Lokakuun Lörpät

Juu, kyllä mäkin joudun sokerirasitukseen. Täällä mennään kanssa sen BMI:n perusteella, mulla oli vissiin 27. Se tehdään vasta viikoilla 24-28 tai jossain siellä, eli joskus joulukuun lopulla mulla siis. Enpä ole ennen siihen joutunutkaan.
 
Mitä kamalaa siinä sokerirastiuksessa sit tein mielest on ? :O kaikki niin kauhulla siitä puhuu. Itsekin oon siinä käyny eikä mua millään lailla haittaa jos siihen joutusin nyt.
 


heidh kirjoitti:
Mitä kamalaa siinä sokerirastiuksessa sit tein mielest on ? :O kaikki niin kauhulla siitä puhuu. Itsekin oon siinä käyny eikä mua millään lailla haittaa jos siihen joutusin nyt.


Ei mun mielestä siinä oo mitään kamalaa. Enkä mielestäni kauhulla siitä puhunutkaan enkä kyl huomannut että muutkaan olisi :P

--
Ultrakutsua odottelen aika malttamattomana. Tänään toki on vasta eka mahdollinen päivä siihen, ja nyt on sitten pari viikkoa aikaa, mut jotenkin haluisin vaan jo sinne että olis sit kotona jotain konkreettista mitä hypistellä.
 
Ei siinä sokerirasituksessa mitään kamalaa ole, mut ei se litku mitään herkkuakaan ole. Ja mulla ainakin viimeks laskin sokerit niin alas, että tuli oikeesti tosi huono olo mikä kesti loppupäivän. Ja kuten mä ainakin sanoin että mieluumin menen että selviää onko asiat kunnossa :)
 
Voiko olla mahdollista, mies sanoi tänään, että kuuli vatsani läpi pikkuisen sydämensykkeen?! :)
 
Minul oli tänään neuvolalääkäri joka kuuntteli dopplerilla eikä meinannut silläkään saada kuuluviin, vauva pyöri ku hyrrä oli jumppatunti.

Tavan korvalla ei niitä voi kuulla, sun suolet on miekkaillu siellä :)
 
Musta se litku ei maistunut miltään ja ei tullu mitää olojakaan siitä. Ootin ihan kauhulla sitä kun kaikki sano et se litku on pahaa ja musta se maistu hieman makeutetulta vedeltä.
 
heidh: Varmaan on aikalailla makukysymys, maistuuko se hyvältä, pahalta vai ei miltään. Olen myös kuullut, että eri kaupungeissa saattaa olla eri makuista se litku, joten se saattaa myös vaikuttaa asiaan. Itse en ole sokerirasituksessa käynyt, ainakaan vielä, joten en osaa sanoa. Siskoni aikoinaan kävi, ja ei se ainakaan kovin hyvää ollut :D
 
Doppler saapui postissa tänään. En löytänyt vaavin sykettä, oman kylläkin. Netissä oli, että vois kuulua 10-12 viikolla. Ohjeessa luki noin 12 viikolta lähtien. No aion kyllä testailla joka päivä. Kovasti odotin jumpsutusta kuulevani. Ekan ultran perusteella mulla olis 10+1 eli ei sen puoleen ihme ettei kuulunut.
 
Sokerirasituksesta Mäkin joudun koska ikä on yli 25. Espoossa kuulemma tiukennettu että jos yksikin ehto täyttyy (ikä tai bmi yli 25 tai vanhemmilla/sisaruksilla diabetes) niin joutuu sinne.

Itse ei oo pahemmin tullut tänne nyt kirjoiteltua, ei vaan oo tapahtunut mitään oikein maininnan arvoista ja ollut viimeisen viikon verran hirveä kiire. Se mun huomenna jo 5 viikkoa täyttävä tiputtelu ei oo vieläkään loppunut ja oon ties kuin monessa labrassa yms käynyt mutta mitään vikaa ei löydy. Ärsyttävää.
 
