Matkustelu maha pystyssä :)

Heippa!
Ihanaa, että teillä on kaikilla kivoja reissuja tiedossa! Itse olin juuri parin päivän Tallinnan reissulla, yksi yö hotellissa. Mulle ei sopinut mukulakivillä kävely, matkalaukun kantaminen ja käveleminen hotellissa neljänteen kerrokseen (hissitön hotelli)...Olin aivan poikki ja olen vieläkin! Vatsalihakset ja kylkilihakset kiittävät ja nyt tuntuu, että olisi niitä jotain liitoskipuja vai mitä lie tai sitten vain lihakset tehneet kunnon treeniä. Muutoin reissussa oli todella ihanaa, nukuinkin tosi hyvin vieraassa sängyssä :) Kuulostipa hyvältä :) Syömisissä katsoin, mitä tilasin ja join paljon. Välillä piti maata sängyllä ja nostaa jalat seinän varaan ylös. Nauttikaa kaikki reissuistanne ja pitäkää huoli masuista :)
 
Varattiin myös matka Kreikkaan, lähtö on elokuussa. Aivan ihanaa! :) Olen voinut nyt hyvin raskauden aikana, joten en jaksa oikein olla huolissani matkan suhteen. Mitä sitä nyt etukäteen murehtimaan, lomahan se on! Täytyy vaan muistaa juoda ja levätä tarpeeksi :) Ruoka on ainut mikä hieman mieityttää, täytyy katsoa tarkkaan mitä suuhunsa laittaa. Lääkärin kanssa oli puhetta hepatiitti rokotuksesta, mutta en taida uskaltaa ottaa, se kun ei kuitenkaan Kreikkaan matkustaessa ole pakollinen.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Nyt rv 22 ja olin viikolla 21 Kroatiassa ja viikolla 19 Kreikassa. Oma vointini on ollut suhteellisen hyvä koko raskausajan, joten matkat sujuivat oikein mukavasti.

Matkavakuutuksen pitäisi mielestäni kattaa yhtä lailla jos tulee jotain raskauteen liittyvää vaivaa ulkomailla. Neuvolakorttia pidin mukanani aina ja otin etukäteen selvää lähimmistä lääkäreistä, jos jotain olisi tullut.

Jonkin verran ruokarajoitteita tein itselleni ennen matkalle lähtöä. Join ainoastaan pullovettä ja en ottanut jääpaloja juomiini. En myöskään syönyt jätskiä paitsi pakastealtaasta. Välttelin myös juustoja, joista en tiennyt ovatko pastöroituja. Jätin myös merenelävät, simpukat yms pois ruokavaliosta. Katsoin hiukan tarkemmin millaiseen paikkaan menen syömään ja jos oli pitkään buffetissa seisseitä salaatteja ja lihoja, jätin väliin. Suomessa olen ollut suhteellisen kaikkiruokainen mutta matkalla halusin pelata varman päälle - ettei mene reissu pieleen jos alkaa mahassa tuntua jotain. Hyvinhän sitä löytyi aina vaihtoehtoja, vaikka jätti useampia herkkuja pois mm. moussaka, grillivartaat, pizzat, pastat jne :)

Kroatian lennolla, joka ei ollut onneksi pitkä, alaselkäni kipeytyi jonkin verran ja täytyi juosta vessassa. Taitaa olla masun kasvuviikot menossa ja ryhtiin joutuu kiinnittämään erityistä huomiota. :)

Molemmilla reissuilla raskauttani kommentoitiin toistuvasti kadulla ja tultiin onnittelemaan ja kyselemään viikkoja. Kreikassa lentokentällä kysyttiin myös viikkoja.Suomessa en ole törmännyt vastaavaan tuntemattomien osalta vielä vaikka raskaus jo selvästi näkyy. :)
 
