Liikuntaan kannustushuutosakki

Käytiin eilen ja tänään kävelemässä metsässä, 1+1,5h \o/. Ihanan keväinen keli oli kyllä. Ja lisäks sain imuroitua :).
Pitäis tehdä joku tehtävälista ens viikolle muutoinkin, jos sit sais aikaan paremmin.
 
En muistanut vielä yhtään tänään niitä venyttelyjä! :confused1 Huomenna, huomenna!

Hieno lenkki, Hankikanto!

Tänään olen koko päivän ollut yks nukkuneen rukous. :happy4
 
Mun liikkuminen on vähän rajoitettua kun olen päivät kotiäitinä ja illalla melkoisen väsynyt. Mutta tulee tässä päivän mittaan puuhailtua yhtä sun toista, joka päivä ulkoilen 2-veen kanssa pihalla rauhalliseen tahtiin ainakin tunnin, ja tietysti teen päivän mittaan melkoisesti kotitöitä, siivoan yms. Väännän vaunuja portaita ylös, pesen peffaa 14kg ja 8kg painoisilta... Kyllä siinä haba kasvaa ja vaunuja nostellessa saa nipistää korsettia kiinni et asento pysyy. Aerobinen puoli onkin sitten huonompi. Hengästyn lähinnä lumitöissä, ja koska niissä ei kukaan ole kirittämässä niin ne tulee tehtyä laiskaan tahtiin. Raskaus toki sitten vielä muuttaa asioita, jossain vaiheessa löystyvät lonkat käyvät kivuliaiksi, joten paljoa ei pysty kävelemään vaikka kunto sen muuten sallisikin. Onneksi vielä ei olla niin pitkällä!

Paino on normaalilukemissa tällä hetkellä, eli liikunnalla ei ole tavoitteena laihtua. Korkeintaan vähän hillitä painonnousua, turvotusta ja verenpaineennousua kohtuullisella liikunnalla. Minulla on raskauden aikana yleensä aina paino noussut 18kg, suurin osa siitä tulee kolmena viimeisenä kuukautena. Sitä odotellessä ehtii ja pystyy vielä paljon.
 
Kävin eilen neuvolassa ja sanoin suoraan, että en liiku yhtään. Olen monesti kyllä aloittanut ja sitten lopettanut. Odotin hirveää saarnaa, mutta sainkin vain kuulla, että kannattaa lisätä hyötyliikuntaa, esim. hissin sijaan portaat. Ja että kai mulla töissäkin tulee touhuttua alle 3-vuotiaiden lasten kanssa. No, on se tavallaan totta, mutta ei siinä hiki ehdi tulla. Hauskinta oli, kun pääsin kotiin ja selasin neuvolakorttia ja siellä oli ruksittu liikunta-kohtaan: säännöllinen (toinen vaihtoehto olisi ollut epäsäännöllinen). No, nyt näköjään virallisesti liikun säännöllisesti että eipä tässä vissiin tarviikaan alottaa :grin
 
Pakko myöntää, etten pääse tavoitteeseeni :banghead:

Pari päivää sitten täytyi jättää salitreeni kesken, kun alkoi pyörryttää ja oksettaa niin paljon. No, ei siinä mitään, ajattelin että täytyy vaan himmata tahtia ja keventää painoja. Tänään sitten tein suht kevyttä kehonpainotreeniä, mutta 20 min jälkeen alkoi taas ihan jäätävä pyörrytys ja pahoinvointi, joka pakotti menemään kippuraan lattialle :dead:

Hemmetti! Muuten ei siis ole pahoinvointia, niin kyllä tämä vähän yllätti. Ens viikolla keskityn sitten pyöräilyyn ja reippaisiin kävelylenkkeihin - toivottavasti niitä sentään pystyn tehdä. Toki tuota voimatreeniäkin kokeilen jossain kohtaa uudestaan, mutta olo oli kyllä sen verran kehno ja vieläpä sen verran pitkään treenin jälkeen, että ihan hirveästi ei innosta. Ehkä voisin jossain kohtaa kokeilla jotain pilateksen tyylistä :scratch
 
Mulla myös tämä viikko mennyt harakoille. Flunssan pukkasi, niin ei ole jaksanut lähteä liikkeelle. Jos tänään kuitenkin saisi jonkun pienen kävelyn tehtyä.
 
Mä olen maannut koko viikon reporankana joko "väsymyksen" (tuntuu enemmän siltä kuin olisi menossa taju pois vähän väliä) tai pahoinvoinnin kourissa, täysi työ ollut ihan perusaskareissa. Mutta tänään on parempi, yritän vähän saada venyttelyä kehiin, ehkä sen lenkinkin vielä saan tehdyksi. Onhan tässä vielä viikkoa jäljellä.

