Loppuvuoden KilonKaristusKimara

Mailis, mitä jos kroppasi on mennyt säästöliekille--> sullahan menee peruskulutukseen jo väh 1500kcal+ imetys siihen päälle?
Kokeile nostaa kaloreita, niin saattaa alkaa paino tippumaan taas...

Ja joo- tänään ollaan väsymys myös tuo lisähaasteita. Taidan tehdä tänä iltana piiitkän suht rauhallisen vaunulenkin ja muuten päivän hääräillä kotona. Ilman väsymysherkkuja. (mä vei eilen suklaalevyt sun muut namit viinikellariin, jottei tule niin helposti otettua herkkuja väsymykseen.)

Hyvä me!

nii ja eiliset kcalorit huiteli tossa 2500 ja tossa on pelkästään oikeeta ja terveellistä ruokaa..> olisin kuitenkin voinut syödä vaikka hevosen yöllä[8|]
 
Kaika, mulla kans on kova nälkä.. [:D] en pysty olee millään kitukuurilla, pakko syödä aina massu täyteen tai tulee puolen tunnin päästä hiivittyä jääkaapille, ja se jatkuu sitten koko illan....[:'(]

En oo keksiny tohon muuta ratkaisua ku syödä oikeesti se maha täyteen ettei tuu sitä "pikkunälkää" [:D]
Ja mun ongelma on myös toi urheilu,meillä on nyt neitykkä pipi ollu jo jonkun aikaa flunssassa, nii ei viittis ulos viedä.. ja oon muutenki semmonen etten ryhmäjuttuihin oikein lähde kun tuntuu et toiset nauraa, jos en osaa [:D]
Ennen lapsena tuli hirveesti käytyä liikuntaharrastuksissa jne, mut nyt ne on jääny kaikki pois, (ainut lautailu mut tuskin sinnekkään pääsen kovin monesti tänä talvena) että harrastan tätä kotijumppaa, mistä nyt ei tunnetusti taida mitään hyötyä olla!!! [:(]
 
Kaika, ai sullon noin kova nälkä..!!![:D] en kyllä keksi tohon mitään, 2500kcal tosiaan saa mahtumaan aika paljon perusruokaa. mut jos sen päälle vielä tekis mieli vetästä yks hevonen.... [:D] en tiiä kyllä sit mikä avuks [;)]
 
Mulla on samaa vikaa jotta on koko ajan nälkä, en tiedä miten ja mitä söis jotta tayttäis ja ois terveellistä, helposti varsinkin iltasin sortuu siihen epäterveelliseen vaihtoehtoon. Ja sit mulla on vikana se jotta kun on joku tietty kalorimäärä mitä pitäis/sais syödä niin mä alan säästelenään syömisiä ja teen itelleni kiusaa jotta kyllähän mä pärjään vahemmäläkin. Ton takia tykkäsin siitä painonvartioiden jutusta jotta ne pisteet tavallaan kulu helpommin päivänaikana....pitäis pyytää ne liput ja laput äiteeltä taas lainalle.
 
Mulle haastellisinta on liikunta. Siitä mä luistan aina ekaks...
Ja nyt vielä uutena olen alkanu potemaan syyllisyyttä jos edes ajattelen lenkille lähtemistä.
Vaunulenkit menee, mut jotenkin jos siitä vähästä mitä miestä ja lapsia yhdessä näen niin vielä nipistäisin lenkkeilyyn tai uimiseen tai johonkin nin en näkis niitä koskaan...[8|]

Joten täällä vaunuillaan ja kulutetaan kuntopyörää ja tramboa kotona. Tosin niistäkin on jotenkin mielekkyys lähteny ja pitkinhampain saan edes 45min aikaseksi, liekö tää pimeys kun ei meinaa jaksaa??

