, herne-maissi-paprikaa)
ja päivälliseksi itse tehtyä pitsaa, nam :)
 
Mä söin maailman helpointa ruokaa tänään kun en jaksanu ruveta kokkaileen mitään erikoista! Paistoin kanaa ja kiinalaisia wokkivihanneksia täysjyvänuudelien ja chilikastikkeen seuraks. Oli kyllä hyvää! Kanawokki on mun laiskan päivän ehdoton lemppari :)
 
Takaisin
Top