Marraskuun mietiskelyt

Oi, Pranis!!! Ei taideta uskaltaa Litskan pihassa pelkästään kääntyä.... vai pitäskö kokeilla... Hitsi! Nyt tuli jänniä mietteitä ;)

Mun PITI alkaa imuroimaan ja tekemään tonttuja ja tiskaamaan... kun sain tytön vaunuun nukkumaan. MUTTA... jos nyt opettaisin sille tuon imuroinnin ( viksua?) ja imppaisin sen hereilä ollessa. Silläkin uhalla, että huuto tulee ja hiki. Ja sitäpaitsi voisin olla itekin iloisempi, jos ottaisin nämä lyhyet päiväuni ajat kevyemmin! Viksua!

RIPSIVÄRIÄ... niin se onniitä lähes ainoita helppoja, yksinkertaisia, arkisia asioita, millä saan nuupahtaneen mielen nousemaan. Ja kun mies välillä huomaa, että on tällä mammalla vaikka sitä sen lemppari kynsilakkaa, niin tuntuu vielä paremmalle! Kipakan punasta, sitä samaa, mitä se osti mulle hääpäiväksi. Minä kun tökötin manikyyrissä ja kampaajalla niin mies sai päättää kynsilakan värin!!!! Aika rohkeeta, mutta sitä "antautumista" parhaimmillaan. Niin.. sitte tällai arkirakkauden sanattomana osotuksena välillä lääräilen kyseitä lakkaa hiljakseen..... tiedättehän?


Amppuselle piti sanoa, että voithan sinä sen kotiavun ottaa. Sovit sitten hoitajan kanssa puuhista. Esim. eikös he saa tehdä ruokaa? Mulla joskus aikoinaan oli ihana kodinhoitaja. Teki viikon ruoat pakkaseen... JA kun halusi lasten kanssa askarrella ja kysyi, että mitä ne tykkää tehä, nii penskat yhestä suusta että: LEIPOA PULLAA!!!! Lapset oli sillon 3 ja 4 ja vauva. Noo, siinä täti hetken mietti, että eihän sitä vissiin sais leipoa, mutta, hitto, olkoon menneeksi! Ja touhujen päätteksi tuumasi, että eiköhän kuulkaas imuroida, kun tuli tuota vehnäjauhoa vähän huiskittua!!!! Ja mainittakoon, että minä itse NUKUIN koko sen ajan. Viiden tunnin  päiväunet! Niin ja ymmärtääkseni sä voisit tehdä vaikka kauppareissun kun kotihoitaja katsoo poikaa tai käydä kampaajalla.... Kuka tietää????

(ja hm.... voisko ne kantaa matot ulos ja mies tuoda ne sitten illalla sisälle?) Kyllä niitä keinoja on? Ja he itse kyllä sitten juttelee sun kanssa tekemisistä ja ovat niin ammattitaitoisia, että osaavat ehdottaa semmostakin apua, jota et ehkä itse edes hoksaisi pyytää! Ole vaan rohkea, siinä saat maksamillasi verorahoilla vastinetta ja hyvät ihmiset pääsevät tekemään töitä!

...lisää kahvia... tämä löhöily alkaa tuntumaan mukavalle!!!!!
 
Postaanpas uuden viestin, kun en jaksa tuota vanhaa räppäillä auki koko aikaa. ;)

Kiva kuulla, että olette päässeet muuttamaan, Bunni! Multa on jotenkin mennyt ohi, että minne te nyt muutittekaan.. Saanko udella?

