Matkarattaat

meemi

Piirimestaruustason postaaja
Varmaan useampi on ostanut/ostamassa matkarattaita lapselle. Mitkä rattaat olet ostanut/aiotte ostaa? Onko jostain rattaista hyviä tai huonoja kokemuksia?
 
Eli meillä on matkarattaat mietinnässä. Meinataan ostaa edulliset, pieneen tilaan menevät, kuomulliset matkarattaat. Niiden ei tarvi välttämättä olla sellaiset, että on huippuhyvä mennä hankalissa olosuhteissa kun noilla yhdistelmärattailla silloin mennään. Pohdinnassa on olleet Carena Easyt, Graco Miraget ja Emma BMX:t. Nämä ainakin. Eli tuon hintaluokan rattaita katellaan. Onko näistä kellään kokemuksia tai ajatuksia? Me kokeiltiin tänään Cittarissa noita Carena Easyja ja ne tuntui melko hyviltä mun mielestä. Makuuasento oli hieman koholla, mutta ei pahasti. Niitä tuntui helpolta ohjailla ja mukavalta työntää. Kasaussysteemi oli tosi näppärä ja melko iso tavarakori. Ei vielä ostettu, jätettiin pohdintaan.

Onko ehdottaa jotain tämä kategorian rattaita?
 
Käytiin tänään justiinsa nuo Easyt hakemassa. Oli tarkotus tilata nettikaupasta Carenan Lieback Luxit mutta meillä on reissu tulossa viikon päästä ja kiireellä haettiin sitten tänään. Eroa noissa ei muutoin ole, paitsi Liebackit menee vähän pienempään tilaan kun on "sateenkaari" malliset. Näppituntumalla nuo Easyt oli hyvät, täytti meidän kriteerit. (Iso tavarakori, selkänojan saa enemmän kuin kahteen asentoon, työntökorkeus on oikeasti korkea jne.) Yhdistelmät on kumminkin päikkäri/lenkki käytössä, matkiksilla mennään shoppailemaan tms. Mies on hyvä puhumaan niin puhui sitten jalkapeitteen vielä kaupan päälle. Meillä on Gracon kaukalo ja sen saa noihin kyllä nostettua, ei lukitu enkä tiedä onko super tukevasti, mutta jos poika nukkuu kun mennään kauppaan niin saa siksi aikaa ainakin. Jää vihdoin ostoskärryynkin tilaa ostoksille...
Jovin Io (muistankohan oikein?) mallia katselin kanssa, mutta työntökorkeus oli paljon matalampi kuin noissa Carenoissa.
 
Mistä jekku ostitte ja paljonko maksoitte? :) Me kateltiin kaupassa tänään noita molempia Carenan versioita, mutta mun mielestä nuo Easyt tuntui tukevammilta ja kuitenkin saa niin pieneen tilaan, että mahtuu esim. takapenkin jalkatilaan.
 
Tampereelta Muksutallista. Enpäs tiedä onko se vaan yksittäinen liike vaiko ketju? Tosi hyvää palvelua saa  sieltä aina. Hintaa kertyi 99€ kun nettikaupasta postituksineen olis tullut 102€ :)
 
Satuin huomaamaan tän keskustelun ja mulla saattaisi olla myynnissä Carena Easy Hello Kitty -matkarattaat 100€. Ostettu elokuussa 2010, maksettu tuolloin 129€ ja olleet lähinnä ostoskeskuksissa käytössä. Toisesta etupyörästä lukitus ollut alusta asti rikki (olin menossa korjauttamaan, mutta en ole vielä päässyt *nolo* )

Harkitsen siis itse uusien rattaiden ostoa, kun eihän noita Hello Kittyjä sitten voi käyttää, jos seuraava lapsi sattuisi olemaan poika :o)

Niin, ja rattaat siis espoossa...(kuljetus onnistuu myös Espoo-Lahti -reitin varrelle)
 
Kiitos jekku! Tuo oli tärkein tieto, että siis lastentarvikeliikkeestä ja noin halvalla! Ihmettelin eilen siellä Citymarketissa kun hinta oli muistaakseni 129 e! Olen kuitenkin netissä näitä löytänyt alle satasella. Ehkä mekin mennään kattomaan olisko täkäläisissä lastentarvikeliikkeissä halvemmalla.

