Maalismölinät

Iltaa!

Ja terveisiä sieltä Meilahdesta, jossa vierähti iloisesti muutama tunti opiskelijoiden ihmeteltävänä [:D]...ja nyt on leikkausjonosta paikka sitten lunastettu. Nukutuksessa tullaan leikkaamaan (joskus sitten kun kutsu käy), ja onneksi tuo nukutushomma on jo tuttua puuhaa, eikä mikään voi olla juuri synnytystä rajumpaa ja järkyttävämpää, joten ei pelota.

Toki nyt on tilanne sitten eri, kun on huoli lapsen puolesta. Jos sattuukin tulemaan jotakin itselle, niin miten pieni pärjää maailmassa ilman äitiä? Onhan sillä isä, mutta ei se ole ihan sama...kuitenkaan...[:(]
No..ei ajatella siihen suuntaan ollenkaan. Komplikaatioita tuossa voi olla keuhkokuume ja infektiot. Kahden viikon sairasloma tulee, joka taitaa merkitä kaiken raatamisen rajaamista, ja jännittää kuinka kipeä kaula sitten onkaan, että miten lapsehoito ja esim. nosteleminen onnistuu...
Isukki saa taas pitää lomaa jos niikseen tulee. Joka tapauksessa sairaalassa joutuu olemaan sen yhden yön [:(]

Veti tuo reissu voimat poies, ja kun Jonne leikki innoissaan isukin kanssa, niin väsytti molempia ja vedeltiin yhdessä kolmen tunnin päikkärit jälleen [:)]
Nyt poika on taas ehtinyt leikkimään ja höpöttämään (hänellä on mielettömästi asiaa nykyään) ja vetelee jälleen unta..

Mamma vetäytyy sohvannurkkaan pohtimaan syntyjä syviä [;)]
Illanjatkoja!
 
Iltaa!

Juustosarvet onnistui! Tosin vähän tollasia maanantaikappaleen näköisiä, kun tuli vähän erikokoisia pulikoita... mutta onneksi makuun ei vaikuttanut! ;) Tosiaan ihan helppo ja nopea resepti, kolmessa vartissa (ehkä nopeammin) on aloituksesta leivonnaiset jo valmiina! Laitan siis reseptin muiden iloks, tota ei kyllä yhdellä kädellä saa puuhattua, vaan vaatii kyllä kaks :)

Pranametri, ai teilläkin on siellä sellainen torpedo, joka kyllä tietää, koska äiti ja isi yrittää saada hetken aikaa toisilleen (tai itselleen toisinaan). Onneksi tutti kelpasi kuitenkin virikkeeksi ja saitte oman hetkenne :) Ihanaa mammatreffipäivää teille sinne perhekahvilaan, toivottavasti pääsette liikenteeseen ja tapaatte paljon uusia kavereita!

Ninoskalle tsempit sen patin kanssa! Toivottavasti pääset pian leikkaukseen ja eroon patistasi. Ei ehdi sitten Jonnekaan kasvaa niin hurjan painavaksi, että saat toipilaana hoidettua pientä! Ja tosiaan, yhdestä isosta operaatiosta olet selvinnyt jo upeasti, joten hyvin tuokin sujuu! Ja toivotaan että paraneminenkin sujuu nopeasti :)

Djaah, johan se olisi kai aikuistenkin (tai ainakin tällaisten äiti-tyyppien) nukkumaanmenoaika... Jännää, että vaikka mun hempat on ollut synnytyksestä asti alhaalla, niin nyt sitten ku oon viikon verran käyttänyt lisärautaa, niin oon ollut ihan tosi väsynyt, ja aiemmin en tuntenut oloani mitenkään erilaiseksi! Huh, toivottavasti tää nyt vaan tarkottais sitä, että hemppa on alkanut kipuamaan takas sinne normaalitilaansa, enkä joudu loppuelämääni lisäraudankäyttäjäksi (eli en sais enää vertakaan luovuttaa, nyyh). Tiesittekö muuten, että verta ei saa luovuttaa synnytyksen jälkeen vuoteen?? Ihan naurettavaa, jos hempatkin on kunnossa! Ihmekään, että veripalvelulla on aina varastot tyhjänä, kun ne niiden luovuttajaksi kelpuuttamisehdot on välillä ihan naurettavia...
 
No niin, typykät!