Mut ruuan kanssa ei ole ongelmia!![:D]
Painareissa kun on sillain et tiettyjä hedelmiä ja kasviksia saa syödä "ilmaiseksi".
Eli jos jää nälkä niin illalla vedän masun pullolleen vaikka salaatista, omenoista ja päärynöstä[:D]

Vielä on kiva olo ja reipas fiilis. ajattelinkin tehdä oikein kunnon lenkin vaunujen kanssa uuteen tarjoustaloon joka on avattu 6n kilsan päähän, samalla jos kyläilisin ystävällä ja sitten vielä tarvon takaisin...[:D]
 
mun oli miehen työn vuoksi tilattava crosstrainer kotiin...ja voi luoja että se on rankka laite.....eilen kokoamisen päätteeksi testasin kevyesti ja jo 5 minuutin jälkeen mulla valui hiki....siispä paska kunto[:D]ajattelin että otan tehtäväks aina salkkareiden ajan huitelen crossarilla ja sitten koiran kanssa vaunulenkit......

niin ja paino täällä valitettavan suuri...n.79kg ja pituus 160...n.20kg tuli raskauden aikana.

aamun aloitan ja päivän lopetan pelkällä viilillä johon laitan talkkuna jauhoa...jäin koukkuun siihen raskauden aikana kun oli hyvä aamiainen tuohon raskausdiabetekseen....kasviksia yritän syödä reilusti ja jos koittais niitä hiilarimääriä ottaa vähän alaspäin.
 
Mulla kanssa on suurin haaste tää kova nälkä mikä ei mukamas taltu terveellisellä ruoalla [:D]
Mutta kyllä tää tästä tai ainakin paree ois
 
Heips,

Tää äippä liittyy tähän kilonkaristus -jengiin. Eilen mässäilin oikein olan takaa rippeitä isänpäivälounaasta ja -kaffeista, aamulla sitten kurnikin jo vatsa, eli kiva aloitus kevyemmälle elämälle [:D]

Punnitsin itseni ja ilokseni huomasin että painoa on nyt saman verran kuin ensimmäisellä neuvolakerralla, eli 76,4kg, pituutta multa löytyy 175cm. Tavoitteena olisi se että ensi kesään mennessä (mielummin jo aikaisemminkin) paino alkaisi 6:lla, eli 7kg pitäis ainakin saada pois.

Vaikeinta mulle tulee olemaan ruokailu ja miettiminen mitä suuhun laitan ja koska. En ole koskaan varsinaisesti laihduttanut joten kaloreiden ja pisteiden laskeminen on mulle ihan uutta. Katsotaan miten käy. Liikuntaa minulle tulee päivittäin esikoisen kanssa telmimisestä pihalla ja tietenkin vaunuilusta, jota suunnittelen harrastavani päivittäin. Ongelmaksi muodostuu tietty sadeilmat... Vuoden vaihteen jälkeen jatkan savate-harrastustani, joten silloin viimeistää saan kunnon hikitreeniä. [;)]

Ois kyllä loisto juttu, jos kolme kiloa lähtis vuoden vaihteeseen mennessä. Saapahan nähdä miten joulusta selvitään...
 
Tämä kimara tuli kuin tilauksesta, sillä minua alko sunnuntaina tosisssaan potuttamaan tuo vatsalle jäänyt ylimääräinen nahkakerros [:D] josta siis ON PÄÄSTÄVÄ EROON!!

Raskauskiloja jäljellä 4, paino ennen raskautta 57 kg, tänä aamuna 61 kg. Pituutta 168. Eli ihan normilukemissa niinku painoindeksin mukaan mennään, mutta samapa sille, kun siltikkin tossa vatsanseudulla tota ylimäärästä nahkaa näyttää olevan!! Eli siitä päästävä eroon ja paino siinä samalla alkulukemiin :)

Raskauskiloja tuli yhteensä 15 kg, josta noin puolet jäi laitokselle. Kotiin tulleista kiloista puolet on lähtenyt itsestään, en siis ole mitenkään hurjemmin urheillut, saati sitten katonut mitä suuhuni laitan (herrrkutellut aika paljon!:) Mutta ongelma onkin se, että paino on laskenut itsestään, mutta vatsan seutu sitä myöten kasvanut Voin ihan suoraan myöntää että vatsani on kasvanut siitä mitä se oli kun kotiuduttiin 2,5 kk sitten :D näyttää niiinku olisin taas raskaana[8D]

Oi, minäkin haluan crosstrainerin!! :) Sanoin jo raskausaikana miehelleni, että sitten kun vaavi syntyy ja ite olen saanut luvan liikkua kunnolla alan treenaamaan sen avulla aamuin/illoin, edellyttäen että hän sen mulle ostaisi [;)] Eipä vain ole crosstraineriä näkynyt...jospa se pukki sen toisi!! [:D]

