Marraskuun kuulumisia

ALKUPERÄINEN: Sofi

Morkai, mitä tarkoitit sillä että siellä minne menet 4D on kelakorvattava noilla viikoilla...? Onko maanlaajuisesti korvattava? En kyllä tiedä onko Turussa semmosta.



Ilmeisesti sen takia noilla viikoilla kelakorvatta koska noilla viikoilla pystyy tekemään sen rakenneultran. Näin ainakin Femedalla sanottii. Muita paikkoja kun kattelin niin mun mielestä osassa ainakin oli ettei olis kelakorvattava. Että kai se on paikasta kiinni. Mutta kannattaahan sitä kysellä.
 
Mitä muualta lueskelin se on ilmeisesti paikkakuntakohtaista - mikä on outoa koska Kela on valtion virasto! Luulis että olis sama kaikille. Turussa käsittääkseni korvataan. Mut ehkä ei mennä kuitenkaan etten saa mitään ideoita... Ignorance is a bliss tässä kohtaa, normirakenne riittää meille (ainakin toistaiseksi, katotaan mitä saan alkuvuodesta päähäni kun jään tänne yksin). [:)]
 
kyllä muakin aina välillä mietityttää että mitenkähän sitä pärjää kun vaavi syntyy,ku sitten on kaksi vaippaikäistä ja ikäeroa vaan se 1vja3kk..esikoinen on niin kovasti mun perään koko ajan,ni entäs sitten kun suurin osa ajasta menee vaavin kanssa?no kyllähän mies onneks osallistuu aika paljon lastenhoitoon mutta harmittaa vaan kun meillä ei ole paljon hoitoapua täällä,kun mä olen kotosin lahdesta ja mies ypäjältä..no mutta aijon kyllä rohkeasti turvautua neuvolaan ja kysyä sieltä apua jos tarvis on.
täytyy vaan toivoa että tämä masuasukki on yhtä helppo kuin esikoinen..[:D]

mulla rupee onneks pahoinvointi helpottaa..jeee!onhan nyt viikkoja jo 18..masu on kivasti kasvanut ja on joutunut siirtymään raskaushousuihin..ärsyttää vaan kun missään ei myydä äitiys toppahpusuja,ei ainakaan täällä hämeenlinnassa..tuolla ulkonahan jäätyy pelkillä farkuilla[:@]
 
[align=left]mamma86: mua ihmetyttää, kun missään normaalissa kaupassa ei myydä äitiysvaatteita ainakaan täällä päin. Elloksella ja H&M:llä oon nähny, mut eihän ne nyt voi olla ainoita. Onko muka mentävä johonkin erikoisliikkeeseen hakemaan vaatteita raskausajalle... tämähän ei kuitenkaan oo mikään harvinaisuus, et nainen on raskaana jossain vaiheessa elämäänsä...

En muuten hirveemmin ihastunu siihen Bella-bandiin, kun se ei pysy siellä missä pitäs, vaan nousee navan yläpuolelle. pitänee odottaa, et maha kasvaa. Ei siitä kyllä näkyväks asusteeks mun tapauksessa ole, kun ei pysy paikallaan. Mahan tueksi vaatteiden alle ehkä paremmin... saa nähä.
[/align]
 
Just tänään törmäsin aiheeseen äitiystoppahousut ja olikohan se joku Missymom vai mikäsenyoli joka myy äitiystoppahousuja. Ne kyllä maksoi 100eur pelkät housut.. :( Mulla nimittäin on just nyt se tilannet että mä tarviin toppahousut kun oon päivätkin kotona niin haluan käydä kävelemässä yms niin ei tuolla tarkene. Oon kyllä muutenkin isokokoinen ja vaatteiden löytäminen vaikeaa niin saas nähdä miten toppahousujen kanssa käy. Ja sit tän raskauden jälkeen ne jää ihan turhiksi että olis kiva sit saada niistä vielä jotain ku myy eteenpäin jos niihin paljon satsaa.
 
