Marraskuun mutinat :)

mayday

Näppärä viestien naputtelija
Siirrytään taas uudelle kuukaudelle jotta pysytään jotenkin järjestyksessä
 
Kummasti se aika vierähtää, nyt jo marraskuu ja syyskuu rupee tuntumaan "kaukaiselta".
Meidän pieni onneton vastasyntynyt rääpäle on kadonnut ja tilalla on tomera pieni neitonen Hassua.

Tytsy on selkeesti kehittäny itelleen rytmiä, joka onneksi sopii meidän normaaliin elämään täysin. Iltavirkku on neitonenkin, nukahtaa puoliltaöin ja nukkuukin sitten 4-6 tuntia, pieni välisyönti ja sit kolme neljä tuntia lisää unta palloon Päivisin sit tykätäänki valvoa, otetaan vaan pienempiä tirsoja, joskus sattuu "erehtymään" nukkumaan pari kolme tuntia :)

Täällä järjestellään nimiäisiä, ne ois sunnuntaina. Pääseepä mummo ja muut pälkähästä kun ne on ollu melke riivattuja ton nimen suhteen Mun veli alko kutsuu tyttöä Irmeliksi ku on kuulemma tyhmää sanoo vaan vauva tai tyttö tms.
 
heippa taas

minä totesin jo esikoisen aikaan että ainaki vaippa-alueen punotukseen auttaa paljo tehokkaammin sinkkivoide ja sama tällä neidillä.aina ku punottaa niin paan sitä ja se punotus on loppunu heti :) en tiiä voiks sitä kaulaan laittaa?

mä alan oleen aivan naatti.loppuraskaus meni nivelsärkyjen kanssa valvomiseen ja nyt yöt menee syöttämisiin ja hytkyttelyyn.alkaa ihan tosissaan tuntuun jokapäiväsessä olemisessa se,että ei oo saanu moneen kuukauteen nukkua kunnolla :/ ei toi neiti oikeestaan valvota yöllä mutta kun herää syömään aina 2-4h välein niin ei siinä kovin kauaa ehdi itte väleissä nukkumaan.tänäänki ku neiti ois vielä antanu nukkua niin eiköhän esikoinen päätä herätä tavanomasta aikasemmin -.-  leukaluut huutaa jo hoosiannaa tästä haukottelusta.

neiti on aika ikävästi reagoinu rotarokotteeseen joka saatiin perjantaina.hän on nyt 3 päivää huutanu huutamistaan ja eilen oksens ihan kunnolla :( kakkaki oli melkosen löysää ,siis tavanomasta löysempää.
 
Kävin tänään ostamassa Mammateetä, jospa sillä sai maidontulon lisääntymään. Samalla kävin tutustumassa Elixiaan. Haluaisin päästä kiloista eroon (raskauskiloja ei jäänyt, vanhoja on niidenkin edestä...), eikä pelkkä vaunulenkki riitä. Aika tyyris kuukausimaksu, mutta modernit tilat ja vauvaparkkikin löytyisi. Onko kellään kokemuksia, suositteletteko?
 
Meille tuli kanssa kutsu rokotetutkimukseen. Ne testaa jotain kuusrokotetta. Siinä tulisi vesirokon rokote ja B-Hepatiitti samalla. Mutta mietin kovasti. Onko jollain mielipidettä suuntaan tai toiseen. Mistä Xiina te saitte sen Rotarokotteen joka noin pahasti laittaa reagoimaan?

