Liikunta

Oli tuolla oireiden puolella puhetta, että pilates on auttanut mulla selkä- ja lonkkavaivoihin. Itellä on sellainen Pregnancy Pilates sovellus puhelimessa, johon on koottu videoita, jotka sopii eri raskauden vaiheeseen. Aika vaihteleva taso, osa on ihan ok ja osa kauheita (lähinnä kulttuurista; en jaksa amerikkalaista "aurinkoisuutta" :)). Melko perusjuttuja, mutta ei raskaana varmaan kauheen rankkoja suositellakaan...
 
Viikonloppuna jouduin patikoimaan jäisellä luontopolulla 5 tuntia mutta selvisin hyvin!

Eilen 30 min venyttely tunti ja 45 min spinning pitkästä aikaa salilla niin huomasi ettei todellakaan ole raskaus este. Spinning tuntui tosi luontevalta :)
 
Onko moni käynyt uimassa nyt raskaana ollessa? Kävely alkaa olla sen verran epämukavaa että ajattelin siirtyä uimahalliin, mietityttää vaan tulehdusriskit sun muut :S neuvolan mukaan pitäisi olla ok niin kauan kun kun on limatulppa paikallaan ja paikat kiinni.
 
Mä kävin tänään ekaa kertaa ja olipa ihanaa. Kuin virtahepo vedessä! :) Ekalla kerralla ei viitsinyt rehkiä, enkä löytänyt uimalasejakaan, joten uin vain 700 metriä. Siihen päälle ihanaa hartiaseudun hierontaa vesisuihkun alla.

Ps. Urheiluleirillä olevat lapset tuijottivat uteliaina vatsaa syrjäkarein :)
 
Mä kävin tänään ekaa kertaa ja olipa ihanaa. Kuin virtahepo vedessä! :) Ekalla kerralla ei viitsinyt rehkiä, enkä löytänyt uimalasejakaan, joten uin vain 700 metriä. Siihen päälle ihanaa hartiaseudun hierontaa vesisuihkun alla.

Ps. Urheiluleirillä olevat lapset tuijottivat uteliaina vatsaa syrjäkarein :)

Hei minä kävin kans tänään ekan kerran ja uin saman matkan! :D tosiaan oli kyllä olo kuin Niiskuneidillä tai virtahevolla mutta oli kyllä ihana kun ei tuntunut mitään kipuiluja. :) eikun vaan heti huomenna uudelleen ^_^
 
Mäkin oon käynyt uimassa. Se on kyllä kivaa. Musta huvittavinta on kun nousee vedestä rappuja ja tuntee kuinka veden kannattelu katoaa ja kroppa painaa tonnin :wacky:
 
Kävin eilen heittämässä talviturkin, olipa ihanaa! Pintavesi oli +22°C, eli hyvin malttoi saunasta lilluskella vedessä ja ottaa vetoja. Veteen menin aika varovasti, sillä jotkut ovat varoitelleet että kylmään veteen suin päin säntääminen voisi aiheuttaa supisteluja. Miksikään urheiluksi ei kai tuota voi laskea, mutta uinnista kun oli puhe, niin---! :grin Hyvä olo jatkui koko loppuillan, eikä edes yöllä ollut hiki, niin kuin on tuntunut viime aikoina olevan. Tätä lisää, kiitos!

Muuten viimeisten parin viikon aikana on kyllä liikunta jäänyt aika hyötyliikunnan puolelle, lisäksi olen käynyt muutamia kertoja viikossa kävelemässä. Töissä olen kokoajan jaloillani ja osaksi kiinni potilaissa esim.siirtotilanteissa, ja työmatkat kävelen, joten on ollut päiviä että loppuilta on mennyt mahaa kovetellessa, enkä sitten ole kehdannut enää lähteä pinkomaan baanalle. Toukokuun loppuun oli vielä salijäsenyys, mutta loppupuolella kuuta nekin käynnit jäivät aika vähiin. Nyt kun äitiysloma alkaa, eikä samanlaista työpäivän mittaista aktiivisuutta tule, meinasin kotona kuitenkin aloitella kevyitä lihaskuntotreenejä (tietenkin voinnin sallimissa rajoissa). Pääasia että tulisi aktiivisesti jotain liikettä kehoon.
 
