Marraskuun mietiskelyt

Tää päivä on mennyt kyllä ihan lörinäksi. Mä en ole opiskellut ollenkaan, ja oon lähinnä vaan roikkunut netissä. Vähän oon yrittänyt siivota, vaan se ei passaa mun luonnolle ollenkaan. ;) Benjin huoneen sentään pistin järjestykseen, vaihdoin vaipparoskikseen uuden pussin, ja tuulettelin. Pyykkiä oon saanut pestyä tänään, nyt on kolmas koneellinen pyörimässä. Miksi mä olen niin laiska siivoamaan? Jos joka päivä vähän siistis jälkiään, niin ei tarvis kauheeseen urakkaan aina ryhtyä...

Ai Maarinen oli kehitellyt itselleen glögikrapulan. ;D Toivottavasti on jo paree olo! Me mennään lauantaina Ikeaan hakemaan säästölamppuja, oiskohan siellä taas sitä glögiäkin.. Mmm...
Niin, mun ei ole onneksi tarvinnut stressata noista yövalvomisista, kun Benji nukkuu hyvin, mutta Sintulla vissiin on eri tilanne? Ei varmasti ole helppoa ekaksi valvoa yötä, ja sitten lähteä töihin.

Amppu, no just, kyllä on taas fiksua ihmistä siellä teidän palveluntarjoajalla töissä... Onneks saitte netin taas toimimaan!

Tuli muuten mieleen kysellä, että miten te laitatte lapset yöpuulle? Benji siis menee edelleenkin tissin (tai mun poissa ollessa pullon) kautta sänkyyn. Ei vissiin kauheen hyvää tee lapsen hampaille, mutten tiedä, että miten saisin rytmin käännettyä niin, että juotais eka maito, ja sitten vasta pestäis hampaat, kun Benji nukahtaa aina iltaisin tissille. Pitääkö mun herättää se siitä? Mutta sitten en tiedä, että miten saan sen takas hampaiden pesun jälkeen unille, kun on kerran siinä jo välissä herätetty... Argh.

---
Ai niin, ei olis pitänyt puhua noista menkoista mitään, ne jatkuu sittenkin. Tosi vähän tihkuu vieläkin, mutta mahaan sattuu. Auts. Nää on siis mun ekat menkat Benjin syntymän jälkeen. Ei oo ihan kohdillaan vielä.
 
Ailime olen saanut sellaista tietoa, että äidinmaito yksinään ei ole käypää ravintoa hammaspeikolle. Hammaspesu ennen tissiä siis riittää[:)] Meillä on sama tilanne. Imetystukilistan sivuilla mainittiin jotain asiasta, että ihmisiä pelotellaan reikiintymisellä virheellisesti. Laitan jotain linkkiä, kun sattuu kohdalle.
Katsoin tuon laittamasi linkin unikoulusta ja täytyy nostaa hattua, jos olet/olette pystyneet odottamaan viisi minuttia ennen ensimmäistä käyntiä vauvan luona! Kauhean pitkä aika, ainakin minulle[:D] No, katsotaan maltanko sitten joskus odottaa niin kauan, ehkä aloitan lyhyemmällä ajalla, mutta jotain tuollaista ollaan illalla tehtykin yöunille mennessä, keskellä yötä olen vain lykännyt tissin suuhun..

Tjaah, olisko tämä päivä tässä.

Saunareissu meni paremmin taas kuin edellisellä kerralla, itkua paljon vähemmän taas ja enemmän uteliaita katseita.
Huomiseen!
 
Noniin. Viimeksi poistuin pikaisesti vaipanvaihtopuuhiin ja on taidettu useampikin vaippa pyöräyttää sen jälkeen. [:)] Nyt ennen nukkumaanmenoa hetki omaa surffailuaikaa.
 
