Mitä tarviketta luulit turhaksi mutta olikin tarpeellinen?

elmiina

Sanavalmis juttuseppä
Huhtikuunmammat 2014
Ite naureskelin joskus sellaiselle peppupyyhkeen lämmittimelle. Eli siihen vesi ja pesulaput et ois lämmintä jos ei kertakäyttöisiä baby wipejä käytä. Kyllä nyt harmittaa aina lämmintä vettä odotella vaan en kehtaa siltikään sellaista ostaa.
 
Mulla ois sitten tuttipullon lämmitin. Turhuudelta vaikutti, mutta kun ensimmäisinä öinä joutui pullojen kanssa pelaamaan, niin ai jai kun toivoi nopeutta.. :rolleyes: Tosin hankittu ei ole, kun imetys alkoi paremmin onnistumaan, niin ei sitten enää olekaan niin välttämätön.

muok. mikroa en siis viitsi käyttää, kun sain sillä maidon vain tulikuumaksi..
 
^ Niin ja ei vissiin suositella, että maitoa mikrotetaan? Kun jos juuri tulee liian kuumaksi, niin siitä kuolee kaikkia hyviä ravintoaineita...?
En tiedä sitten koskeeko vain äidinmaitoa, vai myös korvikkeita...
 
Korvikkeet saa yleensä mikrottaa :) Meillä mikrotetaan vesi jauhekorviketta varten. Siis kahdesti päivässä keitän vettä ja laitan sit jääkaappiin ja lämmitys mikrossa. Äidinmaito pitäis vesihauteessa.
 
Joo, meidän vauva ei pikkasena suostunut edes ammeeseen ennenkuin sai kylpytuen ja olla "handsfree" :D Meinasin jo heittää koko ammeen kiertoon mut onneks tuli kokeiltua.
 
Steriloija tuttipulloille! Minulla oli kaksi pientä peräkkäin, joten säästin edes muutaman minuutin päivittäin.
 
Tilasin itsekin tuttipullon steriloijan juuri. Eihän siinä keittelyssäkään mene kuin vartti vaan vettä odottaessa pidempään ja jos yksin kotona on niin eiköhän se tyttö siinä välissä herää. Eikä kiehuvan veden lähellä huvita tyttö sylissä olla. Toivottavasti osoittautuu tarpeelliseksi.

Samoin tänään sain kasattua vihdoin sitterin. Oon aina ollu niitä vastaan kun suurin osa ei oo selälle hyvästä eikä sellaisessa saa kauaa pitää. Lapsen paikka on sylissä tai lattialla. Vaan sain tietää mallista jonka saa ihan suoraan asentoon "kehdoksi" niin sellaisen pystyin hyväksymään :) Ja onhan se kiva saada kädet välillä hetkeksi vapaaksi, pidempiin hommiinhan on kantoliina vaan niissäkin tulee sitten kuuma. Isi laittoikin tytön sitteriin kehtoasennossa nukkumaan saman tien kun tulin sitteriä näyttämään. Jäi sitten mobilen kiinnittämiset vielä toiseen kertaan.
 
Joo, tuo sitteri tuli ehdottoman tarpeelliseksi välineeksi meillä! Ennen tytön syntymäähän luin kaikenlaisia juttuja kuinka sitteri on pahaksi kehitykselle. Ja itse tietenkin kuvittelin, että lapsi köllii mielellään missä vaan ja vähän isompana vauvana viihtyy maassa. Vaan eipä viihtynyt... :rolleyes: Tyttö ei nukahtanut kuin syliin tai sitteriä koko ajan hytkyttäessä. Lisäksi ensimmäisiä kiinteitä oli helpompi syöttää, kun nosti vauvan sitterissä pöydälle. Ja omaa suihkussa ja vessassa käyntejä helpotti, kun sai tytön kylppäriin sitterissä ihmettelemään.

Toinen lapsi jos meille joskus tulee, niin hommaan varmaan sellaisen sähköistetyn version, jonka saa kiikkumaan - ystävän vauva viihtyi tällaisessa erittäin kivasti. :grin
 
tuttipullojen sterilointilaite!
Ennen muinoin keittelin pulloja,viimosen kanssa oli niin helppo,koko touhu li muutamassa minuutissa ohi!
 
