Letrozolin käyttäjiä?

Hei kaikki! Voisin liittyä seuraanne! Noin viikko sitten taisin tämän(kin) ketjun lukaista läpi :bookworm::happy:

Eli olen 30v ja mies 32v ja ensimmäistä ollaan nyt yritetty vuoden verran. Hormonaalisen ehkäisyn olen lopettanut jo 1.5v sitten. Oon jo jonkin verran käynyt tutkimuksissa. Ovuloin, joka todettu myös progesteronilla, ja kierto on melko säännöllinen, limakalvo ilmeisesti siinä ja siinä, sekä suurimpana huolenaiheenani noin viikko ennen menkkoja alkava tiputtelu :grumpy: Aukiolotutkimus tehty ja auki on, sekä ei näkynyt mitään polyyppia ym. joka voisi vuotoa aiheuttaa. Tähän pitkään tiputteluun en ole hirveästi löytänyt kohtalotovereita eikä yksityisen puolen lääkärikään osannut sanoa mistä voisi johtua. Lähes oireeton endo voisi olla se selittävä tekijä, mutta sitähän ei juuri voida millään varmentaa.. Teillä tietoa tälläisestä ongelmasta?

Nyt siis eka letrokierto menossa ja ovitrelle irrottamaan sekä luteaalivaiheen tueksi kolmen päivän välein pieni annos ovitrellea.:) Mulla letroista sivuoireena huomattavasti kuivemmat limakalvot sen ajan kun niitä käytti ja oviksen oon jo useamman kierron ajan tuntenut puoli päivää kestävänä jomotteluna ja turvotuksena. Nyt ovitrellen kanssa jomottelu tuli 36h piikin jälkeen sekä myös sellaista tärinäkipua kävellessä.
Nyt dpo3 todennäköisesti. Jännää nähdä vaikuttaako tiputteluun mitenkään. Toiveet on hieman korkeammalla kuin luomukierrossa mutta sitten realisti nostaa jo päätään ja sanoo, että jos luomusti ovuloin, niin miksi lääkkein tuettu ovulaatio auttaisi.. Oma ajatus, että letroilla suurempi todennäköisyys raskautua jos ovulaatiossa on häikkää..

edit. Mies myös tutkitty ja priimaa oli :)
 
Muokattu viimeksi:
smoothie,
Mulla alkanut yleensä aina myös menkkojen odottelu sillä että noin viikko tai viimeistään 3-4pv ennen menkkoja alkoi tiputteluvuoto. Yksityiseltä saatiin kombo kp 2-6 letrozol ja oviksen jälkeen 10pv kuuri teroluttia, joka tosiaan sai aikaan sen ettei tiputteluvuotoa enää tullut. Meidän lääkäri ei osannut myöskään suoraan sanoa mistä tuo tiputtelu johtui, mutta epäili että mun hormonitoiminta ei toimi kunnolla kun nuo terolutit auttoi. Mutta hän oli myös sitä mieltä ettei tuo tiputtelu ollut ongelma vaan meillä keskenmenot/lapsettomuus johtui siitä että todennäköisesti raskautuessa mun istukan kehitys ei ole tapahtunut kunnolla ja/tai siellä on tapahtunut verisuonitukoksia jotka aiheuttaneet keskenmenoja. Mulla todettu siis tukostaipumus, muuta ei löytynyt tutkimuksissa.
 
emilie, onko sulla mitattu progesteronia? Mulla mitattiin se niinä kiertopäivinä kuin pitääkin ja tiputtelukin oli jo alkanut ja silti arvo oli normaali 35. Eli ei pitäs vajaatoiminnasta johtua. Tätä tukee myös se, että 3 kierron terot ei vaikuttanu tiputteluun mitenkään, ehkä jopa vähän lisäsi sitä :confused: että jäljelle jää vain endo tai joku mysteeri mistä sit johtuu.. Mut endon muita perinteisiä oireita ei sit ookkaan, kuin tiputtelu ja tää lapsettomuus.