Kaupoissa tuli juostua kyllä oikein huolella tänään, ostin nimittäin joululahjoja pois alta. Laskin oikein pikaisesti niin ainakin 30 ihmistä saa meiltä/minulta joululahjan. Ja siinä ei ole edes tätä omaa perhettä... On kai tuossa luvussa "omaakin hölmöyttä", mutta tykkään muistaa ja varsinki jouluna. Kummilapsia ja sisarusten lapsia on mulla ja miehellä jo yhteensä toistakymmentä.
Jotenki se helpottaa kun tuo pahin rumba on ohi ja tuntuu, että näin ajoissa jaksaa vähän vielä miettiä enempi mitä ostaa eikä viime hetkillä vaan haali jotaki sukkia [:)] Vaikka siis sukathan on hyvä lahja. [:)] Ja tosiaan, tuo Hennasin kakkulautas-idea oli hyvä! Itse en ole leipuri ja täällä tehdään sormet sauhuten villasukkia paketteihin.
 
Pranametri, kiva kun teillä pääsee pieninkin jo saunareissuille. Meidän poika ei ole vielä saunassa käynytkään kun sauna ei ole käytössä... Onkohan seuraavassa kämpässä saunaa!? Oon aivan puolihysteerinen meidän tulevasta asumuksesta kun ei olla sitä nähty ja oli pakko ottaa ainut mikä oli kunnalla tarjolla [:o][:'(][:@][:(][>:] Mutta kai sitä asuu vaikka teltassa kun pääsee sitten uuteen kotiin ensi kesänä.
 
Sanottakoon vielä, että nyt on jo neljällä kaverilla Eemil/Emil -vauva. Kuuminta hottia näemmä.
 
Hyvää iltaa!

Jokohan sitä Sannaa näkyis täällä hiukan pidempään tänään.... vai ootko taas menossa humpalle? Sinulta piti viimeksi jo kysästä, että miten sun ukkos on jaksanu tehä pitkää päivää kotona??? Onko lämmin ruoka pöyvässä, kun äiti tullee kottiin ja pyykit silitetty kaappiin :) Välillä kun nuo miehet tuppaa vahingossa oikeen näyttämään, miten sitä kotihommia tehdään... (meillä viimeks kävi näin...)

Joo pranis! Meillä se takiaiskausi on taas! voihan voihan voihan..... Olen yrittäny opettaa arvon tapaukselle, että vessaan äiti menee oikeesti ihan yksin. Siinä sitten koputellaan oveen puolin ja toisin.... Minusta tuntuu, että tuo uusi kävelyvauhti on niin huimaa, että sen on pakko roikkua äidissä välillä vähän tiukemmin, ettei käy liian itsenäiseksi! sitte toisinaan hän leikkii ja puuhaa omia juttujaan hyvinkin pitkään!

Ja uusin huvittava juttu on taas jälleen PEILIKUVA! Siinä tää hämeen kaunein levittelee leukojaan ja hymyilee itselleen. Ja tutkiin suu ammollaan uusia etu ylähampaita ja ilveilee!!!! Kumma tapaus! Ja me miehen kanssa nauretaan/ulvotaan naurusta, maha kippurassa, hiljaa sisään päin.. ettei vaan lapsi saisi liikaa rohkaisua ilveilyyn!

nukkumaan menosta: Edelleen saman suuntaista kun koko vauva-ajan ollutkin. Nytte syödään ekas iltapuuro ja n.1dl sinistä maitoo lasista. Ja neiti juo kuin vanha tekijä, ryystää sen maidon! Sitte potta pisulle ja äitin sylissä suihkuun. Hampaat pestään suihkussa. Vaippa, unihaalari, unipupu ja tukan harjaus... kutittelua, kuiskuttelua, kikattelua ja kippis - omaan sänkyyn. Siinä sitte ite rönötän omalla sängyllä hiljaa kuuntelemassa kun tyttö kiehnää itsensä unten maille. Tissi kun loppui, niin enää ei myöskään saa paijata tai hirveesti hyssytellä. Pikku huiskaus pepulle ja hiukan unilaulua. jotenkin silleen...

jep jep. Mies siis töissä ja meikä ryhtyy vetämään iltapalaa. Teetä,leipää ja sienisalattia!

ps. Saunoin tytön kanssa kahdestaan ja meillä oli hirmuisen ihanaa! Lotrattiin tunti vedessä ja eestaas saunan ja suihkun väliä! Tuli ekaa kertaa semonen "meidän tyttöjen juttu"-olo!!!!!!!!!
 