Hennas, joo, toi "älä tarjoa, älä kiellä" kuulostaa ihan hyvältä. Paitsi että jos mä en tarjoa, niin Benji ei kyllä tuu pyytämäänkään. Se ei jotenkin huomaa, että on janoinen. Kitinästä vaan huomaan, että nyt ollaan maitoa vailla.
Niin ja säästyin ilmeisesti tuolta taudilta, jee! (koputtelen varmuuden vuoksi vielä puuta täällä)
Ihana Pinja, säi säi, täi täi! :D

Amppu: mä veikkaan tyttöä!! :D
Ja hitsi, mikäs juttu tuo nyt on, että mielellään ei siivousapua? Jos se kerran on just sitä, joka on raskainta. Mä en nyt tajua. Murinaa sinne päättäjien suuntaan!
Ja samaa mieltä, kyllä täälläkin oma lapsi tuo niin paljon iloa, ettei olis osannut uskoa ennen lapsen saamista! Ihanaa, kun toinen hymyilee, ja iloisena lähtee hakemaan vaikka palloa tai nallea, jos pyydän. :) Tai menee riemukkaana karkuun, jos sanon, että "Benji, täältä tulee äiti!". Minun rakas. :)
Saattaisin muuten pystyä tulemaan kaffeelle joulun tienoilla, mutten vielä uskalla varmaksi luvata!

Maarinen, onneks en oo ainoa pahis sitten. ;)
Mä ostin itselleni just uudet kynsilakat (toinen lakka puoleen hintaan, oli pakko ostaa kaks!). Pitäis tässä joutaessa lakkailla (niin, eihän mun pitäiskään muuta ku opiskella..).
 
Kiitos maarinen kysymästä, mahahan voi hyvin. Sillä vaan on vaan valtava ruokahalu, nälkä koko ajan. Piti jo äitiysvaatteetkin kaivaa kaappiin, kun eihän noita normifarkkuja voi enää kuvitella jalkaansa laittavan [:D]

Tuosta sukupuolen arvailusta tuli mieleen, että mun lähipiirissä on todella usein pitänyt paikkaansa tää vau:n kiinalainen syntymäkalenteri http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Poika-vai-tytto/Kiinalainen-syntymakalenteri/ ja sen mukaan ois meille tällä kertaa tulossa tyttö.

Pekonibroileri ja uunijuurekset valmiita, joten eiku syömään ettei laihtumaan pääse [:)]
-------------------------------------------------
Ailimelle vielä, että Espooseen muutettiin eli siis tosi "maalle" [:D]
 
Ailime, mutta eikös se kannusta vaan Benjiä ilmaisemaan itseään, jos et sitä tissiä anna, vaikka kitinästä tietäisitkin syyn. [;)] Minäkin kyllä huomaan tytöstä "mistä tuulee", mutta jos ei pyydä, niin tarjoan vettä mukista. Usein tyytyykin siihen ja jatkaa touhujaan. Kun on tissittelyn aika, Pinja tulee nostamaan paidan helmaa tai yrittää vetää kaula-aukkoa alas. [:D]

Voi Bunnia! Onko teillä ihan rintamamiestalo?! Nuo 50-luvun talot on ihania! Ja jos kerran on vielä rempattu perinteitä kunnioittaen, niin teillä on oikea aarre. Onko teillä pönttöuuneja tai vastaavia? [:-][:)]

Varasin muuten minäkin nyt vihdoin ajan Pinjalle 1-vuotis neuvolaan. Mekin asutaan niin maalla, että aikoja saa melkein samalle päivälle. [;)]

Amppu, minun mahasta kaikki sanoivat, että takuulla poika, koska oli ihan pinkeä eikä näkynyt takapuolelta. No, tyttöhän se tuli. Tuo kiinalainen kalenteri kyllä piti paikkansa... 
 
Meille olis tuon kiinalaisen kalenterin mukaan pitänyt tulla tyttö, vaan kyllä tuolla Benjillä on pippeli. :D

Hennas, pitää kokeilla tuota tekniikkaa!!

Sitten vuodatusta:

Voi perkele! Mun kouluhan alkoi siis syyskuussa, ja mä en ole vieläkään saanut mun opiskelijakorttia, tai mitään varmennusta siitä, että olisin virallisesti opiskelija. Yliopistolla on ollut hirveä viive opiskelijoiden rekisteröimisen kanssa, sillä he siirtyivät tänä vuonna käyttämään jotain uutta softaa tms., joten meille sanottiin, että tästä ei kannata stressata, eikä mihinkään tarvitse soitella, sillä kyllä meidät rekisteröidään opiskelijoiksi joka tapauksessa. En stressannutkaan, vaan aattelin, että kyllä ne jossain vaiheessa lähettää sen kortin sitten.

