Mitä tarviketta luulit turhaksi mutta olikin tarpeellinen?

Minulla meni kepeät 4kk nyt tajuta, että ne kuolalaput on tosi mahtavia refluksivauvalle, niin ei tartte sitten koko vaatekertaa vaihtaa heti ekan puklun jälkeen.
 
Imetyshuivi :D Näppärä surauttais äkkiä itekkin mutta mä laiskana tilasin edukkasti Amerikasta. Semmonen leveänpuoleinen tuubihuivi ohuesta trikoosta. Huivi sille olalle kummalta puolelta lapsi syö ja toiselta puolelta kainalon alle peittää koko selän ja muodostaa eteen teltan.. ja voi pitää muuten kaulassa/menee laukussa pieneen. Tyyppi kiskoo kaikki muut huivit ja harsoviritelmät pois sekunnissa eikä ylipäätään malta syödä muualla kuin omassa makuuhuoneessa (jossa ei ole ketään ylimääräisiä kuten mietä/isää) ja mä en taas heru jossain torinlaidalla ilman suojaa imettäessä.. Mutta huivin kanssa helppo syöttää vilauttelematta ja herumisesta ei ongelmaa ja vauva kahden kerran jälkeen omaksu huivin omaksi "syömärauhakseen" minkä suojissa malttaa syödä meluisammassakin paikassa. Ehdoton!

Toinen on yksinkertainen kantoreppu johon vauvan saa parissa sekunnissa, kun ihän se vielä nyt 7kk vanhanakaan ole hetkeäkäön rauhallisesti omissa puuhissaan että sais esim astiat koneeseen tms. Eikä tosiaan suostu rattaissa olemaan.. HC sylikissa. Elämä ilman kantoreppua olis sula mahdottomuus ja mä ku ostin sen ajatellen että tuleepa nyt törsättyä mut hauska kokeilla ua voihanmsen sitte myydä :D
 
Itkuhälytin. Meille ei pitänyt tulla tätä kapistusta laisinkaan, kun ajattelin, että kuulen kyllä, jos lapsi herää vaunuissa. Saatiin kumminkin joululahjaksi itkuhälytin ja on helpottanut arkea hurjasti! Voi mennä siivoomaan tallin ihan rauhassa, kun lapsi nukkuu pihassa ja silti kuulet jokaisen tuhinan. :thumright

Harsot on toinen. Mulla oli vaan muutama harso, kun poika syntyi, mutta nyt niitä on lähemmäs 30…? Puklailevan vauvan kanssa ainakin ihan pakollinen keksintö ja imettäessä myös hyvä suoja esim. omalle paidalle ja vauvan vaatteille. Toki myös pullon kanssa, jos ei ruokalappuja tai kuolahuiveja käytä. :)
 
Vaipparoskis ja ne pussikasetit :) Hommasin pelkän vaipparoskiksen muiden tarvikkeiden kylkiäisenä käytettynä. Alkuun pidettiin roskiksessa tavallista roskapussia...mutta ne vaipat vaan rupeaa käryämään todella nopeeta ja se haju on aika paha, vaikka pussia vietiin roskiin lähes päivittäin.

Heti kun roskiksen luukun avasi, rupesi koko eteinen haisemaan. Joten osti. Niitä varsinaisia vaipparoskiskasetteja ja ei ole ollut paluuta :) Onhan ne aika arvokkaita, mutta eipähän haise enää eteisessä.
 
Suuri määrä harsoja.

Mä hamstrasin niitä raskausaikana, tai no siis en joutunut onneksi ostamaan, vaan sain siskoltani ja äidiltäni.
Niitä vaan alkoi olla niin jäätävä määrä, että ajattelin että eihän noita kaikkia nyt millään tarvita.

Värjäsin vajaa puolet vihreiksi, tarkoitus että niitä käytetään puklurätteinä, vaunujen suojana jne.
Ja valkoiseksi jätetyt olisi sitten harsotaitoksiin, pyllyn pyyhkimiseen yms.

Noh, nyt kun vauva on syntynyt, niin onpa hyvä että niitä on niin paljon!
Puklua ei siis paljoa tule, mutta tarvii sellainen rätti olla silti joka huoneessa ja vaunuissa ja turvakaukalossa ja hoitolaukussa... Ja niillä saa näppärästi tosiaan suojattua vaunuissa ja turvakaukalossa auringonpaisteelta, tuulelta yms. kun kiinnittää pyykkipojilla.

Ja ne valkoiset harsot, niitä ollaan käytetty tosiaan pyllyn kuivaamiseen ja hoitoalustan suojana. Todettiin että ne likastuu niin usein että luovuttiin pyyhkeistä, harsot on helpompia ja kun niitä kerta on paljon niin saa vaihdettua usein.
 
Mulla on oikeesti jotain 140 harsoa kierrossa ja se ei oo liikaa :P Niistä 40+ on vaippa/vaipanvaihtoalustaharsoja, aina kakassa ja pissassa. Nää on 70x80, käytän niitä myös pyyhkeinä. Sit on 20 pukluharsoa, 70x70 mitkä pyörii sohvalla, sitterissä pään alla, sängyssä, olkapäällä jne. Sit 6 kpl "pyhäharsoja," kuvioituja jotka on esim reissussa pukluharsoina ja autokopan suojana, 80x80cm. 20kpl kuvioituja pikkuharsoja, 30x30, sellaisia nenäliinan kokoisia millä pyyhitään naamalta pikkupukluja, ohi valuneita maitoja ja lääkkeitä jne. Ja 50 kpl valkoisia pikkuharsoja, jotka on perserättejä. Niillä pyyhin kasteltuna pahimmat kakat pois ennen perseen pesua ku tyttö työntää jaloilla niin et pesemällä pelkästään nivuset tosi vaikea saada ihan puhtaaksi. Ja vielä oon harkinnu et pitäiskö 10kpl lisää hommata noita isoja kuvioituja kun on niin nättejä.
 