Iltaa!

Tänään oon viettänyt VAPAAPÄIVÄÄ! Ihan loistokasta! Päivä sujui hyvin, kun 6h vietin opiskelijakuntakavereiden kanssa pitämällä virallista syyskokousta alkuunsa ja sen jälkeen piipahdettiin vielä yhdelle kuppilaan. Tai noh... pojat jäi kyllä ottamaan toiset, ja kiusoittelivat, kun mä päättäväisesti lähdin yhden jälkeen kotiin. Sanoivat, että jopa se raskaanaoleva-Sanna istui pidempään ;)) Nää on näitä valintoja, mutta oikeastaan valinta ei ollut edes rankka, vaan ihan kepein askelin suuntasin kulkuni junalle! (tällä kertaa se ehkä olikin helppo valinta, koska mulla ei ollut mitään pakotetta tulla himaan, vaan ihan ite halusin)

Ja sitten hehkutusta! ME MUUTETAAN!! Eli nyt on allekirjoitukset vuokrasopimuksessa ja kohta lähtee takuuvuokra maksuun. Uusi koti jouluksi, eli JOULUKSI KOTIIN! Tai jo ennen joulua, joulukuun alusta kun uusi osoite onpi meillä kolmella. 77m2 kolmio, kerrostalosta, tosi kiva pohja, sopivan paljon kaappitilaa ja sauna ja parveke ja iso ihana keittiö! Jee! Oon ihan fiiliksissä! Ja tää kaikki herkku alle 900e/kk (sis. vedet ja hitaan netin), eli tosiaan oli toimittava kiireellä tän kanssa :) Vastahan me keskiviikkona sitä käytiin katsomassa ja nyt jo on paperit tehty. Se on korkotuettu ja tarveharkintaan perustava asunto, joten ihan sen takia oli tehtävä pikaisia ratkasuita, ettei sitä tarjota muille. Ja onneks ollaan laitettu kaikki lapsilisät ja Joonan saamat rahat omalle tililleen, joten ei tarvii ottaa lainoja mistään vuokravakuuksia varten, tässä nykyisessä kämpässähän niitä ei ees ole, ku on työsuhdeasunto.

Opinnot tässä nyt joutuu myös "maksumieheksi", sillä anoin mun ohjaavan lehtorin suostumusta tai lupausta puoltaa mun todennäköistä jatkoaikahakemusta. En siis oo nyt varmaan valmistumassa jouluksi, mutta onneks ne paperit voi saada tassuun myös tammi tai helmikuussakin. Nyt vaan apinalle hoitopaikkaa etsimään ja itelle duunivuoroja sopimaan (en viitti ettiä vakkaripaikkaa ennenku on paperit tassussa, ellei jotain tosi helmee tuu vastaan ja vois aloittaa vaikka en oo vielä valmistunu). Oon ihan liäkeissä!

Maariselle piti tosta imuroinnista huikata, että kyllä se neiti siihen pian tottuu! Täällä on kans tapahtunut ihmeitä, ja isäkuukauden aikana pojat ovat imuroineet lähes päivittäin täällä kaksistaan! Ja ovat muutenkin siivonneet, pyykkiä on pesty ja jopa keittiö on ollu tosi usein siisti! Keittiö on ollut siis aiemmin mun valtakunta ja vastuulla, mies ei tiskaa tai käytä tiskikonetta, mutta nyt sitä itteensä oli ärsyttäny noi tiskikasat tuolla ja se on hoitanut ihan oma-aloitteisesti niitä pois :D Tää isäkuukaus on kyl maailman paras keksintö! (vaik sit tuleeki itelle vähän sellanen hölmö olo, et miten MÄ en muka saa hoidettua kotia niin hyvin tässä sivussa, jos toi ukkokin onnistuu!)

