Marraskuun ryhmän keskenmenon kokeneet

Kiitos tsempeistä Katjusha :) Saanko kysyä kauanko sinulla kesti raskautua uudelleen, tai tapahtuiko se normaalisti ?​

Pipsu, mulla on joku nimeämätön hedelmällisyysongelma, ja tulin raskaaksi IVF:llä. Silti sitä aina toivoi luomuplussaakin hoitokiertojen välissä :) Siksi se pettymys raskauden ja johtimen menetyksestä oli valtava. Mä oon huono esimerkki, mutta nyt oon kuitenkin 5 kuukautta sitten saanut upean ja terveen tyttären. Sen vuoksi kannatti jatkaa!
 
Voi kun harmi nähdä että tänne on kertynyt porukkaa, olen kovin pahoillani kaikkien puolesta. Jos haluatte tuonne keskenmenon saaneiden salaiselle puolelle niin laittakaa Vargynjalle yksityisviestiä, se toinen on vissiin lopettanu ylläpidossa.
 
Osanottoni kaikille menetyksen kokeneille! Valitettavasti tiedän miltä teistä tuntuu. Omalla kohdallani sekä ensimmäinen että toinen raskaus meni kesken (varhaisilla viikoilla), mutta kolmas ja neljäs raskaus onnistuivat ja olen kahden terveen pojan äiti. Tulin raskaaksi uudestaan keskenmenojen jälkeen heti toisesta kierrosta. Ja neljäs ja nyt sitten tämä viideskin raskaus lähti nopeasti alulle. Nyt pidätän hengitystä, että kaikki menisi jälleen hyvin. Menetykset ovat kuitenkin jättäneet jälkensä, enkä voi sille mitään, että kuulostelen tuntojani koko ajan....
 
Minulla jo 2 poikaa 6 ja 12, vielä oli toiveissa Iltatähti. Km 11/16 siitä raskaaksi 3/17. Eli raskaaksi tulemisesta ei näköjään ongelmia. Vaikuttaa jo oma ikä (lähestyn 40) ja mies vielä vanhempi. En tiedä oliko tämä tässä...Ensimmäinen la lähestyy 7.6 ja hyvä työkaveri saa samoihin aikoihin vauvan, tiukkaa tekee...
 
Onnellinen odottaja, mulla vähän sama homma, että vaikka olenki todella onnellinen tuttujen puolesta, niin kyllä se tekee tiukkaa. Kaksi päivää keskenmenon jälkeen yksi tuttu valitti kovaan ääneen facebookissa raskauspahoinvointiaan, mikä siinä tilanteessa ärsytti, kun oisin tehnyt mitä tahansa et oisin edelleen raskaana. Ja nyt viikonloppuna toisen tutun masukuvan takia itkeskelin kokonaisen illan.

Kaksi keskenmenoa peräkkäin on varmasti rankka kokemus, olen niin pahoillani puolestanne:Heartred Miltä uudelleen yrittäminen nyt tuntuu?
 
Voimia sinullekin Riepuletta28! Kerrohan kun olet käynyt ultrassa, että mikä on tilanne:Heartred Itsellä vuoto kesti kaksi päivää, ja ensimmäisen päivän iltana tuli alkio ulos. Missään tarkastuksessa en käynyt, koska r-testi näytti negatiivista jo kolmantena päivänä kun vuoto oli käytännössä jo lakannut.

Höyhen, toivottavasti sun tilanne selviää mahdollisimman pian! Kamalinta on olla epätietoisuudessa.

Minni2016, mulla oli myös koko raskauden tunne siitä, että kaikke ei välttämättä mene hyvin. Jotenkin valmistelin itseäni pahimpaan, enkä oikein osannut iloita siitä. Miehellekin sanoin, että miettiä mitä sitten jos meneekin kesken, että osais edes jotenkin olla tukena. Hänellä ajatukset karkas jo aika pitkälle, ja loppupeleissä otti tämän selvästi raskaammin kuin minä.
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä :Heartred

Huomenna olisi se aikaistettu ultra, silloin kyllä pitäisi jo näkyä lopputulos. Jos viimeksi ei sykettä ja vastasi viikkoja 5+6, niin sen mukaan huomenna pitäisi olla 6+5 ja sykkeen näkyä. En siis usko enää ihmeisiin, ovulaatio ei ole voinut tapahtua niin paljon myöhemmin, mietin sitä raskaustestin tekoa jonka tein maaliskuun lopussa ja se oli tosi vahva plussa. Näin ollen plussa olisi tullut jo rv2+! Ei siis mitenkään päin mahdollista. En tunne edes olevani raskaana, fyysisesti olen, henkisesti en ole ollut moneen viikkoon. Tosi hullunkurinen olotila! En pääse eteenpäin, ei oikein suru ja itku tule, kun vaan kaikki on paikoillaan. Havahdun, että olen yhä teoriassa raskaana.. Eikä kroppa tee elettäkään että keskeytyisi itsestään...

Jos ja kun huomenna tilanne yhtä huono, toivon että keskeytys tapahtuisi pian. Tässä on muutenkin niin paljon kaikkea ollut samaan syssyyn, että toivoisin tämän tilanteen jo saavani eteenpäin...

