Marraskuun mölinät!

Voihan kepula kun mua harmittaa tää hiusten tiputtelu! Ihan järkyttävät määrät jää käteen suihkussa, harjatessa ja milloin nyt mitenki sukiessa. Odotusaikana hentoinen tukkani saavutti sellasen kivan suht normaalipaksuuden ni nyt on pelkkä hiirenhäntä jäljellä.. Höh höh höh :sad001
Vielä oikeen korostuu, ku pakko pitää ponnarilla kokoajan tai neiti tättärä kiskoo näitä vähäisiä haivenia kaikin voimin
 
Sama juttu, mut nythä se tukka vaa palaa normaaliks.. Ku raskausaikana sitä ei lähde ni ne tippuu mitkä sillo jäi tippumatta :) ärsyttää ku tuppoja on tytön kädessä, kaulassa, varpaissa, joka paikas
 
Tommoseen urheilushakeriin on hyvä tehdä :) keitä vesi anna jäähtyä, kaada shakeriin (siinä sopivasti mitatkin että paljon sitä sinne mahtuu) ja tarvittu määrä jauhetta. Sit shakeshakeshake ja valmis :)
oletko tehnyt koko päivän satsin kerralla? Ja säilyttänyt sit jääkaapissa ja lämmittänyt tarvittaessa mikrossa? Sellasta säätöä oli yöllä toi touhu, et ens yölle pitää keksiä joku toinen keino :)
 
Mulla alkoi lähtemään hiuksia noin 5vk synnytyksestä ja lähti vaan viikon tai kahden ajan. Nyt on palautunu ihan normaaliin :)
 
oletko tehnyt koko päivän satsin kerralla? Ja säilyttänyt sit jääkaapissa ja lämmittänyt tarvittaessa mikrossa? Sellasta säätöä oli yöllä toi touhu, et ens yölle pitää keksiä joku toinen keino :)

Juu 600-700ml tehny kerral enempää ei oikee mahdu yhtee sheikkerii, jääkaapissa säilytin ja kunnon sheikit ennenku kaataa pulloon annoksen . Mikron kautta ja eiku syömään :P
 
Mulla kans lähtee hiuksia ihan järjettömästi. Joka paikka täynnä hiuksia eikä tartte paljon käyttää mustia paitoja...Sen lisäks tuntuu, et hiukset on koko ajan likaiset...yök.
 
Nyt ne on täällä. Nimittäin ne hulinat. Eilen alko. Mkään muu ei kelvannu iltapäivästä enää uniin kun äidin syli ja tissiä vasten totta kai. Sanoin vielä miehelle että yöt on onneksi menny vielä ihan hyvin... No ei menny enää viime yö. Heräiltiin eikä rauhotuttu ellei äiti ottanu viereen.. Ja tämä aamu samalla kaavalla.... Väsy on mutta äitin pitääolla liki että nukutaan..
 
Rasvoittuvat hiukset (ja kasvot) mullaki! Tuntuu että joka päivä sais pestä hiukset. Ja hikoilen paljon enemmän. En oo mitään hikoilija tyyppiä nimittäin normaalisti. Hormonit! Esimakua vaihdevuosista, vai miten se meni? :D
 
Joo täälläkin vähän hulinointia, ei oikein nukuta, heräilee ja isille kitisee. Ja herrajestas että vierastaa! Käytiin kylässä, niin itkeskeli vähän väliä. Rassukka. Kotiin päin kun lähdettiin, niin tyttö oli yhtä hymyä ja ai auvoisaa oloa, kun pääsi taas oman leikkimaton päälle köllimään :D

Mietin joo, että oliko mun tukka muka näin ohut ennenkin :sad001 Mööö...
 
En ymmärrä. Nyt tyttö nukkuu jo toista tuntia tuolla ulkona vaunuissa. Eka n.40min oltiin lenkillä ja loppuvaiheessa kitisi hieman mutta näköjään on nukahtanu kunnolla uudestaan. En muista milloin se olis minun kanssa tälläsiä päikkäreitä nukkunu. Jos ei lasketa automatkoja. Hm. Onneksi minä nyt oon jo jotain saanu tällä välin tehtyäkin :)
 
Jauhekorvikkeiden juojat: valmistatteko koko päivän maitosatsin kerralla vai vaan sen verran kuin kerralla tarvitaan? Ja jos koko satsin kerralla ni miten teette sen?

Mie keitän vettä enemmän kerralla (muutaman annoksen) ja annostelen tuttipulloihin valmiiksi. Sit kun on syöntiaika niin lämmitän mikrossa veden ja lisään siihen jauheen. Mulle jossaki neuvottiin ettei sais tehä sitä valmiiksi maidoksi asti vaan pelkästään vettä keittää valmiiksi ja sitä lämmittää uudestaan ja sit vasta jauhe. Mutta en sit tiiä onko eri ohjeistuksia olemassa. Meillä toiminut ihan hyvin tuolla systeemillä :happy:
 
Tää on jo erikoista... Onkohan mun vauva kipeä. Nukku siis pihalla n.2,5 tuntia. Otin sisälle kun heräili ja nukahti tissille janukkunu nyt varmaan reilu puoltuntia sylissä :) normaalisti hyvä jos päivän aikana nukkuu yhteensä tuon 2,5tuntia :D
 
Mä oon nyt kans tehnyt niin et oon keittänyt vedet valmiiks ja lisännyt jauheen vasra sit mikrossa lämmittämisen jälkeen.
 
Voiko keittää veden vedenkeittimellä ja sitte myöhemmin vaan lämmittää sen siinä uudelleen (katkaisee lämmityksen sopivassa vaiheessa)?
 
Onnistuis varmasti noinkin. Toi mikrossa lämmitys tuntuu olevan vaan nopeampaa :wink
 
Joku joka vaihto tuon lapsen joka nukkuu nyt pitkät päikkärit ja yöt katkeilleet koko ajan siihen meidän nukun päivisin korkeintaan puolen tunnin pätkissä mutta nukun öisin, voisi olla ystävällinen ja tuoda meidän lapsen takaisin. Äiti on väsy.
Yö meni siis ihan perseelleen ja kaikenkukkuraksi kun olisin aamusta nukkunu pidempään niin neiti herätti puol tuntia sitten sätkimällä ja itkemällä vieressä. Sitten kun äiti on valmis nousemaan niin neiti simahtaa eikä äiti enää saa unta.
 
Täällä saatiin hetki hengähtää hulinoista. Kolmen peräkkäisen lähes kokonaan valvotun yön jälkeen saapui se ihana yö kun poika nukkui 6h putkeen ja syötön jälkeen vielä neljä lisää. Äitikin nukkui.
Tuntuu että pää toimii taas edes jotenkin.
 
Tsemppiä kaikille hulinoiden keskelle. Meilläkin hyvin yönsä nukkunut ja helposti nukahtanut tyttö on vaihtunut unta vastustelevaan ja öisin tunnin välein heräilevään tyttöön. Äiti alkaa olla sippi ja neidin päikkäreiden aikana maadun sohvalla paljon enemmän ja kodinhoito jää vähemmälle ja vähemmälle
 
Niin paljon kun välillä vihaankin tätä small talk -kulttuuria ja sitä, että jokikinen tanttero pysähtyy vauvaa ihastelemaan, niin tavallaan on surullista, kun se on nyt loppunut. Yhä siis neitiä ihastellaan, mutta se on erilaista, koska hän on nyt jo isompi vauva. Erilaista se oli vastasyntyneen kanssa.. En siis sitä tuijottamista kaipaa, mutta sitä, että oma vauva on ihan pikkuinen :')
 
Takaisin
Top