Millaisia oireita ennen plussaa, vai oliko?

Täällä ovis ihan käsillä ja miehenkin saanut ymmärtämään sen tärkeyden, jos tiedätte mitä meinaan.. :wink nyt vaan jännäilyä taas loppukuu...
 
Mulla oli edellisessä kierrossa noin viikon verran kauheaa pahoinvointia ja vilua ja hikoilua ja vaikka mitä, olin jo tosi varma että oon raskaana. Mutta sitten ne kuukautiset alkoikin ihan ajallaan.
Tässä kierrossa taas ei yhtään mitään oireita. Tai no, kaiken oon laittanu flunssan ja herkuttelun piikkiin, ei siis mitään "erikoista", joten nyt tuntuu tosi vaikealta uskoa plussatestiä :D
 
Itse täällä juuri plussanneena ajattelin tulla oireeni ennen tuota plussaa purkamaan.

Eli itsellä sellaista alavatsakipuilua jo nelisen päivää ennen plussaa, Ootin hiukan pettyneenä, että sieltä ne menkat tulloo taas. Mutta ei. Rinnat ollu myös hirmu turvoksissa, mutta tää liittyy mulla myös menkkoihin niin en oikeastaan osannut odottaa.
Jännin oire, joka sai mut aattelemaa et ehkä sieltä plussa voisi tulla oli se, että ruoka alkoi närästää jos siinä oli vähääkään enempää chiliä. En hirmu tulisia ruokia muutenkaan syö, mutta mieto tulisuus on aina ollut mun juttu. No eipä taida olla enää, koska hirmuinen närästys ei ole kiva kaveri. :D
Väsymys on ollu kaverina suunnilleen oviksesta saakka, mutta oli ajatellu et johtuu vaa tästä keväästä kun on niin valoisaa aamuisin etten saa nukuttua viittä pidempään kuin katkonaisesti.
 
Pakko tulla tänne avautumaan, kun mies ei jaksa enää kuunnella... tää menkkojen odottelu/toivominen etteivät ala on karmeeta... reilu viikon päästä maanantaina pitäis alkaa oletetusti, mutta viikko on liian pitkä aika... raskauskeijusta tilatut testit kummittelee vessan kaapissa ja ja ja... :) Jänniä aikoja... ei vaan malttaisi.

Edellisessä kierrossa mulla oli tosi paljon tiputteluvuotoja ja nyt ei oo ollu ollenkaan... ja ovulaatio tuntui maanantaina tosi voimakkaana.. n 20. min kipua oikealla alavatsalla ja kirkasta limaa 3 päivää.

Kolmas kierto siis meneillään ilman ehkäisyrengasta ja lopetuksesta saakka säännöllinen kierto eli sen puolesta tässä ei pitäis olla mitään ongelmaa ja Nuvaringin vaikutus taitaa hävitä kehosta tosi nopsakkaan?

Esikko on pian 5v ja mulla haaveena ollu saada toinen lapsi sellaiseen saumaan, että voisin ekan lapsen eskariajan ja ekaluokan olla kotona. :) Katsotaan, kuin käy... Tsemppiä meille kaikille!
 
Toivotaan että olisi tällä kierrolla tärpännyt :wink
Tiedän sen tuskallisen tunteen, kun päivät alkavat venyä viikoiksi, kun odottaa tulosta tulevaksi :) Mutta niinhän sitä sanotaan, että kärsivällisyys palkitaan aina jossain vaiheessa!
Mä tein ekan raskaustestin jos 2-3pv ennen menkkojen alkamista (ei ollut tarkkaa tietoa milloinka alkaisivat, kun edellisellä kierrolla menivät sekaisin), niin tuli erittäin hento haamuviiva silloin, sitten pari päivää sen jälkeen uudelleen niin tuli selkeästi vahvempi haamu :) Eli jos ei malta odottaa ja ei pitäisi kauaa enää olla menkkoihin aikaa nii 2-3 pv välein vaan testiä tekemään :woot:
 
Mulla oli edellisessä raskudessa ennen plussausta metallinmakua suussa, hengästytti pienikin liikunta ja paljon ilmavaivoja. Nytten ennen plussausta ei ole ollut juurikaan mitään, pientä nippailua alavatsassa, närästystä, hengästymistä nyttenkin ja vatsan turvotusta iltaisin. Mulla ainakin ennen menkkoja aina väsyttää, on pinna kiree ja tekee mieli kaikenlaista ruokaa ja herkkuja..
 