Voi kantoliina, miksei mulle mainostettu tätä aiemmin. Neiti on nytkin nukkunut yli tunnin liinassa kehtoasennossa. Hän ei halua pystyasennossa olla. Laitan "kehtoon" mutta pään melko ylös. Ja kun neiti sammuu vedän liinan paremmin tukemaan päätä. Tätä ennen hän vinkui viiden minuutin välein sohvalla, vinkuu hän nytkin mutta paljon vähemmän. Ja Manducan ostan käytettynä huomenna. Olen todennut että lumityöt ei taida onnata ilman sitä. Mamma tee on meillä ehdoton, ja Disflatyl. Lähinnä ilmavaivojen vuoksi. Mutta samalla saa taattua että maitoa riittää. Mutta mua vähän ihmetyttää kun neiti on ruvennut taas nukkumaan melkein vuorokauden ympäri. Tosin iltahuuto 8- joskus jopa -01 taitaa viedä voimat.
 
Meillekin tuli kutsu siihen rokotetutkimukseen mut enpäs tiedä, ei kauheesti innosta.

Ja hui tota Xiinan tytön reaktiota, toivottavasti me vältytään moiselta. Sano se neuvolassa et siitä voi mennä maha vähän sekasin mut katsellaan, meil on vielä muutama viikko siihen "operaatioon" :)
 
Alice_78
elixia on hyvä paikka JOS haluat sitoutua siihen jäsenyyteen joka on 1 vuosi. Sen keskeyttämiseen vaaditaan lääkärintodistus jos haalukin lopettaa yhtäkkiä.eli kannattaa harkita se tarkkaan että haluuko siihen sitoutua :)

toi rotateq -rokote kuuluu rokotusohjelmaan nykysin.
esikoinen sai aikonaan rotaRIX rokotteen samaan asiaan niin ei tullu mitään sivuoireita.tästä toisesta sit näköjää tuli.
 
Kappas, sitä on jo kuukausikin vaihtunut! Kylläpäs tämä aika juoksee. Meidänkin neiti tuntuu kasvaneen ja hän jäntevöityy koko ajan. Kun olin vielä synnytysosastolla, toivoin, että aika menisi nopeammin niin näkisi, millainen tytöstä kasvaa. Nyt vain pelottaa, ettei varttuisi liian nopsaan, ettei tämä vauva-aika mene liian pian ohi. Toki tässä ketuttaa välistä jotkin asiat, kuten yösyömiset, mutta on tässä ajassa omat puolensa :) Joku sanoi, että nyt kannattaa olla tyytyväinen, kun vauva vielä pysyy siinä paikassa, mihin sen pistää. Mietin vain kauhulla niitä tulevia aikoja, kun juoksen tämän esikoisen perässä huoneesta toiseen ja katson, ettei pistä mitään sopimatonta suuhunsa...

Mä kyllä varmaan osallistuisin tuohon rokotejuttuun. Itsellä on ollut hyvät kokemukset rokotteista. Itse näen, että tuossa on enemmän hyviä kuin huonoja puolia. Toki niistä voi tulla haittavaikutuksia, se ei kai koskaan ole poissuljettua. Jokainen tekee sen minkä parhaaksi katsoo. :)

Oispa meilläkin tuollainen vauva, joka nukkuisi yöllä pidempiä välejä... Täälläkin nääs nukutaan parin tunnin pätkissä yöt. Olen kyllä saanut hyvin nukuttua yleensä. Nukun nääs aamulla vielä puolille päivin noita kahden tunnin unia niin, että saan suurin piirtein 7-8 tuntia unta palloon. Vauvakin on aamulla vielä sen verran uninen, että se sopii siinäkin mielessä. Xiina: Pystyykö miehesi hoitamaan noita yösyöttöjä, esim viikonloppuna, että saat nukuttua edes joskus? Tai voitteko jakaa osan yösyötöistä keskenänne, että saat pidemmän pätkän nukuttua?

