Liikunta

mamatobe87

Silmät suurina ihmettelijä
Minkälaisia himoliikkujia täällä onkaan? :grin
Ootteko plussaamisen jälkeen ruvennut hiljentää tahtia vai vedättekö samalla sykkeellä? Vai onko sykettä ollenkaan.. :)

Itse olen huomannut, että tämä väsymys kyllä vie sen terävimmän taistelutahdon. Puntilla ja jumpissa tykkään käydä mutta täytyy myöntää, että olo ei ole ollenkaan niin vahva ja reipas kuin aikaisemmin! Lenkitkin koirien kanssa ovat myös jotenkin kummasti lyhentyneet ja tahti hidastunut.:rolleyes:
Ja ollaan kuitenkin vielä kovin alussa.. mitä se sitten mahtaisi olla loppua kohden?!:wideyed:
Okei, nyt jos koskaan on se hetki, kun tulee antaa itsellensä armoa ja lepoa.. :shy:
 
Mä jätin samatien hypyt ja pomput väliin (Oon kova treenaamaan). Muuten samaan malliin. Nyt oon ollu vaan flunssassa niin käyny lähinnä kävelylenkeillä. Mutta kävellessä jo väsyy nopsemmin. Ehkä alku kankeaa!
 
Ratsastan ja ajattelin jatkaa jos hyvältä tuntuu n. rvko 20 asti mitä suositellaan lopettamisajaksi. Vähän rennommin välillä olen mennyt jos ei jaksa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Jos töiltä kerkiää niin kaksi kertaa viikossa vähintään hevostelemassa (selästä, maasta, kärryiltä mitä ny näitä on :))
Ja meinasin että loppuun asti menen oman voinnin ja kunnon mukaa.. Mut jos ei muuta niin sit edes harjailemaan hevosia :wink

Kotona lisäksi kaksi koiraa joiden kanssa tulee lenkkeiltyä..
Näin talvella kun on kylmä niin tehdään lyhyempiä lenkkejä useammin koska vanhus ei oikein arvosta pakkas kelejä :D
 
Yritän liikkua jaksamisen mukaan mahdollisimman pitkään. Lajeina on hiihto, jumpat, kuntosali ja lenkkeily. Viime raskaudessa jäi juoksu heti ensimmäisellä kolmanneksella ja muutenkin tuli keskityttyä enemmän syömiseen, niin painoa tuli 20kg ja verenpaineet nousivat lopussa. Tällä hetkellä on taas kunto kohdillaan ja yritän sen pitääkin mahdollisimman hyvänä, niin helpottaa sitten toivottavasti sitä loppuaikaa.
 
Normisti crossfit+sali. Nyt en oo kolmeen viikkoon muuta kuin kävellyt/lenkkeillyt. Huomaan että hengästyn ihan eri tavoin ja cf:n ajattelin laittaa tauolle ja aloittaa taas jumpat satsissa.

Toisaalta haluaisi ihan hirmuisesti liikkumaan mutta sit taas ajattelee että lepokin on välillä hyvästä.

Mieheni kanssa sovittu että hän joutuu nyt välillä ulkoiluttaa mua :grin tavoitteena kävellä vähintään 20km/viikko ettei ihan laiskotettua

Sporttirintsikat ja kaulahuivit ahistavat niinpalkauhiasti :wtf:
 
