Milloin tunsit vauvan liikkeet?

NtiKesäheinä

Satasella mukana keskusteluissa

Tunsin eilen ensi kertaa vauvan liikkeet! emoticon
Itse asiassa olin tuntenut liikkeitä jo pari päivää mutta mulle ei tullut mieleenkään että ne tuntemukset olisivat vauvan liikkeitä koska kyseessä on esikoinen ja viikkoja on vasta 17. Tajusin tiedon vasta kun juttelin eilen äitiyspolin kanssa vuodoista mitä mulla on ollut. He kysyivät että olenko tuntenut vauvan liikkeet ja minä vastasin että enkai nyt vielä koska olen vasta viikolla 17. Mutta kerroin että olen tuntenut kohdussa kummaa kuplintaa. No hoitaja valaisi mulle et ne ovat niitä vauvan liikkeitä! emoticon

Todellakin tuntuvat hassulta kuplinnalta kohdussa.
 
Varmaan viikosta 13 on jotain silloin tällöin tuntunut. Tänään selällään maaten siskon kanssa puhelimessa juoruten sanat hävisi äkisti ja koin ensimmäisen ihan varman potkaisun :). On siis ollut jo aikaisemmin, mutta kun ei ole niin aikaa tarkkailla itseään kuin esikoista odottaessa niin ne ovat menneet hujauksessa ohi ennenkuin on tajunnut.
Lisäksi luulen, että tässä raskaudessa istukka on edessä ja sehän viivästyttäisi noitten liikkeiden tuntemista. Esikoisessa oli takaseinämässä ja liikkeet tunsin 15+jotain.
 
Tunsin ensimmäiset liikahdukset viikon 18 alussa. En ensin ymmärtänyt mitä tunsin, mutta pian tajusin, että siellä liikutaan :)

Nyt olen viikolla 21 ja on ihanaa huomata miten liikkeet vahvistuvat pikkuhiljaa.
 
Tervehdys!

Epäilen, että tunsin eilen oikeanlaista hipsutusta kohdussani. Makasin mahallani sängyllä ja alkoi tuntua pientä "hiiviskelyä" ja kuplintaa. Olipa ihana tunne!

Hyvää joulun odotusta kaikille! 
 
Nyt alkaa potkut jo tuntua "selvästi" eli ei epäilystäkään mitä ne on emoticon

Tänään Toukolla on muutenkin selkeesti ollut potkimispäivä, hetkenkin kun istun paikallani niin alkaa potkut tuntua :)
Tosiaankin rv 18 lopuillaan. Rakenneultra 13.1. :)
 
Muutamana päivänä olen jo tuntenut pientä hipsuttelua, mutta tänään ei ole ollut enää epäilystäkään. Siellähän se peukku pyörii :). Parhaiten tunsin, kun istuin koneen ääressä tekemässä töitä. Yritin miehellekkin kuvailla tuntemuksia.
 
No nii. Täällä on tuntunut kolme päivää (päivisin) napakoita potkuja ja myllerrystä emoticon
 
Oon tuntenu ehkä noin reilun viikon ku herne potkii, nyt viikkoja 17+0. Ihania kuplia :) Edellises(poika nyt 2v10kk)tunsin vasta joskus 19. viikolla. 
Oli ihana tunne ku oli tosi kiire päivä ja istahdin hetkeks koneelle niin pari kuplaa meni siinä 16.viikolla :)
 
Olen todella hoikka ja tuntunut tosi tosi alusta. Ei vieläkään ihan selviä potkuja mutta mahan päältä tuntuu todella paljon ihan kädelläkin vaikka sinänsä kohdussa ei muuta kuin muljumista tunnu.

Kokoajan tuntuu kuin sisällä olisi vettä ja se sielä hölskyisi. Ja välillä joku sitä hölskyttelee.
 
Täällä tuntunut kanssa viikosta 17 alkaen ja nyt (viikolla 20) ihan selkeitä. Välillä ihan kutittaa kun rääpäle myllertää.
 
Tunsin joululomalla useampaan otteeseen vauvan liikkeitä, mutta nyt viikon olen ollut tuntematta. Soitin jo terveydenhoitajallekin ja hän rauhoitteli minua, ja sanoi, että tässä vaiheessa liikkeet voivat olla tosi epäsäännöllisiä. Onneksi torstaina on neuvola, niin pääsee kuulemaan toivottavasti sydänääniä. Edellinen neuvola (ja ultrakin) oli marraskuun viimeisellä viikolla, joten vähän turhan pitkä tämä tauko, kun en ole muutenkaan oireillut raskausaikana.