Tosin siis ihan varmaksi ei olla vielä päätetty ratasvalintaa, mutta tämä kyllä houkuttelee tällä hetkellä. Vois olla meille ihan riittävä vaihtoehto.
 
Pakko sanoa squiik että tuo satanen on varmaan turhan kova hinta käytetyistä(ja viallisista) ku kyseisiä rattaita saa lastentarvikeliikkeestä hintaan 99€ ja nettikaupasta 89€.

Meemi mekin katottiin Prismasta, mut lastentarvikeliikkeissä saa palvelua ja voi nähtävästi tehdä hyviä diilejä :) Näin muuten siellä Brion syöttötuolin missä oli nahkainen penkki emoticon  Oli kyllä tyylikäs mutta ehkä vähän turhaa hifistelyä kumminkin, ja hinta oli aika suolanen...
 
Meillä on gracon jotkut matkarattaat, ostettiin ne sen taki koska meijän turvaistuimen saa siihen lukittua ja tosi kätevät kaupassa.  ei tartte erikseen ottaa poikaa pois kaukalosta. :) ja koska meillä on telakalla se istuin eikä vyökiinnityksessä niin muutenkin kuskataan aatua istuimessa. melko isot ne matkarattaat on mutta tosi hyvät. lukittuvat renkaat ja tukevat. hyvät työntää. :)
 
Samaa mieltä kuin jekku: squiik, olet kyllä melko lailla pieleen hinnoitellut vanhat rattaat. En viitsinyt aiemmin edes kommentoida. Ovat jo lähemmäs vuoden vanhat ja vialliset. 50 € olisi noista jo lähempänä arvoa, mutta en kyllä niinkään paljoa maksaisi. Vilkasepa, mitä muut pyytää esim. huuto.netissä käytetyistä... yksiä saman verran käytettyjä (ehjiä!) katselin 20 €. Toivottavasti saat jollekin kaupaksi.

Jekku: joo, lastentarvikeliikkeissä on kyllä kiva asioida kun saa palvelua. Eikä ne hinnat sitten loppujen lopuksi ainakaan kalliimpia ole siellä. Täytynee tosiaan mennä pikapuoliin tarkastaan nämä lähiliikkeet.
 
No rattaita on käytetty todella vähän ja tosiaan maksettu se 129. Ihan uudenveroiset tuota pientä vikaa lukuunottamatta. Mutta ei niitä tarvitse ostaa, jos ei kelpaa - ei hätää!
 
Meil on ABC Design-merkkiset matkarattaat, nyt kerran on niitä kaupungis käytetty, ja hyviltä tuntuivat. Ostettiin nuo sillon samaan könttään kun yhdistelmävaunut, sitteri ja sit sellanen ei-niin-huippu isomman lapsen istuin kakkospenkiks. Tavarakoppaa nois ei ole, mutta selkänojan saa ainakin kolmeen asentoon, jää kans se makuuasento aavistuksen ylös, mut ei pahasti. Sinällään huono nuista puhua kun käytettynä on ostettu, ni pieniä krenkkoja on. Jarrujen lukitus ei ihan priima, pitävä kyllä, mutta välillä joutuu vähän säätämään et saa sen jarrun päälle... Mut näppärästi menevät kasaan ja aukeevat, ja tosi pieneen tilaan mahtuvat =) Pitää koittaa putsata noita, jos sais toimiin lukitukset ym paremmin, ja kehua sit oikeen kunnolla  =D =D
 
Minulla ei muuta asiaa kuin tuosta vanhojen rattaiden hinnoittelusta. Samaa mieltä kuin muutkin, että Squiik on kyllä yläkanttiin hinnoitellut rattaat. Itse ostin viime kesänä huutiksesta matkarattaiksi käytetyt hyväkuntoiset Emma-merkkiset TUPLArattaat ja maksoin niistä 26€, lähtetyskulujen kanssa reilu 45€ ja tosi tyytyväinen olen ollut. Niissä on erilliset selkänojat ja jo tuon pienenkin vauvan uskallan sinne laittaa. Ovat jopa paremmat kuin meidän varsinaiset Brion tuplat siinä mielessä, että isompi ei pääse läpsimään pientä vahingossa.
 
Heippa vaan!