Ihan kun ois ollu viikon pois ruudulta! Anteeksi, ootta kyllä mielessä kokoajan!
Eli:
-Amppu. Kamalasti kierroksia sinne uuden kodin rakkenukseen. Semmosia kierroksia, että ei kauheesti kurvissa sudi, mutta vauhti pysyy päällä! Onko teillä jo tontti ja talonpaikka katottuna?

-Ninoska. Sitten vaan odotellaan leikkausta! Hui! Vaan taitaa se olla niin kuin sanoit, että synnytyksen jälkeen sitä kestää melkein mitä vaan!

-Wessu. meidän neitonen on jo aikamoinen konkari nuissa sauna hommissa! Aina, kun tuli saunanpesässä hulpattaa niin ipana pääsee alkulöylyihin. Siitä on sitten kiva siirtyä kylpyyn. Tosin ne "löylyt" ei ole paljon lehmän henkäystä vaikuttavammat, mutta tulee tutuksi kuitenkin. Ja sylissä me mennään suihkuun joka ilta. Suihku on osa meidän iltarutiineja. Näin ollen, tää saunominen saa hohtoa, koska silloin vaan ainoostaan on tuo IHANA AMMEKYLPY!!! JA saunan jälkeen on tietysti pidettävä huoli, että saa riittävästi nestettä. Imetänkin usein jo kylppärissä ilkosillaan molemmat.

-Pranametri, oooh! Myötähäpeä..onneks ei tullu naapuria vastaan! Noin minäkin oisin varmaan huiskassu ulos. Enkä tiiä olisinko älynny toppatakkia...varmaan kylpytakissa tai pyyhkeessä posket hehkuen!

-Sannakoo,onnistuikos ne sinun leivonnaiset?

IMETYKSESTÄ: Hei pimut, ei kuulkaas ole semmoista termiä meidän palstalla kuin EPÄONNISTUNUT IMETYS! Sovitaanko nyt näin? Jokainen imetys on erilainen. Toisilla siinä on vähän enempi tapahtumia ja säätöjä ja lisätarvikkeita. Toisilla pelkkä lopsukka. Toiset imettää viikon, toiset, kuukauden tai pari, jotkut pääse pidemmälle. Kaikki me on onnistuttu, jokainen omalla tavallaan. JA jokainen pisara on ollu tärkeää. Ja jokainen imetys on ollut onnistunut!!!! JA vaikka harjoitus tekee mestarin, niin silti mestarikin raapii välillä ohimoita. Oon välillä ite miettiny, että pitäskö tuo tissi lopsauttaa talous-vaakaan ennen ja jälkeen imetyksen, että tietäis, paljonko prinsessaan on melassia uponnut!

POTTU/BATAATTI. Varmaan siks tuo isompi tavara, kun se on himppusen makeempi. Ravintoarvoltaan ne on melkolailla samat. Meillä lähtee potulla, koska sitä syödään itekin useemmin. JA perunaan on helppo lisätä niitä vasikan-possun-kanan lihasoseita isompana. On sitten tuttu pohja! (laiskuuttaan tekee aikuinen elämän helpoksi) Käytännössä menää lisä evääseen tod.näk. vasta nelikuisena. Näyttää sille, että tuo kyllä tissillä kasvaa. Toistaiseksi.

HUH::: olen leiponut suklaakeksejä, täyte keksejä, tuulihattuja, pullaa, tiikerikakkua, kookoskakkua. Niille vieraille. Vähän on pitäny itekin maistaa, että tietää mitä tarjoaa! Tuo kookoskakku oli niin sairaan herkku ja helppotekoinen, että näpytän ohjeen huomena. Ja täytekeksien voi-täyte. nam nam nam.

HYVIÄ ÖITÄ NYT! Silmät kuivuu päähän. Teetä?

EDIT: haaa.. Sannakoon juustosarvet olikin siellä jo! Ja minä näillä unislla silmillä luen ja tankkaan, että mitä ihmettä. Sulla on hampaat jääny synnytyksetä alas!?! Herranenaika! Mietin jo, että jäikö sun synnytys kertomuksesta mulla joku rivi lukematta, että jotain tosi kauheeta siellä on pakko ollu tapahtua! Hampaat alhaalla! Vaan ... hempat ne olikin! Voiiiii, täää räkyyy naurusta!!! Kiitos kovasti hauskuuttamiseta TAAS!
 
maarinen se sitten imettelee molempia ilkosillaan... niin että Venlaa ja sitä isiä, vai Venlaa ja itteään? :D
Hahaahaah, hampaat alhaalla... sehän tosta synnytyksestä oiskin enää puuttunut, hohoooh!
 