No, soittelin ihan muusta syystä tänään alunperin yliopistolle, ja siinä sitten jotenkin samalla selvisi, että mun papereiden selvitys on ollut jäässä n. 2 kk. Öööh, ok. Aloin tätä asiaa selvittelemään, ja soittelin kaikki mahdolliset tukikeskukset ja opiskelijaneuvonnat läpi, ja lopulta sain kuulla, että mun paperit on jossain "jumissa", ja että heidän olisi heidän omien aikataulujensa mukaan pitänyt tähän mennessä jo hoitaa mun paperihommat kuntoon, kun olin ne lähettänyt niin hyvissä ajoin. Eli joku on jumalauta joko hävittänyt mun paperit, tai ihan vaan kivasti unohtanut hoitaa mun rekisteröinnin loppuun.

Joku ystävällinen sielu sitten lupasi ottaa tämän homman selvittääkseen, ja ensi viikkoon mennessä mun pitäisi kuulla tän asian tiimoilta jotakin. Jos en kuule, en ole enää yhtä ystävällinen puhelimessa kuin tänään! Kiva maksella kuitenkin opintomaksuja, ja tehdä kokeita ja käydä luennoilla vaikken olekaan sitten virallisesti opiskelija. Argh! Hermo loppu!
Anteeksi vuodatus.

Takaisin oppikirjan ääreen.
 
Äääh Ailime, varmaan ottaa pattiin tuollainen. Vaikuttaako tuo jotenkin esim joihinkin etuihin mitä opiskelijalla on, jos sinulla ei ole korttia näyttää? Toivotaan että kaikki menee lopulta hyvin. Joka tapauksessa sinulla on jo hyviä arvosanoja, niitä ei mikään muuta[:)]

Valokaan ei muuten osaa pyytää tissiä, huomaan juuri valituksesta tai jostain että nyt on tarpeen. Joskus nostaa paitaa ylös, jos lopetan änen mielestään liian aikaisin. Haluaa vielä vähän "leikkiä". Vaikka aika vakioajathan ne jo on tullut, milloin tissiä tahtoo. Ennen päiväunia ja yöunia. Ruuan jälkeen, jos ruoka ei ole just ennen nukkumaan menoa. Nyt olen vähentänyt missä tahansa välissä tarjoamista, että ruoka maistuisi. En toki panttaa nyt kun hampaita tekee, näkee että helpottaa oloa kun pääsee syliin imemään. Nuo yöt kun saisi rauhoitettua.
Mites Benjin yöt rauhoittui? Etkös Ailime hiukan joutunut unikouluttamaan?

Hampaita tuo poika tekee. Itkee ressukka aina kun jotain yrittää purra lievittääkseen pakotusta tai kutinaa.

Venlasta taitaa tulla samanlainen imurointiapulainen, kuin muistakin tenavista, jotka letkuun ovat päässeet käsiksi. Minä jätän imurin aina loppupäiväksi lattialle, siitä riittää hupia pitkäksi aikaa vaikkei johto seinässä olekaan.

Mitähän veikkaisi Ampun seuraavaksi lapseksi?.. Nyt ei ole kyllä mitään oloa sen suhteen, mutta kun hetken tuumin, niin jotenkin se kallistuu tyttöön. Pidetään siitä kiinni!

Juupa juu. Vai tonttuja se maarinen jo aikoi väsäillä.
 
Kyllä tuo kiinalainen kalenteri lupasi meille pojan. JOS tämä blondi osasi tsekata syntymävuotensa oikein ohjeiden mukaan, ei noin haastavia tehtäviä näille mun raskauksien surkastuttamille aivoille. Piti oikeen pinnistellä että ymmärsi mitä luki. Kyllä. [:)]
 
ISÄNPÄIVÄ. Mitä meinaatte?? Itse oon ostanut miehelle Craftin juoksupuvun (jos jonkun mies tarvittoo niin Hobbyhallissa oli tarjouserissä 45 euroa koko puku) ja aamutossut. En oikeesti ole sitä mieltä että pitää olla mitään ostettua, mutta juoksupuku puuttuu ja satuin tuon löytämään niin tulkoon nyt sitten isänpäivälahjaksi. Jos sitten lisäksi laittaisi jotain hyvää ruokaa tai vie jonnekin isänpäiväbuffetille.
 