Huh ei millään silti malttais odottaa testin tekoa vaikken suurempia toivoja elättele :hilarious: viikon päästä ajattelin testata, joka olis dpo12. Tiputtelu ei oo viel alkanu.. Nyt varmaan alkaa heti ku '"ääneen" menee sanomaan.. :rolleyes:

Miten teillä muilla letroilut menee? :)
 
smoothie,
En oo itseasiassa varma onko progesteronia mitattu, monet verikokeet on kyllä otettu ja niissä kaikki ollu ok. Toivottavasti teillä selvis joku syy, se helpottaa kyllä varmasti kun tietää et on joku konkreettinen asia mistä lapsettomuus johtuu. Ja tsemppiä piinailuun!
 
Smoothie joko olet testaillut? :)

Täällä syöty letrot kiertopäivät 3-7 ja torstaina kävin sitten ultrassa katsomassa onko lääkkeestä apua. Hyvin näyttää toimivan, ultrassa kävin kp 11 ja silloin oli oikealla munasarjassa 2kpl 13mm follia kasvamassa. Joten nyt on mahdollista että tulis kaksosraskaus :oops: Lääkäri oli hyvin tyytyväinen että lääke toimii ja siihen että siellä kaksi kasvaa hyvää vauhtia. Nyt ovista tikuttelen ja tummalta näyttää viivat mutta ei ihan vielä plussa. Lääkäri meinas että nyt heti ma tai ti olis ovis. :) Tällä lääkkeellä mennään se puoli vuotta jos tarpeen ja jos lääke toimii nii kuin pitää. Nyt on vaan toiveet todella korkealla ja täytyy vaan koittaa pysyä järkevänä, ettei tunnu niin pahalta sitten kun taas menkat kuitenkin alkaa :shifty:
 
Smoothie joko olet testaillut? :)

Täällä syöty letrot kiertopäivät 3-7 ja torstaina kävin sitten ultrassa katsomassa onko lääkkeestä apua. Hyvin näyttää toimivan, ultrassa kävin kp 11 ja silloin oli oikealla munasarjassa 2kpl 13mm follia kasvamassa. Joten nyt on mahdollista että tulis kaksosraskaus :oops: Lääkäri oli hyvin tyytyväinen että lääke toimii ja siihen että siellä kaksi kasvaa hyvää vauhtia. Nyt ovista tikuttelen ja tummalta näyttää viivat mutta ei ihan vielä plussa. Lääkäri meinas että nyt heti ma tai ti olis ovis. :) Tällä lääkkeellä mennään se puoli vuotta jos tarpeen ja jos lääke toimii nii kuin pitää. Nyt on vaan toiveet todella korkealla ja täytyy vaan koittaa pysyä järkevänä, ettei tunnu niin pahalta sitten kun taas menkat kuitenkin alkaa :shifty:

Itseäni vähän hirvittää jos lääkkeet johtaisi monikkoraskauteen... Toki parempi kun ei yhtään, mutta yks kerrallaan ois meille passeli :)
 
Hienoa että letrot on sullaki Haisuli19 heti toiminut :) itelläki oli 2 hyvää johtofollia ja lääkärin mukaan todennäköistä et molemmat irtos ja alkuun vähä kans mietitytti kaksosraskaus mutta toisaalta ajattelin sitten että on suurempi todennäköisyys että tärppää edes toiseen niistä niin helpotti mieltä:happy:

Juu oon testaillu joka päivä tällä viikolla ja on melko mystistä.. Kun mulla on myös ovitrellenaksut luteaalin tukena olleet ja lääkäri sanoi ettei tiedä vaikuttavatko ne raskaustestiin jos testaan ennen testipäivää. No mulla ainakin näyttää vaikuttavan. Dpo10-11 hyvin haaleat haamut, dpo12 ennen viimeistä ovitrellea testi oli melkein nega, just tihrustamalla näky toinen viiva mut herkällä 10-testillä helposti nähtävä haalea viiva. No dpo13 vähän tummempi haamu pregcheckissä ja myös herkkään10 testiin haalea mutta näkyvä viiva. Dpo14 pregcheckiin taas haalea mutta mielestäni edellispäivää hieman tummempi viiva, joka sai toiveet nousemaan pilviin. Tänään oikea testipäivä ja sain sitten taas pudota sillä pc antoi taas tihrustamalla just näkyvän haamun (tosin mies ei nähnyt, eilisen näki) eli haaleampi kuin eilen:sad001 tein myös cbn 10herkän testin ja odotin että viiva olisi siinä jo vahva nyt dpo15 jos olisin raskaana mutta haalean viivan antoi siihenkin. Se näkyy ihan helposti mutta tosiaan luulisi että olisi jo herkässä testissä paljon vahvempi.:eek:
En siis usko että on tärpännyt. Itkuja jo itketty ja odotan menkkoja alkavaksi koska vain.
 