Kodinhoitajansaantimahdollisuudesta Ampulle piti sanoa, että toivottavasti saat pian jostain tietää, että missä se voisikaan sitten auttaa! Ja onhan se just kuten maarinenkin sanoi, että saattaa se tehdä silkasta hyvyydestään vähän ylimääräistäkin ;) Ota apu vastaan ihmeessä, turhaan siellä kipeää selkääsi nyt ihan täysin hajotat!

Ailimen puolesta ärsyttää kyllä ihan tuhottomasti toi opiskelijakorttihässäkkä! Tosi raivostuttavaa! Ja byrokratian hampaisiin jääminen taitaa olla kaikkien "ulkomaalaisten" ongelma ;) Mut onneks oot ammattilainen ja voit kieroilla, koska ite tiiät, et miten ne koittaa asiakkaita vältellä :P

Ensiaskeleita nyt näyttää näemmä satelevan tiuhaan tahtiin siellä ja täällä! Hyvä hyvä, hienoa ihanat taaperovauvat!! <3
Täällä on opittu nousemaan karhukävelyasentoon ja poika napottaa omilla jaloillaan jo joitakin sekunteja seisomassa ihan itekseen. Ja kuulkaapa tätä; meillä laskettiin toissapäivänä sängynpohja alas! :DD Joona ei siis edelleenkään oikeestaan käänny selältä mahalleen tai osaa nousta sieltä istumaan, mutta yks aamu oli sitten kuitenkin jo jotenkin istumassa tuolla sängyssään, kun mies nousi antamaan aamumaitoa. Eli nyt oli se aika :) Ylös tuo vetää ittensä päivä päivältä ketterämmin ihan mitä tahansa tasoja vasten, ja välillä näyttää, että meinaa nousta ihan tuettakin seisomaan! Tukea vasten kävely saa myös koko aika muuten uutta varmuutta! Käsistä ei tarvii enää ku ihan vähän tukea, ja jätkä kipittää nopeasti ja vakaahkostikin, jos jotain mieleistään näkee. Eli perässä tullaan täälläkin! Sanojen suhteen tuo on kyllä ihan yhtä tuppusuu ku äitinsä vauvana, eli ei puhu yhen yhtä järkevää sanaa, mutta höpöttää ja pöpöttää kyllä lähes taukoomatta. Ja päristelystä on tullut ihan uudenlaista ja kimeää!
Ja joo, meillä opittiin vilkutuskin tässä jossain välissä isäkuukautta ja taputukseen oon saanut sen yllytettyä paristi.

Niin ja iltamaito hampaiden pesun jälkeen se on täälläkin... Muuten toi elohiiri ei kyllä rauhottuis sitten millään!! Eli mennään nyt näin, ehkä joskus saadaan muutettua tää fiksummin?

(Hihih, maariselle moikat vaan! En huomannut viestiäs ennenku aloin omaa kirjoittaa, joten tässähän tätä sattumalta jutuntynkää ja suoria vastauksiakin sun kysymyksiin tuli ;))
 
Kiitos SANNA vastauksista ;)

JA ONNEA uudesta kodista! Vaikka meidän mittapuuun mukaan maksaakin aika pitkän pennin! Mutta niinhän ne kaikki "siellä etelässä"!

No niin... hyvää yötä. "kumman kaa"-nauhotuksen kautta sänkyyn. Puumanainen ei iskenyt minun makuun!
 
Onnea Sannalle ja KOon perheelle[;)] Uudesta asunnosta, kreivin aikaan ilmaantui ja hienoa päästä jouluksi Kotiin! Niin ne asiat vaan järjestyy.

Nyt ei kerkee muuta.
 
hei vaan!