Noiden poimujen hoitamisesta sanottiin mulle sairaalassa, että kannattaa laittaa sitä talkkia, voiteet ei kai siksi käy, kun poimussa iho ei pääse hengittämään tms? Tai näin ymmärsin.


 
kyl mies yleensä hoitaaki yhen syötön,mut mä herään aina heti jos likka huutaa. oma moka siis. ja sit kun saan ite neidin nukkuun niin oon siltä kantilta "vammane" ett mä en osaa mennä heti nukkumaan,se kun on sitä ainoota omaa aikaa :/ tietty yöllä ja aamulla kun oon jo ensin nukkunu niin sit nukun heti ku likkaki mut illalla jään usein touhuileen kaikennäköstä ja voi vierähtää hyvin pariki tuntia ennenkö meen nukkuun VAIKKA oon ihan mielettömän väsyny.mulle sopis parhaiten kun saisin aamulla n ukkua pitempään :D oon ollu aina aamu-uninen.
 
Meillä oliki tänään likalla oikeen unikeko-päivä (ja sen kyllä huomaa kun äiti on päässy kirjottelee tännekin oikeen urakalla) Tuli ihan mieleen ekat viikot kun vaan syötiin ja nukuttiin Vähän jo hirvitti että mahtaako sitten yöksi riittää unta mutta kyllä se tuonne simahti ku saunalyhty, toivottavasti jaksaa nukkua koko yön vielä hyvin :)
Ja sitte likka hämmästytti päivällä ku rupes oikeen jokeltelemaan Isälleen lirkutteli niin, ei semmosia ääniä oo sen suusta aikasemmin päässy mut eipä niitä kyllä sen jälkeenkään enää kuulunu :D
 
Niin se aika vaan juoksee! Meilläki poitsu kasvaa mahdotonta tahtia. Eipä edes kaikkia vaatteita varmaan ehditä pitämään, kun ne jo menee pieneksi. Parisen viikkoa sitten poika alkoi oikein tosissaa hymyilemään ja kauaa ei mennyt kun jokellus tuli mukaan.
 Pojalla on aika säännöllinen rytmi miten nukkuu ja syö. Mikä helpottaa paljon tätä vauva-arjen ja muun ohjelman yhdistämistä. Pystyy siis aika helposti myös kellosta katsomaan mikä on poitsulla hätänä, onko nälkä tai uni jne Päiväunet nukutaan jokseenkin aina ulkona, koska viellä voi unta tulla yhteen putkeen jopa 4h. Sisällä kun unet tahtoo jäädä 30min-1h. Iltaisin nukahtaminen onkin sitten aina vähän vaikeampaa vaikka ollaan yritetty pitää omista pikku rutiineista kiiinni. Mut taitanee pojan vatsavaivat vaan iltaisin kiusata emoticon

Xiina
: Sinkkivoide on mahtavaa tavaraa vaippa-alueen punoitukseen. Mutta kaulaan eikä muihin taipeisiin tule laittaa sinkkivoidetta juuri tuon hautumisen takia mistä tiikerililjakin mainitsi. Kannattaa pestä ääreist hyvin päivittäin ja pitää kuivana. Talkkia tai perunajauhoa voi tarvittaessa laittaa. Jos kaulan alue alkaa erittämään nestettä tai kellertävää mädän hajuista mönjää voi ohuen kerroksen laittaa Sibicort-voidetta. Se on sieni-infektioihin yms. tarkoitettu voide ja erittäin tehokas! Ihan kerta käytön jälkeen huomaa eron. Sitä ei tule kuitenkaan käyttää ku vain erittävälle alueelle.

 
Käytiin tänään lastenlääkärin vastaanotolla pojan kallon epämuodostuman (kuoppa/lommo) takia. Luut ovat nähtävästi luutuneet vähän liian aikaseen tai luiden reunat ottaa kiinni toisiinsa, mikä aiheuttaa pientä epäsymmetrisuutta. Yleensä kuulemma korjaantuu itsestään kun pää kasvaa, mutta jos luutuminen jatkuu/kallon palat ei irtoa, joutuu poitsu leikkaukseen :( Tuo oli siis pahin skenaario, mutta säikäytti vähän. Käydään näyttämässä kalloa noin 6 viikon päästä, sitten otetaan kuvat jos siltä näyttää. Toivottavasti ei pikkunen joudu leikkaukseen, se olisi rankkaa sekä pojalle että vanhemmille. Pitäkää meille peukkuja!