Tästä viestistä ei ole mitään apua meemille joka kyseli matkarattaista koska me päädyttiin ostamaan ihan perinteiset rattaat eli tällaiset http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=27
Mekin paljon reissataan jne ja nuo on ihan toimivat ollut yhdessä jos toisessa paikassa. Syy näiden ostoon oli (ulkonäön jälkeen siis :D) se että meillä oli käytetyt vanhat ja suoraansanottuna yhdistelmävaunut käytössä aiemmin. Ne menevät nyt mökkikäyttöön, ne oli Carenat. Halusimme tänne "kaupunkiin" siistit ja hyvin kulkevat, näppärät rattaat.
Ei olla päivääkään kaduttu ja noissa poika siis oleillut jo ennenkuin sai istua, noihin kun sai makaavaan asentoon täysin.
Matkarattaita emme aio ostaa, ne paikat mihin noilla oran rattailla ei päästä me otetaan rintareppu tai sitten vaan kannetaan muuten poikaa ja kohtahan se jo käveleekin ;)
 
Meilläkin on tämä asia nyt "ajankohtainen" kun eilen varmistui heinäkuulle lomamatka SISILIAAN!! =) Harmittaa tavallaan kun maksaa tuo rattaiden rahti 20 € kun ajateltiin ottaa ihan vaan sateenvarjorattaat (en vielä tiedä tarkemmin millaiset ovat kun sisko ne tuo viikonloppuna) kun menevät pieneen tilaan ja kevyet kantaa tarvittaessa mutta kun tuohon hintaan sais ottaa 20 kg painoiset niin periaatteessa voisi ottaa vaikka yhdistelmät?!?! 

Mitä mieltä olette pärjääkö tuon n.7kk ikäisen kanssa pelkästään noilla viikon reissun kun en ole edes varma saako selkänojaa alas niin että nukkuminen on sitten mahdollisesti tapahduttava istuen jos ollaan nukkumisen aikaan liikkeellä...toki sitten otan myös kantorepun mutta mietityttää vaan tuo asento vaikka tyttöhän kyllä jo nyt istuisi mieluiten, joten ei ole pelkoa etteikö istuma-asento onnistuisi. Kokemusta kenelläkään vastaavasta?? Pari tuttua on pienen kanssa ollut mutta heillä ollut mukana juurikin tuollaiset mitä Ang1 laittoi viestissään eli vähän monipuolisemmat.
 
Minäkin olen silmitellyt noita Oran rattaita, mitä Ang1 linkitti. Vaikuttavat oikeasti todella hyviltä. Mitä tykkäät Ang1, onko nuo ketterät käsitellä esim. kaupoissa? Ja toinen kysymys... Voiko nuo helposti kasattuna kuljettaa kyljeltään? Mietin lähinnä autokuljetusta farkun peräkontissa, että jäisi koiralle enemmän tilaa...
 
menisköhän tämän saman aiheen alle: sisarusrattaat/vaunut?? Onko kellään hyviä/huonoja kokemuksia jostain tietyistä? Mä oon huutonetissä silmäilly nyt Brion Double Wave rattaita, kun niissä ois ne isot ilmatäytteiset renkaat (ois keveämmät työntää)...

Kun meidänhän ei kannata edes harkita ostavamme nyt pariksi kuukaudeksi niitä yhden lapsen matkarattaita (kai???), kun meillä on nuo yhdistelmävaunut, ja voidaan siis vaihtaa tuo koppa istuimeen, kunhan tuo esikoinen tahtoo alkaa kunnolla istumaan.
 
