Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ootteko pahoinvoivat kokeillut aamulla jo sängyssä pistää suuhun jotain ennenkö lähdette liikkeelle, siis jos nimenomaan aamupahoinvoinnin tapauksessa? Mulla autto myös kun söin kellon mukaan eli en odottanut nälkää vaan parin tunnin välein jotain. No, tiedän että oikein pahaan pahoinvointiin tarvii hakea lääkettä (on niitä muitakin kuin talidomidi....mutta niitä ei hirveästi markkinoida). Ja myös lievässä tapauksessa mulla auttoi (viimekesän helteissä) että join mehua aina välillä.
 
Ootteko pahoinvoivat kokeillut aamulla jo sängyssä pistää suuhun jotain ennenkö lähdette liikkeelle, siis jos nimenomaan aamupahoinvoinnin tapauksessa? Mulla autto myös kun söin kellon mukaan eli en odottanut nälkää vaan parin tunnin välein jotain. No, tiedän että oikein pahaan pahoinvointiin tarvii hakea lääkettä (on niitä muitakin kuin talidomidi....mutta niitä ei hirveästi markkinoida). Ja myös lievässä tapauksessa mulla auttoi (viimekesän helteissä) että join mehua aina välillä.
En oo ees kuullut, et olis jotain lääkkeellistä apua. Onkohan ne miten turvallisia syödä?
 
Piti tänään pitää vähän taukoja kun meinasi hengästyttää lumen lapiointi patiolta. Kyllä se kesä sieltä tulee tänne pohjoiseenkin! Oikeastaan mukavaa vaihtelua että en ole viimeisilläni raskaana ens kesänä.. on mennyt muutama kesä tukaluudessa, olen -16 ja -18 synnytin pahimpien helteiden aikaan (verenpaineet nosti vielä tukaluutta), ja eihän niissä sairaaloissa se ilmastointi sellaiseen oltu suunniteltu. Nyt on laskettu onneksi kylmänä vuodenaikana.
IHANAA! :Heartpink
 
Mullakin on nyt eri aikaan vuodesta nämä raskauden kolmannekset kuin aiemmissa raskauksissa. Kohta varmaan alkaa taas pahoinvointiviikot ja mulla on mietinnässä, mikä tällä kertaa sopisi mulle, kun edellisessä vihreät golden omenat oli ihan parhaita raikkaudessaan, mutta nyt osuu siitepölyaika niille viikoille, enkä allergia-aikaan voi omenoita syödä. Kaipa keho osaa kertoa, mikä tällä kertaa menisi alas ja pysyisi siellä :shy:
 
Eilen nukahdin esikoisten päiväuniaikaan itsekin (mikä on hyvin epätyypillistä mulle) ja heräsin ihan pöppörössä. Sit alaselkä kipeytyi ilman syytä ja nyt 1,5 vuotiaiden hoito, nostelu ja kumartelu on vaikeaa. Huono olo aaltoilee välillä ja maha on sekaisin. Yhtäkkiä muistan miten mukavaa on olla ihan oma itsensä, vaikka tietysti raskaus on todella toivottu :hungover:

5+1
 
Eilen nukahdin esikoisten päiväuniaikaan itsekin (mikä on hyvin epätyypillistä mulle) ja heräsin ihan pöppörössä. Sit alaselkä kipeytyi ilman syytä ja nyt 1,5 vuotiaiden hoito, nostelu ja kumartelu on vaikeaa. Huono olo aaltoilee välillä ja maha on sekaisin. Yhtäkkiä muistan miten mukavaa on olla ihan oma itsensä, vaikka tietysti raskaus on todella toivottu :hungover:

5+1
Sama... Kun pahin kuvotus on päällä ja kroppaa särkee, niin käy taas mielessä et miksihän tuli polkaistua tämä miina taas... Näinkö nopeasti se unohtuu? Raskaus, synnytys ja palautuminen on vuoden urakka jossa kroppa muuttuu koko ajan johonkin suuntaan.
 