No voi visva... näin unta, että Anna Puu oli saanu pojan! Tätä se teidän raskaanaolevien seura teettää :D
Pitäskö sille tytölle johonkin yleisön osastoon kirjottaaa, että ei kande sen ainakaan povailla sukupuolta :D
(semmoset päiväunet mulla!)

TARKENNUSTA imurointiin:
* Meillä siis ei olle ollenkaan innoissaan tuosta vehkeestä! Sen esiin nostaminen saa aikaan kauheen hässäkän... ja käynnistäminen huudon. Aiemmin imuroin tyttö sylissä ja nykyän hän karjuu ja juoksee mun perässä. Tai sitten säntää karkuun sopivan välimatkanpäähän ja kuikkii sieltä epäluuloisena!

ISÄNPÄIVÄLLE ajateltu:
* Se sai sen uuden, paksun keittokirjan jo ennakkoon ja luvan valmistaa sieltä ihan mitä tahansa ruokaa! Nimenomaan isänpäivänä, hän kun on niin innoissaan keittiössä... Niin olisi typerää, että minä alan näpertelemään lampaankareita.... Tietysti kotikutoisen jalkahoidon voisi siihen yllätykseksi miettiä... Tuo raha puoli on niin perkeleen suppea, että sillä ei rietastella lahjaostoksilla.

ps. Venlasta on tullu taas takiainen! grrrrrrrr......
 
Amppu, no kuule aivan takuuvarmasti tuun joulukahveille! Heti ku tiiät jotain ajankohtaa, niin kerro ja kirjaan kalenteriin! Ehkäpä tuo naapurin Possuskakin saadaan matkaan, jos se vielä jaksaa siinä vaiheessa jonnekin lyllertää ;) Ailimea ja Bunnia olis tietty myös ihana nähdä!

Ja sitten... mekin käytiin tänään kattomassa asuntoa ja nyt kovasti näyttäis siltä, että vielä tän kuun aikana hikoillaan opiskeluhommien parissa ihan täysillä, hoidetaan tuota lasta ja pakataan ja puretaan vielä yks muuttokuorma! Mutta siitä lisää toiste, kun on ihan satavarmaa :)

Käytiin muuten teinien kaa kattoo tänää Napapiirin sankarit. Oli ihan supersiistinhauska, just nuorten kaa! Eli jos jollaki tarvetta viedä vaik kummilapsia/muita lähiteinejä leffaan, niin suosittelen! (K11 ja paljon kiroilua, parit tissit ja vähän peppuja ja sumea pippeli, mutta ei kuitenkaan pahimmasta päästä ;))

Aijoo, ja maarinen!! Eikös se Anna Puu jo saanu sen tytön tossa viikko-pari sitten? Et älä turhaan enää ennustele ;) Ampun ennusteissa mä uskon vahvasti poikaan!
 
Torstai-huomenta!

En nyt tällä kertaa sano "jee", vaikka mieli tekisi. [;)] Siis sen takia, kun on torstai.

Peukuttelen täällä Sannalle asunnon löytymisen ja saamisen puolesta. [:)]

Minä en lähde veikkailemaan Ampun vaavin vehkeitä, koska minun pitäisi nähdä Amppu livenä, ennen kuin voisin veikata jotakin. Raskaana olleen serkkuni nähtyäni sanoin, että sori vaan, mutta teille tulee tyttö - he kun toivoivat poikaa. No, tyttö tuli. Veljeni vaimokkeen molemmissa raskauksissa sanoin, että poika on ja näin oli. Sattumaahan se vaan on, mutta sukupuolesta tulee sellainen "tunne". [8|][&:][;)]

