Lokakuun lörpötykset

Moro  minäkin kävelen tytön kanssa ympäri huushollia ja esittelen paikkoja ja rupattelen koko ajan tekemisiä :-) kyllähän tyttö jonku verran seurailee ja kattelee silmät pyöreänä.  vaunuilemassa käydään, mutta siinähän se uni maistuu. Nyt on alkanu oleen iltaisin kovasti vatsan väänteitä tytöllä, aattelin sitä cuplatonia kokeilla. Onko kellään kokemusta, auttoiko? sekä sänkyyn nukahtaminen on hankaloitunut, muuten kyl nukkuu sit ku nukahtaa.
 
Meillä kans iltasin alkaa pienet vatsanväänteet, pakko ilmeisesti lopetella kahvin juontia. Myöskin aattelin cuplatonia käydä hakeen tai jotain korvaavaa tuotetta kun tuosta cuplatonista kuullut aika paljon huonoa.
Pinnasänky ei oo enää yhtään kiva paikka nukkua, syli, sitteri tai pelkkä sohvakin on parempi. Paras paikka tietenkin sängyssä minun paikalla ja mamma sohvalle

Aurinko täällä paistelee, piiperö pukeisiin ja vaunuihin ulos kun lähdetään pihahommiin.
 
Moi mikä ois muu vaihtoehto ton cuplatonin lisäksi? mitä huonoa tossa cuplatonissa on mitä olet kuullut?
 
Disflatyl on vaihtoehto cuplatonille.helpompi ja parempi! meillä esikoseilla ainaki cuplaton vain pahensi mahavaivoja,disflatyl on auttanut kumpaaki. ja tätä ei tarvii antaa kun 2-3 kertaa päivässä kun taas cuplatonia joka ikisellä syötöllä.
 
vaihtoehtona cuplatonille on tosiaan esim. tuo disflatyl niinku xiina kirjotti. cuplaton on dimeticonia, jonka täytyy ensin muuttua simeticoniksi jotta pilkkoo ilmaa masussa. disflatyl taas on jo suoraan simeticonia :D
sitten on olemassa myös ainakin kupla stop niminen valmiste.

tänään on pissattu ja kakattu pariin kertaan sänky ja vaatteet..no,onneksi on pesukone :)
 
Mitenkäs teillä muilla nuo d-vitamiinit toimii?
Aloiteltiin ensin Devisolilla mutta poika sai kauheet vatsanväänteet jotka yleensä painottuivat iltaan-onneksi yöt meni nukkuessa kun nukahti syvään uneen. Miehen työkaveri suositteli vesiperäistä d-vitamiinia ja niinpä ollaan nyt käytetty parisen päivää Jekovittiä ja huomaan heti eron pojassa. Hieman irvistää kun sitä antaa mutta vatsanväänteitä ei pahemmin ole enää.
Kyllä sillä taitaa jotain merkitystä olla että onko öljy-vai vesipohjainen. Riippuu myös vauvastakin, joillekin voi sopia joku toinen merkki mikä toiselle ei.

Muuten menee oikein mukavasti, päivät vaan hurahtaa ja poika kasvaa ja voimistuu :)
Kovasti nostelee jo niskojaan, niin että äiti tässä aina enemmän on ihmeissään ja vähän "peloissaankin" että nyt jo..mutta huomaa että jäntevä kaveri on!

Mitenkäs te äidit, syöttekö jtn vitamiineja? Itse vedän sitä multivita raskaus-ja imetys, sekä edelleen rautaa mutta annostus on joka toinen päivä. Pitäis itse myös tuota d-vitamiinia syödä ja mietinkin että kai noita Devisol-tippoja voin käyttää itse vaikka imetän? Ettei menisi roskiin tipat kun käyttämättä ne jää kun en niitä enää pojalla anna. Pitää kysyä nlasta, jos ei täällä viisammaat osaa kertoa :)

Mielenkiintoista touhuta pimeessä, meillä meni sähköt pariksi tunniksi! Onneksi tuo poika nukkuu niin ei haittaa..sen kanssa ei olisi pimeessä vaeltaa!