Täällä jumppana vaan esikoisen nostelu, vaunulenkit + parit syvienvatsojen liikkeet jotka fyssari neuvoi synnytyksen jälkeen. Aikanaan olen paljonki treenannu, mutta muuton myötä jäi salitreeni ja esikoisen raskauden myötä vähän kaikki muukin... Sitte jouduin vielä liikuntakieltoon supistusten takia... just kun olin sopinu miehen kanssa että hän alkaa "ulkoiluttaan" mua:rolleyes:
Painoa tulikin se 20kg, mutta lähti korkojen kera 25kg... ja nyt olen lähempänä alipainon rajaa mutta normipainoinen kumminki.
Muistan muutama vuosi sitten kuin ahdisti jollei ollu urheillu, mutta nykyään olen onneksi sallivampi itselleni ja pidän jo hyvänä juttuna pientä vaunukävelyä :)
Eli eipä suuria liikuntatavoitteita raskaudelle. Lähinnä meinasin jos vähän pienempänä pysyis painonnousu kun kerta imetänkin ja vähän enempi hyötyliikuntaa. Ja jos nuo vatsa/lantiopohjatreenit muistais.... ja ehkä vähän hartioita (hartiat alkanu puutua +ryhti menny huonommaksi synnytyksen jälkeen). Niin ei ois ihan raihnainen sitte tokan synnytyksen jälkeen.
 
Lapamato ilmoittautuu. Jooga ja koirien ja muksun kanssa ulkoilu on ainoat liikuntani tällä hetkellä.. :arghh::woot: koti kun valmistuu niin sinne on varattu yksi huone kuntosaliksi, kun on meillä jo valmiiksi kattava valikoima kuntoiluvälineitä (mm. juoksumatto, levytankosarja, käsipainosarja, soutulaite, 2 erilaista kuntopyörää, crosstrainer ym. jumppavälinettä). Sitten jos innostuisi vihdoin kuntoilemaan ja varmasti innostunkin, niin paljon olen intoillut jo sitä huonetta.. :woot:
 
Olen harrastanut nyrkkeilyä ja meinaan jatkaa mahdollisimman pitkälle. Ei sitä tarvitse syödä kahden puolesta, mutta liikkua kyllä!
Se on siitäkin hyvä laji, että saa purettua kaikki ahdingot :)
Töissä istun koko päivän tietokoneella, olen teräsrakennesuunnittelija insinööritoimistossa. Tekee hyvää nostaa pylly penkistä ja heilutella käsiäkin! Muuten on hartiat kipee. Ja tuo nyrkkeily tuo sitä omaa-aikaa tähän arkeen.
Esikoinen 2, ja muuten sen touhuiluissa menee aika.
 
Mä oon harrastanut tankotanssia kymmenisen vuotta ja sitä ajattelin tehdä niin pitkään kuin masu antaa periksi.. :wink mies aloitti kuntosalilla työt ja pyysin sitä jo tammikuuksi tekemään mulle ohjelmat ja ruokavaliot.. tammikuuhun asti annan itselleni armoa ottaa "rennommin", koska nyt on päällä armoton työputki. Tässä vasta siis söin aamupalan yöhukin jälkeen, eli en enää näin pimeän aikaan tuonne ulos jaksa lähteä. Ja sit jos se pahoinvointi alkaa... niin ei ainakaan tarvitse stressata mistään saliohjelmista.. :)
 
Sali, tankotanssi ja ryhmäliikunnat maistuisi täällä! Mutta kaikki jäi kolme viikkoa sitten kun sairastuin ja enkä tälläkään hetkellä ole vielä kunnossa, kun töissä portaiden kipuaminen aiheuttaa välittömän sykkeen hakkaamisen korvissa asti. Haluaisin liikkua niin pitkään kuin mahdollista, niin monipuolisesti kuin mahdollista. Tällä hetkellä tuo jo väistyvä keuhkoputkentulehdus ja pahoinvointi kyllä vie sohvalle. Kävelyä tulee onneksi työmatkoilla ja töissä. Vähän kyllä harmittaa, mutta järki sanoo että nyt on pienen paussin paikka. Riuhtominen tällä hetkellä ei auta ketään eikä mitään...
 