Anteeksi saman toistoa... Olen myös yrittänyt päästä salaiseen ryhmään, mutta näköjään väärälle laittanut viestiä... Nyt uus yritys.
 
Minä kirjoittelin hieman tuolla joulukuisissa, la ois ollu 27.11 - 3.12, raskaus päättyi jo kiireelliseen leikkaukseen ja munanjohtimen poistoon ja oli kaiken kaikkiaan hyvin traumaattinen kokemus. Nyt bongasin ovulaation, mutta tuli hirveä masennus, koska uskon kyseessä olevan "väärän" puolen.Tosin en kyllä taitaisi olla edes valmis uuteen raskauteen vielä.

Pipsu itselläni myös edellinen raskaus meni noin. Leikkauksen jälkeen ehti olla yhdet kuukautiset ja sitten olinkin taas raskaana, vaikka minulla on myös melkoisen paha endometrioosi. Ja raskauduin tosiaan luomuna. Olin itse aivan varma, että ovuloin väärältä puolelta ja olin todella skeptinen noiden munasolujen vaelteluiden suhteen, vaikka lääkärit niistä kertoivat ja luin niistä.
Itselleni tuo kokemus oli myös todella traumaattinen, mutta kyllä tämä uusi raskaus on auttanut yli pääsemisessä, vaikka luulen, että tuo raskaus säilyy aina mielessäni .
 
Pipsu itselläni myös edellinen raskaus meni noin. Leikkauksen jälkeen ehti olla yhdet kuukautiset ja sitten olinkin taas raskaana, vaikka minulla on myös melkoisen paha endometrioosi. Ja raskauduin tosiaan luomuna. Olin itse aivan varma, että ovuloin väärältä puolelta ja olin todella skeptinen noiden munasolujen vaelteluiden suhteen, vaikka lääkärit niistä kertoivat ja luin niistä.
Itselleni tuo kokemus oli myös todella traumaattinen, mutta kyllä tämä uusi raskaus on auttanut yli pääsemisessä, vaikka luulen, että tuo raskaus säilyy aina mielessäni .
Onpa Hemi kiva kuulla, että raskautuminen on onnistunut nuinkin pian uudelleen ! :) Täytyy yrittää olla toiveikas kaikesta huolimatta :) Itsellä takana myös yksi keskenmeno ja nyt vielä tämä, mutta jospa se vielä onnistaisi, myös teillä kaikilla muilla km kokeneilla :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Soffii:ehkä inhottavin tunne onkin nyt kateus kun toiset kävelee maha pystyssä....ei olla miehen kanssa vielä puhuttu uudesta yrityksestä ja viimeksikin oli jo kovat puheet ennenkuin suostui iltatähden tekoon...en voi itselle mitään että kyllä se vauva vaan pyörii mielessä. Jos vielä yksi yritys.....täytyy käyttää psykologisia keinoja:)
 
Jännä tunne itse keskenmeno meni mulla helposti ilman kipuja ja muita niin se ei aiheuttanut kauhua. Mutta se kaipuu kun ei enää odotakkaan toisten marraskuisten kanssa.
 
Heippa kaikille! Kiitos Soffii myötätunnosta ♡ mulla tosiaan oli reilu viikko sitten tarkastusultra, jossa näkyi täysin tyhjentynyt kohtu. Keskenmeno tapahtui mulla siten luomuna, eikä mitään kammottavalta kuulostavaa imua/kaapimista tarvinnut tehdä.

Lääkäri ja paikalla olleet kaksi kätilöä olivat aivan ihania. Olivat hienotunteisia ja sain vielä soittoajan kätilölle ensi viikolle, jos vaikka tulee kysymyksiä tai muuta. Lääkäri totesi, ettei mitään syytä odotella uudelleen yrittämisen aloitusta, vaan ihan normaalisti saa elää!

Saa nähdä, kuinka kauan uudelleen raskautuminen mulla sitten kestää. Lohduttavaa lukea, että monilla se on tapahtunut nopeastikin :)
 
Ajattelin kirjoittaa pienen päivityksen. Mulla oli jo kp 61 menossa, kun kävin lääkärissä. Olin aavistellu ihan oikein, että ei tässä kropassa tapahdu mitään. Mulla on PCOS, ja rakkuloita oli paljon, mut yksikään ei ollu lähteny kasvamaan. Sain terolutit ja clomit, niillä nyt siis kokeillaan. On siis ollu aika tuuria, että ylipäätänsä tulin raskaaksi, mutta kai sillon sai e-pillereistä vielä jotain boostia, kun ekasta kierrosta niiden lopettamisen jälkeen tulin raskaaksi. Toivotaan, että lääkkeet nyt auttais :)

Samalla myös sain vahvistuksen sille, että km tapahtu todennäkoisesti jo reipasta viikkoa aikasemmin, millon mulla oli kipuja. Tyhjenty vain sitten myöhemmin. Raskausoireitakaan ei juuri ollut enää kipujen jälkeen.
 
Takaisin
Top