Masut

<3

Oman äänensä löytänyt
Olisi hauska kuulla kaikenlaisia ajatuksia raskausmahoihin liittyen.

Onkos muilla alkanut maha näkyä tai tuntua jo? Entäs muut kuin ensikertalaiset, milloin alkoi näkyä aiemmissa raskauksissa? Miltä tuntuu ajatus mahan kasvamisesta? Kiristääkö housut? Kuka saa koskea tai kommentoida raskausmahaa? Löytyykö jostain kokouikkareita raskaana oleville tai miltä tuntuu ajatus olla kesällä bikineissä? Mikä raskausmahassa pohdituttaa ja millaisia tunteita siihen liittyy?

Itse oon ainakin aiemmin haaveillut lapsen lisäksi myös siitä raskausmahasta ja toivon, että siihen liittyisi enemmän positiivisia kuin negatiivisia tunteita. Tällä hetkellä on lähinnä turvonnut olo ja vaikka vatsa pömpöttääkin, tuskin sitä kukaan vielä raskausvatsaksi luulee. Odotan sitä, että maha alkaisi näyttää vauvamahalta :) Vaikka sitten sitä vasta onkin hankalaa (tai vaihtoehtoisesti kallista) keksiä järkevää ja nättiä päällepantavaa :D
 
Mulla näkyy ja tuntuu omasta mielestä, mutta ei se juuri muille näy varsinkaan kun pidän yleensä löysähköjä vaatteita. Varmaankin se että olen ollut jo kuukauden uskomattoman väsynyt ja lihonnut pari kiloa jatkuvan nälän takia, saa harmitusta aikaan kun en tunne itseäni enää samaksi reippaaksi ja sporttiseksi ihmiseksi kuin aiemmin varsinkaan kun maha ei näytä vielä raskausmahalle. Toisaalta muutokset kehossa aiheuttaa iloa ja innostusta mutta toisaalta ne tuntuu vähän pelottaville ja oudoille.
 
Minäpä alotan :) rv10+6. Ei tätä enää peittele, ei millään... :) muutama viikko sitte pysty laittaan vielä turvotuksen piikkiin vaa nyt on jo aamusin tommonen :D ja kahet omat isommat housut menee enää jalkaan, täytys vissiin vaatekauppaan lähtä :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1399837093937.jpg
    1399837093937.jpg
    29.5 KB · Katsottu: 247
Oho, onpas selkeä massu ja kaunis kuin mikä! :) Oon lähes samoilla viikoilla, muttei vielä ihan noin selkeästi näy. Täytyy siis uskoa, että tää on oikeesti aika yksilöllistä! :) Hauskinta on, kun aika alkaisin alkoi tuntua pieni kumpu alavatsassa aamuisin selällään makoillessa, kun aiemmin vatsa oli aamuisin melkein kuopalla. Eikä tuo kumpu ole tuosta pienentynyt :wink
 
Minusta raskausmahat on aivan ihania ja olen kateellinen niille, joilla se näkyy alusta asti kauniina kumpuna, joka sitten kasvaa. Smilelylla on aivan ihana masu.

Itselläni on sen verran painoa, että raskausmaha näkyy vasta loppuraskaudessa, eikä se silloinkaan ole kaunis. Mutta toki kohtu ja liikkeet tuntuu silti ja tärkeintä on se vauva siellä masussa :Heartred
 
Hirvittää et kuin isoksi tässä paisuu... kai kaksosten ois pitäny näkyä jo varhaisultrassa rv 7+jotain? :eek: tuntuu nii jotenki epätodellisen kokoselta tämä ja ku ylimäärästä ei juuri ennen raskautta ollut.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Smilely. Hoikilla näkyykin usein herkemmin, kun ei ole sitä ylimääräistä, mihin vauva voisi "piiloutua". Ja jos kohtu on eteenpäin kallistunut, niin silloin vatsa tulee nopeasti näkyviin.
 