Tästä päivästä alkaen vähennän herkuttelua ja lisään liikuntaa (vaikka sitten wiin peluun kautta, jossei muut liikuntamuodot iske :D ) Täällä niin kylmääki ollu nyt viimepäivinä ettei vaunuilemaan viitsi lähteä.. nytkin -18, hyrrrr :/


Tsemppiä kaikille mammoille! :)
 
Tuo on kyllä tosi kivan tuntuinen laitos tuo crossari...pyörään olisin jo kyllästynyt[:D]

kunhan saa vaan pidettyä kiinni tästä reenaamisesta...

mutta siis, tänään ensin crossilla 15min heti perään tunnin lenkki koiran kanssa ja illalla otetaan uudet 15 min crossarilla...kun on tuo kunto niin tosi Paska että varovasti sen kanssa aloittelen...hiki sillä valuu kyllä hetkessä:D
 
plääh-

tai itseasiassia tuplaplääh- en kerenny tänään syömään ku toosi kevyttä kasvisvuokaa ja pähkinöitä, joten eipä mulla nyt enää olekkaan energiaa lähteä lenkille- tänään venytellään salkkareiden aikaan sitten vaan.
Noh onneksi painonpudotuksessa on 80% kiinni ruokailusta ja 20% liikunnasta.

Tämmöstä tänään.
 
Menkat perkele!

Ei tipu paino siis tälläviikolla, turboäitee olen ma!!!

Mut tulipas kevyt olo kun lenkkeilin urakalla[:D]
Tosin lounas meni hiilareiks melkein kokonaan, Kaalikasvis-salaattia, kaksi sämpylää ja pikkupulla.
Prismassa ei ollu yhtään kasvis patonkia tai kasvis salaattia (esim feta tms.) Nin sit piti luovia...
Ja kun ystävän luona piipahdin, niin pitihän se pullat viiä...[8|][;)]
Mut kyllä niin kovasti hikosin matkalla et pullat palo siinä samalla reissulla[:D][:D]

Nyt illallisen tekoon.

listalla SieniPastaa:

Portobelloa ja herkkusieniä
sipulia
polar 9% sulatejuusto
kasvisliemikuutio ja soijaa
pippuria&suolaa
Ja jos vielä tarttee nin mutulla sit jotain yrttiä mausteeks

(paista ja sotke)

proteiini pastaa

perus viherSalaattia johon mausteeks rukolaa ja viinirypäleitä

Maru Sattuipas siis sopivasti: eli uudenvuoden jälkeen kannat enään yhtä liikakiloa jos sitäkään :)
tinztinz painapaina! crossaile oikke olantakka!!!
Kaika mä kans heitin herkut mäkeen. Anoppi sai siitä slaakin, pula-ajan kasvatteja kun on...
Mutta mun mielestä 10 isoa suklaamuffinssia näyttää roskiksessa paljon paremmalta kuin mun lanteilla[;)]
h1987 Kyllä kotijumpasta on paljonkin hyötyä!! Hikoilemaan vaan[:D][:D]
Kirsikka mulla kanssa helposti suistuu kaikki siihen että alan säästelee, sit jumahdetaan paikoilleen...
 
tuos kiloklubin jutus mulla on 2330kcal/vrk kun valitsin sen jotta en laihduta kun kerta imetän, no nyt tänään oon syöny ihan normisti ja päivän kalorit on vaan 1415kcal(merkannut jo iltapalankin) mistä siis lisää kun ei oo nälkäkään ainakaan nyt(illasta tietty on mut tuskin kantsii yötä vasten kovin tankkailla), oisko ne pähkinät terveellinen vaihtoehto?

ja tosiaan ajanpuute iskee täällä ton liikunnan suhteen....voi kun saisin hommattua sen kuntopyörän tai sit just ton crostrainerin kun se ainakin tehoaa(kokemusta on) mutta ku raha ei perhana kasva puissa jotta sellasen sais ostettua!!
 
