Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oireet on liittyneet selkeästi hormonien nousuun - sekä tässä että edellisessä kesken jääneessä raskaudessa seurasin hcg:n nousua verikokeilla 5. viikolla, ja tuplaantumisajoista pystyi laskemaan että vaihteleva ellotus, vessassa ravaaminen ja aivan järkky vatsan turvotus alkoi n. 5000 kohdalla, juuri ennen kun 5+0 poksahti rikki. :grin

Kohdun nippailu ja polttelu tuli mukaan samoihin aikoihin, ja hiukset on alkaneet rasvoittua nopeammin.

Tunteellisesti musta on tullut buddha, mikään työ- tai muu stressi ei juurikaan häiritse. <- tästä en valita!
 
Mulla muuten sama. Ihmeen seesteinen olo kokoajan. Hyvä oire siis:dance008
Repäisykivut vatsalla on pahentunut..yöllä heräsin menkkapolttoihin..nyt 4+5.
 
Yök yök yök.. nyt se kuvotus alkanut. Täytyy olla tosi tarkka et syömiset tulevat tietyn väliajoin.. jos yhtään venyy niin heti alkaa kuvotus tulemaan. Yölläkin heräsin banaanin syömään kun vähän oli etova olo

Nyt siis 5+5..
 
Mulla oli ensimmäisellä kolmanneksella etovaa oloa ja närästystä, ei pahoinvointia. Nyt oon 34+0 ja pahimmat oireet on turvotus. En oikein tiedä mitä voisin syödä, oon yrittäny juoda paljon vettä. Öisin herään juomaan toista litraa, muuten en saa unta. Viimeisten viikkojen närästykseen oon valmistautunu, mut toivotaan ettei tuu! Mikä vois helpottaa turvotusta, olisko vinkkejä?
 
Mulla oli ensimmäisellä kolmanneksella etovaa oloa ja närästystä, ei pahoinvointia. Nyt oon 34+0 ja pahimmat oireet on turvotus. En oikein tiedä mitä voisin syödä, oon yrittäny juoda paljon vettä. Öisin herään juomaan toista litraa, muuten en saa unta. Viimeisten viikkojen närästykseen oon valmistautunu, mut toivotaan ettei tuu! Mikä vois helpottaa turvotusta, olisko vinkkejä?

Oletko kokeillut ns. nesteenpoisto hedelmiä kuten ananasta ja greippiä? Mulla esikoisen kohdalla toimi hyvin vihreä tee joten jos tee maistuu niin suosittelen sitä :)
 
Jäätävä pahoinvointi ollut nyt viikon. Pahimmillaan kaikki tulee ulos ja yötkin menee oksentaessa.
 
Oletko kokeillut ns. nesteenpoisto hedelmiä kuten ananasta ja greippiä? Mulla esikoisen kohdalla toimi hyvin vihreä tee joten jos tee maistuu niin suosittelen sitä :)

Greippiä syön säännöllisesti, muutaman kerran viikossa. Lähinnä siitä syystä että muut makeammat hedelmät aiheuttaa juuri sitä turvotusta.. Mutta hyvä, jos sillä olisi helpottava vaikutus! Ananastakin voisin kokeilla, ja vihreää teetä (aamulla, koska superkova kofeiiniherkkyys raskausaikana)!

Kiitos Helmiella vinkeistä! :happy:
 
Väsymys on ylivoimaisesti voimakkain ja hallitsevin oire! Voisi nukkua koko ajan, mikään uni ei riitä ja päiväväsymys on jäätävä. Aivot ihan sumean tuntuiset. Lisäksi kipeät ja kokoa suuremmaksi turvonneet tissit (mies tykkää hah hah). Yhdyntäkipuja on ollut myös ikävämpänä oireena, sellaisia todella syvällä tuntuvia. Asennolla tosin on pystynyt jnkv vaikuttamaan. Niitä "repäisykipuja" on myös esim. kylkeä nopeasti kääntäessä. Ja tietty menkattomuus.
 