Oli ikävä herättää poika yöunilta, kerrankin olisi tietysti nukkunut pitkään. Aika lääkärille oli kasilta ja hypättiin 6.40 bussiin. Reilu 5 tuntia seikkailtiin, nyt on mamma puhki. Päiväunille ei tietty pääse kun poitsu nukkuin vaunuissa ja on nyt tosi pirteä. Saa nähdä millanen päivä tästäkin tulee :)

Elixiaa en sitten enää harkitse. Liian kallis meidän budjettiin ja toi vuoden sitoutuminen kammoksuttaa. Täytyy kehittää itekseen jotain...
 
Marraskuu, tuo kuukausista julmin...

Minä jo odotan pakkasta. Ku ois tuo sopivankokoinen toppapuku tuolla odottamassa :)

Viime yö oli historiaa. Kaveri nukahti iltatankkausten jälkeen klo 21. Mää kävin suihkussa ja lueskelin kirjaa. No sitte käytiin hereillä klo 22:30, syötiin ja vaihdettiin vaippa, ja seuraavan kerran syötiin 06:00!!!!

Tyyppi kävi vain pari kertaa hereillä yöllä, jotaki jokelteli, mutta nukahti uudelleen kun en alkanut millekään. Ei itkenyt edes ruokaa. Mies tuli työreissusta neljän maissa mutta kaveri vaan koisasi. Aamulla jatkoi unia syömätauon jälkeen vielä 2,5 tuntia klo 09 saakka, sitte syötiin, röyhtästiin, vaihdettiin vaippa, syötiin ja poika jäi kattoo sitteriin kun isi ja äiti söi. Urvahti siihen ja nukkui n. tunnin, sitten leikki uudella kastelahjaksi saadulla leikkimatolla itseksiin, syötiin, vaihdettiin vaippa ja taas se nukkuu..

Oon lukenu semmosta kirjaa kuin Anna Wahlgrenin Lapsikirja. Se on kirjotettu 80-90-lukujen taitteessa ja kirjoittaja on ruotsalainen hippi, jolla on 9 lasta, mutta on siinä fiksujakin neuvoja jos skippaa sen ajan hoitosuositukset A-vitamiinin antamisesta ja että lasta pitäis nukuttaa mahallaan... Perusajatus kirjassa on se, että vauvan pitää saada ruokaa, ruokaa ja ruokaa, ja että useat koliikkitapaukset itse asiassa huutavat perusturvallisuuden puutetta, kun on pidetty nälässä ettei tulisi maha kipeä, ja sitten vauva ei tiedä että milloin se ruuan tulo loppuu kokonaan... Kirjoittaja ohjaa syöttämään lasta ennakoivasti eli niin paljon ettei paniikkia ehdi kehittyä ensimmäisinä viikkoina. Jo kehittynyt "valekoliikki" helpottaa sitten 3 kk iässä, kun lapsi alkaa saamaan kiinteitä, eli tarpeeksi ruokaa.. Ihan vänkä teoria. Itellä ei kokemusta tuosta koliikista niin hankala sanoa mutta kuulostaa järkevältä. Ainakin meillä loppuu huuto kuin huuto siihen että antaa lisää tissiä. Jopa sen jälkeen kun on pulauteltu kunnolla (no se mahahan on silloin taas tyhjä!).

