Millaisia oireita ennen plussaa, vai oliko?

Eeeeliah

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin nyt laitella tälläsen ketjun liikkeelle, kun tuolla muualla laittamani teksti vanhaan ketjuun ei tuntunut ottavan tuulta purjeisiin... eli mitä oireita ennen plussaa vai oliko mitään? :happy:

Itse en ole siis plussatestiä vielä saanut, tänään hätäpäissäni tein testin oletetulla rv 3+4 ja nega tuli...

...ja oireina ollut kiinnittymivuodon oloista nyt kolme päivää eli rusehtavaa vuotoa tulee paperiin (ei lorisemalla ja ilman suojia pärjännyt), kun pyyhkäsee, mutta ei vatsakipuja, mulla ei ikinä särje päätä, mutta nyt parina päivänä ihan mieletön päänsärky ja vihlonta, nuhainen olo (voi toki johtua siitepölystäkin?), rinnat kipeän ja kovan(?) oloiset, paleltaa ja hikoiluttaa vuorotellen, vatsa sekaisin ja iltaisin aivan turvonnut pötsi, ihmeellisiä unia joista muistan kaiken aamulla (tätä ei usein tapahdu), pissattaa tosi usein, illalla niin väsynyt, ettei kissaa ehdi sanoa ennenku nukahtaa ja nukun niin sikeästi, että en koskaan aikaisemmin ja aamulla väsyttää silti ihan mielettömästi vaikka oon nyt menny nukkumaan 10 aikaan entisen puolenyön sijaan... näitä oireita siis tämä viikko... myöskin oudohko haju alapäässä? Viikonloppuisin pärjännyt ilman päikkäreitä aamusta iltaan, mutta tänään väsyttää koko ajan, kuin vanhaa rottaa.. :hungover:

Kellään muulla vastaavaa ja miltäs kuulostaa? :D

Kyselen näitä vaikka yksi tytttönen pian 5v jo onkin, koska hänen odotus tuli ilmi vasta rv7 ja risat pienenä yllärinä, ei tosin huonona sellaisena ollenkaan. Eli tämä plussailukuume on mulle ihan uus tuttavuus, koska edellisen raskauden alkuoireista mulla ei ole mitään käsitystä, kun en osannut niitä kytätä.. :wink
 
Itellä viime kuussa oli ajoittain pahoinvoinnin tunnetta, verenpaineet kävivät alhaalla liikkeessä ollessa, koko ajan halusi napostella jotain, väsynyt, ärtynyt, usein joutui vessassa käymään ja vesi/muut nesteet maistui, vaikka normaalisti juo kuin kameli.. Näitä kesti 2-3 viikkoa.
Mutta lopulta se sitten vuodon sitä kautta menkkojen alettua lakkasivat :sad001
2012 raskaus (ensimmäinen) oli sellainen, että oireet alkoivat vasta kun olin rv7 ja plussatestin tehny. Sitten oli pahoinvointii pari viikkoa ja verenpaineet normaalia alhaisemmat. Ja vesi maistui!
 
Voihan nämä olla vain kuvitelmaakin, mutta kyllä saa kovasti kuvitella, että saa tälläiset oireet aikaiseks... tosin ihmisen mieli on kummallinen, että saahan se varmasti aikaiseksi mitä vain?! :)

Nyt vaan odotellaan... tänään ollu lisäks myös alaselän juilimista ja koko ajan vessahätä nyt iltaa kohden ja äsken meinasi saunassa lähtee taju mitä nyt yleensä ei tapahdu... puuh. Tai sitten oon tulossa kipeeksi, tai oon jo päästäni vähän pipi. :wink Nyt kun tarkemmin mietin (tai kuvittelen oireita), niin oon ollu kyllä nollasta sataan kiihtyvällä tuulellakin pari päivää... siis hermojen puolesta. :sorry:
 
Heips! Mulla nyt rv 4+1 ja väsymys ja pissihätä taitavat olla ainoat oireet, niin ja mahassa kuplii jännästi välillä... Aika raskauden- kuuloiset oireet sulla Eeeeliah!
 
Mulla isoimpana oireena tajuton väsymys joka alkoi n. viikko ennen plussaa (plussa rv 4+2). Lisäks huimausta ylösnoustessa ollut pari kertaa niin että mustenee silmissä. Pissalla on myös joutunut ravaamaan hieman tiheämmin. Tsemppiä sinulle Eeeeliah, toivotaan että plussa vahvistuu :signs003
 
