Letrozolin käyttäjiä?

Haisuli älä vielä luovuta! Voi hyvinkin vielä tulla! :) joskus ne follikkelit ilmeisesti kasvaa melko suuriksikin ennenkuin posahtavat. Mulla oli viime kierrossa kp11 22mm ja gyne oli melko varma et seuraavana aamuna on plussa. No ei ollut eli kasvoi vielä tuostakin mutta laitoin sitten ovitrellen irrottamaan niin en tiedä olisiko tullut sitten sitä seuraavana päivänä ovisplus luomusti.
 
Ihanaa onneksi olkoon Pellavainen! :hello2 varmaan uskomaton fiilis nyt :woot: oliko sulla todettu ovulaation kans ongelmaa ja siks letrot?

Kiitos paljon, on tosiaan odotettu ja tuskailtu. Ei ole vieläkään menny jakeluun, että tuli positiivinen tulos :wacky:

Kierrot tosiaan huidellut ehkäisyn jättämisen jälkeen kp22-50 välillä ja muistaakseni sain näiden yrittämis vuosien aikana luomusti tikutettua kaksi kertaa positiivisen ovistestin. Sekä PCO, kun näky kystia munasarjoissa, ylipainoa on ja noi epäsäännöliset kuukautiset vaikuttaneet varmastikkin.

Letrot kyllä tasasi kierrot siihen 28-29 ja auttoi juuri ovulaation tapahtumisessa :)
 
Hei kaikille! :)

Liityn viimein mukaan keskusteluun. Nyt toinen letro-kierto menossa.
Taustaa sen verran, että esikoinen tuli aikoinaan femar + inssi yhdistelmällä. Silloin ei clomifenit ja pregnyl tuoneet haluttua tulosta. Lievästi pco, kohdun limat ohuet.

Nyt uusi puoliso ja yhteinen toiveissa. Yritystä takana 1,5vuotta. Mies testattu ja kunnossa on :happy: Ehkäisyn poisjätön jälkeen muutaman oviksen tikutin ja sitten loppuivat. Lääkäri uskoo, että pari kertaa vuodessa ovuloisin luomusti, kohdun limat silti jäivät ohueksi ja kierto heitteli 24-35pv.
Nyt toinen letro-kierto siis menossa, vastaa kuulema femaria. Kummassakin kierrossa ovis plussattu kp 14. Syksyllä inssiin, jos ei tärppää sitä ennen.

Nää on niin jännittäviä aikoja.. ja kun ei viiti kaikille höpötellä asiasta, mutta silti kaipaa tukea ja tsemppejä tähän.

Joten kaikille muillekin tsemppiä odottamiseen!
 
RouvaM tervetuloa ja kiva saada lisää porukkaa! :happy: mullakin on limakalvot olleet siinä rajoilla, viimeksi kuitenkin gynen mukaan ok vaikka musta 8mm ei kuulostanut kovin loistavalta :rolleyes: saatiinko sulla viime kerralla limakalvoa kasvatettua jotenkin? Muistatko minkä paksunen oli kun tärppäsi?

Pellavainen uskon että on sulattelemista mutta varmaan pää pääsee mukaan paremmin päivä päivältä:)
 
Smoothie,

Lääkäri juuri ennen letrojen aloitusta kertasi edellisen onnistumisen. Sattui olemaan sama lääkärikin kuin silloin esikoisen aikaan :)
Ohuet oli silloinkin limat, reilut 7mm kun tärppäs. Sanoikin, että 6mm oltava vähintään, että onnistuisi.
 
Haisuli19 onko viivat lähteny vahvistumaan tai ovisplus tullut? :)

Onko muilla letrojen oton aikaan tullut tuhruvuotoa? Itsellä on nyt molemmissa letrokierroissa alkukierrossa kun tabletteja ottanut tullut tuhruvuotoa pyyhkiessä ja mietin et kertooko tämä jostain? Vaikuttaako esim limakalvojen paksuuteen heikentävästi?
 