Tuhruvuoto alkoi myös dpo12 mikä myöhempään kuin normaalisti. Muuta erilaista tässä kierrossa se, että yleensä 4-6 päivää ennen menkkoja rinnat kipeät ja sinä päivänä kipu on loppunut kun menkat alkaneet. Nyt ei koko kierrossa ole rinnat kipeät. Olen myös koko viikon herännyt aina aamuyöstä ja sen jälkeen ollut vaikeampi saada enää unta. Joillakin tällänenki ollu kai raskausoire mutta voi olla mulla myös sitä et alitajuisesti oon jännittäny aamua kun tiedän että tulen tekemään testin.
 
Smoothie toivotaan että sieltä vielä se plussa tulisi kunnolla testiin. :)

Ajattelin kans just samoin kun sinä, suurempi todennäköisyys tulla raskaaksi. Ja puhuttiin siitä miehen kanssa että jos tulisikin kaksi niin molemmat ollaan kyllä valmiita siihen :grin. Mutta tiedän että pettymys tulee taas kerran olemaan kova kun menkat alkaa kierron lopussa.:sad001
 
Haisuli19 kauanko teillä on yritystä takana?

Tänään kp1. Tänään elämä on epäreilua ja mustaa. En uskalla edes ajatella miltä tuntuu kuukausien tai vuosien päästä jos nyt on jo tälläista :sorry:
 
Letrokierto jälleen takana ja nyt taas odotellaan. Tässä kierrossa otin käyttöön omenaviinietikan. Kokeillaan nyt sekin. Aamuisin otan ruokalusikallisen veteen sekoitettuna.
 
Smoothie. Yritystä on meillä takana nyt sen 3 vuotta ja 10kk. Nyt vasta haettu jotain apua tähän. Koko tänä ainaka ei olla saatu minkäänlaista plussaa aikaseksi. Mutta nyt on kuitenkin toiveet korkealla kun saatu jotain apua. :rolleyes: ja pahoittelut menkoista, se harmittaa aina niin kovasti kun ne alkaa. Kauanko teillä oli yritystä takana? :)

Amalfi mihin se omenaviinietikka vaikuttaa? :)
 
Meillä yritystä vasta vuosi. Eli alkutaipaleella vielä asian kanssa. Silti en käsitä miten tämä on jo näin lyhyessä ajassa saanut mielen ajoittain hyvin matalaksi. Jotenkin on tunne että tämä ei pääty hyvin. Ei olla myöskään saatu ikinä raskaustestiin aitoa plussaa, nuo edelliskierron haaleat viivat johtuivat melko varmasti ovitrellesta. Tiedän että pitäisi yrittää ottaa rennommin asian kanssa mutta.. Nyt oli siis eka letro+ovitrelle kierto. Hienoa haisuli19 että olette saaneet apua :) onko teillä tiedossa mitään syytä lapsettomuuteen? Ja jos saan kysyä niin miten olet itse jaksanut tämän lapsettomuuden kanssa noinkin pitkään? Itsellä kun tosiaan alkaa nyt jo mieli pettää. :oops:
 
Amalfi en ole ikinä ennen kuullutkaan:wideyed:

Ilmeisesti ovuloin ihan max pari kertaa vuodessa ja kierrot on yleensä 40 - 100 päiväisiä ollut niin eipä niistä paljon kyllä mahdollisuuksia ole ollut. Omat haasteensa tuo sitten vielä kun sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. :shifty: No joka kerta uuteen kiertoon joutuminen tuo aina sen saman pettymyksen, mutta sitten taas jo parin päivän päästä jostain löydän sitä toivoa asiaan. :rolleyes: kyllä toki mietin ja itken sitä miksi tämä voi olla niin mahdottoman hankalaa. Me reissaillaan paljon, tykätään käydä ulkomailla niin sillä minä ainakin jaksan tätä. Paljon myös tykkään kotona tehdä juttuja, laittaa pihaa ja remontoida että saa ajatukset muualle. Ja toki kun oikeen ahdistaa ja kiukuttaa niin on hyvä purkaa sitä kiukkua vaikka puiden halkomisen tai kuopan kaivamiseen. :grin Ja nyt erityisesti on taas toiveet korkealla kun ollaan saatu lääkkeetkin avuksi.  :) Kannattaa olla kyllä jotain itselle tärkeää tekemistä vastapainoksi tälle jatkuvalle yrittämiselle. :)
 
