Loppuraskaus

Hyvä idea! Tuo kuvien kehittäminen tai kirjojen tilaaminen on kyllä juuri sellainen puuha joka aina jää tekemättä kun ei ole aikaa käydä läpi koneelta löytyvää kuva-arkistoa. :)

Tänään olen siivonnut yhtä huonetta koko päivän - eli lopputuloksena saattanut sen kaaoksen valtaan repimällä rojuja alas kirjahyllystä. :grin
 
Nythän sulla Itu1 on hyvää aikaa muistuttaa mieleen kaikki ne ihanat lastenlaulut, jotka haluat muksusikin oppivan ja valita, mistä tulee hänelle kehtolaulu jonka muistaa koko ikänsä :) Mun ensimmäinen hankinta vauvaa varten oli Lasten suuri toivelaulukirja -- ei kovin käytännöllistä mutta on se jo nytkin tuottanut hyvää mieltä.

Täällä on tänään irrotettu kattolamput (jos äiti tietäisi että olen vielä kiipeillyt katonrajassa, se saisi slaagin), purettu huonekaluja kuljetusta varten, tilattu se pesukone ja sovittu muuttopäivän aikataulut. Kaaos siis, mutta on niiiiin terapeuttista saada puuhastella käsillä jotain. Aika lentää eikä tule ajateltua yhtään mitään. Kaikkein vähiten väikkäriä, vaikka vielä pitäisi pari rahoitushakemusta väsätä ennen virallista heittäytymistä äitiyslomalle.
 
Mun mammaloma alkaa perjantaina eli enää 3 päivää töitä! :) Ja kyllä tulee tarpeeseen, en siis pitänyt kesälomaa vaan ajattelin tehdä töitä viimeiseen asti. Ja kyllä vielä elokuullekin on sovittuna muutama työtapaaminen. Maanataina on neuvola, jonka jälken ajattelin suunnata koiran kanssa vanhempien luo Pohjanmaalle. Ajattelin, että siellä tulee paremmin levättyä, jos jään kotiin on kuitenkin sellainen olo, että pitää tehdä jotain, siivota tms. Elokuun alusta pitää olla takaisin, kun on synnytysarvioultra ja -lääkäri, mutta reilun viikon ehdin kuitenkin olla. Ja paluun jälkeen alkaa sitten varmaan siivoushommat. Meillä on oikeastaan kaikki vauvatarvikkeet laitettuna, joten sen jälkeen kun koko asunto kiiltää, pitäisi tosiaan keksiä jotain tekemistä vielä viimeisiksi viikoiksi... Onneksi tuo koira yleensä tarjoaa tekemistä, ehkä me aloitetaan kävelyharjoitukset vaunun kanssa ilman vauvaa :wink
 
Mäkin todennäköisesti pääsen lepäilemään jo vähän aikaisemmin, ensi viikolla on neuvolalääkäri ja siinä katsotaan sairasloman tarve samalla. Ei musta työmaalla enää hirveästi hyötyä olekaan.

Mullakin on suuret siivousvisiot, saa nähdä ehdinkö ja jaksanko niitä toteuttaa. :p Mulla on sellainen neuroosi että olisi kiva olla siistiä ennenkuin laittaa mitään uusia tavaroita paikoilleen, joten vauvan kamoille myös haluaisi raivata ihan kunnolla tilaa. Täytyy kyllä opetella sietämään sotkua ja kaaosta kun vauva syntyy mutta olisi kiva saada koti kuntoon vielä kerran ennen sitä. :) Harmi että inhoan itse kaikkea jynssäämistä ja kuuraamista...
 
Mulla alkaa virallinen äitiysloma 11.8 ja sitä ennen pidän viikon lomaa. No, kotona tässä nyt ollaan muutenkin joten eipä ole isoa eroa. Tosin rahaa saa sit enempi. :)
 
Hui kun aika juoksee! Tajusin että eilen on taas vaihtunut viikot ja nyt mennään 34+1 :eek: Nyt oikeasti tuntuu siltä, että aika on livistänyt käsistä. Seuraava vaihe on kun aika tuntuu matelevan, kun kovasti aökaa odottaa että syntyis jo! Mutta ei vielä, ei vielä... Tää loppuraskaus on kyllä jännittävää aikaa!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Niinpä! Tuli aamulla sellainen olo että oikeestiko tarvis eka pyykkikoneellinen vauvan vaatteita pistää pyörimään :) ja se sänky koota.. 33+0 täällä tänään :)
 
Täällä myös 33+0! Laitetaan miehen kanssa lastenhuonetta kuntoon esikoisen nukkumapesäksi ja samalla laittelen vauvan juttuja valmiiksi. Siellä on koneessa pikkuvaatteita pyörimässä. Just mietiskelin että oonko liian ajoissa mutta tuolla toisessa ketjussa CMT:llä tulee jo limatulppaa joten ehkä sitten en. Näillä kauheilla liitoskivuilla, suppareilla ym.lantionpoltoilla ties vaikka vauva päättääkin ulostautua elokuun puolella. Ja elokuu alkaa ihan just. Iik!
 