Meillä ei ollut kylpytukea esikoiselle ja pidin sitä turhakkeena mutta pikkukakkoselle sellainen kyllä hommataan. Onneksi mies hoiti meillä kylvettämisen. :)
 
peitot. Katsoin pitkään lastenvaatemyyjää, kun kysyin esikoistani odottaessa, että mitä mä nyt sit muka ehdottomasti tarttisin? ja hän vastasi, että trikoisia 80x80 peittoja. Mietin että jep,jep niin varmaan,no mutta kerta kysyin ni ostetaan nyt sit yks..... mutta ruusu pitäis viedä sille myyjälle :D niin paljon helpottanut ensimmäisiä viikkoja,että huh huh. en tietty osannut kuvitellakkaan miten paljon vauvaa siirrellään ja nostellaan (koska en ole koskaan vauvojen kanssa ollut) ja PARAS vauvaväline on just noi peitot kun ne auttavat tälläistä epävarmaa käsittelijää eritoten öisin siirtämään vauvaa tissille, kun ei tarvitse koko lasta nostaa, kun voi vaan vetää peittonyyttiä edes takaisin varovasti. sama sylissä pitämisen kanssa jne jne. Mä vastaan siis peitot.
 
Minähän uhosin niin kamalasti, että meillä vaan ja ainoastaan liinaillaan, eikä rattaita käytetä... Noh, arvatkaapa miten kävi kun helteet tuli. :wink
 
Joo vaunut ja kertakäyttövaipat. Tosin olin etukäteen antanut itselleni luvan käyttää kertiksiä kunnes kasvaa noihin kestoihin mitä miulla on jo ja ne on liian isoja kyllä vieläkin :) Vaunut hommasin kun niissä tuli autokoppa mukana et onhan ne hyvät olla jos vaikka ulkona nukuttaa mut en arvellut et on paljon käyttöä. Vaan nyt on ihan liian kuuma ollu monesti pitää ees sylissä ilman liinaa saati sit liinassa. Sama juttu sitterin kanssa, se on ollut nyt todellakin tarpeen vaikka sellaista ei pitänyt edes hommata. Ja kun vauva huutaa koko yön ja kotona nukutaan vuoroissa pätkittäin ehkä se neljä tuntia per naama vuorokaudessa ja joka pierun mukana tulee mahavaivaisella vauvalla kakkaa niin kummasti ne kertakäyttövaipat tuli käyttöön. Ei ois kestovaippojen määrä ees riittänyt saati et siinä ehtis niitä joka päivä pesemään.
 
Juupa, meilläkin jäi ne kestovaipat käyttämättä. Mies vaan ilmoitti jo sairaalassa ensimmäistä kakkavaippaa vaihtaessaan, että meillä ei yhstään ainutta kestovaippaa pestä pesukoneessa, eikä hän niitä suostu vaihtamaan. Näinpä meillä mennään kertiksillä... Vähän harmittaa, mutta mieluummin näin, kun että joutuisin pesemään ne käsin ja avihtamaan jokaisen vaipan itse. :D
 
Sama juttu meillä. Odotusaikana vannoin että meillä kestoillaan mutta yhtään ainutta kertaa ei pojalla ole ollut kestovaippaa päällä. Nyt en lupaa mitään enää. :)
 
Tutti! Olin miettinyt, että ei otettais tuttia käyttöön ettei tarvitsisi siitä vierottaa ja muutenkin. Mutta huutava vauvamme on ollut paljon rauhallisempi, sitten kun vihdoin huoli tutin. Ensin kakoi sitä pois ja n. 5 viikon ikäisenä huoli tutin. Arkemme on paljon rauhallisempaa tutin myötä :)
 
Mä en alkuun ostanut rintapumppua, mut jouduin sen kiireellä aika pian ostamaan, kun olinkin suihkutissi :D
 
Mäkin ajattelin etten anna tuttia mutta kummasti kävi toisin ja tutti on ollut meille todella kullanarvoinen kapistus. Nyt siitä pitäisi jo päästä eroon kun poika tulee kaksi.
 
Meillekin ilmestyi tuttipullon steriloija suhteellisen äkkiä, kun lisämaitoa on syötetty sairaalasta lähtien ja veden kiehumiseen kattilassa meni ikuisuus.

Mies myös ilmoitti heti raskauden alussa, että kestovaippojahan meillä ei käytetä, joten pamperseilla mennään :)
 
Takaisin
Top