huhhuh.. pakko täälä vähä koittaa avautua... niin paskat fiilikset että ei tosikaa.. nyt vois ajatella että parempi olis että vauva olis tullu pihalle itekseen... vaikka ei niin saisi ajatella.. miehen kans niin hirvittävä sota (hormonit) meneillään että ei tosikaan.. sanoin jo lähteväni pois täältä sen asunnosta ja sen jälkeen sillä ei oo mitää asiaa lapseen jos se pysyy matkas näiden mun hermoromahdusten takia [:(] mä oon niin kyllästyny tähän kotineidin rooliin että tekis mieli jo lähteä.. äijä pääsee normaaliin aikaan joka päivä töistä, mutta on niin "väsynyt" ettei jaksa muuta ku pleikkaria pelata ja tietokoneella istua. koiran saa just ja just kusetettua ennen nukkumaan menoa samalla kun käy tupakalla.. käy aivan sääliksi tuotaki karvaturria, ku joutuu tälläses helvetis olemaan... pelottaa aivan että minkälaista sitten on ku vauva syntyy.. nukkuuko tuo vaan ja pelaa pleikkaria, vai muuttuuko se... miks monella miehellä on periaate että nainen tekee kaiken, käy töis, hoitaa lapset, eläimet, kodin, ruuat, kaupassa käynnit ym? tätä mä ihmettelen suuresti.. tuntuu että tuo äijä eläis kuses ja paskas vaan jos täälä kukaa ei mitää tekisi.. mitään aikoja ei olla koskaa voitu sopia, koska ne ei pidä. hautajaisistaki myöhästyttiin herran NUKKUMISEN takia.. onko tuosta isäksi koskaa....

ääh... tekipä hyvää ku sai vähä purkaa päätään tänne, ehkä täälä joku tietää tunteen...
 
Joval: Tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu, mulla on ton ukon kanssa aivan sama ongelma.. joka toinen päivä lätkää ja mihinkään ei voida mennä kun sieltä tulee sitä saakelin lätkää. Sitten viikonloput vedetään pää täyteen. Mä oon uhkaillu sitä jo sillä ettei pääse mukaan synnytykseen ja viimesin oli ettei saa tulla enää mukaan ultriin ja neuvolaan, koska jatkuvasti valitusta kun joutuu olemaan pois töistä näiden asioiden takia. Ja mä saatan vielä ollakkin niin veemäinen että toteuta nuo uhkaukset.

Oon myös ilmottanu sille että kun nää lapset syntyy ja mulla kunto antaa periks niin mä lähen baariin ja herra saa vahtia lapsia.

Toisinaan tekis mieli lähtee käveleen tästä asunnosta.
 
morkai, kyllä mä ainaki tosissani tänään aloin miettimään asiaa että mä pärjäisin varmaan helpoiten yksin.. ärsyttää vaan niiin suunnattomasti toisen saamattomuus ja ku omakaan olo ei mitenkää paras mahdollinen oo eikä ylipirteäkään ole, niin passaa siinä toista ny sitte ja ku pyytää jotain laittamaan nii siinä menee puoli vuotta... no josko tämän päivän läksytykset olis oikeasti menny perille tuonne sen pääkoppaan että tosissaan alkais ajattelemaan asioita ettei toinen maha pystys voi aivan kaikki hoitaa.. kuitenki työ on hoitotyötä missä passataan ihmisiä ja pyyhitään perseet ku ei itte voida, kysyinki siltä että tuunko pyyhkimään perseenki ku on valmis.. olis ainaki 10 tähden henkilökohtanen huonepalvelu miehellä.. nyt hyviteltiin sitte grilliruualla.. mutta ei se aina niin mene.. sanoinki sille tuos ku syötiin että mä en tuu koskemaan mihinkää imurinvarteen ennen ku se on oma-alotteisesti siivonnu kotona vapaapäivällään ku mä tuun töistä :D saa nähä :DD
 
Joo nä mulla on tosiaan ollu aseena tuo ettei saa tulla mukaan synnytykseen ja ultriin..

Eilen laitoin tosi kohteliaita viestejä herralle kun istu helsingissä kuppilassa. Yöllä sitten sai herra nukkua sohvalla kun en halunnu sitä mun viereen.
Mä odottelen sitä päivää kun mä oikeesti räjähdän. Suunnittelin ostavani sille joululahjaksi lavan kaljaa ni ei tarvii murehtia kun on kaljat loppu.

Ei nää munkaan hermot tuu enää kovin kauaa kestämään..ja sit kun ne jossain vaiheessa menee niin meillä on varmaan sellanen huuto pystyssä että koko Hakunila kuulee sen...
 
mua välillä aivan hävettää kulkea pihalla ku kuitenki naapurit taas saanu kuunnella ku tyttö huutaa seinän toisella puolella :D välillä kauhee pauke kuuluu ku heitän jonku rasvapurkin lattialle :D tai paiskon ovia-- onneksi tilanne rauhottui ja saan ihan rauhas olla koiralta ja äijältä makkarissa tietokoneen kans =) josko huomenna olis taas parempi päivä..

tuo kaljan juominen kyllä mua sapettais kaikista eniten, mun entinen sulho veti kunnon överit joka viikonloppu ja vielä sen 2pvää juurikaan nukkumatta, paitsi että sitte nukuttiin jo 10 illalla ku ite aloin la olemaan fiiliksis lähteä baarittelemaan.. tämä jäiki kotia nukkumaan, halvemmaksipa ainaki tuli jos ei muuta :D mutta se on todella vmäistä ku toinen joka viikonloppu vetää kunnon naulaottas kooman päälle, onneksi tää mun ukko ei sitä tee.. miehet on niin vaikeita!
 