Ehtoota vaan kaikille!

Hitsi, kun tänne ei pääse/ehdi aikaisemmin surffaileen. Päivällä taitaisi pääkin toimia paremmin kommentoimaan teidän kirjoituksia, nyt nämä on näitä omaa napaa lähellä olevia.

Mile7 kuinka teillä on toivuttu viruksesta? Meillä yskää jäljellä ja limaa kuulostaa olevan. Olen todennut hyväksi apteekista ostetun niistimen, tuntuu että limaa lähtee nielusta asti, ök. Niistin on sellainen, että putkilo vauvan nenään ja sitten vaan imetään nenä tyhjäksi.
Saatiin sellainen käsitys hoitajan puheista sairaalassa, että tauti tarttuu todella herkästi ja tartuttaa niin kauan kuin limaisuutta riittää. Yskä saattaa kestää 2-3 viikkoa. Isosisko onkin yskinyt jo kaksi viikkoa.

Ninoskalle tsemmppiä leikkauksen odotteluun, toivottavasti pääset mahdollisimman pian. Ole luottavaisella mielellä, kyllä ammattilaiset osaavat hommansa. Tietenkin asia mietityttää ja huolestuttaa.

Herkullisia reseptejä olette jakaneet. Täytyy alkaa testailla, kun on lähestymässä Siirin 6-vuotis synttärit. Ensin kaverisynttärit ja sitten sukulaisille pippalot. Pidetään yhteiset syntymäpäivät Siirin serkkupojan kanssa, joka täyttää 5 vuotta. Tämä on todettu hyväksi järjestelmäksi, koska synttärit viikon välein ja meidän sisarukset asuvat osasta hieman kauempana. Saavat samalla kertaa juhlia molemmat.

Hyvin Maarinen kirjoitti tuosta imetysasiasta. Tääläkin yksi tuskailija ja huonoa omaa tuntoa poteva äiti. Täytyy vaan yrittää pitää tuota vähäistäkin maidontuloa hengissä. Stressaamalla sitä vähääkään ei kyllä heru. Jos oltaisiin jouduttu olemaan sairaalassa vähänkin kauemmin, olisin saanut sanoa hyvästit imetykselle. Hirveä huoli pikkuisesta ja ympäristö, joka oli niin kolkko. Toki eipä sitä infektio-osastolla voi mitään kauniita seinävaatteita ym. rimpsuja olla huoneissa, mutta oli ne huoneet kylmän kalseita. Huoneista ei voinut poistua, kuin pikaisesti käymään aamupalalla kahviossa.
Ollaan tosiaan tyytyväsiä jokaiseen arvokkaaseen maitotippaan mitä ollaan lapsillemme saatu puristettua.

Lasi vielä vettä ja sitten peiton mutkaan miehen kainaloon.
 
Huomenta!

Hyvin kirjoitti maarinen tuosta imetysasiasta! Komppaan!
Tiihuliko se oli joka kyseli niistä imetystukiryhmistä? Minä löysin täältä listan http://imetystukilista.net/ryhmat/ JOs sieltä löytyisi sinunkin huudeilta oleva ryhmä? Meillä meni siellä tosi hyvin ja oli mukavia naisia! Siellä mulle kerrottiin, että maitoa kehittyy rinnoissa silloin kun lapsi imee, eli niiden jotka tuskailevat maidon riittävyyden kanssa kannattaa vaan imettää ja imettää(ja juoda paljon). Esim. yks nainen kertoi, että niillä vauva söi alkuun putkeen kahdeksan rintaa, vaihtoi vaan 15 minsan välein tissiä ja pikku hiljaa maitomäärä kasvoi niin ettei tarvinnut enää noin montaa kertaa vekslata.
Meidän imetyspulma ja maiskuttelu+paukahtelu johtuikin siitä', että maitoa tulee niin paljon, että poikasen pitää löysätä välillä otetta, ettei tikahdu. Olisi sen voinut päätellä itsekin noista meidän imetysajoista (max 10 min) ja kun Kaapo kuitenkin pulauttaa valtavasti syönnin jälkeen, että varmasti on masu täysi. Mutta kun on kuitenkin aika epävarma näiden uusien juttujen kohdalla, niin oli kiva kuulla ammattilaisen mielipide. :)

Hieno homma Ninoska, että pääsit nyt leikkausjonoon! Vaikka inhottavaa kun joutuu jäämään yöksi sairaalaan ja varmasti on kaula kipeä operaation jälkeen, mutta sitten se on kuitenkin ohi kerralla. Ja turha pelko pois, noita tehään kuitenkin niin paljon, että varmasti sujuu leikkaus hyvin, eikä tuu mitään komplikaatioita!