Flunssan kanssa ei leikitä, se voi pitkittyä tai pahentua tai olla yllättävän inhottava, jos rehkii flunssaisena. Tai no, flunssiakin on niin monenlaisia. Pitää herkällä korvalla kuunnella itseään.

Novem, älä sure, ei ollut yrityksen puutteesta kiinni! Kyllä ne omat lajit löytyvät raskauden ajaksikin.

Nautitaan lämmöstä!
 
Tänään pääsiäisen kunniaksi vielä kerran sukset ulos, Syötteellä 40 km pertsaa auringossa, alupaita päällä hihat käärittyinä :cool: Ei luistanu enää loppulenkistä suksi kun lumi suli silmissä, mutta olipahan kivaa.

Sen minkä kyllä huomasin, niin ilmeisesti on kroppa muuttumassa sokerihiireksi. Normaalisti hiihtelen tuollaisen matalatehoisen lenkin ilman eväitä, niin enpä tällä kertaa. Yllättäen veti lihakset ihan tyhjäksi ja tuli huono/heikko olo, ei muuta kuin eväspatukkaa ja tuvalta munkkikahvit ja verensokerit taas tasapainoon, niin johan olo parani ja kulki kuten ennenkin "seinää".
 
Heh, vähän noloa tunnustaa, että ei täällä tullut yhtäkään lenkkiä tehtyä. :shy: Saati venyttelyä. o_O

Tälle viikolle siis samat tavoitteet, ja lisään vielä yhden kevyen käsipunttitreenin. Voisin yrittää vähän tarkentaa, minä päivinä mitäkin pitäisi tapahtua.

Miten voi olla niin vaikeaa vain alkaa venyttelemään? :rolleyes:

Ma: 10 min venyttely
Ti: Kevyt, lyhyt, helppo, vain ja ainoastaan takamus ylös -kävely
Ke: 10 min venyttely
To: 10 minsan käsipunttitreeni
Pe: -
La: 10 min venyttely
Su: -

Noni, jospa nyt sais jotain tehtyäkin.

Väsyttää ja oksettaa, mutta tuon verran pitäisi taistella. Ja jotenkin on sellainen olo, että liikunta vois helpottaa oloa.

Mitäs muiden viikkotavoitteet ovat?
 
Mulla meni pääsiäisviikko ihan harakoille, kun flunssan pukkasi. Tänään kävin tunnin reippailemassa. Mutta tiukkaa tuntuu tekevän tuo liikkeelle lähtö. :shifty:
 
Mä ostin potkulaudan nyt ollaan kahden koiran kanssa käyty vetäseen parin kilsan lenkki. Koirat juoksee toinen vetää potkulautaa osan matkaa ja osan joutuu ite potkutteleen. Ei ton pitempää viä kun koiratkaan ei ole tottunu juokseen niin paljoo. Sit käydään 1-2 kilsan lenkkiä lasten kanssa. Toinen kävelee ja toinen vaunuissa kun nuo koirat on lenkitettävä useesti ja mies tekee pitkiä päiviä. Mut toi potkulautailu on kyl sika kivaa.
 
Mie kaipaisin kans potkua persiille. Kovasti nyt yrityksenä et pääsis pari kertaa lenkille ja pari kertaa salille viikon aikana. Nyt kun nuo vanhat hiertymät on vihdoin parantuneet tuolta akillesjänteen tienoilta.. :grin Kelit ois ainaki kohillaan, vaik eiköhän se takatalvi tuu viimestään vappuna.
 
Täällä kans yks kenelle tämä ketju sopii hyvin :D Liikuntaa sais harrastaa kovin paljo enemmänki. Tällä hetkellä on työmatkapyöräilyt, viikonlopun kävelylenkit pojan kanssa ja yritän edes kerran viikossa tehdä kotitreenin. Kehonhuoltoon pitäis panostaa täysillä, jos haluan selvitä vähä helpommalla tästä raskaudesta ja siitä palautumisesta.
 
Kävin salilla sekä lauantaina että sunnuntaina, ja vaikka oli pahoinvointia, sain tehtyä hyvät penkki- ja mavetreenit lähes samoilla painoilla kuin ennen raskautta.

Mutta tänään löytyi ar-ultrassa hematooma kohdusta, joten nyt on parempi jättää ainakin nuo rajummat treenit pois ohjelmasta.
 
Muokattu viimeksi:
Hiebosti treenattu, Novem! Toivotaan, että selviät säikähdyksellä.