Hei smoothie. Ovista oon tikutellut vielä tähän päivään asti mutta viivat ei oo kyllä tummunu yhtään, enemmänkin haalistuu. Oon tässä nyt tänään pohtinu asiaa, kun sain viime lauantaina kaikista tummimman viivan ja se kyllä jo oli melkeen plus sillon. Niin jospa se oli oikeesti sillon plussa ja nyt olis sitten jo dpo 6:confused: mietin myös koska kun letroja söin niin niinä päivinä mulla oli joka päivä pääkipua, sitten loppu muutamaksi päiväksi mutta taas tällä viikolla joka päivä ollut pääkipua. Joten voisiko olla että pääkipu alkanut taas ovulaation jälkeen. Sitten mulla on kyllä ollut semmosta lievää menkkakipua oikeestaan koko viikon, eilen pahemmin ja eilen myös kerran vessassa käynnin yhteydessä jäi vaaleanpunaista paperiin :eek: luulin jo eilen että menkat alkaa, verta ei ole sen jälkeen tullut mutta ajoittaiset menkkakivut jatkuu. Joten päätin nyt luovuttaa tämän kierron tikuttamiset ja odotella menkkoja jonkun aikaa ja jos niitä ei ala kuulua niin sitten täytyy soittaa polille:shifty:

Mulla ei tullut tablettien otto päivinä verta, mutta sitten 12 päivää viimeisen pillerin jälkeen kerran tuli vessareissulla. Onko sulla ollut tablettien oton aikana muita "oireita"? :)
 
Okei mutta tuo vaaleanpunainen tuhruhan vois viitata sitten myös kiinnittymiseen:woot: päivätkin täsmäis! Pidän peukkuja ettei menkat ala kuitenkaan:angelic::angelic:

Ekassa letrokierrossa olin ihan sahara ne alkupäivät, vessassa tuntu et melkee paperikin meinaa jäädä kiinni:hilarious::hilarious: myös halut oli ihan off. Tässä kierrossa taas vain tuo pieni vuoto nyt parina päivänä
 
Niin se mieskin tuumasi että jospa siellä joku porautuu kiinni :grin jotenkin vaan kyllä tuntuu että menkat alkaa millon vaan, niin kummallinen kierto nyt letrojen kanssa ollut. Mulla ei tuntunut letroista muuta vaivaa tulevan kun päänsärky. Sitä oli joka päivä kun tabletteja otti, meni ja tuli aaltomaisesti. Toki se alkanut nyt uudestaan :sour: mikäs kiertopäivä sulla muuten menossa smoothie? :)
 
Toivottavasti miehesi on oikeassa:hello2

Mulla kp7, tänään meni vika letro. Ensi viikonloppuna todennäköisesti sitten ovis. Jotenkin en enää ole kyllä yhtään toiveikas että voisi onnistua ainakaan ilman järeämpiä hoitoja vaikka oon pyrkiny viljelemään päähäni tän viikon positiivista ajattelua:rolleyes::grin ne piinaviikot on kyllä tuskaa kun koko ajan ajatukset on raskautumisessa, mieluiten olisin ajattelematta koko asiaa.
 
Viime kierrossa mulle tehtiin myös aukiolotutkimus ja tietty lääkäri heitti sen "tämän jälkeen monet onnistuu" lauseen, mikä ehkä myös lisäsi "paineita" ja uskoa. Mietin et jos se ei auttanu yhdessä letrojen ja ovitrellen kanssa niin miksi tämä kierto pelkkien letrojen voimallakaan auttais. Pahottelut pessimistisyydestä kun mun piti alkaa nyt positiiviseksi:hilarious:
 
Hei kaikki! Voisin liittyä seuraanne! Noin viikko sitten taisin tämän(kin) ketjun lukaista läpi :bookworm::happy:

