Loppuraskauden oireet,olot,tuntemukset

Siis irrotteli kai kohdunsuulta (?) kalvoja... Tuli vähän tuhruvuotoa sen jälkeen (normaalia kuulemma). Ei sattunut, vähän epämiellyttävää mutta ei pahasti, oli oikein mukava naislääkäri. Itse kysyi että sopiiko jos vähän vauhditetaan jo, ja minähän tietysti vastasin että mielellään :)
 
^ kylläpä kelepois itelleki :D ei vaa oo enää mittää"sorkkimis" käyntejä... Eikä ite/miehelle kehtaa sanoo et alappas sorkkia :grin
mut pitää tossa illemmal ku pojat viety nii niitä 2(tai ainaki yhtä) ässää kokeilla...huomenna viimestää kolmattaki:grin ei ainakaa siivoomisella mitää vaikutusta ollu(no okei imuroin vaa).pvkodilla sentäs könysin ne 60rappusta taas pitkästä aikaa hakee esikkoo eskasta,muttei tuo sekkää tainnu vaikuttaa...samaa pientä supistelua harvakseltaan... Saa nähä mitä automatkasta tyyppi/kroppa tykkää :/ noh sen jälkeen saunaan sit.
muoks,ne vkot unohtu 38+2
 
Muokattu viimeksi:
Saa90, yritä kävellä reippaasti/mennä rappusia sillai että on rakko täynnä :D mulla se aiheutti supistuksia jonkin verran.
 
Saa90, yritä kävellä reippaasti/mennä rappusia sillai että on rakko täynnä :D mulla se aiheutti supistuksia jonkin verran.

selkä vaa ei kestä kauaa kävelyä/touhuilua... :sad001 mut yrittää sen mitä pystyy...voisha tää vielä huomiseen pysyä nii sais viimese illan kahestaan ukkelin kans rentoutua:) voe ku oiskii nappi mistä painaa"nyt voit tulla" :D
 
Saa90, Juu se olis sillai aika hyvä :D vois vaan viikonloppuisin olla aika ruuhka synnärillä :D
 
Täällä on niin tuskainen olotila. Vauvan perätilakääntymisen jälkeen sf-mitta hyppäsi alakäyriltä yläkäyrille ja se kyllä tuntuu. Vatsa kutiaa ihan järkyttävästi, vissiin kun yhtäkkiä joutuu venymään enemmän.
Kaveri puskee päätään tosta navan yläpuolelta läpi, tai siltä se ainakin tuntuu :D ja alakerta toimiikin sit jonkinlaisena jumppa-alustana.
Onneksi edes on pieni kaveri kyseessä, arvio on 3kilonen syntyessään.
Viikon päästä seuraava neuvola ja kahden viikon päästä sektio-info. En millään jaksa luottaa, että kääntyisi enää.
 
Mä luulen, ettei täällä taida olla välitöntä vaikutusta viikonpäivinä, mut kuukautena kyllä.
Tällä alueella synnyttäjien määrä on isompi maaliskuussa kun esim alkuvuodesta, mut viime vuoden pahimmat ruuhkakuukaudet synnärillä oli elokuu ja syyskuu! Mut siinä on varmasti alueittainki eroja.

Se on niin tuurista kiinni sattuuko ruuhka päivänä sinne:wideyed:

Saa90 ja fransesca teillä käy vähiin viikot. Miks ne viimeiset tuntuuki loputtomilta:anyone
 
Onko muilla jalkojen särkyä/levottomuutta jaloissa? Mulla on ollu alusta asti, niinkuin esikoisestakin. Tää on niin RAIVOSTUTTAVAA! Tekis mieli repiä jalat irti.
Vinkkejä/helpotus keinoja?
 
Onko muilla jalkojen särkyä/levottomuutta jaloissa? Mulla on ollu alusta asti, niinkuin esikoisestakin. Tää on niin RAIVOSTUTTAVAA! Tekis mieli repiä jalat irti.
Vinkkejä/helpotus keinoja?

Joo, lähes koko raskauden ajan levottomat jalat. Magnesiumia isoja annoksia suun kautta, suihkeena tai voiteena lisäksi jalkoihin. Relaxant Jalkavoide ja sit se että pidät jalat lämpimänä pitkillä sukilla/ villasukilla tai molemmilla. Myös tukisukat.

Alkuun auttoi uinti ja saunominen, näin loppuajasta ei oikein enää nekään.

Mikä sitten toimii kelläkin...
Rv 38+2
 
Levottomat jalat, voi kyllä!! Olen kokeillut kaikenlaista, mutta magnesium, hierominen ja lämmin kylpy/suihku jalat ämpärissä toimivat parhaiten. Nukkuessa tuntuu, että tyynyn laitto jalkojen väliin tai jalkojen nostaminen vähän ylemmäs helpottaa. Ja nuo jo mainitut tukisukat.