Rodokselta eilen palattiin! Matka meni tosi hyvin, niin raskauden kuin esikoisen (alle 2-v) osalta. Oikein oli mukavaa. Ei vieläkään tunnu et olis raskaana niin eipä ollut yhtään tukala saati raskas reissu. Fetaa vältin ja muita maitotuotteita... Valitettavasti :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Aikaisemmin kommentoinkin että olemme kreetalle haniaan lähdössä tuossa elokuun puolessa välissä jolloin rv26. Olot olleet edelleen hyvät ja suotuisat matkalle lähtemisen kannalta ja eilen varattiinkin tilavammat istumapaikat koneesta varmuuden vuoksi, maha ei vielä järin iso, mutta jos silloin jo olisi :) Lisäksi pitkänä ihmisenä en nyt raskauden aikana aijo tintiä siitä vähäisestäkin mukavuudesta mitä koneessa voi olla, jalkatilasta :) Aikaisemmin olen vain kärvistellyt pienessä tilassa, mutta nyt en halua, vaikka aika suolainen hinta on kyllä kun kahden ihmisen (meno-paluu) tilavammat paikat maksoivat yhteensä 160€ :schocked028 Toivottavasti olot pysyy ja pääsee pitkään odottamalleen matkalle, koska se voi olla viimeinen taas vähään aikaan :)
 
Meilläkin meni reissu raskauden osalta hyvin. Vauva oli päivisin helteessä rauhallisempi mutta myllersi sitten iltaisin. Koitin vältellä pastoroimattomia tuotteita, mutta lipsumisia tapahtui ja aion pyytä että ma sokerirasitus verikokeen yhteydessä tarkistavat myös listerioosin. Ihan vaan varuiksi.
Yhtenä päivänä, kun ei tullut liikuttua niin paljoa, jalat turposi tosi pahasti. Kylmällä vedellä huuhtominen, kohoasento ja viilentävä jalkasuihke auttoivat.
Paikalliset huomioivat raskauden kivasti, hotellissa tarjottiin lisätyynyjä ja myöhäisempää huoneenluovutusta yms.
Paluulento oli rv 24+0. Tällöin Kreikan päässä lentokenttävirkailija olisi halunnut nähdä raskaustodistuksen. Saimme kuitenkin vakuutettua hänet ettei raskaus ole vielä niin pitkällä ettenkö voisi lentää turvallisesti.

Siinäpä mun kokemuksia itse aloittamaani kyselyyn. :) Loma oli Kyllä ihana eikä raskaus kovin moneen asiaan vaikuttanut.
 
Hei kaikille. Joulukuisista huutelen :) Tuntuuko lentäminen raskaana ollessa yhtään erilaiselta kuin normaalisti? Ensimmäinen on tulossa, niin en yhtään tiedä. Ettei käy silleen, että saan paniikkikohtausta ihan turhaan :D

Poppi: Me ollaan menossa Bahamalle parin viikon päästä. Tuleeko mieleen jotain vinkkejä, jotain mitä olisi pitänyt ottaa mukaan yms? :)

Kiitos etukäteen kaikille ketkä viitsivät vastata :)
 
Heeelp.. Voisiko joku vähän kokeneempi matkustelija neuvoa hieman :)
eli.. Mulla on ollut raskauden aikana kerran ja nyt taas eilen yhdynnän jälkeistä verenvuotoa, vuotoon ei liity kipua ja tänään äitiyspolilla varmistettiin että vauvalla on kaikki onneksi hyvin. Vuoto ei myöskään tule istukasta, lääkärit sanoivat vuodon olevan vaaratonta. Ongelma on kuitenkin nyt seuraava, lentotodistusta lääkäri ei vaarattomuudesta huolimatta saanut kirjoittaa.
Matka Kreikkaan on nyt perjantaina, jolloin viikkoja on 26+3. Paluulennolla viikkoja on 27+3. Lennämme aegean airline lentoyhtiöllä. Itselläni on hyvä fiilis matkan suhteen ja en nää verenvuotoa tai raskautta esteenä matkalle. Mutta, uskallanko nyt lähteä ilman todistusta? Ja pystynkö esim pelkällä neuvolakortilla todistamaan raskauden keston?


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Monelta kuulleena Kreikassa ollaan kovin hanakoita kyselemään tota raskaustodistusta.. muuten en osaa auttaa :confused:
 
Mekin lähdetään espanjaan lauantaina, ihanaa! Aion kyllä muutenkin ottaa iisii vaik vointi onkin hyvä. Ihana päästä vielä ennen kersaa vähän muualle vaikka kyllä senkin nappaa kainaloon ja reissuun viimeistään keväällä. Mutta vielä saa olla myöhään ulkona isännän kans kaksistaa ^__^ nyt on viikkoi 24+4

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top