Bataatti on tosiaan makeampi kuin pottu ja kelpaa ehkä siksi paremmin vauvalle joka on tottunut äidinmaidon hieman makeaan makuun.

Hurjat määrät on maarinen leivoskellut. Huh tosiaan! Mulla ois kans yks ihan sairaan hyvä kookosomenakakun resepti, jota en oo tehnyt pitkäääään aikaan. Pitäs varmaan testata maistuuko se vielä niin hyvältä kuin muistan! Mutta siis, toivottavasti ne kesäjuhlat toteutuu, ihan jo vesi kielellä odottelen täällä juustokakkuja sun muita herkkuja! :P
Pitää muuten testata kanssa noita SannaKoon juustosarvia. Vaikutti aika mukavan helpolta reseptiltä!
 
Huomenta!

Repeilen vieläkin tuolle "hampaat alhaalla"-jutulle! Pärskin herätessäkin naurua tyynyn pesään ja miehelle kikatin, että hitto, kun luulin että se Sanna on pöydältä tippunu..... Omat jutut on NIIN hauskoja! Ja muutenki SANNA, tosi heviä tuo sauna stoori... Jos nyt rupeen selittelee, niin uppoon tosi syvälle!!!! Aaaaa...hampaat alhaalla!!!! Napsista vaan nakille!!!

OKEI, asiaan! Kiitos IMETYS-asia palautteesta! Mun mielestä me on oikeasti jokainen onnistuttu. SEn kuvan saa kun kuuntelee teitä! Ihania äiti-lapsi suhteita, jossa tehään töitä kellonympäri pienokaisen hyväksi! PS: oma peilikuva sen sillon tällöin kertoo, jos mikä!!!

Huoh. Aamulla mietin tuon nauramisen ja imetyksen jälkeen, että mitä mä nyt teen. Tyttö nukahti autuaasti kädet ja jalat levällään keskelle mun patjaa. Mies taas keskellä sänkyä kippurassa, polvet ja kyynärpäät, nekin mun puolella. Läheisyyttä ja kosketustahan tässä kaipaa, vaan tuo näytti jo tukalalle. Kattelin sitä touhua ihmeissäni, että meenko miehen selän taakse siihen(silmämääräisesti mitattuna) neljäänkymmeneen senttiin suorana makaamaan, vai tytön jalkopäähän. Jalkopäässä ois ollu pienen muurahaiskeon kokoinen kolo. Niin ärsyttävää! Kuuntelin sitten pimun hengitystä, ite kyynär nojassa ja päätin nostaa hänet omaan sänkyyn. Eikä herännyt!!!! No, sitten kuuntelin miehen hengitystä ja ei tuntunut olo enää ollenkaan tukalalle..... Arvaa, sainko??? Di di di, di didididi diiiiii (= sävel vaaleanpunaisesta pantterista!)

HUUMORISTA VIELÄ. Pakko se on olla niin, että väsymys tähän hekotteluun vaikuttaa! Ja poistuminen aikuisten työelämästä on päästäny tämän oman ajatusmaailman vapaalle! Minusta se on vaan hyvä asia!
On niin ihanaa rätkättää hulvattomasti ja nauraa tyhjälle sielunsa kyllyydestä. Ihan siinä tuntee ittensä ketteräksi. Pää saa happea ja lihakset rentoutuu! Eli: kippis sille! Ja tietysti, alta paljastuu tyrmäävä varjopuoli, että asuuko minussa oikeasti pieni tyhmä kaksimielinen sekopää. Mieheni vastaisi, että kyllä RAKKAANI, kyllä!!! Taidankin herättää hänet toistamiseen. Nyt aamiaiselle!

ÄITIYS on ihanaa! Tehdään tästäkin hyvä päivä!!!! Onnes meillä ollaan, muuten, terveenä! kop kop kop.
 
Huomenta!

Miten voikaan olla, että ensin raskausaikana samaistun tosi monesti Ampun kanssa ja nyt kuulostaa kovasti siltä, että meidän jätkät on ihan samanlaisia?? Hauskaa! :) (eli ei varmaan olis kyl ongelmia täälläkään ton potun kanssa, toi apina söis varmaan mitä vaan... välillä kuulostaa siltä, että nielasis omia pulautuksiaankin, yäk!)