Siis mun mahassa sirittää :woot:

Tai sit mulla sirittää päässä. Mutta mahassa tuntuu, niin kuin ois nopea elohiiri tai joku vastaava.. Muuten on kyllä oireet niin vähäiset, että epäilyttää kyllä onko sitä nyt raskaana vai ei. Eiköhän se aikanaan selviä, suuntaan tai toiseen, näin ensimmäisen kanssa ei ole oikein konkretisoitunut homma suuntaan tai toiseen niin elämä jatkuu melko normaalina kunnes toisin todistetaan. Eipä sillä, helpompihan tässä on jatkaa tavallista elämää on ei kiusaa väsy tai pahoinvointi.
 
Siis mun mahassa sirittää :woot:

Tai sit mulla sirittää päässä. Mutta mahassa tuntuu, niin kuin ois nopea elohiiri tai joku vastaava.. Muuten on kyllä oireet niin vähäiset, että epäilyttää kyllä onko sitä nyt raskaana vai ei. Eiköhän se aikanaan selviä, suuntaan tai toiseen, näin ensimmäisen kanssa ei ole oikein konkretisoitunut homma suuntaan tai toiseen niin elämä jatkuu melko normaalina kunnes toisin todistetaan. Eipä sillä, helpompihan tässä on jatkaa tavallista elämää on ei kiusaa väsy tai pahoinvointi.

Täälläkin jatkuu elämä melko normaaliin malliin, vaikka on toinen lapsi tulossa. Mutta tosiaan, helppo elellä normaalisti, kun ei ole oireita!
 
Rv 6+1. Täällä olo menee vaan huonommaksi, kokoajan öklöttää. Sunnuntaina oksensin aamukahvit pihalle, eilen tuli aamupala ulos. Kahvia en uskalla juoda enää ollenkaan. Yökkk. En tiedä miten päin tässä olisi. Ja meille on tosiaan niitä yövieraita tulossa perjantaina. Saa nähdä miten salailu onnistuu vai onnistuuko. :inpain:

Tsemppiä kaikille huonovointisille! :Heartpink
 
Rintoja aristaa, pahoinvointi ei ole vielä alkanut. Mutta tämä jatkuva tunteilu ottaa koville. Olen toki herkkä ihminen muutenkin, mutta kyllä nyt monet tunnepuuskat laitan raskauden piikkiin. Voihan hormonit.
 
Rv 6+1. Täällä olo menee vaan huonommaksi, kokoajan öklöttää. Sunnuntaina oksensin aamukahvit pihalle, eilen tuli aamupala ulos. Kahvia en uskalla juoda enää ollenkaan. Yökkk. En tiedä miten päin tässä olisi. Ja meille on tosiaan niitä yövieraita tulossa perjantaina. Saa nähdä miten salailu onnistuu vai onnistuuko. :inpain:

Tsemppiä kaikille huonovointisille! :Heartpink

Voin niin samaistua..Nyt rv 6+0 Kokoajan menee pahemmaksi myös. Tänään soitin neuvolaan ja kysyin mistä voin hakea saikkua tähän pahoinvointiin, neuvolantäti sanoi, että koska en ole vielä ollut ekassa neuvolassa, niin kannattaa varata aika ihan terveyskeskuksesta. Sanoi, että antavat kyllä saikkua raskauspahoinvointiin. Nyt olen ollut 2pv omalla ilmoituksella ja huominen myös kotona... Oksennan melkein hajuista ja vaikkei mitään tee mieli syödä, niin jos syön liian vähän, niin oksennan siitäkin. Yhden kerran, kun olen jotain ruokaa maistanut, niin sitä samaa ei tee enää mieli syödä uudestaan :hungover:
 
Täällä myös edelleen ihan järkky pahoinvointi!
Just miehen kanssa puhuttiin, kun puhutaan aamupahoinvoinnista niin kyllä tämä on täysin koko päiväistä! Tosin iltaa kohden vain pahenee, eikä tee mitään mieli. Kylmä vesi ja raitisilma❤️ Toivon mukaan helpottaa kuten edellisissä, viikolla 10+.
 