Mulla oli ovis 4.5. ja sinä päivä kans peitto heilu :wink ja tosiaan 11.pvä (eli viikon päästä) alko vähäinen vuoto.. rusehtavaa ja näkyi vain pyykiessä.. Pari tippaa taisi alushousuihin tulla.. Vuoto kesti noin kaksi päivää.. Mut siis tämän jälkeen oli semmosta nippailua/menkkamisia kipuja alavatsassa, enemmän ehkä vasemmalla puolella.. Muita oireita mitä huomasin oli närästys, mitä mulla ei normaalisti ole.. Rinnoissa semmonen pieni kipu/jomotus.. En ole vielä kokenut mitenkään poikkeuksellista väsymystä.. Kerran kyllä imuroidessa tuli ihan hirveä hiki ja hengästyin o_O

Tosiaan ekan kerran testasin kp 34/37 ja tuli haamuviiva :) Testasin myös seuraavana ja sitä seuraavana ja molemmat positiivisia.. Pidin eilisen testivapaana kun oli oletettu menkkojen alkamispäivä.. No eihän ne sieltä alkaneet ja tänä aamuna tein apteekin testin ja plussahan sieltä tuli :) ei sitä osaa vaan vieläkään oikein uskoa kun ei noita oireita ole kauheasti (koputan puuta) Tällä hetkellä siis 4+1 ..
 
Näinköhän meni tämäkin kierto plörinäksi... :sad001 Tänään alkoi vaalenpunainen/haalea rusehtava vuoto, jota pyyhkäisyllä jää paperiin... ei tuu lorisemalla ja oikealla alavatsassa samantuntuista juilintaa, kuin menkkojen alkaessa... tosin vasta ens viikon maanantaina pitäis alkaa oletetusti. Onko muilla ollu vastaavaa?
 
Jos vuoto on niukkaa ja juilii vatsassa, niin kannattaahan sitä testata jos ei menkkapäivänä kunnon vuotoja kuulu :wink
 
Vuoto loppui, mutta ihmeellinen alakerran nipistely jatkuu... luin jostain, että kiinnittymiseen voi liittyä pientä kipuilua, nippailua ja juurikin tuota niukkaa vuotoa. Tiedä sitten... ens viikkoon, kun jaksaa malttaa niin on taas viisaampi. :)

MUOKS KLO 20:40; Loppui se juiliminenkin.... Jes! :) Nyt vaan peukut pystyyn, että liittyi nämä tosiaan vaan siihen kiinnittymiseen. Sairaslomalla flunssan kourissa ei näköjään oo muuta tekemistä ku kytätä jokaista kropan liikettä.. :P
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä tuli kunnon nuha ja tukkoinen nenä molemmissa raskauksissa :wink ja tässä raskaudessa on myös ollut alamahan nippailuja, edellisessä en muista olleen :)
 
Väsytti, mutta mua väsyttää kyllä aina :woot: Mutta oli sellanen kipeä olo (paleli ja raajoja särki) ja kuumeenkin nosti, josta olin kyllä ihan varma, että nyt ei kyllä raskaana voida olla.Muuten ei kyllä mitenkään normaalista poikkeavaa, mahaa jomotti samalla tavalla kuin ennen menkkoja ja mielikin oli ihan yhtä känkkäränkkä.
 
Täytyypä taas tulla ihmettelemään tätä omituista kropan toimintaa... eilen oli pientä vuotoa ja kipua, joka loppui illalla... ja tänään ollu lievää menkkamaista kipua ja pientä vuotoa... menkkojen pitäis alkaa vasta ens alkuviikosta... ei normaalia, koska mulla menkkakivut on kivut isolla KOOLLA ja kun ne alkaa niin sen kyllä huomaa. Todella outoa... :sad001 Tais vaan tosiaankin tänkin kuun pupuilut mennä hukkaan... pöh. Uutta matoa koukkuun taas ens kuussa...