Sitten siinä opastetaan miten luodaan rutiineja ja päivärytmiä ja minä nyt kokeilen tuota yön yli nukuttamis -ohjetta, katotaan kuinka alkaa toimia. Kaksi ekaa yötä on jo aika lupaavia :) Katotaanko vaan, että nyt kun mainitsin asian "ääneen", on ens yö sirpaleista sirpaleisempi :D Kirjoittajan mukaan siis jo 2 kk vanhan lapsen pitäisi pystyä nukkua yön yli (n. 7 tuntia) ja että pitkä yöuni ei ole suositeltavaa vanhemman jaksamisen, vaan välttämätöntä lapsen kasvamisen takia. Niin siksi ei omatuntokaan soimaa että yritän liian pientä nukuttaa ja "opettaa tavoille" :D Itseäni helpotti suuresti myös kirjan termi "passiivinen osallistaminen" eli on kuulemma ihan ok, että äiti tai isi touhuaa omiaan eikä koko ajan keskitä huomiota lapseen tämän hereillä ollessa :D Sitte vähän vanhempana saa alkaa nostella pyykkejä kaverina, eli harrastaa "aktiivista osallistumista".

Rokotetutkimuksesta: meille tuli kans info ja kutsu, minä oon ite osallistunu kaiken maailman influenssarokotetutkimuksiin viime talvina kun en ole ollut raskaana, (ja mahtavin tuloksin: ei oo ollu poskiontelotulehdusta 5 vuoteen!) mutta ei me jakseta alkaa ramppaamaan vauvan kanssa niissä, eli mennään ihan perus-neuvolasatsilla. Meillä rotarokote ei vaikuttanu muuten ku että vauva tuntu vähän kuumalta päivä rokotteen annon jälkeen, mutta oli kuitenki vireä. Mutta tuntuhan tuo olevan niin makiaa että kannatti syyä!

Taipeista: minä oon putsannu pojan nivustaipeita joihin kertyy vaaleaa möhnää ja sitte alkaa punottaa, silleen että otan vanulapun johon paan vähän vettä ja vähän Ceridalia (on juoksevaa ja imeytyy äkkiä), sillä pyyhkäsee helposti niin ettei hankaa, ja sitten ollaan ilmakylpyä hetki ja mää ihan leikitän poikaa niin että puhaltelen kevyesti ympäri kehoa, myös sinne taipeisiin. Kokeilin alussa talkkia, mutta se taas paakkuuntu sinne taipeisiin niin että melkeen meni huonommaksi.

OHO olipa paljon asiaa. Mutta vielä kysyn että mitä ootte ajatellu isänpäivälahjaksi? Varsinkin te joille pärähti esikoinen? Jotain lapsi-aiheista söpöä vaiko jotain mitä annatte omille isillenne, kirjoja, tohveleita jne? Mää mietin että paras lahja tolle meidän isille ois varmaan kirja, jonka pariin hän voi paeta vauva-arkea... :/ No kai se joku jalanjälki-kortti pitää tehä kaveriksi..

EI VITSI onko taas perjantai?! Ja huomenna onki pyhä, pittää muistaa käyä tännään kaupassa!
 
Alice_78: hitsi, kirjottelin tosi pitkään tuota edellistä liirumlaarumia niin oli ehtiny tulla sun kirjotus forumille niin etten nähny sitä...
Kovasti tsemppiä! Muista että tuo kallon kasvaminen on kuitenkin hidasta puuhaa, että asiaan ehditään kuitenkin puuttua ja tutkia kunnolla. Toki tommoinen leikkaus pelottaa, pelottais varmaan jos ois isompikin lapsi tai kuka tahansa kyseessä, mutta eikös tosi harva joudu/pääse leikkaukseen vaikka tutkittaisiinkin? Noin hurjan kuuloiset leikkaukset on kyllä sitten sellaisia, että niitä suorittaa tosi spesialistit ja onnistumisprosentti on varmaan yli sata :) Toivottavasti kallo korjautuu kuitenkin itsestään.
 
Alicelle; yksi minulle läheinen pikkulapsi on leikattu kallon painauman vuoksi. Hänellä oli toinen otsan "kulma" painunut sisään synnytyksessä. Kallo leikattiin halki ja tuupattiin "kulma" ulos. Kuulostaa hurjalta, mutta se tehtiin ennen kuin kallo luutui loppuun. Lapsi on toipunut hyvin. Käy lukiota nykyään, ettei enään ole ihan niin pieni. Otan osaa ajatus on hurja, heilläkin sitä seurattiin ensin. Mutta jos yhtään lohduttaa niin se voi myös onnistua.