Meillä iskää odottaa super-iso ja muhkea tyyny. Isolle miehelle ne peruskokoiset tyynyt näyttävät olevan tosi pieniä... Ja Maarinen, minä en ainakaan mittaa lahjan arvoa sen hinnalla. Itse olen ostanut lahjaksi mm. vanhoja Arabian lautasia kirpparilta, kun olen tiennyt, että lahjan saaja niitä keräilee. Hintaa muutama euro. Henkilökohtaisesti tykkään kaikista eniten itse tehdyistä lahjoista. Äitienpäivänä sain kortin, jonka mies oli ITSE askarrellut!!! [:-][:o][:)] Se oli ihan paras! Tai itse neulotut villasukat tai lapaset tai pipo...

Ailimelle pitkää pinnaa opiskeluasioiden kanssa. Välillä ne kestää ja kestää. Itse tappelin eilisen päivän matkalaskuohjelman kanssa - se kun on niiiiiiiiiiin kätevä! [:'(] Kaikenlainen byrokratia saa kyllä karvat nousemaan välittömästi!
 
Piti vielä tulla antamaan vinkki joululahjaksi tai viemiseksi. Kirpparilta kaunis vanha iso lautanen ja siinä jokin herkullinen leipä tai kakku. Täällä palstalla kun on näitä leipureita. [;)] Kääräistään sellofaaniin ja koristeeksi rusetti kangassuikaleesta. Tuossahan toimii myös vanhat kakku- tai leipävuoat. Kirpparilta löytyy aina silloin tällöin niitä aarteita ja yleensä muutamalla kymmenellä sentillä... 
 
Juu joulukahveet käy myös meillekin. Ollaan koko joulu kotona eli ihan millon vaan käy [:)]

Isot peukut Sannalle kämpän löytymisestä. Toivotaan että se ois just hyvä.

hennas, tää meidän koti on kerrostalossa, mikä on ihan hyvä, kun ei nuo pihahommat yms. kauheesti kiinnosta [:D]

Isänpäivälahjasta ei oo vielä mitään hajua. Lennetään just sillon lauantaina ulkomaille, että mitään suurta en ainakaan sinne hanki. Tai sitte annetaan lahjat ja kortit jo vähä etukäteen.

Pitäis alkaa joululahjojaki osteleen, mutta milläs rahalla niitä ostais [&:] Ehkä pitäis aktivoitua sen verran, että sais tuon hääpuvun myyntiin, niin siitä sais ees vähä extraa. Ei kellään ois tarvetta? [:D]
 
Bunni: Juu, no ei teillä varmaan sitten ole siellä niitä pönttöuuneja... [&:][;)] Hölmö minä! Mutta onnittelut teille uudesta kodista! [:D]
 
No puff.. ai jai jaij jai puff.. tuo kaunis lautanen kirppikseLtä  ja kakku päälle sellofaaniin! KIITOS.
IHAN MIELETTÖMÄSTÄ, TAIVAAN KAUNIISTA, ENKELISESTÄ IDEASTA!!!!!!! JIHAAA!!!!
TUUUMAILIJN ITE JUUR, ETTÄ LEIPOSIN SUKLAAKAAKKUA  SUKLAA KORISTEILLA .... mutta että mihnä sen asettelisin !?! thank you!

jA...voi kun teijän kahvittelut osus meijän reisuille, niin olisi justiinsa mukavaa! OottaKO  sen verta ystävällis miellissii, että saNOSITE HYVISSÄ AJjOIN KUNNES TULLEE  lähtö isolle kirkoll kahvetta maistammaan? (huomaattako, alan hilijallens oppija tätä käsitämätönt  puhheen partta?)


....nytte ois parree painuu kehtoon, jotta tulis huaminen päevä järilleeen....ja pienonen kiitos meijän perheen isille, joka tarjos mammalle glögiä.... muutaman kipon. Nam. Hyvää yötä!
 
Pitkästä aikaa kerkesin koneelle!!!
Yhtä hullunmyllyä ollu tää ja viime viikko...
 
