Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään lähdin ajamaan autolla ja alkoi yht äkkiä melko kova vihlova kipu jossain peräsuolen tienoilla. Mulla joskus menkkakivutkin tuntuu osin siten. Säikähdin, myös sellaista painemaista kipua oli vasemmalla alavatsalla, missä on ennenkin ollut tuntemuksia. Tätä kesti varmaan tunnin ja aina kun liikahti auton penkillä, niin kipu vihlaisi jossai syvällä ja säteili välillä alavatsaan. Olin niin varma, että nyt menee kesken tai kohdun ulkoinen alkaa vaivata, mutta nyt kipu on helpottanut oikeastaan kokonaan. Pelottaa silti, mitä ihmettä se oli. Muistan vaan, että joskus kun mulla oli kysta, gyne kyseli, että onko säteillyt peräsuoleen kipu. Toivottavasti jotain vaaratonta, eikä toistu. :sad001
 
Tänään rv 5+0 noin suunnilleen

Etäisesti etova olo välillä, enemmän iltapäivällä kuin aamulla. Voiman puute, viime viikolla maksimivoimatesteissä ei mitään etenemää edellisiin 3 kk takaisiin tuloksiin vaikka reenijakso mennyt erinomaisesti.. selittele siinä sitten valmentajalle. Lisääntyvä metallin maku suussa (tänään huomasin). Palelee, minua, jolla on aina kuuma. Reilu viikko sitten heti raskautumisen jälkeen oli 4 todella hikistä yötä ja päivällä paleli. Leposyke on koholla, ja syke nousee rasituksessa helposti. Lyhyt pinna. Silloin tällöin lyhyitä vihlaisuja tai nipistyksiä kohdun vasemmalla reunalla. Rinnat pinkeät ja arat.
 
Tänään rv 5+4 ja aivan kamalan huono olo. En ole oksentanut, mutta ei ole kaukana. :nailbiting: Tissit on arat, viluttaa, mahaa nippailee, päätä särkee, pissattaa, huimaa enkä saa edelleenkään nukuttua yöllä kuin muutaman tunnin (vrt. ennen jopa 10h yöunet). No, ainakin on oireita. :joyful:
 
Tänään kai rv 5+1. Hirvee väsymys ja välillä huimaa. Töissä tuli eka repäsykipu, ku nousin liian äkkiä ylös tuolista, muutenki tänään nippaillu ja jomottanu enempi. Aamusin oon ruvennu herään aina viien aikaan, mutta saan onneks uuestaan vielä unen.
 
Tänään rv 5+4 ja aivan kamalan huono olo. En ole oksentanut, mutta ei ole kaukana. :nailbiting: Tissit on arat, viluttaa, mahaa nippailee, päätä särkee, pissattaa, huimaa enkä saa edelleenkään nukuttua yöllä kuin muutaman tunnin (vrt. ennen jopa 10h yöunet). No, ainakin on oireita. :joyful:

Samat olot alko mulla tänään, kun rv 5+4 On siis entistä kuvottavampi olo, joka on ihan kokoajan riesana. Eilen oli vielä ruokahalua, mutta tänään ei tekisi mieli syödä mitään, kun kaikki ällöttää :eek:Väsyttää myös enemmän kuin aikaisemmin, voisin nukahtaa pystyyn. Yöllä en kuitenkaan saa nukuttua kun vaivaiset 5-6h, kun herään aamuyöstä, enkä saa enää unta. Tissit myös kipeät, viluttaa (ja vituttaa) ja pissalle pitää käydä jatkuvasti :meh:
 
Tänään sitten pääsin pöntön kanssa tuttavuuksiin. Melkein viikonhan se kesti, ennekun tuli oksennettua. 6+5 menossa
 
Tänään lähdin ajamaan autolla ja alkoi yht äkkiä melko kova vihlova kipu jossain peräsuolen tienoilla. Mulla joskus menkkakivutkin tuntuu osin siten. Säikähdin, myös sellaista painemaista kipua oli vasemmalla alavatsalla, missä on ennenkin ollut tuntemuksia. Tätä kesti varmaan tunnin ja aina kun liikahti auton penkillä, niin kipu vihlaisi jossai syvällä ja säteili välillä alavatsaan. Olin niin varma, että nyt menee kesken tai kohdun ulkoinen alkaa vaivata, mutta nyt kipu on helpottanut oikeastaan kokonaan. Pelottaa silti, mitä ihmettä se oli. Muistan vaan, että joskus kun mulla oli kysta, gyne kyseli, että onko säteillyt peräsuoleen kipu. Toivottavasti jotain vaaratonta, eikä toistu. :sad001
Mulla tais olla tollanen vastaava kipu kkm:n jälkeen jos en heti mennyt kakkoselle sen pyydettyä... Ei todellakaan mikään mukava tunne... En tiedä mistä johtui ja se loppui sitten kyseisen kuukauden aikana. Toivottavasti ei sulla uusi. Perusteliko gyne mitään kysymykseensä jatkeeksi?