Hele81, olen kanssa lukenut samaa kirjaa. Siinä on jänniä ajatuksia, ainakin osalla on myös todellisuupohjaa. Mutta tosta koliikin ja syöttämisen suhteesta. Meillä huudetaan vatsaa enemmän ja vähemmän. Pikkukitinä on sellasta ettei oikein mikään ole hyvä. Silloin vaihdan kuivat, annan ruokaa niin paljon kuin mahtuu ja otan syliin tai liinaan. Mutta silloin kun huudetaan niin lapsi on punainen, hikinen vetää itsensä vuoroin kippuraan vuoroin kaarelle ja huutaa ihan niin kuin oikeesti henkeä vietäisi. Se on ihan kauhuhuutoa! Silloin hän ei saa niin paljoa rauhoituttua että saisi suuta kiinni saati syötyä. Meillä neiti ei saa nieltyä jos vatsassa on ilmaa, usein iltahuudot alkavat kun hän syö muutaman imun ja sitten pullauttaa rinnan ulos, hamuaa takaisin mutta ei saa nieltyä mitään vaan alkaa itkemään ensin normaalisti ja hetken päästä alkaa huuto.
 
Hele81: ceridal on paras öljy ja "pesuaine" päivittäisiin taive pesuihin. Itse toimin samoin kuin sinä, mutta jätän kyllä vedet pois. Eli vanulapussa ihan vain pelkkää ceridalia. Talkkia jos taipeisiin laittaa täytyy taipeet olla kuivat. Kosteana tietysti paakkuuntuu. Itse kun olen talkkia silloin tällöin harvoin laittanut, niin ihan ohuelti ja sormella. Hyvin on pysynyt ja toiminut. Ei ole näkynyt eikä paakkuuntunut. Tosin kerrat voi yhden käden sormilla laskea kun talkkia olen joutunut laittamaan.

Olipas siinä kirjassa hurjia mielipiteitä. Itse olen kyllä enemmän tämän nykytiedon kannalla. Lapsella kun suolisto ei ole kehittynyt ja vasta 4-vuotiaana alkaa olemaan. Tietysti sekin jo aiheuttaa vatsan väänteitä. Ja koliikkivauvahan ei siitä rauhoitu kuinka häntä syöttäisi. Päinvastoin! Liian tiheät syömisvälit aiheuttavat lisää vatsanväänteitä. En siis koe olevani yhtään huono äiti, kun odotan pojan merkkiä nälästä, mikä harvemmin on itku. Ja koliikkivauvaksi nykyään luokitellaan lapsi joka itkee 3h/pvä vähintään 3pvä:nä vko:ssa. Koliikki-itkuun ei auta ruoka, ei läheisyys eli ei siis tunnu auttavan mikään. Ja yöt menevät jokseenkin aina valvoen. Koliikki usein kestää sen 3kk, joten mielenkiintoinen teoria tämä "valekoliikki". No mutta en ole itse kyseistä kirjaa lukenut, enkä kyseenalaista kenenkään tapaa hoitaa lapsiansa kunhan hyvin hoitavat. Mielipiteensä kullakin emoticon

Mepä käytiin tänään poitsu kanssa vyöhykerapiassa, kun meillä niitä ilmavaivoja ja vatsan väänteitä on ollut. Hoito kesti 45min ja kyllä poika nautti ainakin jokeltelusta näin päättelin. Kyllä lähti heti hoidon alussa pierut liikkeelle! Heti hoidon jälkeen kotiin syömään ja tyytyväisenä nukkumaan. Ensi viikolla uudelleen!
 