Hauskaa perjantaita :)
 
Meillä toimii neuvolasta saaut Devisol-tipat hyvin, ei oo sen kummosempia vatsanväänteitä. Ihan aluksi oli enempi vaikka annostus kasvo pikkuhiljaa mut nyt ku ollaan menty sillä viidellä tipalla ni ei oo kummosempia. Meillä otetaan myös Rela-tippoja, samasta öljystä nekin on.
Ja omista vitamiineista... Pitäis ostaa lisää monivitamiineja, joita popsin myös raskausaikana. Nyt syön pelkästään rautaa ku pitää toi hb saada normaalilukemiin.

Meidän neiti on kyllä mahdoton kimpale :) Eilen yllätti mummunsa ku rupes niin kovasti vääntämään sylissä että mummulla oli pitelemistä Tuo on kyllä uskomaton kekottamaan päätään, potkii jaloilla ittelleen vauhtia niin että saa kunnolla pitää kii ja kellauttaapa itsensä kyljeltä selälleen ja päinvastoin (vaik ei vielä kyllä tarvis) ja kaiken huippuna on et ku pidin sitä masullaan ni heittipä neiti itsensä siitä kyljelleen ja ois jatkanu selälleen vielä ellen ois keskeyttäny Hurja, ei vielä tarvis noin tantta olla
 
Mie käytän tuota kupla stopia, on kyllä hyvä. Siinä on myös maitohappobakteeri mukana. Sitten ollaan annettu vauvalle myös mallasuutetta. 1 tl sekoitetaan maitoon / korvikkeeseen. mallasuute auttaa kakan tuloon mutta saattaa aiheuttaa ilmavaivoja. No, poitsu on kuitenkin rauhoittunut huomattavasti (pari päivää ollaan käytetty tippoja ja mallasta). Sitä ennen poika kipristeli naama punaisena pari päivää - ei tullut kakkaa ei pieruja.  Toki - olin silloin syönyt krhm, aika paljon suklaata, ja juonut kahvia. En tiennyt että suklaakin aiheuttaa vatsavaivoja vaivoille. Onpahan ainakin hyvä syy olla syömättä suklaata. Paino onkin synnytyksen jälkeen jo palautunut entisilleen mutta näköjään jakautunut kroppaan hieman eri tavalla kun aikaisemmin = äiskän hanuri on valtava:D Jospa sitä maanantaina yrittäisi urheilla jotakin, nyt vielä alapään leikkaushaava hieman hiertää.
 
Heippa

Meillä juniori on ollut vatsavaivainen ihan alusta lähtien. Mitään selkeää eroa en huomannut Devisolin aloituksen jälkeen. Sairaalasta tulon jälkeen eka yö meni meni huutaessa, maha naukui ja paukkui. Haettiin seuraavana päivänä Cuplatonia ja se tuntui heti auttavan pahimpaan. Edelleen kyllä illat ja alkuyöt menee vatsavaivoja potiessa, sylittää ja hyppyyttää täytyy koko ajan. Ajateltiin nyt vielä kokeilla olisiko se Disflatyl tehokkaampi. Ilman kiertämisen kun voi kuulla ressukan masussa. Relaa ollaan myös annettu. Voihan toki olla, että mikään poppakonsti ei näihin vatsanväänteisiin auta ennen kun suolisto on paremmin kypsynyt...Vauvahierontaa ajateltiin myös alkaa kokeilla, sairaalasta napattiin ohjeet mukaan. Onko kukaan vielä koeillut? Vyöhyketerapiasta olen myös muutamalta kuullut hyvää, onko kokemuksia? Itse olen pitänyt moista hiukan humpuukina, mutta tulee tässä varmaan kaikkea kokeiltua, josko apua tulisi...
 
nika
mulla nyt 2 koliikkilasta.kummallaki toi disfltaly on auttanu paremmin ja masuhieronta saa aika hyvin ilmaa ulos mutt se edellyttää sitä et vauva on silloin rauhallinen jotta maha on rento.sit jalkapohjia on hyvä hieroo :)
me kokeiltiin tän neidin kanssa vyöhyketerapiaa.en oikeen tiedä auttoko se loppupeleissä yhtään varsinaiseen vaivaan mutta ummetuksen se hoiti :D että kyll se sillai suolen laitto toiumimaan et kakka alko luistaan :P
 
Minä kokeilin ensin sitä cuplatonia ku apteekista sitä suositeltiin, mutta eipä auttanut. Pari päivää sitä annoin, en tiiä oliko liian vähä aikaa käsiittäkseni senhän pitäs heti alkaa tehoon vai?
No sit ostin sitä disflatylia ja eka kerran jälkeen jo näytti vatsa rauhottuvan aika paljo, toivotaan et tuo nyt tosiaan tehoaisi. Miten sulla xiina85 on vauveliineillä helpottanu väänteet, menikö se 3kk ennenkuin helpotti?
 