Hahaa. Käytiin lenkillä miehen kanssa. Hän juoksi ja minä fillarilla. Meinasin tikahtua pieniinkin ylämäkiin ja mies tykitteli juosten musta karkuun. Tuntui olo ensimmäistä kertaa painavalta ja huonokuntoiselta raskaana ollessa... Plääh. Liikunta ei yksinkertaisesti kiinnosta pätkän vertaa. En oikein ymmärrä miksi ei. Olenhan aina harrastanut liikuntaa liiankin aktiivisesti. 5-7h/vkossa. Noh. Olen sallinut itselleni tämän huili tauon.. Myös vatsalihasten erkauman tultua, meni fiiliksen lihaskuntoharjoitteluun, kun olen ollut intohimoinen keskikroppa treenaajaa. Tuntuu, että jos ei voi tehdä täysillä-ei huvita tehdä ollenkaan. Outoja fiiliksiä. :rolleyes:
 
Mä komppaan siinä että jos jotain tekee niin mielummin kunnolla. Itsekin nyt salilla pyöriessä keskiselän jumiutumisn takia niin huomaan tekeväni vain liikkeitä joissa aktiiviset vatsalihakset eivät ole hyvän liikeradan A ja O. Eliptinen on kans tullut takaisin koska ei aiheuta tärähdystä ja voi nopeasti vaihdella vastusta.

Toivon että sunnuntaina voisi pumpata ilmaa pyörään niin saisin käyttöön kun maanantaina luovutan auton takas leasingyhtiölle.

Tänään jaksoin 6,5km juhannuslenkin mieheni kanssa, keskivauhti 4,9km tunnissa. Olin ylpeä omasta jaksamisesta mutta silti huvittaa kuinka hitaasti joutuu menemään :grin
 
Mä kans vaapun tuolla kävellen! Tavoitteena olisi saada 9 000 askelta päivässä, rakas Fitbit auttaa laskemisessa. Vaappumistahan se välillä on, mutta nyt kesälomalla on helpompaa kun voi jakaa vaikka kolmeen lenkkiin päivässä jos ei muuten tule käveltyä.

Uiminen olis varmaan kivaa jos osaisi uida.. :bag:
 
Hieman meinaa tuskastuttaa kun nla lääkäri käskee vaan harrastamaan lisää liikuntaa. Liikunta on jäänyt kyllä ihan minimiin ja se toteutuukin lähinnä hyötyliikuntana. Oon jo huhtikuulta ollut sairauslomalla rasituksessa tulevien supistusten vuoksi. Yritä siinä sitten liikkua vaan enemmän ja enemmän kun supistelun vuoksi liike loppuu siihen paikkaan missä ne alkaa.. :/ Päivittäin käyn myös vaappumassa kuin ankka kävelylenkeillä koirien kans mitkä on omasta voinnista riippuen 1-2h pitkiä. Nyt on taas useampana päivänä tullut lenkeillä supistelua, jollon ne on melko lyhyiksi jäänyt. Hikeä otetaan sitten pintaan omalla pihalla touhutessa. Mies tykkää kun uusia kukkapenkkejä ilmestyy kuin sieniä sateella. :)

Kyllä niin odotan synnytyksen jälkeistä aikaa, että pääsee taas liikkumaan. Ennen raskautta kun tuli käytyä useamman kerran viikossa potkunyrkkeilemässä ja kuntosalilla minkä lisäksi kävely-/juoksu-/hiihtolenkkejä koirien kanssa. Välillä tuntuu, että pää leviää kun ei voi mitään normaalia tehdä.
 
Onpas ristiriitainen tuo ohje liikkua kun rasituksen takia kuitenkin olet sairaslomalla :0 sähän liikut kumminkin jo reilusti yli suosituksen (30min/pv) muutenkin. Luota omaan fiilikseen ja kroppaan, kukaan muu ei tiedä kuitenkaan miltä tuntuu paremmin.
 
Minustaki oli outoa kun ensin kirjoitti saikkua ja heti perään totes, että pitäis liikkua enemmän, on muutoinkin hieman omanlaisensa lääkäri. Noh näillä mennään, onneksi ei enää tarvitse kauaa odotella :)
 
Liikunnan ei tarvitse olla mitään treenaamista, ehkä lääkäri ajatteli rauhallista kävelyä ym levollista liikuntaa?
 
Takaisin
Top