Lisää lapsia?

Meillä on ajateltu että lapsien ikäero ois 1,5-2 vuotta. Mutta palaan välillä töihin, mieluummin palkan otan kun sen reilun 300€  mitä kela maksaa jos jää kotiin.

Tällä hetkellä käytetään kortsua, on helppo sit jättää pois [:D]
 
Mulla on mun isoveljiin ikäeroa 4 ja 5 vuotta,  ja siinä on sekä hyvät ja huonot puolet[8|] Välit meillä on ollu aina hyvät, eikä tuo ikäero oo tuntunut oikeen missään. Kyllä mut aina otettiin pienenä mukaan poikien sotaleikkeihin ja rosvoon ja poliisiin ja mitä noi pojat nyt yleensä leikkii[:)] Mutta sitte teinivuosina... Poikaystävät löyty aika helposti kun ei tarvinnu kotonta mihinkään lähteä.. Jokusen ois voinu jättää väliinkin[:D] Sitten nää 2 veljeä on ollu vähän menevämpää sorttia, ja mut on otettu myös niiden menoihin mukaan. Ei oo tarvinnu kauheen kauas katsoa, kun alaikäisenä tarvi jonkun käymään alkossa ym. Eipä mua kyllä edelleen yhtään haittaa että hauskaa on ollut ja nuoruutta on alettu elää jo melkeen lapsena, mutta kukas nyt sellasta omalle lapselleen haluis[:D] Joten tää yhdistelmä toimii, muttei omille lapsille[:D]
 
[:D] Mä kuulun sit siihen ryhmään, että ei enää.

Emme halua enempää lapsia. Miehelläni on tosiaan edellisestä avioliitosta poika, joka on 8-vuotias.
Saa Netta toimia ns. iltatähtenä. Ei kiitos enää... [:D]
 
Kyl välil haikailee et ois niin kiva laittaa jo toinen tulemaa, ja aina ajatellu et pienel ikäerol. Mutta mutta... haluun nyt kuitenki keskittyy tähän ensimmäiseen täysil, plus että tän hetkiin tilanne ei anna taloudellisest eikä muutenkaa tilaa toiselle lapselle :( Harmittaa kyllä, mut aina ei mee kaikki niinku haaveilee.
 
Täällä puhuttiin miehen kanssa jostain raskauden puolestavälistä asti, että aikaisintaan ensi kesänä aletaan miettiä toista ja sitä mieltä ollaan edelleen! Haluan kans välillä takas töihin tienaamaan että päivärahatkin on sitten paremmat, nyt kun olin just ne kriittisimmät puoli vuotta sairaslomalla ja kelan sairaspvrahalla -ne mistä äitiyspvrahat laskettii, niin minimeillä mennään! [&:][&:] kortsu käytössä kierukan saamiseen asti, joka tarkoitus sit poistattaa jossain välis uuden elämän tieltä! pillereitä en muista kumminkaa ottaa..[;)]
 
juu, täälläkin suunnitteilla parin vuoden ikäero, ens kesänä sit hommiin vaan ja kaksi lasta suunnitelmissa tässä vaiheessa, mut eihän sitä ikinä tiedä miten innostuu
 
Mä ajattelin aluks etten halua toista ihan perään, töihin välissä jne. mut kyllä nyt on jo vauvakuume iskemässä! Vauvat on vaan niin ihania ja raskausaika sujui myös niin hyvin ilman mitään epämiellyttäviä oireita, et voisin sen kokea uudestaankin nopeasti!

Mut tosiasiassa joudun toppuuttelemaan itseäni, ei ole varmaa tuleeko sitä toista koskaan. Tätä ensimmäistäkin "tehtiin" yli 3 vuotta. Ehkäisyä ei oteta käyttöön ollenkaan, saa tulla jos tulee, ja voihan olla et kun stressiä ei yrittämisen kanssa ole samalla tavalla kuin ekan kanssa, niin toinen tuleekin pian? Töihin ei kyllä ole kiire, paitsi rahan kannalta! Luulen et lapsiluku kuitenkin jää kahteen, tai maks kolmeen. Halutaan matkustella ja harrastaa lasten kanssa mahd. paljon [:)].
 
kyllä meillekki on tervetullut jo toinen heti perään! Sitten olis meidän lapset tehty <3
JA kun meidän lapset on aikuisia, niin meilläkin on vielä elämää edessä.[:)]
 
Ollaan kovasti puhuttu, että mitä nytten ja kovasti eri mielipiteitä noussu pintaan. Mm. yksi saa riittä, muutaman vuoden päästä, heti toinen ja sitten kun minä olen 25 eli 6 vuoden päästä. Haluiaisin mennä toihin välissä enkä haluiasi monen vuoden ikä eroa lapsille. Eli taidetaan ens kesänä sitte uutta laittaa alulle.
 
Saas nähdä kuka meistä ensimmäisenä plussaa [:D]

Itse tuossa juuri tein testin, negatiivisen tosin mutta toinen on siis tervetullut heti kun vain on tullakseen.. Ja niin luottavaisin mielin tässä ollaan että jo ostin kaksosten rattaat!!! Käytettynä tosin ja saatiin edullisesti. Ja puhuttiin miehen kanssa että saahan ne laitettua eteenpäin jos vauvaa ei ala kuuluun tai tyttö on mennyt ratasiän ohi kun (uusi) vauva tulee.
Näin se vaan menee että vaikka kuinka oli hankala alku vauvan kanssa (paha koliikki joka ei edes vielä kokonaan helpottanu) niin ei muuta kun uutta tulemaan vain [;)] Yksi vielä...
 