Mä ainakin erosin mun ensimmäisestä ukosta kenen kanssa mulla tyty ku just tuota tullaan kotiin ja nalkutus alko het ovella et oo tehny sitä et oo tehny tätä.. sit vaan pleikkaa tai autotalliin kehittään jotai projektii ja kaljaa joka ikinen viikonloppu.. Pidemmän päälle se ei toimi vaikka kui haluais jos toinen ei ole valmis muuttaa itteensä ja tapansa... Oon kuitenkin sitä mieltä et mielummin lapsella on kaksi hyvää kotia kun yksi huono.. Ja yhdessä oltiin tosi huono pari koska ei edes lopuks pystytty kommunikoimaan ilman suoraa huutoa.. Nyt ollaan uusio perhe ja mulla oikeesti maailman paras mies... ei tarvii tapella ja toinen tukee niin paljon kun jaksaa ja viellä vähän enemmän.. Se voi viedä mut yllätys lounaalle ja tuoda kukkia tai tehdä mulle porekylvyn valmiiks.. Ja sen se haluaa itse tehdä näyttääkseen paljonko se mua rakastaa.. Ja sen verran exästä nytten ollaan hyvissä väleissä ja yhteishuoltajuus.. sillä uus muija joka on tosi mukava ja niil synkkaa hyvin ja oon oikeesti onnellinen niitten puolesta.. Tullaan nyt paremmin toimeen kun yhdessä olon aikana [:D]ja se on mun mielestä tärkeetä myös tytsyn kannalta.. Ite oon avioero lapsi enkä saanu nähdä isääni kuuteen vuoteen vaan koska äiti oli iskän kanssa riidoissa ja oon siitä äidille katkera koska isä se mulle kuitenkin oli eikä mulla sen kanssa ongelmia.. Ikinä en halua et oma laps joutuu kokee sellasta eikä varsinkaan katkeroitua mua kohtaan...
 
Huh, tulee kyllä onnelliseks siitä, että oma mies ei juo.. Edellisen poikaystävän jättämiselle osasyynä juurikin tuo jokaviikonloppunen kaljan kittaaminen. Sai aina talutella baarista kotiin ja kertoa seuraavana päivänä, että mitäs fiksuuksia se taas kännipäissään puuhasi. Mutta eipä ne ongelmat aina siihen alkoholiin rajotu.. Kyllä niitä muutenki riittää :D (Täytyy kyllä miehen puolustukseks sanoa, että aika onnekas oon ollut, paria ärsyttävää piirrettä lukuunottamatta ihan kelpo yksilö.)

Suunnattomasti v#%&aa se, että mies on aina oikeassa. Siis omasta mielestään. Ja minä syyllinen kaikkiin riitoihin. Sen käytös johtuu suurimmaks osaks siitä, että se on mua 10 vuotta vanhempi, ja pitää itseään kypsempänä. "kummalla meistä on enemmän kokemusta" Eihän se hitto aina tarkota mitään! Saakeli! Välillä tuntuu, että seurustelen isäni kaksoisolennon kanssa.. huh.
Olihan se kivaa siinä alkuaikoina kun toinen hoiti kaiken ja ite ei tarvinnu tehä mitään, mutta nyt kun haluais kantaa vastuuta ja tehdä päätöksiä, niin ei. Kaikki menis kuitenkin v#tu%lleen jos minä niihin näppini tunkisin. Tulee todella typerä olo kyllä välillä, kun ei saa edes kaupassa käydä kun en kuulemma osaa ostaa oikeita ruokia.. Heti ku ei mene asiat niinku herra tahtoo niin.. Taino, asiat menee aina niinku se tahtoo, koska en jaksa väittää vastaankaan, menis hirveeks taisteluks. (siivoomiseen ja pyykinpesuun kyllä sovellun)

Tuosta riita jutusta on tullu ihan älytön. Juu, oon ollut aika hormonihirviö ja haastanut riitaa, mutta nyt se sitten käyttää sitä häikäilemättä hyväkseen. Minä oon se joka on syyllinen KAIKKIIN konflikteihin. Esimerkiks olin yks päivä väsyny ja nälkänen : olin vaisu ja hiljainen. Tulos : Mies veti pinnat siitä ja huus putkihuutoa, myöhemmin syytti mua siitä, että olin haastanut riitaa ja aina mulla on jotain ongelmia. Tänäänki tuli riita siitä, ku laitoin vuokraisännälle viestiä ja käytin kuulemma väärää muotoa. Siis ei helvetti.

