Maaliskuun murinat

Meillä la 3.5. Ja tämä aika vaan katoaa käsistä. Vain 2kk jäljellä! Esikoinenki tuli melkeun viikon etukäteen niin en usko tämänkään ainakaan 2vk yli menevän... vaikka mistäpä näistä koskaan tietää :) me ollaan vielä aika paljon liikekannalla nyt 5.4. Saakka niin maaliskuukin todennäjöisesti vain hujahtaa käsistä! Sitte huhtikuussa pitäs vielä jollain kumman kyvyillä tehdä katosta lattiaan suursiivous tähän pariin sataan neliöön... että saapa nähhö kuin ämmän käy.. voi olla että miehellä on toooosi hyvä työnjohtaja kintereillä :wink no onneks oma äitini on aikonu tulla avuks ja minun isä pärjää esikoisen kans niin saadaan sitte jotain aikaseksikkin... hankintoja ei olis oikeastaan muuta ku haluan sen unipesän tehdä.. sitte tietenki pienen koon vaippoja ja tuttipulloihin uudet tutit ja häätyy kait se korvikkeellakin varautua maidonnousun odotteluun.. mitähän muuta...?! Muistaako sitä kaikkea edes ajatella...?! Liivin suojia ja maxiextrasuperhyper koon siteet löytyy jo :DD siteille tosin ei esikoisen kanssa ollu yhtään käyttöä enää kotiin tullessa, pikkuhousun suojat riitti aivan täysin. Mentiinpä taas tämmösiin puheenaiheisiin että "ilman tätäkäön tietoa ette vois elää" mutta eikös nää foorumit vähän sitä varten oo että suolletaan ulos se mutä sylki suuhun tuo :wink
 
Hyvä se on että suolletaan :D pitääkin muistaa ostaa megapakkaus siteitä! Olis kamalaa laittaa mies kauppaan synnytyksen jälkeen ku ei se noista ymmärrä :D
 
iinama vielä kamalempaa olisi jos se mies toisi jotain aaaivan vääriä siteitä ja siinä hormooneissa se on varmasti maailman suurin asia :'D

noista vaatteista, nytpä kun ajattelen niin 2010-13 kun olen viimesi vauvan vaatteita ostellut niin oli kyllä paljon ihania värejä, sieltä joitain jäljellä ja erottuu kyllä uusien joukosta vaikka kaikki ostettu kirppareilta. mua ei olis nyt haitannut noi vaaleanpunaiset tytölle kun alkuraskaudessa oli halu pukea tyttö vain hempeään vaaleanpunaiseen :) poika nyt tulossa ja tuo vaaleansininen ei houkuttele juuri lainkaan.
 
Mä varauduin esikoisen aikaan ihan hillittömällä määrällä siteitä, kun olin kuullut kauhutarinoita jälkivuodosta. No, ei se minun kohdalla sitten niin kamalaa ollutkaan ja kun sinne kaavintaan sitten lopulta jouduin, niin sen jälkeen menkatkin oli aivan olemattomat. Esikoinen syntyi 02/2013 ja viimeisimmät jälkivuotoon käytetyt siteet käytin viime kesänä... :D :D :D :D Että mä siis vähän varauduin! :D
 
Oho, toivoa sopii! Mulla oli keskeytyneen raskauden jälkeen n.6vk jälkivuotoa ja se oli semmosta et tunnin välein piti maxiside vaihtaa. Koko ajan piti tietää missä on vessa ja tyyliin pitää vaihtovaatteita mukana..
 
