Milloin tunsit vauvan liikkeet?

Minulla on vatsassa semmoinen hyrrä ikiliikkuja, mutta usein oikein touhukkaan päivän jälkeen pitää kaksi todella rauhallista välipäivää eli kyllä se vauvakin lepopäiviä tekee.
 
Liityinpä joukkoonne hetken taustailun jälkeen.

Eilen aamusella, kun makoilin sängyssä vielä niin ekaks tuntu et kupla puhkes massussa, sitten toinen ja kolmas.. Vitsit mikä fiilis tuli, ne oli jotenkin niin selkeitä sittenkin. Sama toistui illalla kun oikein "kuuntelin" ennen nukkumaanmenoa massua niin taas kuplat poksahteli :) Ja taas tänäkin aamuna ja päivällä, ihanaa :)
Aikaisemmin on tuntunut vaan epämääräisiä "muljahteluita" ja "kuumotusta", joista en ole aikaisemmin ollut aivan varma mitä ne on. Tänään rv 20+1 ja ensimmäistä odotellaan :)
 
Moi!

Perjantaina 14.1. tunsin ensimmäiset selvät potkut aamulla istuessani paikallaan. emoticon

Eilen illalla 18.1. mieheni tunsi neljä kertaa selvän potkun käteensä - ihan uskomatonta, että RV 17+6 tuntuu jo vatsan päälle! Hän oli ihanan liikuttunut, kun sai ensimmäisen "kosketuksen" esikoiseemme. Ihania hetkiä....emoticon
 
Heippa!

Viime yönä pitelin käsiä mahalla kun en saanut unta ja yhtäkkiä tunsin käteeni pienen hennon potkun! <3 Aloin vaan itkemään, olin niin onnellinen! ::) Aivan ihana tunne!
rv 19+2
 
Meillä alkoi muksun meuhkaaminen tuntua jo vkolla 16, nyt vko 18 ja on jo TODELLA selkeitä ja usein tuntuu, ei tarvitse erikseen enää kuulostella, tuntuu ihan läpi asti. Mies pari iltaa sitten laittoi pään vatsalle ja tunsi liikkeet selvästi, suosittelen kokeilemaan =) Tuli isukille melkein tippa linssiin siinä pötkötellessä.
 
Eilen illalla kun massuasukki voimisteli ihan kunnolla niin tuli mieleen ice age 3:n kohtaus, se missä ne oravat on siinä kuplan sisällä ja yrittävät saada sitä pähkinää kiinni ja viruttelevat sitä kuplaa.. Voi luoja en tiennyt että itkisinkö vai nauraisinko kun tuntu ihan siltä massussa. Siis aivan ihana tunne =)
 
Täälläkin kullanmurun potkut on tuntunut jo useamman viikon <3 Alkuun ihmettelin et onko vatsassa ilmaa vai mitä siellä tapahtuu, ennen kuin osasin yhdistää ne potkuiksi :) Tasan 2vk sitten (rv 18+5) poitsu potki niin kovaa, et isukkikin ne tunsi. Viime maanantaina (rv20+1) potkut tuntui sitten jo sen verran et niitä alkoi näkemään aina välillä!! Äskenkin isukin kanssa tuijoteltiin kun vatsa nousi siitä kohtaa mihin potkut osui! Oon kyllä niin pulassa kun voimaa tulee vielä lisää :D Mut on tää kaikki vaan niiin ihanaa et pois en vaihtas ikänä emoticon
 
Kuten jo aikaisemmin täällä kirjoitin, tunsin ennen joulua epämääräistä "hipsuttelua". Sen jälkeen tuntemukset ovat olleet epämääräisiä, mutta rakenneultrassa selvisi, että istukka on edessä, ja se saattaa vaimentaa potkuja. Tällä viikolla olen nyt tuntenut ensimmäistä kertaa kunnon potkun. Näin pitkälle minä sain siis odottaa! Tuntuu, että kaikki on jo niin varhain tunteneet liikkeitä...
 
Mansikkainen, tosi hauskaa, että nyt alat tuntea potkut! Itse tunsin 14.1. ensimmäistä kertaa ja sen jälkeen joka ikisenä päivänä täysin selviä potkuja - nyt jo näkyy vähän uloskin ja mies on tuntenut vähän päältä päin sieltä tammikuun puolesta välistä asti.

Esikoinen tulossa 29.6., ja istukka takana, kuulimme juuri rakenneultrassa torstaina. Se vaikuttanee potkujen aikaiseen tuntemiseen.