Olin viime raskaudessa sokerirasituksessa ja mun mielestä se oli kyl hirveetä, koska mul no verikammo :D se oli pahempi et tökittii neuloil ku se itse litku ja sit se et piti olla siel niin hiton kauan ja mua väsytti
 

Mulle ei oo puhuttu mitään sokerirasituksesta. Mulla on neuvolalääkäri vkolla 16, ehtiiköhän sen vielä sit?
Hieman hämmentää, tuntuu et terkkari tais ekalla neuvolakerralla unohtaa aika paljonkin kertoa asioista.
Kaikkiko pitää itse selvittää? Oon mennyt vähän sillä meiningillä, että mitä mulle ei ultrissa tai neuvolassa kerrota, ei mun tarviikaan tietää. Mut eiköhän asiat selviä.

 
Én ole minäkään ennen ollut sokerirasituksessa, ja olen kuullut vain, että se on pahanmakuista se litku.
Mutta enemmän mua kauhistuttaa se, että joutuu olemaan 12 h syömättä ja juomatta ennen sitä testiä!! Kuulemma ihan vähän saa vettä juoda, jos on ihan pakko o.O

Eikä kyllä sydänääniä voi pelkällä ihmiskorvalla kuulla!! :D Mulla viime viikolla 13+2 lääkäri ei saanut edes dopplerilla kuulumaan, ja nyt viime maanantaina 14+2 kuului hädin tuskin :) Istukka lienee tossa etuseinämässä.
 
Pakko mainita, vaikkei mitenkään asiaan liitykkään. Luulisin, että minulle sokerirasitus olisi suhteellisen helppo, koska olen monta kertaa tehnyt suolen tyhjennyksen. Siinä pitää olla n. 24h syömättä. Juoda saa lihalientä, kahvia yms. Ja se litku on niiiin pahaa, ihan kuin veteen olisi sekoitettu kilo suolaa ja sokeria Lisäksi sitä pitää juoda 4-6 litraa muutaman tunnin aikana
 
Mulle ei terkka puhunut sokerirasituksesta mitään, mutta jos rajat kerran on yli 25v tai bmi yli 25 niin sinne kai sitä sit mennään. Minua kyllä kammottaa se litku tosi paljon jo nyt. Oon tosi herkkä yökkäilemään pahoista mauista ja sokeroitu vesi kyllä kuulostaa siltä, että näinköhän tulee pysymään sisällä etenkin jos sitä pitää litratolkulla kiskoa...
 


Suffeli80 kirjoitti:

Mulle ei oo puhuttu mitään sokerirasituksesta. Mulla on neuvolalääkäri vkolla 16, ehtiiköhän sen vielä sit?


Mulla lukee neuvolakortissa et se on viikolla 24-26, niin ehtiihän sitä :)
 


pisku kirjoitti:
Pakko mainita, vaikkei mitenkään asiaan liitykkään. Luulisin, että minulle sokerirasitus olisi suhteellisen helppo, koska olen monta kertaa tehnyt suolen tyhjennyksen. Siinä pitää olla n. 24h syömättä. Juoda saa lihalientä, kahvia yms. Ja se litku on niiiin pahaa, ihan kuin veteen olisi sekoitettu kilo suolaa ja sokeria Lisäksi sitä pitää juoda 4-6 litraa muutaman tunnin aikana

No mitäs hittoa, onko tähänki ny si eri säännöt eri mestoissa? Mulle sanottiin et 12h syömättä, vettä saa juua. :D
 
Vastaan nyt vaan näin yleisesti kaikille, en ole ite ollu sokerirasituksessa mutta eiköhän noi kriteeritkin miksi sinne joutuu niin riipu ihan kunnasta ja jos ei neuvolassa mitään mainita niin ei sinne tarvii mennä.

Luulisin myös että noi viikotkin vaihtelee kunnittain tai tapauskohtasesti.
 
Takaisin
Top