Toinen viikko töitä menossa ja töitä tosiaan saa tehdä. huh. Veera alottanu hoidon. Maanantain ja tiistain olin sen kanssa siellä ja keskiviikkona sit jätin sen aamulla sinne. Itku tuli. MULLA EI VEERALLA!!!
Seiskalta vein ja ysiltä soitin. Oli jonkun verran itkeskelly mutta taustalla kuulu jo ilosta ölinää [:D] Hienosti oli loppujen lopuks se viis tuntinen menny. oli jopa suostunut nukkumaan puolentoista tunnin unet. Ruoka eio ollu maistunu, mutta ei ihme kun on niin paljon uutta ja ihmeellistä. Eilen oli sit se valokuvaus joten isi oli mukana ettei ihan itku kuvia tullu. tänään Veeralla vapaa ja ens maanantaina sit taas hoitoon.
 
Ite oon nyt koko viikonlopun töissä, joten isillä riittää puuhaa [;)]
 
Neiti konttaa hurjaa vauhtia ja nousee ylös ihan missä vaan ja millon vaan. Kun vaan saa hyvin jostain kiinni niin tempasee ittensä pystyyn. Kohta se varmaan kävelee [;)]
 
Nyt en ehdi enempää. ANTEEKS!! työt kutsuu!!! Haleja!!! [:)][:)][:)]
 
Perjantaita!

Vai on Maarinen saanut eilen muutaman kipon glögiä... [;)] Minä sain Hehkua. Hyvää oli!

Pinja otti eilen ensimmäisen askeleen!!! Serkun kanssa pälätin puhelimessa ja juuri ehdin hänelle sanoa, että ei tuo tyttö vielä kävele, kun juuri silloin päästi irti tuolista ja otti askeleen. [8|][X(][:-][:o][:D] Hiukan saatoin kiljaista puhelimeen. [;)] Ja viime yö oli levoton - ilmeisesti neidille tulee taas hampaita. Puoli kahdelta alkoi huuto eikä rauhoittunut millään, huusi vaan. Laitoin supon, jonka jälkeen rauhoittui ja nukkui kuuteen. Sanoin hoitotädille, että mahtaa tyttö olla tänään väsynyt. Oli kuulemma eilenkin päiväunet olleet melko lyhyet ja kitinää tavallista enemmän...

Sinttu, mukava kuulla, että Veeralla on alkanut hoidossa hyvin. Lapset ovat kyllä sopeutuvaisia ja tottuvat nopeasti uusiin rutiineihin. 
 
Huomenta!

Mikäköhän juttu tää on, että menkat kesti 3 päivää, ja olisin käytännössä voinut käyttää yhtä sidettä koko tuon ajan, sillä verta tuli ehkä yhteensä 1/3 teelusikallisen verran...? Silleen, että pari täplää näkyi siteessä. No siis, en valita, mutta ihmettelen vaan. [:D] Ja anteeks tällainen ihana aloitus...

Kävin viemässä Benjin hoitoon, jäi sinne taas kiltisti leikkimään. Päiväkoti oli hankkinut avainkortit ulko-ovea varten, aika hieno homma. Ennen sisään siis pääsi ovisummeria soittamalla, mutta se oli vähän vaarallinen systeemi, kun he eivät päässeet tarkistamaan, että kuka sieltä oikeastaan onkaan tulossa sisälle. Tää uusi systeemi on vähän turvallisempi. :)

Benji oli muutaman päivän tosi kiukkunen, kun puski alhaalle oikeeta kakkoshammasta läpi, mutta nyt kipu on taas ilmeisesti hellittänyt kun hammas tuli vihdoin ikenestä läpi. Ihan kuin eri poika taas. :) Benjillä on nyt siis 8 hammasta! Niillä voi käydä välillä äitiä puraisemassa, jos äiti ei pysy tarkkana ja tiukkana.