Elegia, täällä yks rotasta kiukun aikaansaanut, mutta en enää tiedä, voiko johtua siitä, vai onko vaan tullut samaan aikaan! Siis 1.5vkoa sitten rota saatiin ja täällä edelleen samanlaista, iltaa kohti yltyvää kiukkua ja pulauttelumäärän lisääntymistä. Ihan outoja raivokohtauksia siis, yleensä tulee yhtä aikaa ku alkaa olee ruoka-aika (ja nälkä on vaan lisääntynyt....!) Yöt on kyllä nukkunut. Eli jos rotasta johtuu, niin kestää nyt toista viikkoa jo! :(

Mulle tuli ihan äärettömän hyvä mieli, kun Tuik kirjoitti maitoa tulevan niin reilusti, että Kaapo saa nopeasti masun täyteen ja joutuu vähän jopa rajoittamaan maidon tuloa. Aivan ihanaa kuulla, täällä kun on tuskasteltu enempi sen toisen ääripään ongelmien parissa!

maarinen, tottakai omat jutut on hauskoja! ;) Onneksi mä en oo ainoa joka mun jutuille nauraa, sillä aina kun repeilen täällä keskenäni, niin Joona alkaa nauraa myös :D Ja kateellisena teidän aamupuuhia lueskelen... täällä aamuinen hellyys mieheltä hänen herätyskellonsa soinnin jälkeen oli pusu nenänpäähän ja pieraisu, sitten se nous ylös ja kävi hakemassa Joonalle pullon ja nosti pojan ja pullon mulle sänkyyn. Noh, onneksi Joona sentään jaksoi nukkua äitin kainalossa vielä monta tuntia!
 
Näin unta että lypsin käsin litran kerralla ja valuen. Tämä kai siitä että pitäisi alkaa täydentämään pakkasmaitovarastoja taas ahkerammin.

Valolla taitaa olla samaa vaivaa kuin Kaapolla: hörppiä maitoa ilman tukehtumista[:D] Välillä sitä vaan tulee paljon ja vauhdilla.

Ninoskalle tsemppiä leikkauksen odotteluun!

Me emme päässeet tänäänkään sinne perhekahvilaan, koska on hiihtolomaviikko! Ehkä sit joskus.. Olin oikein ottanut asiakseni että tänään mennään, vaikka yö oli levoton. Ensin kärrykävely, että kiljukaula rauhottuu ja nukkuihan tuo, mutta eipä ollut kahvila auki.

Nami Maarisen menuuta!

Nyt puikot kouraan, kun Valo nukkuu pitkiä päikkäreitä, ihme kyllä. Olisiko tuolla limaisuudella osuutta asiaan? En lämpöä mitannut, mutta voipi olla hiukan normaalia enemmän.
 
No voi höh, Pranametri, että teitte hukkareissun! Tai no tuskinpa se hukka-reissu oli, kun saitte raitista ilmaa ja kävelyä. Tosin oon ymmärtänyt, että sielläkään suunnalla noi aamu-aikaseen lähtemiset ei kuulu mitenkään suosikkeihin? :)

Ja niin, piti jo aamulla naputtaa, mutta jäi... että persiilleen meni mun teoria siitä, ettäkö kroppa tajuis, että näillä hEmpoilla (maarinen, ei hampailla) ei menkat vielä olis mitenkään kovin hyvä juttu. Alkoivat meinaan sit eilen yöllä (häh, aina ennen alkanut aamulla!) ja mun ehkä täytyy yrittää sitä Halipossun ammeessa seisontaa... Ei mitenkään kovin kiva yhdistelmä ja ollut nyt sitten vähän höttöpäinen olo. Onneks kuukautisverenvuodossa on vähän muutakin sekana, että ihan se koko määrä ei oo pelkkää verta, koska sit saatettais olla aika heikoilla kantimilla. Vaan niin se naisen arki sit koetti täälläkin :(

Olipa taas kivaa olla tapaamassa palstan tyttöjä ja vauvoja. Joonakin on tajunnut, että eihän reissussa kannata nukkua, jos voi olla menossa mukana ja hereillä! Tänäänkin avas silmät käytännössä samantien kun perille päästiin ja heti vaati ruokaa, ei ehtinyt mami ees kahvikuppia hakea tiskiltä. Ja ihan lähtöön asti piti palloilla... Katkerana kattelin kun muut herkuttelivat piirakoilla ja herkuilla, itse sain toisella kädellä kahvia hörpittyä niin jäi tällä kertaa piiraat ostamatta (ehkä ihan hyväkin niin). Onneks toi apina sentään suostuu vielä kävellessä ja julkisissa matkustaessa nukkua :)
 