Toivottavasti se on ihan normaalia ajatella, että mitä jos sitä oliski sittenki onnellisempi yksin ja miettiä olikos tää raskaus nyt sit kuitenkaan ihan fiksu päätös.. Kaveri ainakin lohdutti, että sillä oli ihan samoja ajatuksia raskaana ollessaan.
 
kylllä sitä vaan miesten kanssa vaikeeta välillä tahtoo olla... mutta omaani vielä, kahteen asti yöllä pleikkaria hakannu olkkaris ja nyt nukkuu tyytyväisenä tuola, kävin herättelemäs, joo joo kohta kohta..ja mä itse lähden pian jo töihin.. eilen illalla nukkunu 4h päikkärit... tässä asiassa toivon että lapsi tulis isäänsä että nukkuis hyvin :D koska itte oon aivan eri luokkaa kyllä nukkumisen kans..ärsyttää suunnattomasti toisen laiskuus ja saamattomuus ja mukavuudenhaluisuus. koiralla taaskaan mitään väliä,...
 
No meillä onneks kotitöitä jaetaan ja yleensä vielä niin päin että minä makaan sohvalla ja katon telkkaria [:)] Nyt käytiin ostamassa astianpesukonekkin kun ei nuo tiskin muuten tunnu häviävän (tiskaaminen tuottaa meille molemille ongelmia)..ja se ois jokatapauksessa pitäny ostaa kohta puoliin..kun muksut syntyy ni mulla ei oo aikaa tiskata joten kone hoitakoon sen mun puolesta.
Mutta toi kalja on varmaan se suurin mikä mua ärsyttää. Mies tietää kuinka paljon mun tekis mieli juoda se yks olut mutta en voi.
Noh, torstain jäljiltä ukolla oli kai sen verran mukava työpäivä krapulassa että eilen ei sitten lähetty mihinkään ja tänään se menee ajamaan taksia helsingin yöhön. Mä taasen pääsen viimeinkin tästä asunnosta ulos muualle kun töihin kun menen kaverin kanssa kattoon tuplahyökkäysvaunuja mukeloille.

Ja toinen mikä mua ärsyttää niin välilä tuntuu että ukko ei kuuntele mua ollenkaan tai jos kuuntelee niin sen on pakko pätee.
Sillon kun plussattiin niin mulla alko heti kaikki raskauteen liittyvä pyörimään päässä ja mun huolenaihe heti kärkeen oli synnytys. Ukko siinä alko sitten pätemään mulle että miten se menee ja miltä tuntuu ja minä suutuin sille ja karjasin "että sinähän se oot synnytäny niin saatanan monta kertaa että sähän voit hoitaa tämänkin kun tunnut tietävät", johon hän vastas että on ollu mukana yhessä. Noh, kommentoin siihen "et sä siellä paljon nähny kun junnun sydän äänet loppu kesken kaiken niin siellähän sitten oli kätilöö ja lääkäriä sen verran että sut työnnettiin sivuun, että sovitaanko et kun mä kerta kannan nää lapset niin sä pidät synnytyksestä turpas kiinni". Ei oo sen jälkeen enää päteny.

No mut on tossa miehessä onneks paljon hyviäkin puolia [:)]. Ettei se ihan kokonaan oo paska. Toisaalta, en mä siltä mitään täydellisyyttä odotakkaan, mutta on joitain asioita mihin vois vähän kiinnittää huomiota. Eiköhän me kuitenkin kaikkien taisteluidenkin jälkeen saada hoidettua tää homma yhdessä kun kerran se on alotettukkin. Mä pakene hotelliin sitten kun alkaa liikaa ottaan kupoliin.
 
Koin järkytyksen tänä aamuna kun puin vaatteita päälle ja vyö ei mennykkään enää siihen reikään mihin aiemmin. Kai se on nyt sit todettava että kohta joutuu käyttään aviomiehen vaatteita kun ei mahdu enää omiinsa. Ja nuo mammavaatteet maksaa ihan kamalia summia joten mulla ei oo oikein varaa ostaa nittä. :(

Noh, toisaalta, jos nää jalkakivat vielä kamalasti vaivaa niin sit mä voinkin varmaan loppu raskauden kulkee kämppää ympäri alasti kun jään tänne neljän seinän sisään (toivottavasti en).
 