Meillä on ollut käytössä Grago Mirage+ matkarattaat jo kolmisen kuukautta. Maksoi lastentarvikeliikkeessä 99e. Kasausmekanismi laukaistaan työntöaisasta yhdellä kädellä, joten on tosi kätevä itsekin niitä kasata (mulla oli käsi kipsissä). Meillä on Brion turvakaukalo, jonka voi nostaa tukevasti rattaiden päälle - ei lukitusta, mutta tasamaalla ei ole pelkoa koko rattaiden kaatumisesta. En lähde kauppaan ilman niitä, sillä turvakaukalon retuuttaminen ei aluksi onnistunut kipsin takia ja nyt yhteispaino pojan kanssa on jo melkoinen. Ja lisäksi kaukalon oma lippa sekä rattaiden lippa muodostavat "kuulan" joten poika saa vedellä unia rauhassa mummojen uteliailta katseilta :)
Nyt kun ilmat ovat lämmenneet, olen jo käyttänyt rattaita ilman kaukaloa, sillä selkänojan saa lähes ala-asentoon (meillä sängyn pääpuolikin on nostettuna saman verran). Mökillä nukkui viikonloppuna muutaman tunnin oikein hyvin. Ja kaupassa valveilla ollessa näkee kaikkea mielenkiintoista ja äiti saa rauhassa shoppailla! Ajattelin vielä tehdä äitiyspakkauksen toppapussiin napinläpiviillot turvavöiden kohdalle, niin saa kesälläkin tuulen suojaan esim. merellä ollessa. Tosin meidän vaunurattaiden jalkapeitekin käy rattaisiin pyykkipoikakiinnityksellä. Siitä tulikin mieleeni vinkiksi Sini-tuotteen isot pyykkipojat! Niillä saa peitonkin kiinni vaunun reunaan kun ovat sellaisia jumbokokoisia. Yhdistelmien ratasosa tuntuu vielä tosi isolta, joten olen kyllä ollut todella tyytyväinen, että hommasin matkikset niin aikaisin.
 
Meillä Peg Perego Pliko -matkarattaat. Ostin huutonetistä, ku sain niin edullisesti uudet rattaat. Edellisellä omistajalla oli ollu ne parisen päivää ja kerran oli ulkona kokeillu niitä. Se oli ostanu tarjouksesta 249e, ite sain tingattua 160e hintaan. Takuuta noissa on vielä se 2v jälellä. Kuosi hieman mietitytti..ja mietityttää vieläkin. Mietin, et jos myis noi ja ostas jotkut muut. Varmaan taas huutonetistä koitan ettiä. Mut saa nyt nähä. Hyvät ja monipuoliset rattaat noiden kyllä pitäs olla, liekkö vähän liianki hienot meidän tarpeisiin.. Noihin ois voinu laittaa jo pienen vauvan koppaan, tuon kuomun saa käännettyä sillai et vauvalla on kasvot työntäjään päin.
 
meemi nuo on äärimmäisen kätevät liikkeissään nuo rattaat. Itseasiassa niin hyvät ja näppärät kääntymään että anoppi aiheutti mulle sydämentykytyksiä kun oltiin markkinoilla kun meinasi kipata koko rattaat (älkää nyt pelästykö ei ne rattaat ole hengenvaaralliset kuitenkaan) eli ne on erittäin kevyet ja niiden renkaat on isot ja siten ilmeisesti muotoiltu että tosiaan kivuttomasti kääntyilee jne.
Olen niitten kanssa mennyt ahtaissa pikkukaupoissa ja myös väentungoksissa jne, hyvin toimii.
Noissa myös tuo portaaton säätö on aivan parasta, lapsi kun nukahtaa istuessaan niin käy täysin ilman että lapsi huomaa edes se kun laskee täysin makuuasentoon. Ei tapahdu siis mitään klik ääniä tai tuntemuksia lapselle.
Aurinkosuoja on kans omituinen, se on lähes aina niin ettei lapsen silmiin paista aurinko, vaikka sitä ei saakaan kokonaan lapsen päälle.
Tuo kuljetus nyt jää mysteeriksi kun auto on T:llä töissä niin en pääse koklaamaan. . :/ Jos muistutat mua vaikka viestillä niin käyn illalla testaan? Meillä on farkku mondeo itsellä.
Ei teillä kattotelineitä ole? Sais koira olla ihan itsekseen takatilassa :)
Koira-asiaa muuten, me on harkittu häkkejä taakse koirille. Eli semmoiset jossa niillä on tilaa kääntyillä ja olla hyvin mutta ne häkit olis tavallaan matalemmat niin saatais jotain tavaraa niiden häkkien päälle. Onko kellään kokemusta onko järkevää? Meillä tosiaan yks mäyräkoirapinseri ja englannin bulli ja ne on siis matalia koiria ja eivät vaadi hirmuisesti tilaa matkustaessaan ylipäätään ja tavallaan peräkonttiin jää turhaa hukkatilaa niiden siellä ollessa.
 
Takaisin
Top