mä oon kyllä jo kahden koliikkilapsen äitinä sitä mieltä että se liian usein syöttäminen pahentaa vain vatsanväänteitä.ja meillä ainaki on lapsen huudossa ihan erilainen sävy kun vertaa nälkää ja mahahuutoo. ei tosiaan koliikkihuudoissa pysy edes tissi suussa ,raivoo vaan siinäki ja sit jos syö niin yrjöö kaiken ulos kun ei mahaan mitään mahdu. jotenka en nää kivaksi sitä pakkosyöttämistä et toinen joutuu sit oksenteleen.
nälkää kun toi taas "huutaa" niin on enempi semmosta vaativaa sävyä siinä ja imu on todeeeella kova  ja sillon ei kelpaa tutti ollenkaan,lentää vaan pois suusta :D kun taas koliikki huutoihin joskus hyvällä ottaa tuttia,niin nälkään ei hyväksy sitä ollenkaan
 
Joo arvasinkin että mielipiteiltä ja väärinkäsityksiltä ei voi välttyä kun koliikin ottaa puheeksi.. :D

Eli tuo kirjoittaja vaan huomioi, että miten kummassa kaikki itkut laitetaan nykyään "koliikin" piikkiin ja että moni "valekoliikkivauva" rauhoittuisi siitä että kun ekoina elinviikkoina syötetään lapsi niin täyteen ettei tämä voi hätääntyä ajatuksesta että ruoka joskus loppuisi. En nyt heti löydä suoraa sitaattia kirjasta, mutta idis oli se että nykyajan tarve on selittää koliikilla kaikki itkut jotka sopii kategoriaan a) on ilta b) lapsi itkee, ja tuudittautua siihen että koliikillehan ei mahda mitään, pitää odottaa 3 kuukautta että itku laantuu. Ja että joissain tapauksissa lapsi voi tosiaan itkeä nälkäänsä sen 3 kuukautta kun tosiaan seurataan lapsen paino - maidon määrä  -taulukoita siinä pelossa että yliruokitaan ja lapsesta tulisi lihava. Kummasti niitä koliikkilapsia on vaan nykyään niin paljo enemmän, vaikka vois luulla että äidinmaidonkorvikkeet ym. ois kehittyny niin että koliikit ois vähentyny aikain saatossa :)

Meillä siis ei tosiaan oo noita koliikkioireita ollu - kaikki itkut laantuu sillä että kaivaa tissin esiin (tässä kohtaa sormet ristiin, että noin jatkuu!) Iltahuudotkin loppui sillä että syötin pojan täyteen ja tissit tyhjiksi jopa tunnin välein neljä kertaa putkeen. Tai sitte ku suu pysyi auki ja naama punasena, otettiin 15 minuutin torkut että jaksoi olla siinä tissillä.

Mutta joo, ihan hauska kirja kun lukee tietyllä kriittisyydellä. Itte tykkään kirjoittajan vertauksesta beduiinileiriin - että lapsi pitää ottaa elämään mukaan niinkuin vieras beduiinileiriin, mukaan toimintaan ja touhuun eikä vaan istua hiekalla kylän ulkopuolella.
 
joo siis mun pointti oli se että mä tunnistan vauvan itkusta et mitä se on :) on meinaan tullut kokeiltua myös tota jatkuvaa syöttämistä.. eikä meillä ole lapsi nälässä vaikka en kaikkiin huutoihin tissiä annakka :)
 
Mää ainaki syytän 80-luvun neuvolapolitiikkaa siitä että syön hotkimalla, liian paljon ja lohtuuni :D

Äiti kerto että mää oisin syöny vaikka kuinka paljo, mutta puklasin kans runsaasti. Neuvolassa olivat antanu ohjeen että kerralla vaan 10 min tissiä ja sitte kolmen tunnin päästä uusiksi. Ilimankos nykyäänki on mulla niin kiire ruokapöydässä, kun sitähän pelkää että lautanen viedään alta niinku tissiki :D
 
Takaisin
Top