Minulla raskaus on vaikuttanut tasoittavasti tunne-elämään.. Tosin hormonit heittelivätkin melkoisen rajusti ennen tätä, kun kierto käynnisteli pitkästä aikaa. :eek:
Huippua että noin päin! Toisilla raskaus saa endorfiinit liikkelle. Nauti :happy:
 
Mä oon kyllä hirveen herkillä nyt. Vaikka normaalistikki oon herkkä, nii nyt tuntuu, että märy tulee joka asiasta. Tänäänki Mitä lapsesi tekisi -ohjelmassa, ku lapsi valitsi matkan palkinnoks, nii itku tuli. :D Ekan raskauden jälkeen jäi kyllä joku herkkyys päälle, saa nähä miten tän tokan jälkeen. :D
 
mä olen ihan super herkkä tällä hetkellä, elen itkin raskan kirkkopaloa vuolaasti ja normaalisti tuollaiset asiat tuskin kiinostavat minua.
Rinnat on aivan järjettömän arat/turvonneet, täytynee käydä kohta ostamassa uudet liivit, viikkoja nyt 6+4
 
Mä olen edelleen selittämättömän ahdistunut, tunne tulee ja menee. Ja sille ei tosiaan ole mitään varsinaista perustetta. Uusi oire, en muista edellisistä raskauksista tällaista. Jospas ennustais tyttöä, kun murehtii turhia. :wink

Väsyttää. Meinaan seisovilteni nukahtaa. Välillä tuntuu, että menee jalat alta, ja sitten kun erehtyy pitkäkseen pistämään, ei meinaa millään päästä ylös. :shifty:

Mut ei ole liiemmälti pahoinvointia ajoittaista kuvotusta lukuunottamatta. Jes. :happy119 Närästää kyllä.

5 +4
 
Täällä myös nukahdellaan pystyyn... Neuvolassa terkkari tänään sanoikin, että hakea sairaslomaa, jos tää väsymys tästä enää yhtään kasvaa. :dead: Viikkoja nyt 6+5.
 
Oli nyt lopulta pakko kertoa pomolle raskaudesta ja sanoa, etten nyt pysty tulemaan töihin. Sairaanhoitajalta sain todistuksen tälle päivälle ja jos pääsiäisen jälkeen jatkuu sama meininki, niin ei auta kun hakea pidempää sairaslomaa lääkäriltä. Olo on ihan sanoinkuvaamattoman kamala. Tänään en ole saanut alas, kun vähän appelsiinimehua ja sekin pyrkii ylös. En pysty syömään yhtään mitään. Oksettaa, oksettaa, oksettaa :hungover: ja pääsiäisloma on kyllä ihan pilalla :dead:
 
Pahoittelut pahoinvoiville! Täytyypä sanoa tähän ironisesti että nauttikaa nyt kun tiedätte että kaikki on hyvin kun voitte huonosti... Itellä oli kans pahoinvointia ja hirveä nälkä, mutta sitten oireet yllättäen loppui ja meni kesken ja jälkikäteen kyllä ajattelin että ennemmin sitä sietäis pahoinvointia kun tietää että se tuskin on lopunikää oleva olotila (toivottavasti ainakaan) vaan että sit saa vauvan syliin.. Tai että jos ei ole pahoinvointia eikä saa vauvaa... Eli pahoinvointi olis ollu se pienempi paha :sad001.
Tiedän että pahoinvoinnissa ei ole tällaiset aspektit ekana mielessä pyttyä kaulailemassa...joten tsemppiää hirveästi!!! Kannattaa yrittää ihan pieniäkin juttuja yrittää saada syötyä.

Täällä mennään edelleen ilman oireita, katsoin muistiinpanoista että parin viikon päästä pitäis alkaa jäätävä nälkä (yösyöntiä siis), mutta en tiedä - täs raskaudes kaikki on mennyt ihan erilailla kuin aiemmissa. Ei pahemmin nipistele, ei ole huono olo eikä aivosumua eikä oikein väsyäkään. Turvotus sentäs on täälläkin - tosin epäluuloisena epäilen että sekin on vähenemään päin (tai kuvittelen).
 
Takaisin
Top