Nyt ette sitte repee siellä...  Minä aamutuimaan pistin unnin 175 asteeseen. Vatkasin kuus munaa ja puoltoista desii sokeria. Lisäsin desin pottujauhoo ja saman verran vehnistä ja sen puoltoista pikkulusikka leivinjauhetta. Voitelin ja jauhotin kakkuvuoan..... huomista isänpäivä varten!!!!!!!! HUOMISTA. HUOMISTA. Olin yöllä tuottanu miehellä ABC-n myymälästä kaksi purkkia kermaakin..... Nyt meillä on hieno täytekakkupohja ja sievä pullo konjakkia!!!! Miten sitä ihminen voikin erehtyä viikonlopusta! PYHÄINMIESTEN PÄIVÄ on vissiin niinku isänpäivä!!!!! näin meillä otettiin kunnon varaslähtö. Kait ne dementia töppöset pitää itelle ostaa!

Ja nyt nuttua niskaan ja ulos, ennenkui sellä on taas pimeää! MOi! Kirjottakaa sillävälin paljon tekstiä, että on mulla illalla paljon luettavaa....
 
Hiljanen pyhäpäivä täällä ja muualla.
Meillä alettiin eilen käveleen ja taputtaan [:D]

Tästä tähän
-bunni-
 
maarinen - eikös se ole parempi viikko liian aikaisin kuin viikon myöhässä? [:D] mä repesin, mutta ihan pikkiriikkisen vähän vain ja ihan hiljaa... [;)]
 
oho,, hiljasta!

Niin Riikka, ja toinen vaihtoehtohan olis ollu se legendaarinen, että "parempi myöhään,jos silloinkaan..." Ja kyllä mä nyt oon päivän mittaan ihan itekin jo tirskunu mokomalle juhlasekaannukselle. Aamulla kyllä hiukan naama venähti, kun ukko oikeen netistä tarkisti, että saako hän ihan oikeesti aamulla kahvit sänkyyn! Ja venähti se naama silläkin, kun keksin ärsyyntyneenä laukaista, että jospa ootettais sen konjakki-pullonkin kanssa viikko! Hän nyt kuitenkin tekee sitä ankkaansa, kerta oli aikonut.....(ruoaksi siis)

Bunnin poikanen sitten lähti jo uuden kodin huoneita kävellen tutkimaan! Se on hyvä se! Lentopusuja sinne, Espooseen... maalle!

Mikähän tässä on, kun tietää, että mies tulee tänä yöna jo aikaisin kotiin..Ja... Minä voisin hyvin töllöttää telkkaria ja valvoa odottamassa, niin eipä kun silmä lupsaa ja nukkumaan tekee mieli. Uusiin, puhtaisiin lakanoihin. Saunan puhtaana, jälleen! Kait se on turvallinen ajatus, kun ei tarvi koko yötä yksin kääntyillä.

Hyvää yötä, maan sisaret!
 
oiiiiii.. hoksasin Halipossun tuolta yläpalkista kuikkimasta!!! Terveisiä sinne kaukaiseen maahan, missä on lämmintä ja sirkat sirittää läpi yön ja meren huokailu kuuluu avomaisesta ikkunasta sisään hiljaiseen yöhön!!!!! Tähdenlento sinne!
 
Voi jestas mikä yö taas takana [:@][:@] voi oikeastaan sanoa että oon valvonu puol kahdesta asti. Silloin alko sellanen väkisin väännetty itku. paijasin ja silitin. kävelin pois. just kun pääsin omaan sänkyyn peiton alle niin itku taas alkaa. ja tota samaa toistu toistu toistu. Annoin vettä. nukahti. nukku puol tuntia ja sama alusta... puol viis sitten noustiin lopulta ylös.. yritin nukuttaa viereenkin mutta turhaan. nous vaan istumaan ja alko itkemään.
Ja kohta pitäis lähteä töihin ja olla siellä puol kuuteen... *haukotus*
 
Kaikki kielletty on kivaa. Kun sanon EI niin hymähtää vaan ja jatkaa matkaa kohti töpseleitä, sähköjohtoja, tiskikonetta, roskista..... sit kun vedän pois kielletyltä alueelta niin hillitön rimpuilu ja raivarit... että sellasta. Pientä kapinointia [>:]
 
Sannalle onnea uuteen kotiin!!! JEEEE [:)][:)][:)]
 
Ja Sampolle hurraat kävelystä!!!! [:D]
 
Maarinen oli sit jo isänpäivä kakun leipassu. Niin sitä pitää [;)] hih!! mä ajattelin kyllä odottaa vielä viikon [8D]
 
Pää lyö tyhjää enkä muista mitä piti vielä kommentoida.... poistun työrintamalle. pläääh!!!
 