Itsekkin sain nyt viikonlopun aikana pestyä äitiyspakkauksesta tulleet jutut ja suurimman osan vaatteista, oli hyvä kuivata näillä keleillä ulkona vaatteet :) nyt iski itsellekkin aamulla paniikki että ei siihen niin kauaa enää ole että pieni syntyy ja vielä sänkyä en edes ole saanut kotiin! Muuten kaikki on melkolailla hyvällä mallilla. Tänään 34+3

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Mää olen ollut niin kärsimätön, että kaikki vauvan vaatteet on pesty, silitetty ja lajiteltu koon mukaan lipastoon :) Ja niitä vaatteita on PALJON! Muutamia hankintoja vielä tekemättä, tajusin eilen, että meillä ei ole tuttia (tai no on, mutta se on vihreä ja haluan vaaleanpunaisen :wink) uttipulloja ja korviketta pitää ainakin ostaa. Olikohan muuta..? Ja sitten olis varmaan sairaalakassin pakkaaminen edessä!
 
Tänään 34+0! Oli mun oman määritelmän mukaan vika työpäivä, kovasti toivon että saan loppuviikon sairaslomaa huomiselta neuvolalääkäriltä. Taju lähtee työpaikan kuumuudessa!

Helle vähän hidastaa kodin laittelua mutta ajankuluksi tarjosi varasto mielenkiintoista viihdettä eli vanhoja päiväkirjoja, kirjeitä ja muuta muistorojua. :grin
 
Me laitettiin tänään miehen kanssa esikoinen isomummulle hoitoon niin saatiin kaikki viimeisetkin hommat tehtyä ennen vauvan tuloa. Mies imuroi ja pesi lattiat :wink ja minä järkkäsin hyllyjä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
mies oli varannut meille yhden yön lomamatkan elokuun puoliväliin.. la tosiaan 1.9. kuulemma muutaman tunnin junamatka. onneksi peruutus kuulemma onnistuu vielä 2 päivää ennen lähtöä, eihän tässä tiedä missä kunnossa silloin ollaan, ties vaikka olisi vauva jo kainalossa :rolleyes: toisaalta olisi kyllä kiva, että mieskin pääsisi vähän pois kotinurkista, kun kerrankin on vähän lomaa.
 
Nyt jo 31+3,ja huh hellettä,onneksi alkoi loma! Työvaatteet alkoivat jo kunnolla kiristä ja vatsa vastassa kuin piti muille sukkia ja housut vetää jalkaan....nyt loma 4v ja sen jälkeen äitiysvapaa!
viimeksi kuin tänne kirjoitin olin huolissaan verenvuodosta,nå ne loppuivat siihen viikkoon 18.nyt vointi hyvä,ihanaa kun mahassa jotain pyörii ja potkii,varsinkin kuin pitäis alkaa nukkua.hellettä pisaa,ja hikoiluttaa vaikka ei mitään tee,vihdoinkin kesä....toivottavasti ilmat vähän viilenee ennenkuin synnytysaika....
Vointia ja ihanaa loppuodotusta teille kaikille!
 
Tänään lähti 36+0!!! Ei paljon enää jäljellä jos ajattelee kauan tässä on raskaana oltu, mutta aika on alkanut matelemaan. En tiedä miten tän lopun pysyy pää kasassa, kun kokoajan kiukuttaa!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla vähän kiukut helpottui kun saatiin kotona tärkeimmät valmistelut tehtyä ja ensi viikon sääennustekin näyttää jo vähän inhimillisemmältä. Mutta varmasti äreyskohtauksiakin on vielä luvassa!

Tänä aamuna oli hetken sellainen olo ettei haluaisikaan että vauva tulee masusta pois kun on niin tottunut sen möyrintään siellä, alkaa vissiin tosissaan jännittää synnytys ja kuinka osataan vauvaa hoitaa. :grin
 
Meillä alkaa olla valmistelut hyvällä mallilla kun sain hankittua jo kotiin vaipat, tutit ym.valmiiksi vauvaa varten. Ostin myös laukun sairaalakassiksi ja se toimii myös hoitolaukkuna jatkossa. Suurin osa vaatteista on pestynä.
 
Nyt täälläkin valmista kun ostettiin sairaalakassi/hoitolaukku. Mies valitsi, jotta sai sellaisen mitä hänkin kehtaa kantaa :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkin aloitin vihdoin valmistelut. Tein suunnitelmat säilytysratkaisuista ja toteutus on helpompi ja halvempi kuin luulin. Äitini lähtee maanantaina ikeaan kaveriksi hankkimaan tarvikkeet. Nyt on jo pienimmät vauvanvaatekoot pestynä ja pinossa kaapissani. Housut ei ehkä riitä, mutta sitten voi pukea liian isot.

Sent from my XT1032 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top