Aika paljon nyt on semmosta tunikamallia ja legginssiä, että sinänsä mä en ajatellut edes ostaa mitään mammavaatteita... Mun toppahousuissa on sen verran korkea vyötärö, että ainakin vielä nappi menee kiinni ja vetskari jotenkuten, muita housuja köyttelen tukkalenkillä, farkut vaan tuppaa valumaan alaspäin... Noi "paidanjatkot" tuubejako ne on on musta tosi kivoja, myös on paljon pitkiä toppeja mitä pidän pitkähihaisten alla. Neulehameita, A-mallisia ja rintojen alta kireimpiä vaatteita (tälle mallille on joku nimikin mutta nyt lyö tyhjää) pystyy käyttämään aika kauankin! (Kuvittelisin) Siks varmaan monesta paikkaa on lopetettu noi mammaosastot kun ei ihmiset enää halua niin paljon ostaa vaan lyhyeksi aikaa. Ja hyi, 100e jostain housuista joita voi käyttää vaan muutaman kuukauden? Tai voi... Mutta vähän hassun tuntuista varmaan. [:)] Ainoa mikä mua mietityttää etenkin näillä pakkasilla että mitä sitten kun takki ei mene enää kiinni.

HOROSKOOPEISTA! Te jotka kanssain olette siinä härkä/kaksos vaihdekohdassa, onko teillä toivomuksia kumpi tulisi? En nyt mitenkään ryppyotsaisesti usko niihin, mutta ehkä toivoisin kaksosta (katsotaan mikä fiilis viikolla 38 että olisiko kiva että sittenkin tulisi vähän aikaisemmin [:D]) kun itsekin olen ja oon niin täydellinen, hehheh.
 
Joo mulla ei tulis mieleenkään maksaa housuista sataa euroa saati paidasta 40€...
Takin kanssa mulle tulis jo ongelma ja muutaman tunnin pyörin kaupoissa sitä ettimässä...Sopivaa kun ei vaan löytyny. Tai jos löyty niin se makso 150€..Samaten kengät..sopivat kun löyty niin 300€.. En osta...
Kävin sitten armeijanylijäämäliikkeestä ostamssa Tsekin armeijan talvitakin. Maihareita sieltä en tällä kertaa löytäny mutta täytyy käydä jostain muualta kattomassa.. Ja nyt sain yheltä kaverilta miesten takin mikä on vähän isompaa kaliiberia niin mahdun siihen sitten ainakin jossain vaiheessa
 
Mulla on aika paljon äippävaatteita saatuna. Pari oon ostanut viime kerralla ja sitten ompelin muutamia. Onneksi tuommoiset babydoll -malliset paidat on muotia (ts. löytynee halvalla alennuslaareista), ne ainakin menee ihan loppuun saakka. Paitojen kanssa ei oon musta ongelmia, ne kyllä venyy. Mut housut on paljon vaikeemmat, mä suosittelisin ostamaan edes yhdet - kahdet. Eihän tässä vaiheessa vielä tartte, mut sitten myöhemmin...

 Viimeksi ostin miesten osastolta tuulitakin loppukevääksi. Semmoisen, että on sopiva miehellenikin, se voi käyttää kun mä en enään käytä! Talvitakkia en kyllä haluais ostaa, joten katsotaan missä vaatteissa helmi-maaliskuussa kuljetaan. Siskoni kulki aikanaan viimeisillään helmikuussa omassa villakangastakissaan, josta alimmat napit auki, kun ei mahtunut kiinni. Et ehkä ei mitään hätää, kun LA vasta toukokuussa.
 
Mulla on onneks sellanen villakankainen pikkumyytakki, jonka sisään mahtuis pini kylä, joten eiköhän se pallokin siellä viihdy. Toppahousut mietityttää myös.. Lasten parissa kun hommia teen, niin tulee ulkoiltua säällä kuin säällä ja nyt jo omien housujen nappi kiristää, vaikka vatsaa ei oo juuri nimeksikään.. Mut eiköhän iskältä tai pikkuveljeltä liikene jotkut vanhat rötkyt mulle lainaan. Muita vaatteita saan kavereilta. Ihan yllättäviltäkin tahoilta on tullu tarjouksia lainata ja antaa vaatteita! Ihanaa miten jotkut ymmärtää ja haluaa auttaa köyhää :)
 
Takaisin
Top