Liikunta

ainakin minun kokemuksella jokainen yrittää keskittyä vaan itse pysymään perässä. Eilen olin yhellä tunnilla ekaa kertaa ja välttämättä yks nainen halus tunkeutua mun taakse. No siinäs katteli kun minä sekoilin askelissa :D
 
Meillä mennään ihan tavallisella arkiliikunnalla, esikoisen ja koirien kanssa lenkkeillään päivittäin, pyöräillään, samotaan mettässä. Töissä oon koko päivän liikkeessä hoitajan työssä, siinä tulee kyykkyjä ja porrasjumppaa. Tallilla käyn muuten rehkimässä mutta ratsastaa en uskalla sillä en antais ittelle anteeks jos nyt sattuis jotain. Kerkee sitte jatkaa taas synnytyksen jälkeen :)
 
Mulla on esikoiselta vielä +20kg ja nyt tämä uus raskaus päälle. Synnytyksen jälkeen on tarkotus tehdä ryhtiliike ja puottaa ainakin 30kg. . Noin niinku aluksi. . :D heti kun paikat kestää niin takasi hevosen selkään. Esikoinen oli 4kk ku nousin uudelleen vuoden tauon jälkeen selkään.
 
Onhan se totta, ei pitäisi miettiä mitä muut miettii. Tuol kamppailuharrastuksessa kun on pääsääntösesti vaan äijiä, yhteisöllisyys on korkealla ja pinnallisuus todella kaukana. Teevee-ohjelmat fitness-tähdistä sun muista vaan antaa niin kamalaa kuvaa niistä ihmisistä.. eihän tässä muu auta kun lähtä kokeilemaan !! :smiley-bounce016
 
Mä kävin kans pitkästä aikaa juoksemassa ja tuntui kans yllättävän hyvältä. Tai no ekat kaks km mietin, että en varmasti jaksa juosta koko kuutta kilometriä, mutta sen jälkeen alkoi luistamaan.
Kysyin myös neuvolalääkäriltä liikunnasta ja oikeastaan kamppailulajit oli ainut ehdoton no no.
 
Mä aloitin varmuudeksi pienemmällä lenkillä kera kunnon lämmittelyt kun en ollut pitkään aikaan käynyt :) aiemmin tuli juostua tuo koko lenkki. Oli kyllä niin hyvä fiilis ja jaksaminen että olis menny koko matkakin. Seuraavalla kerralla sitten :)
 
mun jotenkin pitäis alkaa taas liikkuun, mut kun noi selkä ja alavatsakivut rajottaa kävelyä ja seisomassa olemista. Kumpa nää menis jo ohi.
 
Mun on pitänyt rajoittaa liikkumista ton hematooman takia aika rajusti. Parina päivänä kävelin enemmän ku yleensä ja heti alkoi tiputteluvuoto. Nyt olen taas ottanut rauhallisemmin.
 
mulla oli esikosta selkäkipuja jo aikaisessa vaiheessa ja silloin fysioterapeutti sanoi että enemmän liikuntaa. Tein tuolloin seisoma/istumatyötä. Liikkumattomuus kuulema pahentaa selkävaivoja :) alavatsakipuja mullakin on tästä toisesta ja niitä oli esikostakin läpi raskauden. Menkkajomottelua kovempia ei kylläkään ole joten olen tulkinnut normaaleiksi kasvukivuiksi :) toivottavasti sulla helpottaa jos kivut ovat kovia anis81 :)
 
Mulla muuten myös se että yhtäkkiä lähtee liikkeelle ja pitää kovaa tahtia niin alkaa myöhemmin sattumaan mahaan.. Eli mun ainakin on aloitettava maltilla.
 
Mulla muuten myös se että yhtäkkiä lähtee liikkeelle ja pitää kovaa tahtia niin alkaa myöhemmin sattumaan mahaan.. Eli mun ainakin on aloitettava maltilla.

Mulla ihan sama juttu. Jos lähdetään liian ripeään tahtiin koiran kanssa lenkille, alavatsaa alkaa repiä ja viillellä. Kun kävelee hitaasti, voi kävellä pitkiäkin lenkkejä ilman kipuja.
 
Mulla ei tuu kipuja lenkillä mutta huono olo. Mulla ei oo ollu pahoinvointia juuri ollenkaan mut lenkille ko lähtee ja jos yhtään kovempi kävelyvauhti ni alkaa yököttään. Edellisestä oli ihan sama. Mikähän siinäki on....o_O
 
Minulla alkaa selvästi maha ja selkä kramppailla, jos kävelee pitkään. Tänään oltiin ainakin tunti-pari liikkeessä, ja tuli paha olo ja huimaus ja maha paisui ihan valtavaksi. Ilmeisesti kohtu jotenkin reagoi, sillä mahaa ei muuten hirveästi vielä näy. Muutenkin vatsaa nipistelee lähes jatkuvasti, ja se tuntuu jotenkin aralta, niin ei ole tehnyt mieli tehdä esim. vatsalihaksia. Pitäisi kyllä varmaan, ettei loppuraskaudessa tule isoja ongelmia.
 
Joo, jossain vaiheessa kai pitää lopettaa, mutta käsittääkseni tässä alkuvaiheessa olisi vielä hyvä tehdä, ainakin jonkun lähteen mukaan.
 
Olin just reippaalla kävelylenkillä koiran kanssa ja loppumatkasta tuntu yhtäkkiä hetken kova kipu navan seudulla. Meni jo ohi, mutta toivottavasti ei ollut mitään pahempaan viittaavaa.. :/
 
Siis todella kiusallinen vaiva, muuten ku on vähän uummetusta, niin pitkään kävellessä on alkanu maha meneen sekasi :eek: ei luojan kiitos vielä vahingoksi asti
 
Takaisin
Top