Kaika:
hmmm, sit on hankaluutena että miten syödä enemmän [8|]
ei tee yhtään mieli syödä, eli jos mun kroppa nyt on säästöliekillä niin voihan paska.

asiasta toiseen, onko muilla lantion ympärysmitta jääny isommaksi synnytyksen jälkeen ja onko palautunut raskautta edeltäviin lukemiin?
mulla levisi lantio rv 38 about n.10 cm ja nyt pienentyny raivostuttavan hitaasti [:'(]
vyötärön ympärys jo pienempi kuin ennen raskautta, onneksi, vaan ohan tuo kontrasti räikeä, iso persus ja kapia vyötärö [:@] [:D]
 
Joo, tänään tehtiin meillä pitsaa... Hyvä tuli siitä karppaajan pitsapohjasta, pikkusen näytti sille, että eihän tätä levitä erkkikään tuohon leivinpaperille mutta kyllä se siitä sitten jotenki levis ja tuli oikein maukasta, nam! [8D]
Jopa mieskin tykkäs, vaikka ensin mutis ettei syö ollenkaan[:D]

Eli siis ohje löytyy myös karppaus-infon sivuilta, mutta tässäpä olis kans :D

ERILAINEN PITSAPOHJA


1 prk maitorahkaa
1 pss emmental-juustoa
4 rkl vehnälesettä
3 rkl ruisjauhoja
1 tl leivinjauhetta

Kaikki ainekset sekaisin, 10 minuuttia uunissa (200 astetta), pois, täytteet päälle + n.15 min uunissa. (lisäsin 225 asteeseen)

jepulis, päälle heitin tomaattimurskan, jauhelihaa, ananasta ja sinihomejuustoa [:D] kaloreitten puolesta ei nyt mikään tervispitsa mutta ei siitä ainakaan hiilareita irtoo, ja niitä oon nyt enempi seuraillut.
 
Sonza: Sä ootkin aika samoissa mitoissa kun meikäläinen, 175cm ja 76,2kg eilen aamulla punnittu [:D]

H1987: Kyllähän kotijumppakin toimii [:)] Mulla on tollasia muistaakseni Prismasta muutamalla eurolla ostettuja jumppa-dvd:itä ja kyllä siinä hyvät hiet saa pintaan [:)] Pitäis itekkin kaivaa ne nyt esiin kun emäntä on kipeenä eikä voi kävelylle lähteä.

tinztinz: Crossarilla huitelu on kyllä yllättävän rankkaa, oon joskus koittanu ja en montaa minuuttia jaksanu [:D] Harmi vaan kun se on niin iso laitos ettei mahu millään kotiin sellasta [&:]

Meikäläisellä ollu tässä vähän pakkodieettiä, kun la poistettiin viisaudenhammas niin ei oo hirveesti pystyny vielä syömään ja vaan kaikkea "pehmeetä".. Antibiootit pitää ottaa 3krt/pv ja pitää olla 2 h ennen ja 1/2 h jälkeen syömättä niin johan siinä hurahtaa monta tuntia [:D]
 
Annie^ : joo mulla on sellanen ikivanha jumppadvd, millä ei tee kyllä hevon kakkaakaan... Eli mulle saa antaa (muutkin tietysti) vinkkejä mistä löytää tai jos on joku tietty dvd, mikä koettu hyväks nii kertokaa toki [:)]
 
Hienosti sujuu homma, paino noussu muutaman sata grammaa maanantaista.. [:(]

Nyt kyllä kaivan ne jumppa-dvd:t esiin ja otan kiloklubin käyttöön!
 
Hips,

Ääh, eilinen alkoi hyvin. Kävin kunnon hikivaunulenkillä, joka kesti tunti kymmenen minuuttia. Keskisykkeet huiteli ties missä. Kaloreita paloi huimasti! Söin ihan hyvin, lukuunottamatta iltaa jolloin nälkä yltyi ja oli pakko änkee suuhun jotain vatsantäytettä, sinne uppos mikropizza... ei vissiin hyvä... Argh! [:@] Noh, tänään paremmalla menestyksellä tuon ruokailun kanssa sitten..

annie^: Niinpä näytetäänkin olevan samoissa mitoissa, ja vielä suht samat tavoitteetkin [:)] Saas nähdä kuinka meidän käy.
 
Takaisin
Top