No ni, äsken sain naputeltua rauhassa ja katosi. Nyt yhdellä kädellä lyhyesti.

maarisen kakkua kyllä nauroin, sorry vaan[:D] mutta onpahan herkuteltu sitten pariin otteeseen, hyvää ei ole koskaan liikaa? Ei kai tässä nyt ihan kalenterilla pysy, on niin paljon mielessä.
Minulla on ensi viikonloppuna parit juhlat pidettävänä, lauantaina Valon yksivuotiset ja sunnuntaina isänpäivä. Paljon ruokaa ja herkkuja, vähän jo esivalmistelen viikolla pakkaseen. Josta tulikin mieleeni

Kellään hyvää muffinssiohjetta? omani hukkasin, hitsi vieköön. Se oli sellainen rasvasokerivaahto johon munat lisättiin ja paljon marjoja.

jatkan myöhemmin..

Sintulle piti heittää arvaus, että voiko Veeran levottomuus olla tuosta uudesta kuviosta? Vaikka hoito onkin kivaa niin se on uutta ja ihmeellistä, kyllä siitä voi yöunet vähän kärsiä aluksi.
Koitahan jaksaa töissä, vaikka vaikea voi olla pitää silmiä auki loppupäivästä.

Sampolle jeet askelista!! Maailma avartuu[;)]
 
No hip hei!

Alan tässä taas vatkaamaan! Sitä kermaa. Siihen TÄYTEKAKKUUN! Ja näin unta, että mies opetti marsuja lentämään. Ite hän siinä unessa makasi lattialla, takan edessä. Osotteli niille sormella suuntaa. Ja aina kun marsu pieraisi, se lähti komeasti lentämään!!!!! pruut.. osa suhautti niinkui roomalainen kynttilä uuenvuoden yönä ja ne marsut osasivat lentää kaiken nopeiten. Pitkäkarvaisia mustia marsuja, kiharat hulmuten.

Hitto. Vähän samaan suuntaan, kuin raskaana ollessa nää unet. Eräänä yönä oli itse suuri kirjailija ja kirjoitin ahvenille vuorosanoja Hollywood projektiin.... Niitä ne opetteli sitten laiturin alla laminoiduista papereista, näytelmän käsikirjoituksista. Kuplat nousi pintaan kun kala-veijarit aukoivat suutaan veden alla ja olivat rooleistaan innoissaan......

Hyvä päivä tästä tulee!
 
Heippa!
 
Prana, mulla olis muutama ohje, mutta ne on ihan surkeita kun niillä tulee sellaisia nousemattomia kananmunanmakuisia lätysköjä mitkä saa nakata suoraan pelliltä roskiin. [:)] Kuka lie nekin ohjeet tehnyt.... Jos jollain on muffariohje JOKA EI VOI EPÄONNISTUA edes kaltaiseni katastrofikokin kynsissä niin kiitos, kelpaa kyllä tännekin.
 
Maarinen, tekee näköjään jokapäivästä juhlan kakkuineen! [:D] Se on oikein. Ja lentävät marsut, älä kirjoittele tuollaisia tänne, ensi yönä ne saletisti lentää minun unissa! Raskausunet on kyllä hauskoja, kokonaisia tarinoita ja jännittäviä seikkailuja.
Mies ei taida olla raskaana, mutta sama meno jatkuu meillä. Se kysyi eilen että mitäs pidit viime yön tarrautumisesta [:)] Kerranki muisti. Se nappasi mua taas kerran kiinni ja oli nähnyt unta että poika tippuu ojaan ja pelasti sen. Taitaa ne tontille kaivetut ojat seikkailla unissa.
 