Ilmeisesti minun kohdalla vuodon teki niukaksi ne kohtuun jääneet istukan palaset... Että pitääköhän taas varautua reilun kahden vuoden sidetarpeilla, kun ei tiedä mitä nyt on edessä. :wink
 
Hmmm osaaks joku heittää suunnilleen jotain järkevää määrää paljon kannattaa ostaa sidepaketteja? Ja varmaan niitä yösiteitä nimenomaan? Vai onks normaalit siteet iha ok? Eihä sitä varmaa kukaa osaa sanoo varmaks mitä kukaki tarvii, mut et osaisin jotenki varautua eikä tosiaan tarvii sit miestä laittaa kaupoille. :D aattelin kans laittaa ne jo huomiselle kauppalistalle, ni ompaha hankittu. :)
 
Meillä oli kotona niitä pitkiä ohuita yösiteitä kolme pakettia. Normaaleja sitten kaksi.
Varmaan tulee hankittua varuilta tällä kertaa niitä paksujakin kotiin :D
 
Tuleehan niitä sit käytettyä vaik liikaa ostais :D mä yritän ehkä reilun parin viikon tarpeet niin sit kuvittelis jo itekin jaksavan kauppaan... hope so!
 
Itse sain 2015 pakkauksen ja tykkään siitä kovin kyllä :)
Musta ainakin osa oli parempia kuin 2013 paketissa oli. Noi pöllöt iskee muhun ^^
Huh huh, töitä enään 6 viikkoa joista neljä vajaata :D
Tein jo kahdelle työkaverilleni pienet pöllöt muistoksi, mietin vielä pitäiskö tehdä lopuillekin jotain kivaa pientä.

Jälkivuodosta: itsellä riitti ihan normaalit ja yösiteet. Samat lähtee sairaalakassiin mukana nytkin! Ärsytti viimeksi kun sairaalassa ei ollut kuin niitä älyttömän kokosia tenoja :D

Mua ärsyttää kun ei tahdo löytyä kivoja unisex vaateita. Aina on joko sydämiä/punasena röyhelöö tai traktoreita yms...
Itse säästänyt tytön vanhoja vaateita jonkun verran ja ollaan saatu hyvin vaatetta, joka sopis ehkä enemmän pojalle. Sairaalaan lähteekin sekä tytölle/pojalle kotivaateet.

Nimistä: Osaako kukaan sanoa missä kohtaan pitää olla yhteydessä johonkin ylempään tahon nimestä? Oon miettinyt et miten paljon pitää käydä hyväksymässä erikoisnimeä lapselle, jos niitä on kuitenkin annettu?
Siis esim Siru, Peetu, Jankke.. tyypisissä nimissä?
 
mulla ollut aina vain 1 pkt yösiteitä, mies joutunut sitten yleensä sen toisen hakemaan, eli 2 varmaan olis hyvä tällä kertaa hommata. Muuten en niitä yleensä käytä. Perussiteitä ei nyt haittaa vaikka ostais useamman kun niille kuitenkin tarvetta sitten kun menkat taas alkaa. tosin sitten on ihana kun pääsee Ah käyttämään tampooneja menkoille eikä tarvi lillua koko aika siteissä :wtf:
 
Mulla on aina siteen kanssa just sellanen olo ettei voi asentoa vaihtaa ku lorahtaa jostai. Tulee olee rankkaa :D
 
Jostain luin neuvon et jos kotona on viel aluksi runsasta vuotoa niin kannattaa tarpeen mukaan lainata vauvalta vaippoja omaan käyttöön. :wink ja siirtyä sitten itselle sopiviin siteisiin kun vuoto on pienentynyt...
 
Minäkään en nuita yösiteitä normaalisti käytä ja yhet menkat muutenkaan ehti tulemaan esikoisen jälkeen niin nuitahan tuolta laatikosta löytyy kun itekki niitä "vähän reilummin" hankin ku niitä kuulemma "tarvii". No minä tosiaan pärjäsin kotona jo ihan pikkuhousunsuojalla... samaa toivon nytki että enemmät läträilut loppuis mahd nopeaa..
 
Mun normi menkat vaatii tamppoonin JA ison siteen. Että. Saapa nähä minkälaiset jälkivuodot on tulossa ja minkälaista tumppua ja tuluppaa ne vaatii :D
 
Minä taas käytän normisti niitä ohuita siivellisiä yösiteitä. Silloin teininä ne eivät meinanneet päivisin riittää millään.. Olisi pitänyt muutamat ylimääräiset housut napata aina mukaan ja silti sai istua kuin tulisilla hiilillä ettei lorahtaisi vaan ohi..
En yhtään kaipaa niitä aikoja...
 
Takaisin
Top