Olen kyllä positiivisessa mielessä kade pk-kahvittelijoille (olen maininnut ennenkin). On varmasti viihtyisää rupatella vauvan pään yli [:)]
Vaikka en kahvilaan päässytkään tänään, tapasin kotimatkalla melkein naapurin rouvan (tod näk minua hiukan nuorempi), jolla kaksi pientä. Kutsui kylään milloin vaan, täytyy ottaa kutsu tosissaan, mukavan oloinen tyyppi. Jospa tästä vielä oppisi ihmisten ilmoille...
Päätimme miehen kanssa alkaa opettamaan Valolle sitä, että äiti voi olla kotoa pois ja silti ei maailma siihen kaadu. Puoli tuntia aluksi ja sitten tunnin kerrallaan, kävisin vaikka kuntosalilla liikuttelemassa juoksumattoa! ..kovat on puheet.

Valolle on tänään pitkien päiväunien jälkeen ollut kauhean vaikeaa nukahtaa. Kirkuu vaan kun kallistaa makuuasentoon. Isi sitten vatkasi ja keikutteli ja nosteli niin että poika hekotti onnellisena, kunnes taas tajusi olevansa umpiväsynyt ja alkoi kirkua. Ihan vaan kirkui[:-] Kunnes nukahti syliin ja sen jälkeen sänkyyn. Kai tuokin kasvamiseen liittyy?

Öitä
 
Pranametri, täällä yliäänikone saattaa kans saada ihme kirkumiskohtauksia... Eilen ja tänään illalla, kun alkaa jo olla ihan rättipuhkipoikki, niin ensin köllii ja jokeltelee tyytyväisenä, sitten napsahtaa ja alkaa hirveä kiljuminen, johon ei kyllä auta mikään kuin ihan hetkiksi. Sitten kiireen vilkkaa pojalle pulloa suuhun (näissä tilanteissa se heti-valmis tissi olis ehkä pelastus?), ja ei meinaa pulloa suostua hyväksymään, kun rääkyy vaan... Hankalaa, mutta onneksi kestoltaan ei kovin pitkää, vaan hetken päästä on taivuteltavissa pulloon. Onhan se rankkaa olla pieni mies, jolla uni alkaa painaa silmää ja ilmeisesti se tuleekin sitten ihan yhtäkkiä!

Kyllä aina noiden lohduttomien itkujen aikana (tai oikeestaan jälkeen) ajattelee lämmöllä teitä äitejä, joiden lapset itkevät enempi... Jaksamista ja voimia se todella vaatii!
 
Hyvää aurinkoista huomenta!

Täällä yks satsi vieraita kestitetty, saunotettu ja nukutettu puhtaassa pirtissä. Aamupalankin nousin miehen kanssa hiippaillen laittamaan ennen seiskaa!!! Näillä oli menoa ISOON KAUPUNKIIN taide/kulttuuri rientoihin, joten ajoissa lähtivät. Mutta oli siis jännä tepsutella keittiössä hommissa niin aikaisin. Sytytellä kynttilöitä aamuhämärään tupaan. Kuunnella kahvipannun lämpeemistä liedellä ja leikata tuoretta rieskaa....

KITINÄÄ-RAIVOA-TURHAUTUMISTA!!! Tuttua tekstiä teillä tuossa yllä! Tänne kotiin on myös kantautunut jostakin ihan uudet kujeet. TAAS! Juuri kun oppi tuon pomon tuntemaan, ehti jo huokaista ja nostaa jalat pöydälle... Niin, heti hän keksii tyhjästä uusia kuvioita. Nyt meidän aikuisten pitäisi suoriutua uusista haasteista, koska tuo itkukohtauksen syy on hämärän peitossa. Siinä se rääkyy alkaa, ihan salamana, heti selälleen kun asetutaan syömään, kivojen leikkien jälkeen. Tyttö ottaa kiihkeästi tissin suuhun, ei kerkii edes imasta, vaan vetää pään sivulle. Suu jää ammolleen ja huutaa nuppi sinisenä minuutin-pari! Aivan tolkutonta! Siten, ykskas, huulet tissille, topakkaa imua, tissi ulos *lops* ja maailman makeimmat naurut päälle!!! Hm? Taidan tänään tarjota hänelle tissiä heti kun herää ja minuuttia ennenkin se ite älyää olevansa nälkäinen. Katotaan!