Kirjoittelen nyt tänne, vaikka mun la taitaisi olla joulukuun lopussa. Mulla nyt rv 5 ja viime viikolla aloin aavistella jotain kun alkoi tulla kummallisia oireita. Töissä kävi porkkanan haju jääkaapissa niin voimakkaasti nenään ja muutenkin oli outo etova olo. Viime keskiviikkona sitten teinkin haalean positiivisen raskaustestin. E-pillerit lopetin maaliskuun alussa ja toissa viikolla oli ekat vuodot ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Pillereitä söin yli vuoden eikä niiden aikana ollut kuukautisia ollenkaan. Ilmeisesti ne vuodot oli kuitenkin valemenkat. Eilen tuli käytyä (turha) reissu päivystyksessä, kun rupesi vuotamaan verta. Ei ne siellä mitään oikein osannut tehdä kuin katsoa ultralla, että "jotain" siellä kohdussa on. Näillä viikoilla vielä mahdotonta sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Hcg- arvo otettiin verikokeissa. Arvo oli noussut to -> su 210 -> 805. Huomenna sitten uudestaan verikokeisiin. Jos arvo nousussa niin ei ehkä ollut keskenmeno. Piinaavinta on tämä odotus kun ei tiedä mitään varmaksi eikä voi muuta kuin odottaa. Vuotoa siis tuli eilen muutaman tunnin ajan ja sitten se loppui. Etovaa oloa on kyllä ollut tänäänkin. Pieni toivonkipinä siis on, että jotain elämää siellä tulisi olemaan... :)
 
Mulla sama homma, la taitaa olla joulukuun viimisinä päivinä. :wink rv 4+6 nyt. mulla alko vessassa juoksu jo pari viikkoa sitten ja oli mielettömän kylmä koko ajan, mahassa inhottavaa vihlontaa ja kipua välillä. Tiesin jo olosta ennen plussausta että nyt on tärpänny. Onneksi koska vuoden yritys jo takana. :) nyt toivotaan että kaikki menee hyvin!
 
Täällä raskaus jatkuu. 5+2 menossa. Mulla tosiaan tuo hajuherkkyys ja etova olo olivat ekoja oireita, jotka pistivät tekemään testin. Olin ihan varma että kuvittelin oireet, mutta tällä kertaa syy ei ollutkaan mielikuvituksessa. (Monta kertaa kuvitellut itselleen kaikki oireet vauvakuumeissaan.)
 
Täällä rv4+0, oireita oli kp18 kiinnittymisvuotoa ja kohdussa jomotteluja ja vihlasuja. Nännit oli arat ja ne kasvoi vähän isommiksi. Väsymystä tuli 3 pvä ennen plussaa, ja haistoin tosi hyvin asioita :) nyt vaan ihan uskomaton olo.. :D
 
Kiitos paljon Siiseliini ! :) Mä odotan jo innolla, tosin oon ehkä vieläkin jossain jännitystilassa kun en oikein osaa uskoa todeksi :D
 
Itekin odottaa tulevaa viikkoa, kun tänään tein testin niin tuli haamuviiva :) On ollu väsymystä, välillä vihlontaa alavatsassa viikko sitten ja nyt alkaa voimakkaat hajut etomaan kiitettävästi..!
 
Mun oli pakko tilata muutama eri herkkyyksinen testi, että pääsen näkemään koska on räikeän kirkuvat viivat :) Mä haistan ku vainukoira nykyään kaikenlaisia hyviä ja huonoja hajuja :D Huonoista hajuista tahtoo vaan yökkäysrefleksi tulla helpommin :D
 
Heippa, kirjottelinkin jo johonkin tuonne ketjuun oviksesta. Oletettu ovis olis ollu viime viikon alussa ja olimme touhuilleet edellisenä vkl, nippailua ja jomotusta menkkamaista kipua siis vuorokauden verran vasemmallapuolella, sit oireet loppui. Ja nyt eilen alkoi taas jomottelua, vihlontaa nippailua tuntumaan samassa kohtaa. Mitään vuotoja ei pahemmin ole ollut, jotta olisi voinut tarkentaa että missä kohtaa se ovis olis mahdollisesti ollut. Mutta voisko nämä viikon perästä tulleet nippailut olla kiinnitymisestä johtuvaa vai onko mulla tosiaan ovis sit vasta nyt ollu. Millasta muilla?
Ja ehkä en ole aijemmin kiinnittänyt näihin näin paljon huomiota vaikka kotoa löytyy kaksi aivan ihanaa poikaa kohta 5v ja 1,5v :Heartred
 
Itse vaa luotti laskuriin, kun muuhun itsessään ei voi luottaa :) 2-3vkoa oviksesta alkoi vaan tulla "sellainen tunne" ja nyt on kramppii alavatsan seudulla, nännit arkana, etovaa oloa, yms :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Zer
Mulla oli vaan sellanen tunne ennen ku menkkojen ois pitäny tulla että tällä kertaa ne ei vaan tuu :) mulla kyllä on kyky nähdä muistakin jos on joku raskaana, vaikka sitä ei ois asianomainen ees vielä ite tienny. :D taitaa olla jotain noidan kykyjä... :)
 
Pikkumammalle: mulla oli viime elokuussa sama homma.. sieltä ne menkat tuli kuitenkin myöhässä kovin kivuin, joten luulen että meni kesken. :sad001 ei oo siis ihan tavatonta että sää oot tuntenu tuollasta.
 
Takaisin
Top