esikoisella ei loppunut ihan seinään sillon 3kuisena ,mutta alko tosi selvästi siitä väheneen et varmaan 4kk mennessä oli koliikki historiaa :) neitill on edelleen vaivaa vaikka disflatyl onki paljo vähentäny ilmavaivoja :) tai siis niitä huutoja.
 
moi kaikki syyskuulaiset pakko tulla teillekkin nyt hehkuttaan kun putosin sillon aikoinaan täältä kesken menon takia että meille synty 5.10. klo 20.36 pienen pieni tyttön tylleröinen mittoineen 1930kg ja 43cm käynnistyksellä koska mulla epäiltiin raskausmyrkytystä ja jouduin makaamaan 2viikkoa sairaalassa. Typykkä on terve nyt jo ollaan oltu viikko kotona. Neiti oli teholla kakspäivää tarkkailussa muuta hoitoa se sielä ei tarvinnut sitten se jo siirty minun luo osastolle. typykkä sai 9pistettä <3... ja onnea tänne kaikille synnyttäneille <3 emoticon
 
Sanna89, ihanaa että tulit kertomaan kuulumisiasi. Paljon onnea pienen tyllerön johdosta!emoticon
 
Heips ja mukavaa tiistaita kaikille! :)

täällä ollaan jatkettu elämää vauvelin kanssa ja välillä on huonoja päiviä sitte taas hyviä niin ku tämä päivä :)
viime yönä sai jopa nukkua kerralla 3 1/2 h ! meiän mittapuulla paljon!
eilinen menikin täydellisessä sumussa kun en ollu saanu yhtää nukkua.. no mutta se siitä.

nyt oon koettanu tänään ettiä netistä halpoja parvekevaunuja. Ei ois mittää väliä minkälaiset kuhan kasassa pysyy ja siinä pystyis neitiä parvekkeella nukuttaa. Kellää vinkkejä mistä vois löytää pääkaupunkiseudulta?

en ymmärrä miks en saa facebookissa näkymään tota syysmasut2011 ryhmää ! tulee vaan "haulla ei tuloksia"

mitäs muille mammoille kuuluupi?

Onnea sannalle vauvelista ! <3
 
Kiitti Eevi ! nyt löyty! :)
täytyypä mennä kurkkii tonne tori.fi sivuille jos sieltä jotkut kärryt meille löytyis.
 
Tämä mamma ratkesi ja kävi yöllä tupakalla... Lopetin tupakoinnin plussauspäivänä, sitä ennen meni 10-15 tupakkaa päivässä. Olen heikko, ajattelin tupakkaa synnytyksen jälkeen päivin öin. Nyt on todella huono omatunto. Ratkeamista helpotti se, että oma maito ei riitä ja käytän korviketta joka imetyksen jälkeen. Netistä kattelin, että 2,5 tuntia olis oltava vähintään väliä imetykseen. Suraava ruokinta taitaa tapahtua pelkästään korvikkeella. Tiesin että tulen polttamaan jossain vaiheessa, mutta ajattelin että se tapahtuu kun olen viihteellä (sitten joskus kun pääsee viihteelle). Olenko ainut ratkennut? Saanko nyt kaikkien vihat niskaani?
 
Poika tänään neljä viikkoa vanha <3 Aika se menee hurjaa vauhtia eteenpäin!
Alice78 et saa ainakaan meikäläisen vihoja, tuskin kenenkään muunkaan! Että ole huoleti :)

Itselläni on myös ns. "ongelmia" imetyksen suhteen, välillä maitoa tulee niin että sillä ruokkisi monta vauvaa ja välillä taas vain tipoittain. Täällä myös annetaan korviketta, jos näyttää siltä että poika vielä nälkäinen. Aina ensin tissiä, ja molempia. En kyllä tuomitse itseäni siitä mitenkään, tärkeintä että poika saa masun täyteen ja on tyytyväinen. Kyllä ne lapset kasvaa korvikkeillakin.

Olen lähdössä pojan kanssa työmaalle näytille, ovat niin kyselleet ja odottavat että pakko se on mennä. Huomenna onkin nlapäivä :)

Mukavaa keskiviikkoa :)
 
Takaisin
Top