Mikä on/oli suosikki lastenkirjasi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lastenkirjanpäivän kilpailussa kysyimme mikä on nyt tai oli lapsena suosikki lastenkirjasi. Vastauksia tuli runsaasti. Mutta ajattelin jatkaa keskustelua täällä, jos vaikka joku haluaa kommentoida toisten suosikkeja, ei osallistunut kilpailuun tai haluaa muuten sanoa vielä jotain. :) Kilpailuketju nähtävillä täällä.

Vastauksissa oli paljon kirjoja joista itsekin pidin pienenä kuten Miina ja Manu, Pupu Tupuna, Viiru ja Pesonen ja Muumit.

Itse en osaa nimetä mitään tiettyä suosikkia pikkulapsiajasta. Isäni varmaan sanoisi minun ja veljien suosikiksi Tove Janssonin Kuinkas sitten kävikään kirjan. Hän kun osaa sen ulkoa. :p Nykyisin olen tykästynyt toiseen Janssonin kirjaan: Kuka lohduttaisi Nyytiä. Harry Potterit on myös pysyneet suosikkeinani jostain 10-11 vuotiaasta tänne asti. :)
 
Oon tykännyt kirjoista pienestä pitäen, lemppareita mm.sanna- ja teemu-kirjat, aino-kirjat, minttu-kirjat, pekka töpöhännät, miinat ja manut, pupu tupunat, puppe, muumit, Peppi Pitkätossu, Vaahteramäen Eemeli, Melukylän lapset, Disneyn klassikot, Heinähattu ja vilttitossu, Harry Potterit..listaa voisi jatkaa vielä.

Omien lasten kanssa kun käydää kirjastossa niin tulee lainattua paljon näitä samoja, lisäksi meillä lapset tykkää myös Myyrästä, Mimmi Lehmästä, Ryhmä Hausta, Postimies Patesta, Puuha-Petestä..
 
Pidin pienenä Pingu-piirretystä, mutta en silloin ainakaan nähnyt Pingu-kirjoja. Nyt kun on oma lapsi olen hänelle Pingu-kirjoja hankkinut ja lukenut, joten pakko sanoa ne suosikiksi. Lapsena oli Pupu Tupuna -kirjat lemppareita ja vähän isompana Eva & Adam -kirjat.
 
Takaisin
Top