OoooOooo----------venyttelee--------- menisköhän sitä suihkun heräämään kunnolla. Ja lipittäis sitten kahvin sijasta teetä. Näyttää tulevan kaunis päivä.
 
Tervehdys!

Täällä on jo käyty ulkoilemassa ja leivottu kaks pelliä mokkapaloja! Aivan IHANA ilma!!! Asteita -10 ja aurinko paistaa! Ja minulla on synttärit! 25 vuotias Tuik se täällä kirjoittelee, neljännesvuosisata takana, toivottavasti pari samanlaista edessä! Sain maailman parhaan lahjan Kaapolta: vain yksi yösyöttö ja äidille unta yhteensä 8,5 h!!! KIITOS! Ja mies oli laittanut ihanan aamupalan valmiiksi!

Jaahas ja nyt on ruoka-aika! Luulin jo, että toi viihtyis hetken lattialla ihmettelemässä, mutta olin väärässä! :)
 
Noniin, pikku mies on päikkäreillä! Tein kanaviillokkia (kyllä, juuri sitä samaa mitä jokainen peruskoulun käynyt inhoaa. Päälle vielä itetehtyä mustaherukkahilloa, niin avot!) Kaapo kantoliinassa keikkuen ja currya ilmeisesti meni nenään ja rupesi aivastuttamaan. Yritin kääntää päätä poispäin Kaaposta ja aivastin, mutta ilmeisesti niin äkillinen ääni ja liike oli, että tutti tippu suusta ja aivan tajunton kiljunta alkoi! Siis se rassukka kirkui ihan hädissään, että minua tapetaan täällä apuaapua! Viimeksi kuulin tollasen kiljunnan ekan kylvyn yhteydessä kun mies pamautti pyykkikorin paskaksi ja Kaapo pelästyi sitä. Rauhoittui sitten kun hyssyttelin ja rupesin laulamaan Kalliolle Kukkulalle. Se on Kaapon lempparibiisi! [:)]

Ihmettelin tossa kyllä ennen päikkäreille menoa, että mikäs pojua valvottaa, kun ei edes kantoliinaan nukahtanut vaikka oli jo yli 1,5h keikkunut valveilla. Älysin sitten tarjota tisua ja sehän veteli eka toisen ja sitten päälle vielä toisesta jonkin verran. En edes ajatellut sillä olevan nälkä kun se rauhallisesti vaan tillitteli ympärilleen. Kai se ties, että kyllä se äiskä jossain vaiheessa älyy sen tissin suuhun tökätä, mikäs tässä odotellessa... [:D]

Kaapokaan ei juuri turhia itkeskele, ähisee ja puhisee vaan. Tosin aina kun kylvystä lähetään pois niin tulee itku. Musta tuntuu, että se haluis vielä vaan kylpeä eikä tykkää kun lopetetaan. Vaikka se siellä kylvyssä on aina ihan hiljaa eikä yhtään virnuile, ettei siitä kyllä huomaa mitenkään, että se erityisesti nauttisi.
Meillä on muuten tullut kolmena aamuna peräkkäin kakka! AIka jännästi vaihtelee kun eka ollaan viikko tulppa pylyssä sitten pari kertaa parin päivän välein ja nyt taas joka päivä. Ihma kakkija!

Meillä on muuten sama kohtalo kuin Halipossulla. Mies lähtee tiistaina työmatkalle ja palaa perjantaina. Me onneksi päästään mummolaan hoitoon koko kööri koiraa myöten, joten no hätä. Muuten ois pitänyt SannaKoo kutsua tännekin koiran ulkoiluttamisavuksi! :) Kannattaa varmaan tehdä ruokia valmiiksi pakkaseen ja sieltä sulatella, ettei mene sitten aikaa ruuan laittoon kun muutenkin varmaan hommaa piisaa kun yksin joutuu taloutta hoitamaan! Onko siinä teidän lähellä mitään koirapuistoa? Se säästää kanssa aikaa, kun ei tartte kun viedä koira puistoon juoksentelemaan ja se saa vapaana ollessaan paljon enempi liikuntaa kuin hihnassa ja vielä jos ois joku leikkikaveri paikalla, niin ihan joku 20 minsaa puistoilus varmaan riitäis yhdeksi lenkiksi. Jos siis koira tulee toimeen muiden kanssa.

Kiva kun pk-mammoilla oli mukava tapaaminen, ens viikolla sitten uusiks, eiks je? Mekin tullaan toivottavasti paikalle!