Siitä päästäänki raksalle: Lopulliset pohjatkuvat tuli ja ei auta enää emännän muuttaa mieltään oikein kovasti.... Ainut mitä mietin on sellainen kuraritelikkö kodinhoitohuoneen ovelle, sisäpuolelle lattiaan. Jätettiin se pois ja nyt taas mietin että olisko se kuitenki hyvä!? Kodinhoitohuoneen oven ulkopuolella on vesiposti ja jotenki ajattelin että siellä saa kuraisimmat saappaat/tassut pestyä jo ihan ulkona siis. Allas kyllä tulee heti oven tyä. Ihanaa kun alkaa pyykkihuolto toimia. NIIN VARMAAN [;)] Siis meillä pyykkiä läjäpäin kun kaksi urheilevaa aikuista, lapsi/a ja viljelijä. Ja tällä hetkellä ei löydä ikinä mistään mitään.
 
Sintulle jaksamista valvomiseen ja töihin. Sannalle ONNEA uuteen kotiin, ihana juttu!!!! Sampolle onnittelut askelista, ihanaa kun siellä ei tarvi mamin sitten massun kanssa kanniskella. Meilläkin jo irrotetaan kädet tuesta ja seisotaan hetki jo itsekseen. Mutta ei askelia ilman tukea.
 
Meillä sanottiin tänään 'kutikuti' äidin perässä! Jäi kyllä yhteen kertaan, vaikka yritin uudelleen.
Selkä on parempi kun oon levännyt ja mies nostanut aina kun mahdollista. JES!! Sain vähä siivottuakin äsken, pojan kummi tulee pian päiväkaffille.
 
Huikin vieraisiin pöytiin [:)] Muffinssi-asiassa kinuskikissa kunniaan [:D] http://www.kinuskikissa.fi/

Itse teen tällä kinuskikissan perusohjeella;

150 g margariinia
1 ½ dl sokeria
2 munaa
3 ½ dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 ½ rkl kaakaojauhetta
1 ½ dl maitoa tai kermaa

Vaahdota margariini ja sokeri. Lisää munat yksitellen. Yhdistä kuivat aineet ja lisää taikinaan maidon/kerman kanssa. Paista 225 asteessa 12-15 min.

Tuohonhan voi sitten lisätä mitä vaan; suklaarouhetta, marjoja jne.. Joskus, kun ei ollut mitään erikoista sinne sekaan, laitoin puoli desiä kaakaojauhetta ja vaan 3dl vehnäjauhoja ja niinkin tuli tosi hyviä [:)]

edit. Ja mulla on aina onnistunut hyvin, vaikka en mikään hyvä kokki/leipuri oo [:D]
 
Pikaisesti tulin vaan jakamaan repeilyni maarisen unille! Hahahahaaah, voi luoja! :D

Ja Amppu se kodinhoitohuoneen kuraritilikkö on kyllä ihan huippu! Nimenomaan lapsi- ja koiraperheen paras kaveri! Ja jos ei oo portaiden päässä vaan täysin maan tasalla, niin siitä ovesta saa kuraset vaunutkin huuhtastua ja tuupattua vaikka pyyhkeen/maton päälle kuivumaan. Meillä ainaki on (eli äidilläni on...) sellanen harjaspäinen "bidee" suihku siinä oven suussa, ja sillä sai kyllä pahemmatkin kurat kuurattua saappaista. Eli jos ei oo vielä myöhästä sille, niin laittakaa ihmeessä!
 
buahahahah, maarinen! en siis olekaan ihan yksin tän asian kanssa. siis minhän viettelin miehen synttäreitä päivää etuajassa täsäs taannoin... =)

juh no pikaseen tästä vaan huikkaan että piti taas käydä sairaalassa neitin kans, kun sillä meni henki ahtaalle. saapas nähdä, jos 4 kertaa puolen vuoden sisään joutuu käymään ton takia lekurissa niin sitten kait todetaan infektioastma... noh pääasia et neitillä taas henki kulkee... miepä naputtelen myöhemmin lisää!!
 
Takaisin
Top