Eli olen 30v ja mies 32v ja ensimmäistä ollaan nyt yritetty vuoden verran. Hormonaalisen ehkäisyn olen lopettanut jo 1.5v sitten. Oon jo jonkin verran käynyt tutkimuksissa. Ovuloin, joka todettu myös progesteronilla, ja kierto on melko säännöllinen, limakalvo ilmeisesti siinä ja siinä, sekä suurimpana huolenaiheenani noin viikko ennen menkkoja alkava tiputtelu :grumpy: Aukiolotutkimus tehty ja auki on, sekä ei näkynyt mitään polyyppia ym. joka voisi vuotoa aiheuttaa. Tähän pitkään tiputteluun en ole hirveästi löytänyt kohtalotovereita eikä yksityisen puolen lääkärikään osannut sanoa mistä voisi johtua. Lähes oireeton endo voisi olla se selittävä tekijä, mutta sitähän ei juuri voida millään varmentaa.. Teillä tietoa tälläisestä ongelmasta?

Nyt siis eka letrokierto menossa ja ovitrelle irrottamaan sekä luteaalivaiheen tueksi kolmen päivän välein pieni annos ovitrellea.:) Mulla letroista sivuoireena huomattavasti kuivemmat limakalvot sen ajan kun niitä käytti ja oviksen oon jo useamman kierron ajan tuntenut puoli päivää kestävänä jomotteluna ja turvotuksena. Nyt ovitrellen kanssa jomottelu tuli 36h piikin jälkeen sekä myös sellaista tärinäkipua kävellessä.
Nyt dpo3 todennäköisesti. Jännää nähdä vaikuttaako tiputteluun mitenkään. Toiveet on hieman korkeammalla kuin luomukierrossa mutta sitten realisti nostaa jo päätään ja sanoo, että jos luomusti ovuloin, niin miksi lääkkein tuettu ovulaatio auttaisi.. Oma ajatus, että letroilla suurempi todennäköisyys raskautua jos ovulaatiossa on häikkää..

edit. Mies myös tutkitty ja priimaa oli :)

Tulinpas nyt pyörimään tähänkin ketjuun, vaikka vielä tukilääkitystä ei olekaan.

Meillä siis toinen haaveissa, yritystä takana marraskuulta. Nyt koko tämän vuoden kierrot ovat olleet aivan kamalia. Välivuodot alkavat melkein heti ovulaation jälkeen. Viime kierrostakin jo dpo2. Menkat tulee kuitenkin ajallaan, joten pahimmillaan tää on parin viikon vuotoprosessi, koska kyse ei ole mistään pikku tuhrusta:sad001

Kävin viime viikolla verikokeissa, ainakin kilpparit katotaan ja asian tiimoilta sitten ensi kuun alussa lääkäri, josko alettaisi pohtia, mistä tämä vuotaminen voisi johtua. Turhauttaa, kun aika selvä asia, ettei plussaa kuulu, kun vuodot alkaa niin aikaisin:sad001 ihana(kamala) kuitenkin lukea, että on kohtalotovereitakin. Toivottavasti löytyy joku syy (mieluusti tietysti hoidettavissa oleva) ja sais plussan tikkuun.

Tsemppiä!
 
Hei Nipanderi. Tämä tiputtelu on kyllä melko toiveet vievä ja inhottava vaiva kun parhaimmassa tapauksessa saa miettiä vuotoa kaksikin viikkoa :oops: mulla kuitenkin yleensä tuhru alkaa 5-6 pv ennen menkkoja ja luteaalivaihe mulla yleensä 13vrk, mutta pari kertaa alkanut myös melkein heti oviksen jälkeen. Tosiaan "kiva" että kuulee edes joistain kohtalotovereista vaikka ei tätä kellekkään toivois! Tää on nyt too much info:grin mut saako kysyä miten runsaat sun vuodot on, joudutko käyttää suojaa? Entä onko ihan punaista vai ruskeampaa? Itsellä tulee lähinnä pyyhkiessä ja yleensä runsastuu menkkojen lähestyessä ja joskus tulee enemmänkin et varoilta käytän pikkuhousunsuojaa kuitenkin. Myös väri muuttuu alkuun vaaleanruskeesta koko ajan tummempaan ja pari pv menkkoja punaruskeaa.