Mulla oireita ollu viikon verran jo, mutta tänään vasta tajusin yhdistää ne raskauteen.

Ällöttävä olo saattaa iskeä mihin aikaan päivästä tahansa. Ei onneks vielä kovin paha.

Alamahassa viiltävää kipua välillä.

Esikoisesta pahoinvointi alko joskus viikolla 7 ja oli lähinnä vaan iltasin ja aamulla jos piti herätä tosi aikasin. Sillon olin myös alussa tosi väsyny, enkä jaksanut edes korillista pyykkiä ripustaa kerralla :woot: toivottavasti nyt ei oo ihan yhtä paha.
 
Aika kovaa kipua vatsassa, kuvottavaa oloa, kuumia ja kylmiä aaltoja, väsymys, hermot aika pinnassa, hajut ällöttää.

Kaksi lasta vm -12 ja -13. Joko olen unohtanut millaista alkuraskaus on tai sitten tämä keikka on pahempi. No, olenhan 5v vanhempikin.

4+3
 
Mua nyt vähän pelottaa, että eteneekö tää raskaus ollenkaan! Mulle oo oireita nimeksikään! Väsyttää enemmän kun ennen ja välillä vähän närästää, mutta siinä se sit onkin! Mulla oli enemmän oireita ennen plussaamista. Esikoisen raskaus oli tosi oireeton ja jotenkin siksi ajattelen, että eihän tää toinen voi olla vieläkin helpompi! :woot: En varmaan sittenkään pysty odottaan varhaisultraa sinne 9+ viikolle. Ahdistaa! :sad001
 
Ota ihan rauhassa vaan peruna :)
Niin kauan kun mitään ei tule ulos tai ei ole mitään hirvittävän kovia kipuja kaikki on kunnossa :)

Mullakin on tänään paljon parempi päivä ku eilen. Tais olla mun eiliset oireet suurelta osin flunssan aiheuttamia
 
Ota ihan rauhassa vaan peruna :)
Niin kauan kun mitään ei tule ulos tai ei ole mitään hirvittävän kovia kipuja kaikki on kunnossa :)

Mullakin on tänään paljon parempi päivä ku eilen. Tais olla mun eiliset oireet suurelta osin flunssan aiheuttamia

Kiitos kannustuksesta! Tuli parempi mieli! :)
En tajua, miksi mulla on tälläset "paineet" saada vauva terveenä syliin! :eek:
 
Kenelläpä ei olisi :)

Loppujen lopuksi äiti ei voi paljon muuta tehdä asian eteen kuin olla myrkyttämättä itseään.
Tyttö vai poika, terve vai sairas... kaikki on päätetty sillä hetkellä kun kaksi solua valikoitui ja yhdistyi. Loppu on kiinni tuurista ja solun jakautumisesta :) :) minua tämä tieto rauhoittaa
 
Hmmm..mun piti oikeen listasta kstsoa et oliko meillä sittenkin LA samana päivänä kun mullakin 5+2.. sulla 5+4(?)

Mä laitoin listaan lasketun ajan sen mukaan, että ovulaatio ois tapahtunu inseminaatiopäivänä ja 28 päivän mukaan, mutta luulen kuitenkin, että ovis tapahtui vasta perjantaina, jolloin LA ois 10.5. Mä elän nyt sen mukaan, että tänään ois toi 5+2, kunnes käyn varhaisultrassa varmistamassa asian. Sitten muutan listaankin lasketun.
 
Peruna se on normaalia että jokainen päivä on erilainen niin pikkuisen kehityksen suhteen masussa että myös oireiden suhteen. Mulla vaihtelee tosi paljon päivien olot :) mut todellakaan ei ole vielä maha turvotus hävinnyt enkä muista ensimmäisen kohdalta milloin se hävisi.. ruokailujen jälkeen varsinkin on kun rv20 olisin :D
 
Ehkä mun pitäis vaan nauttia hyvästä olostani, kun vielä voin! :) Ja tosiaan niin kauan kun mitään ei tule ulos niin raskaana ollaan! :)
 
Takaisin
Top