Kohtu taaksepäin kallistunut, tai näin neuvolassa sanottiin ja semmonen tasapaksu oon aina ollu :D ei hirveenä ylimäärästä mut en tosiaan mikään hoikkakaan, 166/64 :) mut saapi niitä tulla vaikka neljä kerralla, meille kelpaa :) kaksosia oon hiljaa toivonut :wink

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
ihania masuja jo nyt teillä, mashaAllah, itellä näkyy kans kunnon pallo seistes eikä se kyllä siitä laskekaan maatessaa. ylimäärästä toki löytyy jonkin verran mut mies jo on hihkun et kyllä huomaa että oot raskaana. saas nähä minkä kokoseks tuo vatsa kasvaa inshaAllah. esikosta näytin lopussa ku ois 3 koripalloa vatsassa (kaksoset tai kolmoset mahollisest) mut eipä ollu ku yks 4396g painava vauva siellä. tästä ku on jo reilusti aikaa ni ihmetyttän iha miten se vatsa näin nopeest on kasvan, toki onha osittain turvotusta viel mut ei senkää piikkii oikein enää voi laittaa tuota palloa. kun vaan kohtu nousis kunnol mitä voi odottaa pian tapahtuvaks liitos ja kasvukivuist päätellen.
 
Oho, ompas teillä jo selkeitä mahoja! Pitää varmaan jossain kohtaa omastakin näppästä kuva verrokiksi vaikka ei siinä kummemmin esittelemistä ole :D
 
Kiva nähdä et muillakin on mahat! Kyllä mullakin jo huomaa. Eilen kun kerrottiin tuleville isovanhemmille, niin tuumasivat, että kyllähän tuon ois huomannut, jos ois vaan osannut katsoa :) Mulla siis tänään 10+5.
 
Mä aloitin viime raskaudessa mahan kuvaamisen rv 12+, ja varmaan samoihin aikoihin aloitan nytkin. Otin siis viikottain kuvan muutoksista. Niitä kuvia on hauska vielä nytkin katsella! Muistan edelleen kuin silloin rv 12+ ajattelin, että maha on jo ihan VALTAVA, ja nyt kun katson kuvaa, niin olin kyllä kohtuullisen hoikka siihen aikaan. Nyt mulla on lähtiessä se 10kiloa enemmän painoa, eli oikeastaan ihan kaiholla kaipaan sitä "mahaa" mikä silloin oli..

En siis ole vielä mahaa kuvannut, mutta tässä se mun "valtava" 12viikkoinen maha edellisestä raskaudesta.. :prv 12 0.JPG
 
Täällä ei tahdo iltaisin farkut mahtua jalkaan, kun niin kovin turvottaa. Alamaha on hieman kasvanut, mutta senkin huomaa lähinnä vain itse, kun oman kroppansa parhaiten tuntee. Eiköhän se sieltä ylöspäin nouse jossain vaiheessa. Kyljet ovat olleet ihan tuskaisen kipeät ja alavatsallakin on ollut erinäisiä tuntemuksia.
 
Tänään 9+1 ja en vielä kyllä luulis mahaani raskausmahaksi, tämmönen arpilöllömaha jääny esikoisesta. Alkaispa pian näyttää niin vois alkaa käyttää kaikkia ihania vartalonmyötäisiä mammapaitoja :)
 
Aikamoisia massuja :Heartred
Mulla tuli ekasta maha näkyviin rv 22+
Pitkä olen 162 cm, mutta pieni oli vauvakin ja tyttömaha ei niin selvästi kai heti näykään. Lähinnä näytti pitkään siltä, että olin vaan lihonut :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
tässä meikäläisen koko komeus :) :) :). ekassa esikoisen alkumetrit (bäbä) ja tokassa nyt tämä uusi tulokas (juniori). paino on mulla täysin identtinen kuvissa, varmaan puolenkilon tarkkuudella.. :) tämänkokosena massu meni 20+ viikoille, jonka jälkeen alkoi se varsinainen iso vauva masu pulpahtaan. olin aikamoinen loppua kohden kun pituutta ei ole kuin 158cm niin valtavan vatsanhan sitä lopuksi sitten sai. mutta koko kesä mennään nyt siis tod.näk. ainakin tämänkokoisena ..alkumasut bäbä&junior.jpg
 
Takaisin
Top