Masut

Ite ajattelin aluks et kumpa ehtis jouluks kotiin vauvan kanssa kun 16.12. oli la mut pyhpah tyytyväisenä möngertää edelleen mahassa ilman mitään tulemisen merkkejä :grin Huomenna on aika synnärille ja alkavat kai käynnistellä vaikka ite oisin kyllä toivonu että lähtis ihan luonnollisesti tulemaan..
 
1) Päivää ennen synnytystä, rv 39+5
2) 3,5 päivää sektion jälkeen. Synnärillä ollesaa jossakin vaiheessa vaa'alla käydessä jäljellä olevien kilojen määrä oli 7kg. Noin + 15kg taisi raskausaikana tulla.
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1419528481.141777.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1419528481.141777.jpg
    106.9 KB · Katsottu: 111
  • ImageUploadedByVau Foorumi1419528526.244312.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1419528526.244312.jpg
    95.5 KB · Katsottu: 119
Tänään 41+3. Ei puheista huolimatta käynnistetty tänään, maanantaina katsotaan uudestaan. Alkaa olemaan jo aika väsynyt odottamiseen. Jotenkin vaikea uskoa mahaani kattellessa että siellä olis 4,2 kilonen mötkäle :grin

2014-12-26 16.53.43.jpg
 
-sss: mulla oli 4,3 eikä sekään päällepäin näkynyt. Piti olla ihan keskikokoinen pötkylä, mutta olikin toisin. :)
 
Saako udella Hulina synnytitkö ihan "normaalisti"? Mulle tuli pienenä shokkina kun aiemmin samana päivänä sanottiin neuvolassa 3,6 kg ja myöhemmin synnärin kontrollissa 4,2 kg :grin
 
Toki saa udella! :wink
Oon ensisynnyttäjä ja raskaus on mennyt hyvin, joten synnytystapa-arvioita tai kokoultria ei ole tehty. Oletuksen varassa menty.
Yritin synnyttää normaalisti alakautta. Ponnistus kesti liki kolme tuntia, jossakin vaiheessa huomattiin virhetarjonta (vauva on syntymässä kasvot kattoa kohti). Lopussa otettiin imukuppi apuun, mutta siitä ei ollut hyötyä. Vauva ei mahtunut tulemaan (virhetarjonta vaatii enemmän tilaa synnytyskanavassa ja lisäksi vauva oli isohko kooltaan) ja kiireelliseen sektioon päättyi mun kärsimysnäytelmä.
Ei ole tarkoitus pelotella, mutta etukäteen ei voi tietää, miten mahtuu, minkä kokoinen on ja miten synnytys onnistuu, vaikka kokoa olisikin mitattu/arvioitu. Saati sitten, jos ei ole arvioitu.
 
Takaisin
Top