Odottavissa tunnelmissa,

Mansikkainen
 
Mä tunsin kans ennen joulua liikkeitä useampana päivänä ja pitkiä aikojakin, mutta nyt loppuneet. Lauantaina viimeks tuntu pientä tökkimistä, mutta nyt taas ollu hiljaista.
Välillä tulee kyllä semmonen olo että ollaankohan siellä hengissä edes:(
Tai sitte mulla on istukka edessä.
Onko teillä muilla np-ultrassa katottu istukan paikka?? Mulla esikoisen aikaan katottiin, mutta tämän kohdalla ei kuulemma näkynyt.
 
Mäkin tajusin että kyllä varmaan noin viikon ajan ainakin olen tuntenut liikkeet, nyt viikkoja 17+5. En ollut siitä varma aiemmin ja nyt varmistuin, koska pariin päivän niitä ei ole tuntunut. Kerkesin tässä jo vähän huolestua, mutta näyttäisi olevan muilla samanlaista kokemusta.

Ehkä koitan olla asiasta stressaamatta ja koittaa jaksaa ottaa vielä 16 päivää rakenneultraan :D (...aika kovasti sitä odotellessa...)
 
Täällä kova tyyppi potkimaan ja pyörimään. Tänään hyörinyt aamusta asti ja vieläkin potkii...ja mikä ihaninta mieheni tunsi ensimmäistä kertaa potkut kädellään emoticon äsken. Vau!
 
Hei!

Päivi28 ja kameli, kävin tänään lääkäriä tapaamassa neuvolan yhteydessä, ja ONNEKSI sydänäänet kuuluivat normaalisti. Ilmeisesti pikkuinen tykkää vain piilotella itseään, ja siksi liikkeitä ei ole tuntunut. Kyllä helpotti kovasti oloa, kun muutenkin todettiin, että kaikki on kunnossa. Voimia odotukseen!
 
Mukava kuulla Mansikkainen, että kaikki oli hyvin:))
Kyllä täälläkin on joka ilta vähän liikuskeltu, nyt liikkeet on vaan muuttunu enemmän pieniksi tökkimisiksi, kun aikaisemmin tuntuivat kuplan puhkeamisilta.

Mulla rupee olemaan melkein joka päiväistä nämä harjoitussupistukset, onko muilla ollut??
 
Ihana kuulla Mansikkainen, että neuvola / lääkäri meni hyvin - pohdinkin sitä eilen aamulla. :)

Me kokeiltiin Doppler-laitetta keskiviikkoiltana espoolaisten tapaamisemme jälkeen, ja muutaman minuutin etsimisen jälkeen saatiin vahvat sydänäänet kuuluviin, 140 bpm näytti kone. emoticon

Ihmeellistä, että nykyään on tuollaisia laitteita, joilla voi kotonakin kuunnella sydänääniä. Pohdimme, että käytämme sitä korkeintaan 1 krt / 2 vkoa, ei sen useammin.

Vauvan liikkeitä en ole vielä varsinaisesti tuntenut, paitsi että juuri tätä kirjoitettaessa taisi tuntua ensimmäinen pieni potkaisu - ihan erilainen tunne kuin mikään aikaisempi, voih......! emoticon

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Tässä muutaman viikon sisällä on alkanut pienet liikkeet tuntumaan! nyt on vaan pari päivää ollut ihan hiljasta ja alkaa huolestuttaa, vaikka voihan se olla ihan normaaliakin että toinen vähän lepäilee välillä (?)
 
Tässä muutaman viikon sisällä on alkanut pienet liikkeet tuntumaan! nyt on vaan pari päivää ollut ihan hiljasta ja alkaa huolestuttaa, vaikka voihan se olla ihan normaaliakin että toinen vähän lepäilee välillä (?)
 
Täällä ensimmäiset liikkeet on alkanut tuntumaan muutaman viikon sisällä, eli siellä 16+1, 16+2 paikkeilla. Luulin aluksi niitä ilmakupliksi koska esikoista odottelen mutta neuvalassa sitten 16+6 sanottiin että ihan mahdollista niiden olla vauvan liikkeitä, kun ei mulla kuulemma paljon mitään nahkan lisäksi kohtua ole peittämässä. Nyt on ollu ari päivää ihan hiljasta ja oon ihan huolesta soikeena, vaikka voihan se olla normaalia että toinen välillä vähän lepäilee (?)
 
Takaisin
Top