Muoks: Taas loppui kipu ja vuoto... ihme seilaamista, mitä tämä on? :D
 
Muokattu viimeksi:
No mulla vatsa rupes paremmin toimii ja sit tul ne menkkamaiset kivut. No silloin jo tiesin vuottavani mut testin tein myöhenpään :)
 
Nyt lopetan tän hösäämisen (ehkä)... edelleen nippailua alavatsassa ja pientä tuhrua tulee paperiin kun pyyhkäisee... Odotellaan nyt loppuviikkoa kohden alkaako kunnon vuoto vai tarviiko testailla loppuviikosta/alkuviikosta. Minä hiljenen siihen saakka. :D
 
Huoh, odottelen parin haamutestin(eilen ja tänään) jälkeen miksi tämä muuttuu...
Menkkamaisia oireita ollut puoltoista viikkoa, eli vatsan kovettuminen ja järkyttävä turvotus. Poiketen niihin oireisiin miksi edes testasin, drop dead väsymys iltapäivisin, huimauskohtaus (oli edellisessä raskaudessa) ja järkyttävän suuret rinnat:dance011menkkojen olisi pitänyt ma alkaa, jolloin tein selvän negatiivisen
 
Justiinsa plussaaneena voin tulla kertomaan mitä oireita oli. :) (rv 3+5 ois nyt menossa)

Ovulaation tunsin 14päivä ja sen jälkeen alkoi nännien arkuus, huomasin myös pari kertaa tisseistä tulleen ihan pisaran/kaks eritettä(maitoa tms. :D ) Johtuu varmaan siittä kun on nyt toinen raskaus kyseessä. Alavatsaa vihloi ja nipisteli välillä. dpo7 yöllä heräsin kovaan polttoon/suonenvetoon vasemmalla puolella alavatsaa ja meni yhtä nopeeta ohi kun tulikin. Jatkoin unia :D Lämpö on pysynyt ylhäällä melkein kokoajan, parina päivänä käväsi hetken ajan 36,2 ja si taas nousi 37 (päivälämpö). Si alko vatta kutisemaan(välillä myös tissit kutisee). dpo 9 aamuste kun katoin peiliin niin mun naamassa oli 9finniä!! Mulla ei ole ikinä ollut tota määrää kasvoissa finnejä, ei edes esikoisen odotuksessa. Ennen menkkoja on tasan yks :D Tästä tiesin että jotaki todella nyt tapahtuu.

ja tässä sitä nyt ollaan justiins plussanneena. :)

Plussatuulia kaikille!! :Heartblue:Heartpink
 
Kait mäkin voin "kuvitellut" oireeni kirjoittaa nyt, kun se plussa on vihdoin ja viimein ilmestynyt. :happy:

Ovis mitä varmimmin oli 7.5. Silloin tuli juuri kyseisellä h-hetkellä (olen 100-varma, kun mahaan rupesi koskemaan juurikin sille puolelle, missä oli pari kypsää solua) peitto heilui.
Helatorstaina 14.5. katsottiin Suomen lätkämatsia (viikko oviksesta). Mun mahaa kramppas koko pelin ajan, niinkuin menkat ois ollu alkamassa. Siitä sitten alkoi miltei heti niin tuommoinen etova olo, mahahapot nous ylös normaalia herkemmin. Vessassa piti käydä alkuunsa tavanomaista useammin.
22.-24.5. mahaa alkoi jälleen nippasemaan, tai siis jos tarkkoja ollaan, niin kohtua. Odotin menkkoja alkavaksi. Viikonlopun aikana myös rinnat ovat kipeytyneet hurjasti.

Lauantaina illalla tein ensimmäisen plussatestin (kp 28, oviksesta 16 päivää). Tänään maanantaina tein toisen plussan.
 
Takaisin
Top