Smoothie, minulla auttoi se, että laskeskelin onnistumisprosentteja. Meillä hoidot alkoivat letrozolilla tuetuilla inseminaatioilla, ja niiden onnistumisprosentiksi ilmoitettiin 15 %. Tästä laskin binomijakaumaa käyttäen, että yli puolet yrittäjistä saa neljällä ensimmäisellä yrityksellä negan joka ikisestä, eikä se ole edes huonoa tuuria, vaan ihan normaalia tuuria. Arvelin, että huonotuurisena ihmisenä minun täytyy yrittää ainakin 6 kertaa, ennen kuin voin edes toivoa insseistä plussaa. Viidennellä yrityksellä tärppäsi, tosin siihen yritykseen vaihdettiin lääkkeet. Mutta tosiaan kun ajatteli että nyt nämä ensimmäiset 6 hoitokiertoa ovat negoja, ja sitten vasta voi ajatella saavansa plussan, niin ne negat eivät tuntuneet masentavilta. Sitä ajatteli vain, että nämä negat pitää nyt saada alta pois, koska en voi mitenkään kuvitella olevani parempituurinen kuin muut.
 
Nyt kp3 ja olen noussut taas suosta. Joka kierto kuitenkin se lopullisen lapsettomuuden mörkö hiipii enemmän ja enemmän mieleen. Pitää huutaa välillä itelle ettei ole vielä mitään hätää kun takana vasta vuosi! :shy:

Haisuli19 tuota olen itsekin miettinyt mitä projektia tai tekemistä tähän keksisi mutta en oikein ole keksinyt mitään mikä saisi oikeasti ajatukset pois näistä asioista.. Pitäisi myös alkaa opettelemaan positiivisempaa suhtautumista asiaan tai luoda joku mantra että kyllä se vielä tärppää joku päivä eikä ole mikään kiire! :happy119 letrot varmasti nostaa teille onnistumismahdollisuuksia jos oviksessa häikkää! :joyful:

Suski75 taidat olla jonkinluokan insinööri kun olet noin laskenut! :hilarious: vaikkei itsellä matikkapäätä olekkaan niin tuollainen looginen ajattelu voisi istua myös mun päähän:grin
 
Täällä oli yritystä takan 3 vuotta ja 1kk ja monet kerrat ja kuukaudet sai pettyä ja nousta uudestaan jonkin asteisen toiveen saattelemana vaikka välillä rupesi usko loppumaan, letrot alotettii tammikuun lopussa x2 tbl ja nyt ehdin niitä kolme kiertoa syömään. Menkat näytti alkavan tiistaina ja sen jälkeen loppuivat kuin seinään, joka herätti epäilyksiä. Tänään tein rtestin useampaan kertaan ja näytti plussaa (2-3vk) :love7
Ei jotenkaan vielä ole iskostunut päähän, että tuolla mahassa jotain olisi ja tunnelmat edelleen epätodelliset eikä oikein osaa kunnolla riemuita, kun vahva pelko että menisi kesken. Yrittää tässä nyt puolison kanssa ottaa rauhallisesti ja ensiviikolla katsoo uudelleen testin ja ottaa yhteyttä naistenklinikalle :rolleyes:

Toivottavasti teillä muillakin pysyy toiveet yllä vaikka kärsivällisyyttä siinä koetellaankin ja että teilläkin kävisi tärppi näiden hoitojen avulla :love017
 
Ihanaa onneksi olkoon Pellavainen! :hello2 varmaan uskomaton fiilis nyt :woot: oliko sulla todettu ovulaation kans ongelmaa ja siks letrot?
 
No ainakin toiveet oli korkealla kun lääkäristä reseptin kanssa lähdin. Toki nyt jo alkaa masentamaan kun tuntuu että en nyt kyllä saa enään ovulaatiota kiinni millään. Nyt on jo kp 17 enkä ole vielä plussaa tikkuun saanut. Ja lääkäri meinasi kovasti että alkuviikosta se olisi tulossa o_O Tää homma on kyllä välillä niin raivostuttavaa :banghead:
 
Takaisin
Top