Hyviä potkuja kaikille! emoticon
 
Mansikkainen, kiva et vihdoin sielläkin potkut tuntuu! Istukan paikka selittää paljon.

Itsellä ei mitenkään kovin aikaisin alkaneet potkut tuntua, joten ollut hauskaa kuinka äkkiä potkuista tullut voimakkaita. Selkeästi mieskin tuntee, ja näkyy myös ulospäin kun pieni tumauttelee. Iltayöstä varsinkin alkaa olla aktiivisuus sellaista luokkaa et häiritsee jo unen saamista :D
 
Mä tunsin ensimmäistä kertaa pieniä liikkeitä uuden vuoden tienoilla, ja siitä ne on pikkuhiljaa voimistuneet siten, että nyt maha jo "hyppii" samalla kun potkut tuntuu - ihana tunne tosiaan! emoticon

Miten säännöllisesti teillä muilla nuo liikkeet tuntuu? Mä olen ihan huolissani heti, jos joku ilta nukkumaan mennessä tuolla masussa onkin hiljaisempaa, kun yleensä silloin innostutaan potkimaan.. jossain välissä yöllä olen sitten kumminkin noinakin öinä herännyt potkutteluun, jolloin huoli on taas kadonnut.

Mutta pitäisikö noita liikkeitä siis tuntua ihan säännöllisesti ja onko niitä tarkoitus seurata jo sen liikelaskentaohjeen mukaisesti, vai koskeeko se vasta myöhempiä viikkoja? Ensi viikolla on onneksi neuvola, jossa ajattelin kysäistä asiaa, mutta kun en jaksaisi odottaa sinne asti...
 
Mulla on ollut samankaltaista kuin manquella: Ensin tuntui että ei millään meinaa alkaa tuntua liikkeitä - ainakaan niin että tietäisin 100% varmaksi niiden olevan vauvan liikkeitä eikä muuta epämääräistä. :D Mutta sitten kun ne alkoi, onkin niitä ollut sen jälkeen liki päivittäin, ja nyt jo useita kertoja päivässä.
john jc: Itse veikkaisin, että tuo liikelaskenta on sitten vasta loppuraskauden juttuja. Vauvalle on käsittääkseni pikkuhiljaa kehittymässä päivärytmi, mutta ainakin Nyytillä se on vielä hyvin epäsäännöllinen. Karkeasti osaan odottaa, liikkeitä näinä aikoina: aamuöisin vessareissun jälkeen, aamupäivällä kun olen tullut töihin, iltapäivällä ennen kuin lähden töistä, ja joskus iltaisin kotona. Mutta kellontarkkoja nuo ei ole, eikä joka ikinen päivä tunnu kaikkina noina aikoina. Kait se tässä vaiheessa on tärkeintä, että liikkeitä ylipäätään alkaa tuntua, ja mieluusti että ne pikkuhiljaa voimistuu ja säännöllistyy. Tule toki kertomaan, mitä neuvolasta vastaavat!  Minua ainakin kiinnostaisi, vaikken ole asiaa tätä ennen pohtinutkaan. :)
 
Viikolla 14 alkoi tuntua hassua kuplintaa, joka ei kyllä ollut ilmavaiva.
Nyt ei vauvan biletykselle ole loppua. Vilkas vauva tulossa! :)
 
Hei!

Vauvani aloitti liikkeet 14.1., 16:lla RV:llä ja on liikkunut joka ikinen päivä siitä asti tosi paljon.

Kysyisin, tuleeko teillä muilla alavatsaan välillä sellaisia todella nopeita liikesarjoja, useita selkeitä liikkeitä sekunnissa - ikään kuin vauva soittaisi nopeaa rumpusooloa tms. :) ? Se on ihan erilainen tunne kuin mikään muu ja olen pohtinut, mistä tuo nopea liikesarja syntyy?

Pohdimme palstalaisten tapaamisessa, voiko se olla esim. jokin elohiiri alavatsassa niin, ettei se itse asiassa olisikaan vauvan aiheuttama liike, kun liike on niin nopea, että mietimme, miten vauva saisi sen aikaan. Jos jolla kulla on tietoa tästä, kerro ihmeessä täällä palstalla.

Tällä hetkellä (34. viikko) vauva möyrii tosi aktiivisesti pitkin päivää ja yötä eli erittäin vilkas tyyppi on kyllä meille tulossa 29.6.
 
Takaisin
Top