On: Ei vieläkään mitään oireita (dpo18, rv 4+2...6 tms). Joskus nipistää kohtua jos kävelen liian reippaasti ja välillä kohdussa hieman paineen tunnetta. Väsymys taitaa täällä johtua lyhyistä yöunista.
 
Onko teillä tullut flunssaa plussan jälkeen? :anyoneMä oon nyt ollut yli viikon kauheassa flunssassa eikä tää tunnu yhtään helpottavan. En oo yleensä koskaan kipeänä niin siksi outoa. Neuvolassa meinas että on tosi tavallista että sairastuu flunssaan alkuraskaudessa kun vastustuskyky heikkenee.
Nyt tissitkin ollut kipeämmät, erityisesti iltaa kohden todella pinkeät ja kipeät. Vaikea löytää sopivaa asentoa nukkumiseen kun sattuu.
Väsymystä ei oo tullut vieläkään. Nyt 5+6
 
Onko teillä tullut flunssaa plussan jälkeen? :anyoneMä oon nyt ollut yli viikon kauheassa flunssassa eikä tää tunnu yhtään helpottavan. En oo yleensä koskaan kipeänä niin siksi outoa. Neuvolassa meinas että on tosi tavallista että sairastuu flunssaan alkuraskaudessa kun vastustuskyky heikkenee.
Nyt tissitkin ollut kipeämmät, erityisesti iltaa kohden todella pinkeät ja kipeät. Vaikea löytää sopivaa asentoa nukkumiseen kun sattuu.
Väsymystä ei oo tullut vieläkään. Nyt 5+6

Sama täällä! Nyt 6+0. Flunssa jatkunut jo viikon verran, yleensä mun flunssat menee nopsaan ohi ja pystyn olemaan töissä, jos ei kuume nouse, mutta tää veti kyllä saikulle sängyn pohjalle. Ei mulla muuten väliä, mut pomo ei varmasti tykkää hyvää, jos alan koko ajan olemaan saikulla. Toivotaan, että jatkossa pysyy terveenä.
 
Joo, täällä sama, en tosin osannut yhdistää alkuraskauteen, miehellekin tuli ärhäkkänä tää tauti. Mut kuumetta ei nostanut, veti voimat pois melkein kahdeksi viikoksi, ja nyt hengityksen lakattua polttamasta ja voimien palattua pää on vielä aika täynnä räkää. Että kai tää sen flunssan enimmäiskestoksi mainitun kolme viikkoa ottaa.

Nyt 5 +2, ja monet oireet ovat pysytelleet pois pari päivää, paitsi väsyttää. En uskonut silmiäni kelloa katsoessani, kun tänään heräsin aivan väsyneenä ja unisena. 9 tunnin yöunien jäljiltä!
 
Tosi hankala fiilis.
Aloitin työt toissa viikolla. Kerkesin olla viikon töissä, kun tulin kipeeksi. No nää pahoinvoinnit alkoi samalla viikolla ja nyt sit vaa pahenee ja pahenee. Mun pitäs mennä huomenna töihin, mut en pysty ees kotona olemaan pystyasennossa pitkiä aikoja, kun tulee ihan jäätävä olo.
Mitä mä teen? Miten kehtaan olla töistä pois, kun kerennyt siellä olla vasta viikon :sorry:
 
Tosi hankala fiilis.
Aloitin työt toissa viikolla. Kerkesin olla viikon töissä, kun tulin kipeeksi. No nää pahoinvoinnit alkoi samalla viikolla ja nyt sit vaa pahenee ja pahenee. Mun pitäs mennä huomenna töihin, mut en pysty ees kotona olemaan pystyasennossa pitkiä aikoja, kun tulee ihan jäätävä olo.
Mitä mä teen? Miten kehtaan olla töistä pois, kun kerennyt siellä olla vasta viikon :sorry:

Inhottava tilanne kaikin puolin! Mutta ei kai siinä muukaan auta kuin hakea saikkua. Jos ei pysty olemaan töissä, ei siinä muutakaan oikein voi. Itse olen ajatellut kertoa pomolle raskaudesta vasta viikolla 12 ultran jälkeen, mutta jos joudun olemaan töistä pois, aion kyllä olla rehellinen jo aiemmin, jottei ala kuvitella että olen vain muka kipeänä. Mulla toki se ero, että ollut jo pidempään vakityösuhteessa.
 