Mä olen nyt aktiivisesti viikon ajan vältellyt tätä ketjua, koska en edelleenkään ole saanut tehdyksi mitään, vaikka hyvä suunnitelma olikin. :hilarious: Toisaalta, jos mun liikunnallisuuden ongelmat ratkeaisivat suunnittelulla, ei mitään liikuntataukoa olisi alunperinkään varmaam tullut. :rolleyes:

Suunnitelma oli sen verran hyvä, että otan sen ensi viikolla uudelleen kokeiluun. Sitkeästi yrittäen eiköhän lopulta onnistu edes sinne päin.

Onhan mulla nyt kaikenmaailmam tekosyitä huonosta olosta väsymykseen, mutta totuus on, että jos olisi hyvät hetket edes puoliksi käyttänyt liikuntaan, ei olisi ollut tuon minimimääräliikunnan toteuttamisessa mitään hankaluuksia.

Järjestimme keskimmäiselle lastenjuhlat syntymäpäivänään, ja sen yhteydessä tuli kyllä raadettua niin paljon, että kävi liikunnasta. Tänään olen päästä varpaisiin hellänä, kokovartalotreenistä käy pulskalle. :wink
 
Tää on aika hauska ketju. Ekana kaikki kertoo tavoitteistaan ja sitten miten se ei toteutunut. No, jokunen oikea urheilija on eksyny joukkoon sentäs. :-D Anteeksi huvittuneisuuteni, yksi sohvaperuna täällä kans, mutta en ollut hetkeen näitä lukenut niin tuli tämä kronologia esille myt kun luin...
Tsemppiä kaikille! Vauva tykkää kun saa vähän raitista ilmaa :). Kiertäkää edes kortteli tänä iltana!
 
Tää on aika hauska ketju. Ekana kaikki kertoo tavoitteistaan ja sitten miten se ei toteutunut. No, jokunen oikea urheilija on eksyny joukkoon sentäs. :-D Anteeksi huvittuneisuuteni, yksi sohvaperuna täällä kans, mutta en ollut hetkeen näitä lukenut niin tuli tämä kronologia esille myt kun luin...
Tsemppiä kaikille! Vauva tykkää kun saa vähän raitista ilmaa :). Kiertäkää edes kortteli tänä iltana!

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, vai miten se meni :joyful:
 
Hiebosti treenattu, Novem! Toivotaan, että selviät säikähdyksellä.

Mä olen nyt aktiivisesti viikon ajan vältellyt tätä ketjua, koska en edelleenkään ole saanut tehdyksi mitään, vaikka hyvä suunnitelma olikin. :hilarious: Toisaalta, jos mun liikunnallisuuden ongelmat ratkeaisivat suunnittelulla, ei mitään liikuntataukoa olisi alunperinkään varmaam tullut. :rolleyes:

Suunnitelma oli sen verran hyvä, että otan sen ensi viikolla uudelleen kokeiluun. Sitkeästi yrittäen eiköhän lopulta onnistu edes sinne päin.

Onhan mulla nyt kaikenmaailmam tekosyitä huonosta olosta väsymykseen, mutta totuus on, että jos olisi hyvät hetket edes puoliksi käyttänyt liikuntaan, ei olisi ollut tuon minimimääräliikunnan toteuttamisessa mitään hankaluuksia.

Järjestimme keskimmäiselle lastenjuhlat syntymäpäivänään, ja sen yhteydessä tuli kyllä raadettua niin paljon, että kävi liikunnasta. Tänään olen päästä varpaisiin hellänä, kokovartalotreenistä käy pulskalle. :wink

Kiitos! Ei ole ollut mitään vuotoja tai muita oireita, joten hirveästi haluttaisi kokeilla jotain kevyttä treeniä. Vaan en kuitenkaan uskalla, en ainakaan ennen uusintaultraa. Kävellyt oon kyllä nyt viime päivinä paljon :)

Tsemppiä sulle! Ja hyötyliikuntakin lasketaan :)
 
Tää on aika hauska ketju. Ekana kaikki kertoo tavoitteistaan ja sitten miten se ei toteutunut. No, jokunen oikea urheilija on eksyny joukkoon sentäs. :-D Anteeksi huvittuneisuuteni, yksi sohvaperuna täällä kans, mutta en ollut hetkeen näitä lukenut niin tuli tämä kronologia esille myt kun luin...
Tsemppiä kaikille! Vauva tykkää kun saa vähän raitista ilmaa :). Kiertäkää edes kortteli tänä iltana!

Hiljaa hyvää tulee. :cool:
 
Takaisin
Top