Ja siitä ei ainakaan haittaa ole, jos juo reippaammin. Olen ollut huomaavinani pientä parannusta päivinä, joina olen juonut enemmän luin normaalisti - vaikka normaalistikin juon paljon. :)

Nyt 34+3
 
Heips tännekkin ketjuun. Täällä laskettuaika 31.3. Esikoinen syntyi täsmällisesti 40+0 -15 joulukuussa.
Kuinka monta kertaa joudutte öisin käymään vessassa? Mulla on melkeinkin sama kuin esikoisesta, vessassa käyn aina samoihin aikoihin, noin kolme kertaa yössä. Tarvis olla katetri öisin :p
Vessassa ravaan 5-8 kertaa yössä.
 
Jalkojen levottomuutta oli jossain välissä. Saunoin iltaisin ja pidin jalat lämpimänä niin auttoi.

Nyt iski ahdistus. Kävin Kanta.fi:stä kattoon niin streptokokki testi ollut ++. Eli tarkoittanee sitä että synnytyksessä tipalla antibioottia?
Ja se taas tarkoittanee että saadaan unohtaa vesisynnytys:sad001(( Kaksi poikaa veteen synnyttänyt ja ilman kivunlievitystä pärjännyt. Tämä on iso juttu.
Nyt täytyy valmistautua uusiksi. Kaikenlisäksi kammoan piikkejä, osittain siksi synnyttänyt luomuna. Enhän minä tiedä mitään synnytysasentoja, puudutusmahdollisuuksia (aiemmin kun vesi riittänyt)..
Ahistaa jo se levällään makaaminen toisten edessä.
Ihan uus juttu siis edessä.
Mutta silti ja edelleen, tulee niinkuin tulee ja niin otetaan vastaan. Kunhan vauva tervennä saataisiin maailmaan :Heartred

Kokemuksia? Vinkkejä?
Neuvola th laitto viime viikolla lähetteen käynnistykseen LA:n 1.3. tienoille raskausdiabeteksen vuoksi: vauva reippaan kokoinen. Aika tulikin äippäpolille ens torstaiksi. Ei ollut selitystä mitä aika koskee. Olettaisin että katsovat vauvan kokoa jne. Täytyy maanantaina soittaa ja varmistella.
 
No mutta voihan sen käden laittaa johonkin pussiin tai jotain? Vai aattelenko asian nyt ihan tyhmästi :D kyllähän kanyylin kans saa suihkussakin käydä..
 
mua ärsyttää ja ahistaa ku siellä omakannassa ei näy sitä streptokokki tulosta:mad: enkä kehtais synnärille sen takia soitella...
tsemppiä sulle kyfi,jospa saisit veteen synnyttää nytkin.
 
mua ärsyttää ja ahistaa ku siellä omakannassa ei näy sitä streptokokki tulosta:mad: enkä kehtais synnärille sen takia soitella...
tsemppiä sulle kyfi,jospa saisit veteen synnyttää nytkin.
Voi kunpa se ei ois pois suljettu!
Maanantaina soitan ja kyselen tarkemmin mitä ajanvaraus tarkoittaa. Tiistaina oliskin neuvola ni sinne ladata kysymyksiä :D
En silti ihan usko että välttämättä onnistuu ammeeseen synnytys käsi pussissa/ vedenpinnan yläpuolella pidettynä. Se vesi siellä ei välttämättä oo ihan niin puhdasta ku suihkun alla :P
 
Hei Kyfi! Pieni vinkki täältä toiselta neulakammoiselta! Jos vaan yhtään on avuksi.. Osta apteekista puudutusvoidetta synnärilaukkuun varuiksi, ja laitatte kätilön kanssa sitä noin 45 min. Tai tuntia ennen kanyylin laittoa siihen kohtaan käteen vaikuttamaan, niin et tunne ollenkaan kipua sen laitossa!
Eihän se paha toimenpide ole, mutta itsellä auttaa nimenomaan siihen pelkoon aina kun on pistämisiä edessä... Ja käytänki sitä itseni rauhoittamiseksi tuollaisissa toimenpiteissä. Olen siis hyvin, hyvin neulakammoinen.:oops:
Itsellä jo siis voide pakattuna laukussa, suunniteltu sektio edessä parin viikon päästä.
 
Jos siis tarvitset tippaa ja eihän se valitettavasti muuhun auta, mutta jotakin helpotusta edes, jos et pääse veteen kuten haluaisit, tai tms. :shy:
 
Takaisin
Top