Mutta nyt vielä suklaapikkuleipiä pellillinen tai kaks viikonlopun kisoihin pitäisi saada leivottua, hommiin siis!
 
Ai miten niin lahopää?! Tsekkasin juuri tossa huomisen lentolippua kotiin ja siinä ohhoh lukikin että 4.3.2010 joka siis taisi olla eilen. Uuden lipun ostoksi meni. Viddu ja hahahaa, koskahan ne aivot palaa sieltä narikasta!? No onneksi oli koneessa vielä tilaa ja luottokortilla luottoa. Maanantaina kun on 3kk neuvola (saako siellä niitä rokotuksia?) niin en halunnut lykätä paluuta pitemmälle.

Miten Sinttu Veeran silmä, jouduitteko menemään lääkäriin?

Tuik sanoivatko siellä imetystukiryhmässä että ei haittaa jos imuote ei oo niin tiukka? Kun meillä on oikeesta tissistä ihan sama, maiskuttelee ja läträä mutta vasemmassa on aina hyvä ote. Saa kyllä varmaan tuosta oikeastakin syötyä kunnolla mutta välillä näyttää niin vaikeelta. Mietin että en varmaan osaa laittaa poikaa oikeeseen asentoon sille puolelle. Pitää varmaan meidänkin kävästä neuvoja saamassa, maitoa kun tulee niin hyvin että ei imetys ihan lähiaikoina lopu.

Oltiin eilen vauvajoogassa ja poika tykkäsi tosi paljon! Ja nukkui melkein koko päivän sen jälkeen! Taisi olla rankat jumpat pienelle. Mennään varmasti uudestaankin kun palataan tänne etelämmäksi seuraavan kerran. Onko joku teistä käynyt?

Hukkuiko se Ailime nyt ihan oikeasti lumeen? Ja Mariannakin pääsee kohta ruisleivälle ja salmiakille. Niinkun minäkin. Nam!
 
Mitämitämitä mun silmäni huomasivatkaan! Riikka ONNEA raskautumisesta! [:D] Lokakuussako sulla on LA? Ja neljäs mukula vai muistanko väärin? Ai IHANAA!!
 
RIIKKA!! Onnea onnea onnea! Hieno juttu!

Iona: ne sanoivat, että se maiskuttelu mitä Kaapo päästeli johtui siitä, että se löysäsi ite otetta ettei tukehdu. Eli ei kai se haittaa, kun kuitenkin tulee masu täyteen ja maitoa riittää vaikkei ote ole niin tiukka. Käy ihmeessä, jos sun lähistöllä toimii imetystukiryhmä. Musta siellä oli ainakin niin hauskaa, että meen uudestaan vaikkei meillä nyt varsinaisia ongelmia olekaan. Siellä oli kans pari lähelle vuotiasta ja nekin siellä kävivät ihan tottumuksesta ja kun tosiaan on niin kiva porukka.
Nii, ja tervetuloa Suomeen! Harmillinen juttu toi lentolippu hommeli, mutta onneksi asia kuitenkin järjestyi. Oon ite tehnyt ihan saman jutun ja huomasin sen vasta lentokentällä, kun check in:ssä virkailija minulle kertoi, että sun lento lähti eilen. En menny sit Prahaan. [:@]

Mä oon saanu jonkun reippauskohtauksen. Oon joka päivä tällä viikolla vaan touhunnut koko päivän. Nytkin ajattelen vielä leipoa noita SannaKoon sarvia, vaikka oon tehnyt jo mokkiksia ja pikkuleipiä useemman pellin. Lisäksi oon ulkoiluttanut koiran ja hoitanut pyykit + ruuan. Imuroinnin jätin miehen huoleksi kun se saapuu. Hähää! Huoh, ens viikolla varmaan makaan sitten lahnana vaan.

MIssä te kaikki ootte oikeen?? Täällähän on normaalisti niin vilske ja nyt kun mä roikun tässä koneella niin kukaan ei kirjoita. Tosin siellä on niin hieno ilma, että luulen tietäväni missä te oikeen ootte! :)
 
Vai on Riikalla seuraava tulossa? IHANAA, PALJON ONNEA!! :)

Me ollaan joo tosiaan oltu ulkona, käytiin Halipossun, poikien ja hauvansa kanssa vaunulenkillä kaupassa haalimassa herkkuja. Ja siihen jää näemmä tääkin viesti, koska pitsat saapuivat juuri ovelle ;)

Palaan illalla tai huomenissa!
 
Takaisin
Top