Olin aivan varma, etten koskaan käytä rengasliinaa, koska se vaikutti niin epäergonomiselta, mutta se on niin perhanan kätevä! :D
 
Mä luulin etten tarvisi itkuhälytintä välttämättä (halusin sen silti), mut on nyt jokapäiväisessä käytössä. Alkuun luulin myös et turvakaukalon jalusta ois turha, mut se on kyllä tarpeellinen..ilman jalustaa kaukalon kiinnittäminen on hankalaa.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Maidonkerääjät.

Aluksi en oikein edes tajunnut, mihin niitä käytetään. Että kai liivinsuojat ja vaikka harso tungettuna liiveihin auttaa siihen, että toinen rinta ei toisesta syöttäessä heruta niin että maito valuu.

Mutta nehän on ihan pirun näppäriä nimenomaan siis maidon keräämiseen ja siis pakastamiseen!
Oon saanut niiden avulla aika vaivattomasti kerättyä tosi paljon maitoa pakkaseen, en oo siis pumpannut juuri ollenkaan.
 
Onko kellään kokemusta mahaa tukevasta vyöstä, en tiedä miksi sitä nyt kutsutaan, mutta kannattaako sellainen jo valmiiksi hankkia? Vielähän tää maha ei meinaa mihkään näkyä. Mutta onko siis turhake vai tarpeellinen?
 
Tällasia tavaroita on loppujen lopuksi aika vähän, taitaa mennä enempi toisinpäin. Ainakin meillä itkuhälytin oli ihan turha kapistus. Ja samaten rattaisiin ostettu lämpöpussi kun poika hikoili siellä aivan älyttömästi.

Kylpytuki olisi varmaan ollut käyttökelpoinen vaikka sitä ei meille esikoiselle hankittukaan.
 
jensu, mä käytin töissä raskausaikana Anita-merkkistä raskausajan tukivyötä, jostain puolesta välistä raskautta tai jo vähän ennenkin. Ihan ajoi asiansa, kyllä siitä vähän hyötyä oli, ei selkä kipeytynyt niin paljoa. Sit ihan loppuraskaudessa olisin ehkä vähän voimakkaammalla tuella olevan vyön tarvinnut, vaan eipä tullut hankittua.
 
Onko kellään kokemusta mahaa tukevasta vyöstä, en tiedä miksi sitä nyt kutsutaan, mutta kannattaako sellainen jo valmiiksi hankkia? Vielähän tää maha ei meinaa mihkään näkyä. Mutta onko siis turhake vai tarpeellinen?

Mulla oli tukivyö, semmonen rintaliiviliikkeestä hommattu raskausajan vyö. Oli niin järkyttävät liitoskivut ettei kävelystä meinannu tulla mitään ilman vyötä joskus rv 25 jälkeen, muistaakseni. Kyllä toi vyö auttoi, mutta ei se niitä kipuja kokonaan vienyt. Kesällä hikoilutti ihan älyttömästi ja pari viikkoa ennen laskettua aikaa jouduin lopettamaan sen käytön, kun painoi mahaa jo niin pahasti, että jäi hirveet jäljet alavatsaan. Mutta en todellakaan ole sitä hukannut mihinkään, kun tässä todennäköisesti vielä kakkonenkin hommataan jossain vaiheessa.
 
Kuolalaput...toi poitsu kuolaa niin et oli pakko ottaa käyttöön, muuten joutuu tunnin välein vaihtaan vaatteet.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Alkuun vähä aristin noita kuolalappuja kun päässä oli tyhmä ajatus, et näyttää tyhmältä, mutta Sulonen poika on kuolalapunkin kanssa :Heartred

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
En keksi mitään turhaketta joka olisi ollutkin meillä käytännöllinen. Yksi turhake ostettiin, nimittäin niistäjä! Turhakkeeksi se on jäänytkin eikä olla sitä käytetty. Kuinka inhottavaa voi olla jos joku vetää räkää poskionteloista pois? Meillä on nuhanenää hoidettu lämpimän veden alla ja siten on saatu parhaiten nenää "niistettyä." Pakko tulla kertomaan väärään keskusteluun tämmöinen. :)
 
Mulla on tosta niistäjästä aivan toisenlainen kokemus! :wink Meillä poika oli sairaalassa paljon vauvana ja siellähän sitä limaa imetään semmosella pitkällä letkulla pois, eikä lapset välitä siitä yhtään. Kotonakin sitten oon käyttänyt niistäjää, jos on räkää. Poika on niin tottunut siihen ettei oo moksiskaan koko hommasta ja sen jälkeen on paljon parempi olla selvästi. :thumright
 
Mun mielestä se pikku niistäjä on ihan turha ja väpelö. Nenäfriidan ostoa taas en ole koskaan katunut. Iha paras apu räkäiselle nenulle.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top