Tosi hankala fiilis.
Aloitin työt toissa viikolla. Kerkesin olla viikon töissä, kun tulin kipeeksi. No nää pahoinvoinnit alkoi samalla viikolla ja nyt sit vaa pahenee ja pahenee. Mun pitäs mennä huomenna töihin, mut en pysty ees kotona olemaan pystyasennossa pitkiä aikoja, kun tulee ihan jäätävä olo.
Mitä mä teen? Miten kehtaan olla töistä pois, kun kerennyt siellä olla vasta viikon :sorry:

Mulla myös aivan jäätävä olo, oksettaa makuullaankin. En yhtään tiedä miten selviäisin huomenna töihin. Mietin, että pitääkö kertoa pomolle vai vetoanko vatsatautiin.. Tosin ei kukaan sairasta vatsatautia viikkokausia. On tää alku kyl kamalaa :hungover: toisaalta ei ehi kyllä pahemmin stressaamaan keskenmenoja sun muita, kun tää olotila vie ihan kaiken huomion :dead:
Oon siis nyt oksentanut aamulla 3 kertaa, enkä saa oikein mitään pidettyä sisällä, kaikki vinkit tervetulleita :hungover:
 
Mulla myös aivan jäätävä olo, oksettaa makuullaankin. En yhtään tiedä miten selviäisin huomenna töihin. Mietin, että pitääkö kertoa pomolle vai vetoanko vatsatautiin.. Tosin ei kukaan sairasta vatsatautia viikkokausia. On tää alku kyl kamalaa :hungover: toisaalta ei ehi kyllä pahemmin stressaamaan keskenmenoja sun muita, kun tää olotila vie ihan kaiken huomion :dead:
Oon siis nyt oksentanut aamulla 3 kertaa, enkä saa oikein mitään pidettyä sisällä, kaikki vinkit tervetulleita :hungover:
Mä kimppaan sun oloa kyllä.
Parempi vaa varmaan kyllä olla rehellinen, et mistä pahoinvointi johtuu. Helpompi sit olla uudelleen pois.. luultavasti.
Tsemppiä!
 
Mulle ei oo vielä kunnon pahoinvointia tullu, välillä vähä yököttää jos on kova nälkä. Leukaan vaan tulee koko ajan hirveitä hormonipatteja, hirveen kipeitä ja ku yks parantuu nii toinen tulee perään..
 
Mulle ei oo vielä kunnon pahoinvointia tullu, välillä vähä yököttää jos on kova nälkä. Leukaan vaan tulee koko ajan hirveitä hormonipatteja, hirveen kipeitä ja ku yks parantuu nii toinen tulee perään..
Onko se vähän typerää sanoa, mut ottaisin mielummin ne kipeät näppylät kun tän oksetuksen. Sit vaan jos olis, nii toivois kuitenkin toisin päin.. :wacky:
ensin odottaa oireita kun kuuta nousevaa, sit kun saa niitä oireita, nii sit kelpais se oireettomuus. Voi voi tätä ihmisen mieltä:cat:
 
Onko se vähän typerää sanoa, mut ottaisin mielummin ne kipeät näppylät kun tän oksetuksen. Sit vaan jos olis, nii toivois kuitenkin toisin päin.. :wacky:
ensin odottaa oireita kun kuuta nousevaa, sit kun saa niitä oireita, nii sit kelpais se oireettomuus. Voi voi tätä ihmisen mieltä:cat:

Joo kyllä mäki mielelläni pidän mielummin ne patit ku oksennan. :D Huomenna ois koulupäivä, niin varmasti aamulla rupeen oksentamaan.. :D
 
Täällä 4+5, ja joka päivä on sellaista tunteiden vuoristorataa, että huhheijaa! Kolmas raskaus, mutta en tällaista muista kokeneeni aiemmissa. Milloin seinät on tuntuneet kaatuvan päälle, kaikki (= koko maailma) on mua vastaan ja sitten kanssa niin, että on tosi yllättäviä äkkipikaisuuksia ja raivostumisia ihan pikku asioista. Sitten taas toisaalta on toisissa asioissa kuin mikäkin rauhanlähettiläs.
 
Takaisin
Top