Liikuntaan kannustushuutosakki

Täälläki liikuntaa on ollu vähemmän mitä ois suositus. Ei vaan tahdo jaksaa. Väsymys on sitä luokkaa, että nukahtaa seisaalleen ja huomaa kyllä, että ihan fyysisesti on kroppa väsyny. Pyöräilen päivittäin työmatkat ja tuntuu kyllä niin raskaalta, ettei paljo kiinnostais, mutta ei viitti antaa periksikään :D
 
Mäkin nukun sen 9-10 tuntia yössä ja päikkärit päälle, ja silti väsyttää. No, vielä kuukausi, jospa sitten helpottaisi.

Jeilei, tuo päivittäinen pyöräily on varmasti tässä vaiheessa tarpeeksi hyvä, kuulostaa minun korviini superliikunnalliselta. Välillä voi olla siitäkin hyvä pitää yks lepopäivä, tosin sitten saattaa tietenkin olla hankala hypätä taas pyörän selkään. :)

Pilvikirsikka, wau, tuota voi sanoa jo arkiliikunnaksi! :grin
 
Niijjoo, mulle sanoi tänään terkka neuvolassa pilke silmäkulmassa, että nyt ei kannata mitääm taistelulajia aloittaa. :p

Lisäksi lupasin säästää juoksutreenien iän ikuisen uudelleen aloituksen tulevaisuuteen, eikä tullut protestia. Kumma juttu. :rolleyes:

Jos nyt tekis muutaman lapsen tässä vielä tällai muumimammana, voihan sitä siltikin opetella säännöllistä liikuntaa.
 
Täytyy sanoo vaikka välillä noi koirat ärsyttää niin on niissä se hyvä puoli että on pakko lähtee joka päivä ulos. Tytärkin oppinut et joka aamu lenkille.
 
Täällä liikuntaa on tullut ihan mukavasti. Oon nyt vähintään kolmesti viikossa käynyt reippaalla kävelyllä. Juoksunkin ajattelin taas aloittaa, jos kroppa kestää. Saa nähä... Tavoitteita pitää olla. :wink
 
Täytyy sanoo vaikka välillä noi koirat ärsyttää niin on niissä se hyvä puoli että on pakko lähtee joka päivä ulos. Tytärkin oppinut et joka aamu lenkille.

Totta!

Kyllä mulle vähän kevyempi työ välillä kelpais :rolleyes: Olin tänäänkin niin väsynyt että meinasin nukahtaa ruokatunnilla :D
 
Voihan väsymys. Ei jaksa viedä koiraa enää työpäivän päälle kunnon lenkille. Onneksi tuo pikkuinen ei mikään hirveän vaativa lenkkien suhteen ole, mutta hyvää lenkit tekis meille molemmille. Mutta liikuntaa tulee mulla ihan ok määrä ihan vaan töissä käymällä. Ja torstaisin oon alkanut käydä vesijumpassa. Se on kivaa raskausajan jumppaa.
 
Kävin viime viikonloppuna Kokonaisuuden (kokonaisuus.fi) järjestämässä workshopissa Lifting and training for new mums ja olihan hyvää tietoa, toivoisi tuontasoista tietoa olevan tarjolla myös neuvolassa. Ja vaikka nimenä oli "for new moms" hyödyllistä on saada tietoa jo raskausaikana, että osaa säätää omaa tekemistään suuntaan jos toiseen jo raskausaikana, sillä liikunta ja harjoittelu vaikuttavat tunnetusti sekä äidin, että sikiön hyvinvointiin raskausaikana, mutta myös synnytyksen sujumiseen ja palautumiseen.

Tsemppiä kaikille, reippailu missä muodossa tahansa on hyödyllistä ja yleensä se, että lähtee liikkeelle vaikka ajatuksella, että menen ulos vain 5 minuutiksi riittää siihen, että saa homman liikkeelle. Itselle ei kotona reenaaminen oikein sovi kun sitten ajautuu aina tekemään jotain muuta kesken kaiken, parempi lähteä muualle.
 
Totta, mulla oli ennen vanhaan sääntönä, että pitää laittaa nenä ulos, ja saa vaikka talonkulmalta kääntyä takaisin, jos ei lenkki sitten huvita. Eipä tullut koskaan käännyttyä. Pitäisi ottaa tuo taas käyttöön.

Tänään olen ollut iloinen vähän aktiivisemmasta aamusta, olen puuhaillut. Venyttelyt ja muut treenailut loistavat poissaolollaan edelleen, mutta ajattelen niitä kyllä päivittäin. Saattaa kuulostaa koomiselta, mutta verrattuna siihen, että kaikki liikunnallinen on täysin poissa mielestä, on tämä selvä parannus, ja uskon sen jossain vaiheessa tuottavan tulosta.

Jospas mä nyt tänään lopultakin otan ja venyttelen, ihan vaan siitä ilosta, että saan sitten käydä tänne sanomassa. :happy:
 
Mä oon jaksanut jumppailla 5krt/viikossa. Stoppeja on tullut kun joutunut lasten jutuissa juosta. Ihan täydellä temmolla en oo jaksanut väsymyksen takia. Eilen ihme jaksoin todella pitkään. Tää väsymys saisi lähteä niin olisi mukavempi jumpata. Kävelyillä en oo hirveesti käynyt. Jumpata haluaisin ihan koko raskauden mutta saa nähdä kuin käy :grin
 
Mä uskaltauduin eilen reippaalle 8 km:n kävelylenkille. Teki kyllä tosi hyvää, kun oon nyt joutunut pari viikkoa olemaan tosi hissukseen. Jospa nt-ultran jälkeen saisi aloitella taas salitreenitkin :)

Poppy82, liikunta tekee kyllä hyvää etenkin jos on joutunu pitämään taukoa!

Vellamo12, toivottavasti saat jumpattua läpi raskauden :) Mulla on sama tavoite, mutta tietty en väkisin väännä jos siltä tuntuu.
 
Mitenkäs teillä muilla liikuntahommat sujuu? Minulla oli viikon laiskempi kausi, nyt on taas tullut käveltyä. Ja muutenkin paremmin liikuttua. Jospa kesä tois vielä lisää virtaa. :)
 
Mulla ei riitä energia nyt yhtään mihinkään ylimääräiseen tän pshoinvoinnin takia. :sorry: Paino tippuu itsekseen, ja seuraan sitä koko ajan. Tietty tän meidän 1v taaperon kanssa tulee ulkoiltua ja käydään uimassa kerran viikossa, mutta esim. aina ton uinnin jälkeen mä oon tosi kuitti ja pahoinvoiva.:sad001
 
Takaisin
Top