Marraskuiset 2018

Mä en oo uskaltanut syödä enää kaupan salaatteja, sillä eikö ne ole majoneesipohjaisia, vai oonko ihan väärässä? Mieli kyl tekis..

Tarkoitatko siis sitä, että se sisältää kananmunaa? Mä en oo mistään kyl löytänyt virallista tietoa, että kananmunia (raakaa) tulisi välttää? Varmaan ulkomailla en söisi, mutta kotimaassa ei taida olla salmonella- tai toksoplasmoosiriskiä? Vai oonko ihan hakoteillä?
 
Tarkoitatko siis sitä, että se sisältää kananmunaa? Mä en oo mistään kyl löytänyt virallista tietoa, että kananmunia (raakaa) tulisi välttää? Varmaan ulkomailla en söisi, mutta kotimaassa ei taida olla salmonella- tai toksoplasmoosiriskiä? Vai oonko ihan hakoteillä?
Eikö majoneeseissa ollut se sama listeriajuttu kuin juustoissa?
 
Vieraasta pöydästä huutelen, että usein noissa kaupan majoneesisalaateissa on kiellettyä makeutusainetta, syklamaatti tai sakariini tai jotain sellaista. Kananmunaa niissä ei ollut muistaakseni missään, kun edellisessä raskaudessa italiansalaatinhimoissa niitä tutkailin :hilarious:
 
Tarkoitatko siis sitä, että se sisältää kananmunaa? Mä en oo mistään kyl löytänyt virallista tietoa, että kananmunia (raakaa) tulisi välttää? Varmaan ulkomailla en söisi, mutta kotimaassa ei taida olla salmonella- tai toksoplasmoosiriskiä? Vai oonko ihan hakoteillä?

Juuri neuvolassa keskusteltiin tänään tästä. Suomessa ei ole viime vuosina löytynyt kananmunista mitään, mikä olisi vauvalle vaaraksi. Majoneesi pienissä määrin oli siis oman terkkarini mielestä tosi ok :)
 
Ah ihanuutta! Pitkästä aikaa päivä, jolloin eiole väsyttänyt! Jaksoin siivota, tein ruuan, ja kohta lähden jopa urheilemaan! :) vielä kun pari viikkoa malttaisi odottaa ekaan neuvolaan, missä sitten mahdollisesti ultrataan. Sais varmuuden siihen, että joku tuolla on matkassa :Heartred sitten saa kertoa isovanhemmille, molemmille eka :)
 
Olis ihana kuulla vinkkejä miten ootte selvinnyt arjesta ku koko ajan oksettaa ja silti olis taaperon kanssa touhuttava ja koti työt tehtävä .huhhui.
 
Olis ihana kuulla vinkkejä miten ootte selvinnyt arjesta ku koko ajan oksettaa ja silti olis taaperon kanssa touhuttava ja koti työt tehtävä .huhhui.

Mulla on tuloillaan ensimmäinen, ja mies on hoitanut aivan kaiken viimeisen kolmen viikon ajan. Tsemppiä aivan hirveästi teille, joilla on pienokainen seurana koko ajan. En todellakaan tiedä, miten tällä ololla pystyisin siihen.
 
Mulla on tuloillaan ensimmäinen, ja mies on hoitanut aivan kaiken viimeisen kolmen viikon ajan. Tsemppiä aivan hirveästi teille, joilla on pienokainen seurana koko ajan. En todellakaan tiedä, miten tällä ololla pystyisin siihen.
Mulla ei oo lapsia ennestään, mutta lapsen virkaa hoitelee meillä koira. Mies on hoitanut pahimpina päivinä lenkitykset ja kotona olleessaan hoitaa myös ruokinnat. Aamuruokinta on muutenkin ollut hieman ongelmallinen, sillä koiralla on lääkitys, jota raskaana ollessa ei saisi paljain käsin käsitellä.
 
Meillä myös koira. Tuntuu melko raskaalle tällä hetkellä tehdä mitään. Pelkään myös oksentamaan. :sad001

Vaikkei ehkä lohdutakaan, oksentamiseen tottuu aika nopeasti, ja mikä parasta, se helpottaa hieman oloa. Jos oksennustahti alkaa mennä aivan holtittomaksi, syö mahdollisimman neutraaleja ruokia ja juo paljon vettä, vaikkei yhtään tekisikään mieli. Jopa vesi maistui musta pahimmassa vaiheessa aivan kamalalta.
 
Vaikkei ehkä lohdutakaan, oksentamiseen tottuu aika nopeasti, ja mikä parasta, se helpottaa hieman oloa. Jos oksennustahti alkaa mennä aivan holtittomaksi, syö mahdollisimman neutraaleja ruokia ja juo paljon vettä, vaikkei yhtään tekisikään mieli. Jopa vesi maistui musta pahimmassa vaiheessa aivan kamalalta.
Olin samaa sanomassa. Itseä ainakin auttaa oksentaminen. Jos yritän pidättää en pysty tekemään mitään ja alle 2v vilkkaan lapsen kanssa mahdotonta vaan makoilla XD
 
Takaisin
Top