Joo, Prana, tosiaan tuo kortittomuus saattaa vaikuttaa niin, että en esim. saa osallistua tentteihin, kun virallisesti mun pitää todistaa olevani opiskelija, ja vielä se henkilö, joka väitän olevani (mun tähänastiset tentit on olleet online-tenttejä). Muita etuuksia en luultavasti menetä, kun ennen ainakin sain opiskelijoiden matkakorttia näyttämällä opiskelijaetuudet kaupoissa yms. No, toivottavasti tää homma selkiää nyt pian. Hassua muuten, että mulla on yksi suomalainen kaveri täällä, jolla on ihan sama ongelma! Niillä on vissiin jotain suomalaisia vastaan. [;)]
Ja juu, unikouluttamaan jouduttiin, mutta sitä ei oikeasti kestänyt pitkään. Ehkä jonkun viikon. Nyt Benji nukkuu siis suoraa kyytiä läpi yön. Jos joskus kitiseekin, niin rauhoittelee itse itsensä uudestaan uneen. Suosittelen kyllä tuota unikouluttamista, vaikka se aika rankkaa onkin. Mutta jos onnistut, niin on se sen väärti! Me siis käytettiin Ferberin metodia, tässä yks linkki, jos vaan enkku sujuu: http://www.professorshouse.com/family/children/the-ferber-method.aspx

-----------------
Oho, laskin viestin liian aikaisin jakoon. Jatketaanpas.

Isänpäivä. Meillä sitä vietettiin jo aikaisemmin tänä vuonna, joten ensi vuonna sitten uudelleen. Toki äijä ja vaari Suomessa saavat pienet kortit Benjiltä. :)

Hennas, hehe, ehkäpä kohtalon ivaa, että mä opiskelen hallintotieteitä, eli musta tulee luultavasti itsestäni jonkilainen byrokraatti jossain vaiheessa. Ja kirjoitin juuri esseen byrokraattien käyttämistä asiakkaidenvälttelymetodeista (editoin tätä sanaa, meniköhän ees jotenkuten oikein.. :D ), palautin sen eilen. :DD
Loistava lahjaidea muuten!! Jotain ihanaa sahramilla tms. maustettua leipää vaikkapa siihen sellofaaniin... Ohjeita googlettelemaan!
Ja Pinjalle vielä suuret aplodit ekan askeleen johdosta! Jee!

Sannalle peukku täällä pystyssä asuntojahtiin!!

Ois kyllä mahtavaa nähdä Maarinenkin silloin joulun tienoilla! Ja tietysti kaikki muutkin! :)

Hienoa tosiaan, että Veera on sopeutunut hyvin sinne hoitoon. Vähän sitä saakin itkeskellä, kun lapsen ekan kerran hoitoon vie, on se kuitenkin jotenkin iso askel elämässä. Ei ollut kyllä mullakaan itku kaukana silloin ekalla kerralla. Ja tsemppiä sulle töihin, Sinttu!

Nonni, jos nyt taas sitä pahaa kahvia, ja sitten vaikka jotain opiskelua.
 
Hei, tytöt!

..ui jui jjui..ilimeisen tiukkaa glögiä se isi mulle tarjosi, kun on vieläkin oloja. Ja keskellä viikkoa! Hyi! Vikisin sille aamulla, että voisko se kiltti laittaa lapslle aamiaisen.... Taitaa olla meidän äidillä oikeesti heikko viinapää, kun ei paria mukillista kestä. Noh. hyvä niin. Eipähän tarvi lähtee kuppiloita kiertelemään.

VEERA pikkuinen!!!! Näin aatoksiini kuvan pikkutytöstä päiväkodissa ja äidistä, kipittämässä helmi silmässä... Niin, lapset ne tottuu ja hyväksyy uudet rutinit, mutta meille vanhemmille se on hiukan vaikeampaa. Muistan hyvin, kun isotyttö aloitti esikoulun... Minun oli pakko ajaa tiensivuun itkua tuhertamaan...