Ollaan miehen kanssa puhuttu ja aina välillä kolmas nousee esiin puheissa. Mutta ei vielä varmaankaan [:)] Välillä ollaan puhuttu että hankitaan vielä kolmas.Ja sitten toisena päivänä on tiukka EI uudelle tulokkaalle [:)] Mutta katsotaan jos saisin vielä houkuteltua uusinta kierrokselle [:D]
 
Tuota oonkin miettiny mikä se aika oikeesti on, mikä pitää odottaa sektion jälkeen. Mulle sano lääkäri 3kk, joilleki sanotaan että ei tartte odotella ja toisille taas suositellaan se vuosi.

Oon aina haaveillu kolmesta lapsesta, mutta nyt tuntuukin (välillä ainaki [:D]) että jos tää yks kumminki riittäis. Äidille kun asiasta vihjasin ni tuli heti vastaus, että ei ei heti vaan kaveria perään. [:D]
 
Sulla siis ensimmäinen lapsi? Senkus vaan pullaa uuniin, jos jälkitarkastuksessa lääkäri ei huomannut mitään erikoista. Mulla kahdella aikasemmalla ikäeroa 1v 2kk ja molemmat tehty sektiolla. Eiköhän sun kroppa sen kestä. Mulla ei kylläkään kestänyt pää, pari vuotta elin kuin sumussa, kun oli kaks vaippaikästä hoidettavana. Nuoremman synttäreistä, ensimmäisistä jouluista jne ei minkäänlaista muistikuvaa. Mut mä en olekaan mikään koti-ihminen enkä muutenkaan perus mamma..
Nyt tän kolmannen sektion jälkeen sanovat että vähintään vuos väliä, että paikat kunnolla parantuu. Kohtu alkaa olla siis niin ohut siitä leikkaushaavan kohdalta..
 
Meidän lapsiluku on täynnä, tämä kolme on hyvä. Kahdella ensimmäisellä on 1v 1kk eroa, vauva-aika oli helppoa lasten kanssa mutta parisuhteelle rankempi. Uhma-ajat oli aikamoista, se aika kesti varmaan yhteensä ehkä 2-3 vuotta.. Nykyisin ovat parhaat kaverit keskenään, enkä ikinä ole katunut että noin lyhyellä välillä alettiin yrittämään. Kolmas oli aina haaveissa kun esikoinen menee kouluun ja sen myös saimme. Näistä olen jo niin onnellinen etten enää lisää uskaltaisi edes pyytää. Jotenkin silti haikeaa ettei enää koskaan saa kokea raskautta, vauva-aikaa yms. [:o] Nautin tästä nyt mahdollisimman täysillä!
 
mä kans alootin ne minipillerit, ei ne ensinnäkään edes sopinu mulle ja päätettiin ne jättää pois. Että tervetuloa kaveri Turo-Eemilille![;)]
Nimenomaan,saa nähdä kuka ensimmäisenä plussaa.
Toki meillä ei noita vauvoja niin vaan tuu. Aika kiven takana on mutta, yritys hyvä kymmenen <3
Kaksi lasta saa meille ´riittää, sitten on meidän perheen lukumäärä täysi.
 
Mulle on alkanut tulemaan vauvakuume?!? Miten se voi olla ees mahdollista kun on jo yksi vauva tuossa kiinni melkein 24/7 [:-][8|][&:][:D] ?? Ja vielä vähän aika sitten olin niin varma ettei enää vauvaa meille, ei ainakaan muutamaan vuoteen.. Onneks mies ei oo samaa mieltä, kysyin huvikseni että eiköhän tehdä se kolmaskin tähän putkeen niin heti tuli vastaus EI varmana!! [:D] Joo, jos nyt muutaman vuoden kuitenkin yrittäis odotella ja sitten jos tulee niin saa tulla.. Kai tää kuumeilu on jotain hormoonien ylikierroksilla käyntiä [:)]
 
Muoks. Eikä, nyt tää vaan kasvaa, tää kuume! Kävin äsken lueskelemassa (ihan huvikseni) noita tunnelmia raskauden alussa, täällä kesäkuisissa, ja nyt tää mun vauvakuume vaan kasvaa. Pakko varmaan lähtee nukkuu ennenku homma lähtee lapasesta [:D] Harmi vaan kun mun omat tekstit sieltä alkupäästä on poistettu kun oli silloin jotain ongelmia mun nimimerkin toiminnan kanssa, olis ollut kiva lueskella omia tunnelmia [8|]
 
apua, nyt munkin on pakko mennä lukemaan mitä oon kirjotellu [8D]

Mies sano, että enintään 4 vuoden väli ja minä sanoin ehtona, että jos me mennää naimisiin niin en halua olla häissä raskaana. Mielenkiintoseks menee, kumpi ensin [:D] Varmaan sitten se lapsi, kun ei sitä kosintaakaan kuulu. Mutta sama 4 vuoden päästä viimestään tuli vastaukseks häistä [8|] Meillä onkin 4 vuoden päästä menossa se 7 vuoden yhdessäolokriisivuosi [:D]
 
kieltämättä hauska lueskella niitä mitä on odotus aikana kirjootellu[:D][:D]

MEillä sama juttu, en halua olla raskaana josko naimisiin menään[:)]
 
Katusutariina joo ensimmäinen on. [:)] Kiva tietää miten toisilla ku en tosiaan ottanu mitään selvää, luulin et se on aina se vuosi odottelua ja sitte vasta. Mut miehen kans ollaan asiasta puhuttu ja ei yritetä vielä ainakaan lisää vauvoja. Mäkään en kotona kauheesti viihdy vaikka toisaalta nautin kauheesti tästä vauva- ajasta. Ja töihin meno jännittää! [:D] nostan hattua niille ketkä tekee kaks muksua peräkkäin, musta ei taitais olla siihen. 
 
Takaisin
Top