Eikö ketään muuta ahdista sporttirintsikat o_O Mulla meinasi päästä itku viimeks kun oli päällä, niin paljon painoi palleaa ja alkoi närästää :mad:
 
Oon liikkunut samalla lailla mitä aikaisemmin eli vaunulenkkeilen(3-4krt/vkossa) ja käyn salilla( 1-2 krt/ viikossa). Tosin en mä nostata sykettä enää samalla tavalla mitä aikaisemmin esim. Juoksumatolla en enää käy vaan oon vaihtanut kuntopyörään tai crosstraineriin missä teen ihan maltillisesti. Ja jos vaan vointi säilyy hyvänä, niin aion kyllä harrastaa liikuntaa synnytykseen saakka, sillä niin mä esikoinen aikanakin tein, että kuntosalilla treenasin pari päivää ennen la:tä. Monet piti mua ihan hulluna, mutta tunsin olevani elämäni kunnossa ja vointi oli tosi hyvä, niin en nähnyt mitään estettä sille. :)
 
Onhan synnytys melkoinen maraton, josta ainakin palautumiseen vaikuttaa äidin fysiikka. Fysioterapeuttina tiedän että liikunta, niin pitkään kuin se vain on turvallista, on ihan ensiarvoisen tärkeää. On hassua lukea jotain jenkkiartkkeleita, joissa raskaus on lähes aina lupa jatkuvaan laiskotteluun. Toki armollinen pitää itselleen olla!
 
Onhan synnytys melkoinen maraton, josta ainakin palautumiseen vaikuttaa äidin fysiikka. Fysioterapeuttina tiedän että liikunta, niin pitkään kuin se vain on turvallista, on ihan ensiarvoisen tärkeää. On hassua lukea jotain jenkkiartkkeleita, joissa raskaus on lähes aina lupa jatkuvaan laiskotteluun. Toki armollinen pitää itselleen olla!

Tottahan tuo on... Mutta arvatkaa ärsyttikö kun itse olin liikuntakiellossa ja sitte sain kuulla kuinka jotku tyyliin heitelly kärrynpyöriä raskaana:shifty: Mun oma äitikään ei meinannu ymmärtää kun puhui vaan liikunnan terveellisyydestä ja just kuka harrastanu mitäki raskaana... ja sai rautalangasta vääntää että joo oishan se terveellistä mutta kun on KIELLETTY.
Eli siis tuota armollisuutta kannatan! Ei annata tehdä kauheita tavoitteita itselleen miten haluaa raskauden menevän.
 
No juu, kyllä tämäkin on niin yksilöllinen asia että nuo kärrynpyörät voi suosiolla jättää niille, ketkä sen kykenevät riskeittä tekemään. Ymmärrän kyllä ärsytyksen, itseäkin olisi jurppinut! :D
 
Mulla tulee 4 kertaaviikkoon 3-4km kävelylenkkejä kun kuletan isompia kerhossa. :) Muutenkin kulen kaikkialla jalan, ei oo ajokorttia ja harvemmin käytän julkisiakaan kun asutaan ihan Helsingin keskustan tuntumassa. :)
 
Mä oon tottunut juoksemaan aika kovilla sykkeillä ja jostain nyt luinkin, että sykkeet ei sais ylittää olikohan 160 tai sinne päin. Luultavasti jää siis juoksu kokonaan saman tien kun en vaan osaa holkytellä hillitysti. :grin Vaihdan varmaan kävelyy, crosstraineriin ja kuntopyörään. Raskausajan jooga vois myös olla mielenkiintonen vaihtoehto. :)
 
Kävin eilen hölkkäilemässä esikoinen juoksukärryssä ja kylläpä muistui mieleen, miksi juoksu viimeksi jäi niin varhaisessa vaiheessa. Lenkin jälkeen tuli heti menkkajomottelua, mitä ei nyt ole kyllä muuten ollut kuin hetkellisesti. Hiihdosta ei tullut taas mitään oireita toissapäivänä, vaikka kävin ajallisestikin pitemmän lenkin ja siinä sykkeet oli korkeammat mäkien vuoksi. :confused:
 
Takaisin
Top