PINJALLa kuuulostaa menot kanssa vauhdikkaalta! Sekä yöllä, että päivällä! Hurjaa myllerrystä pikkuihmiselle tuo hampaiden tulo ja kävelemään oppiminen! Ja voi Hennas... (ja muut työssä käyvät) Miten te jaksatte koko työpäivän, jos on tullu yö valvottua lapsen kanssa? Että mistä sen voiman kerää itselleen? Toisista aikuisista ja erilaisista hommista? Täällä kotona, kun tuntuu valvotun yön jäljeltä ihan takkuselta pitkälle iltapäivään... joka hemmetin kotityö on välillä ihan liikaa.... Ja kuitenkaan ei voi vaan makoilla sotkujen keskellä!!!

.... mites tää on mahdollista, että mun ukko on menny sänkyyn takasin ja nukkuu siellä yhä? Prkl.... Päivä jo puolessa ja meikä tehnyt vaunulenkitkin päänsärkyineen ja pessy pyykkiä ja ja ja.... IHANAT MIEHET!!!!!! No, hän menee taas yöksi töihin, että nukkukoot..
 
Heippodei!
 
Meilläkin toimii taas netti... Oli jäänyt syyskuun lasku maksamatta ja sulkivat liittymän, tosi mahtavaa... Eikö niille tule mieleen että jos lokakuu on maksettu niin ehkä se syyskuu on vahingossa jäänyt maksamatta?? Ei siinä mitään, mutta olivat sitten niin ystävällisiä että laittoivat uuden laskun sähköpostiin. Vaan milläs sen saat käsiisi kun kone ei toimi. Taas soitto ja puhelimitse uusi lasku, vaan missäpä maksat kun sinne nettiin ei edelleenkään päässyt. Ja tähän 30 euron avausmaksu päälle. Ottaa päähän suuresti. Vaikka omaa syytä että on lasku maksamatta niin silti, huonoa palvelua. Pian muutetaan ja vaihtuu kyllä firma samalla.
 
Nojoo, ehtipä tuon vuodattaa ja sitten täällä haiskahtaa melkooset aromit joten hejppa.
 
Ailimelle vielä pikana, hyvä että lapset entistä paremmassa turvassa.
 
Huomenta!

Eilinen meni vauhdilla, oli perhekerhoakin. Ei tosiaan muuta erikoista, ei se paljon tarvitse kun tuntuu vauhdikkaalta Valo tietenkin taas nautti pienten seurasta itsensä väsyksiin. Yöunille meno kesti vajaan tunnin, huhhuh, punkesi vaan ylös eikä millään malttanut rauhoittua,vaikka oli jo niin puhki, ettei jaloillaan pysynyt.
Ja takiainen on meilläkin, maarinenhan se samaa Venlasta sanoi.

Kakku kirppislautasella on loistava lahjaidea! Me saimme viime jouluna pieniä kuivakakkuja, minimallia, ja ne olivat niin suloisia, että aioin etsiä itsellekin pikkuvuokia. Sellaisia mistä riittää ehkä neljälle hengelle sopivat siivut. Täytyy ottaa asiaksi, jos aikoo ehtiä.. Niistä saisi kanssa kivan joulumuistamisen laittamalla pari kolme kakkua lautaselle, erilaisia.

Ailime kiitos linkistä, perehdyn kun kerkeen. Hyvät neuvot ovat kyllä tarpeen, että malttaa pitää pintansa. Muistan että sinäkin silloin tuskailit, kun tiesit että tissi rauhoittaisi Benjin heti. ja aika kiitolliset menkat, sanoisin[:D] Vähän samaa minullakin, kierukan ansiosta kylläkin.

Tänään Valokin taas pääsee saunaan, viime viikolla nukkui sen ohi. Kuinkahan tällä kertaa käy..

Ihan samaa huokailen mielessäni, kuin maarinenkin. Että miten ihmeessä työssäkäyvät tai opiskelevat jaksavat valvotun yön jälkeen?

Pinjalle onnittelut isoista askelista! Se on suuri juttu!

Sinttu voin kuvitella, että itse itkisin ihan varmasti, kun hoitoon muksua jättäisin. Myötätuntoisia ajatuksia<3

Nyt omaa aikaa, kun miehet ovat ns. poissa jaloista.
 
Takaisin
Top