Itseä vaivaa nimenomaan se kun mitään selittävää ei olla löydetty vaikka on tutkittu :sad001 onkohan sit endoa:confused005 ei osannut lääkäri myöskään sanoa vaikuttaako raskautumiseen, joillain kuulemma vaikuttaa joillain ei.. Ja jotenkin oma mieli ajattelee että mulla se vaikuttaa ku en oo vuoden aikana raskautunu:sad001 Mutta sulla voidaan hyvin löytää vielä syy mistä johtuu jos ei olla viel tutkittu ja saada se hoidettua! :smiley-bounce012
 
Mulla tulee siis ihan kunnon hulahduksina, varsinkin vessassakäydessä, pinnistellessä ja muutenkin. Kirkasta verta pääasiassa, välillä pieniä hyytymiä, toisinaan enemmän tuhrua. Ihan kuin olis menkat, mutta sit ei kuitenkaan ihan niin runsaat. Joudun kyllä käyttämään suojaa.

Tää viime kierto on ollut vähän poikkeava. Ei ole ollut aivan niin runsasta vuotoa kun edellisissä kierroissa. Elelen nyt dpo8 ja tietysti toiveet hieman koholla, kun esimerkiksi eilen ei tiputellut ollenkaan (vaikka sitä ennen tietenkin on oli jo monta tiputtelupäivää, eikä ole kyllä mitään raskautunutta fiilistäkään).

Harmi ettei sulla oo löytynyt mitään selittävää tekijää sille. Onko sulla ollut tukilääkityksestä kumminkin hyötyä tähän tiputteluongelmaan?
 
Täällä juuri letrozolilla onnistunut. Nyt rv7+5 menossa ja viime viikolla nähty reipas syke ultrassa.

Takana nyt 25kk yritystä, joista viimeisissä neljässä kierrossa letrozol piiskamassa ovulaatiota. Seuraavassa kierrossa olisi tehty ensimmäinen inseminaatio, mutta suureksi yllätykseksi raskaus alkoikin. Takana yksi raskaus ennen tätä yritystä, joka päättyi varhaiseen kohtukuolemaan. Kyseinen raskaus alkoi spontaanisti silloin, joskin pitkällä yrityksellä.

Tsemppiä aivan jokaiselle ja toivotaan että tämä vauva saadaan syliin asti.
 
Saatko muuten oviksen tikutettua? Ehkä sulta katsotaankin jo mutta kannattaa pyytää mittauttamaan progesteroniarvot joka kertoo ovulaatiosta. Se tulee mittauttaa 5-8 päivää ovisplussasta. Jotenkin kun sulla tulee välillä runsaamminkin vuotoa niin mietin voisko olla polyypista kyse joka sitten tiputtelee. En oo mikään lääkäri vaan ihan mutua:)Todetaan keittosuolaruiskutuksella kohtuun.

Toisaalta mulle lääkäri sanoi että joillakin jolla tätä ongelmaa on niin vaikka olisikin raskautunut niin tiputtelee tavanomaisesti ennen menkkoja ja sitten häviää kun raskaus jatkuu ja hormonit nousee:smug:

Oon kokeillu terolutia, ei auttanut vaan ehkä ennemminkin lisäsi vuotopäiviä. Ei oo auttanu letrot, eikä ovitrellepistokset (joka raskaushormonia) luteaalin tukena. Lugesteronia en oo ainakaan vielä kokeillut kun lääkärin mukaan tuskin auttaa kun terolutkaan ei auttanut.
 
Takaisin
Top