Liikunta

Mietin että voiko nyt alkuraskaudestakaan enää mennä kamppailulajitreeneihin? Entä kuinka kauan voi ratsastaa? Voinko mennä vielä kesäkuussa ratsastusleirille?
 
Itse jättäisin nyt jo kamppailulajit pois ja ratsastuksesta en osaa sanoa mite kauan sitä saa..

Mulla ainakin liikunta on jäänyt olojen ja väsymyksen vuoksi lähes nollaan. Ennen kävelin pojan rattailla kaa 10-20km päivässä. Lenkit on tarkoitus aloittaa uudestaan, kun olot sallii. Mut tuskin noin pitkinä.
 
Mun käsityksen mukaan juosta voi niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Nimim. itsekin kävin eilen juoksemassa.
 
Mä oon edelleen käynyt pelaamassa salibandya, käynyt salilla ja lenkkeilyt. Salibandyn jätän tauolle jonkin ajan päästä.
 
Mä pelaan jalkapalloa ja niin kauan aion jatkaa kun vaan kroppa kestää. Ihan siis harrastelijatasolla, mutta kuitenkin saattaa olla välillä aika kovaa menoa tai ehkä juuri siksi kun ollaan harrastelijoita niin taito korvataan ryykäämisillä.

Talven futsalit jätän suosiolla väliin.
 
Itse käyn lenkillä koirani kanssa ja reenaamassa suojelua ja pyöräily alkaa nyt kun säät on hyvät. Minulle ainakin neuvolantäti sanoi että voi liikkua ja voi aloittaa uuttakkin,mutta tietty omaa kroppaansa kuunnellen.
 
Minä odotan, että päästään jatkamaan pyöräilyä mikä on jäänyt olojen ja väsymyksen takia parin viikon tauolle. Kävelyä kans odotellen seki luontaisesti jäänyt. Ja uintia odotan kesältä!!
 
Täällä jonkin sortin aktiiviurheilija. Viikossa kertyy juoksukilometrejä n. 15km ja päivittäin käydään myös 2-3 kävelylenkkiä. Esikoinen istuu rattaissa. Kaksi koiraakin löytyy :)
 
Ite tulee liikuttua tosi vähän.. Koitan taas aloittaa viikon tauon jälkeen joogaa kun se on todella monipuolista. Ja sitten tulee myös käytyä kävelyllä semmonen plus 30 minuuttia tarkoitus päivittäin olla liikkeellä
 
Mää jumppaan kotona n 3 krt viikossa. Lisäksi kävelylenkit sisarusrattaita lykkien, muutaman kerran oon juossutkin. Veikkaampa et en enää lähe juoksemaan ku maha alkaa kasvaa, kerää liikaa katseita:D mut jumpasta tykkään. Vielä teen ihan perusohjelmalla, varmaan rv12 aikoihin siirryn raskausajantreeneihin..
 
onks uimahallissa käynnissä mitään rajoitteita? Näin alkuraskaudesta jotain tautiriskejä?
 
Vikan kolmanneksen aikaan pitää tarkistuttaa, että onko auki ja jos on auki niin ei suositella uimista tulehdusriskin takia. Ennen vikaa kolmannesta ei oo uimisessa mitään.
 
Pahan olon takia en oo voinut ajatellakaan mitään liikkumista nyt. Kun olo helpottuu on tarkoitus jatkaa normaaliin malliin pumpissa ja spinningissä ja kahvakuulassa käyntiä. Esikoista odottaessani liikuin loppuun asti, vika raskas kahvakuulatreeni to kun lapsi syntyi la. Uskon, että liikunta vaikutti siihen että palauduin synnytyksestä nopeasti ja itse synnytyskin meni hyvin. Synnytin synnytysjakkaralla ja siinä kyllä erityisesti jalkavoimia tarvittiin.
 
Mä olen aloittanut liikunnan nyt aktiivisemmin tajuttuani olevani raskaana. Tein sali sopparin jota olin tässä jo pitemmän aikaa harkinnut. Väsymyksen puitteissa olen nyt ruvennut käymään n kolmella tunnilla viikossa. Suosin tällästä helppoa alkuun kuin bodypump ja pilates. Liian nopeet pomput saa mut vähän hämilleen, et mihin suuntaan prkl! Tässä salissa oli se hyvä puoli että vaikka tein nyt vuoden sopimuksen niin jos raskauden takia ei tunnu hyvältä jumpata niin voi laittaa tauolle. Mulla on ollut tapana kerätä painoa raskauden aikana (niinku runsaammin) ja ajattelin että hyvä lihaskunto auttais jaksamaan tän raskauden mukana tuomat rasitukset. Tällä hetkellä viikko 7 eikä vielä tunnu että rajoittaa menoa mutta syksyllä varmaan jo jotkin liikkeet käy epämukaviksi esim selällä tai vatsallaan maaten tehtävät. En tiedä onko mun salilla tarjolla mamma vaihtoehtoja mutta pitää selvittää ja ajattelin myös että ehkä voin tehdä jotain korvaavia liikkeitä sitten kun huomaan että joku liike käy epämukaviksi.
 
Takaisin
Top