La tammikuu 2016

Tsemppiä Riinalle!

Täällä tehtiin positiivinen testi muutama päivä sitten, edellinen raskaus alkuvuodesta oli kohdunulkoinen eikä siinä tullut minkäänlaisia kipuja, vaihtelevaa vuotoa vaan pari viikkoa ja se oli itsestään ohi sitten. Nyt toivotaan parempaa onnea :) Ainakin tuntuu aivan erilaiselta, viime yönä kyllä heräsin kovaan nipsaisuun mutta enpä jaksa turhia murehtia, kiinnityskipuja lie?
 
Tervetuloa Miur! :)

Kuulin just et meillä neuvolassa ultraus melkeen joka kerta kun lääkäreiden vanhoja ultralaitteita jäänyt käyttämättömiksi :)
 
Tervetuloa Miur!

Soitin tänään neuvolaan, eka käynti kolmen viikon päästä (silloin 8+5) ja kuulemma ensimmäinen ultra on tosiaan meillä vasta n. vkolla 12. Kyselin jo siltä tädiltä malttamattomana, että onkohan mahdollista saada se ultra-aika ennen juhannusta (siinä vaiheessa viikkoja olis kuitenkin 11+). Ei uskaltanut luvata, mutta aion kyllä kinuta viimeiseen asti. Olis niin kivaa varmistaa pikkuisen olemassaolo ja kehitys ennen juhannusta, niin voisi sitten turvallisin mielin kertoa perheellekin.

Muoks. Ja laskettu aika neuvolan tädin mukaan 3.1.
 
Oon niin kateellinen teille, kun pääsette heti ultraan..! Itsekin haluaisi jo nähdä tämän pienen toukan ♡
 
Tervetuloa Miur! :)

Siiseliini, teillä ei ilmeisesti ultrata neuvolassa? Mites ootko harkinnu yksityistä? Me käytiin esikoisen aikana yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja sieltä sai kyllä mielenrauhan :) Eli jos vaan mahdollista niin sinne! :)
 
Mä en kans tiedä miten Jämsässä ultrataan. Lakisääteinen np-ultra varmasti on, mutta ihan kuin olisin nähnyt esikoisen neuvolakäynnin yhteydessä masiinaa kuljetettavan käytävällä. Tampereella ei ainakaan ultrailla muuta kuin pakolliset. Me ollaan jokatapauksessa menossa ultraan omakustanteisesti 21.5. Miten maltan vielä kaksi täyttä viikkoa?? Mielenrauhan takia mekin mennään. :)
 
Menis varmana yksityiselle jos olisi vaan niin paljon varaa ylimääräistä :sad001 Vaikka käy töissä, niin ei paljoa ylimääräiseen ole varaa, kun oon meidän perheen ainoa töissä käyvä :sad001 Pitää yrittää jaksaa vain sinnitellä kesä-heinäkuun vaihteille.. Kunpa edes sydänäänet voisi kuunnella neuvolassa!
 
Juuri katsoin, että edellisessä raskaudessa neuvolassa kuunneltiin sydänäänet dopplerilla vasta viikolla 12+6... Muistan terveydenhoitaja serkkuni sanoneen, ettei heillä Helsingissä kuunnella ennen ysi viikkoa.
 
Jos oikein nätisti pyytäisin niin ehkä täälläkin voisi kuunnella sydänäänet ekalla käynnillä :)
 
Voi että kun olisi jo niin pitkällä, että saisi kertoa perheelle ja ystäville..
Erityisesti odotan, että näen mieheni perheen ilmeet kun heille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi.
He ovat malttamattomina odottaneet jo pitkään että saisivat perheeseen vauvan :)
Eilen puhuin hyvän ystäväni kanssa puhelimessa ja hän puhui miten kaikille tuntuu syntyvän nyt vauvoja. Teki niin kovasti mieli sanoa että täällä on kans plussattu, mut odotan ainakin ekaan ultraan että viitsin sanoa :)

Oma äitini on jo monen lapsen mummo, mutta pari kuukautta sitten kanssa kyseli että milloinka meille vauva tulisi :) Sisarukset on myös udelleet kovasti :)
 
Mä sanoinki miehelle että olispa ollu helppo ilmottaa porukoille kun olis laittanu äitienpäiväkortin sisään ultrakuvan ja että onnea mummolle (ja ukille).. Kohta olis varmaan sit puhelin siinä :D
Pirulainen ku joulunakaan tuo ei taida nyt onnistua :D
 
Ajattelin miehen äidille tehdä paketin missä on pienet vauvan sukat ja sitten joku kortti tms jossa on viestinä jotain tyyliin, että näille sukille tulee käyttäjä ja laskettu aika, että milloin :) sitten toivottaa onnea tulevalle mummolle :)
 
Moikka :) Plussatestejä tehtynä 5 ja alustavan tiedon mukaan raskaus 5+6 tällähetkellä. Laskettu aika olis 1.1.2016. Vaikee vielä itse tätä jotenkin uskoa ja sisäistää, eikä vielä uskalla oikein liikaa hehkuttaakkaan kun niin alussa. Ensimmäinen raskaus mulle, ja ajat jo varattuna neuvolaan ja ensimmäiseen ultraan. Olipa kiva löytää tällänen foorumi, missä muita samassa tilanteessa olevia. Oireina ei muutakun että tissit tuntuu siltä että ne meinaa räjähtää jos vähän liikkuu ja kamala nälkä 24/7! ja mulla on ollut myös alavatsalla kipuja, vihlontaa yms joka tuntuu ihan menkkakivuilta. niitä oon vähän jännäillyt ja joutuu vessassa ravaamaan kun kokoajan pelottaa että jos tuleekin verta :sad001 oon tosi kova stressaamaan kaikesta...
 
Tervetuloa vilma-sofia! Mullakin on niin oireeton olo, että välillä mietin että en tosiaan voi olla raskaana. Huolta ja pelkoa täälläkin on kovasti, mutta pitää yrittää ajatella ettei se panikoiminen ainakaan auta asiaa ollenkaan. Jos pieni kehittyy kuten pitää, ei pitäisi olla mitään hätää, ja jos kehitys ei suju, keho tekee tehtävänsä. Oon yleensä tosi tunneihminen, mutta näissä asioissa kyllä auttaa kun ajattelee vain faktoja.
 
Sarjassamme huolikysymys: onko teillä ollut vielä ns. Kiinnitysvuotoa eli niukkaa verenvuotoa? Itse juuri huomasin, että olin vuotanut vähän verta. Oli sellaista rusehtavaa.. Toivottavasti ei enempää tulisi :/ Nyt alkoi oikeasti pelottamaan!
 
Siiseliini, mulla tuli ehkä teelusikallinen ruskeaa vuotoa sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Vuotoa voi ihan hyvin olla, vaikka kaikki olisi kunnossa, mutta jos asia huolettaa niin voithan toki soittaa neuvolaan.
 
Pitää tän illan/huomisen aikana tilannetta seurata että vuotaako tätä enemmänkin.. Millä viikolla Terkku sinulla oli ko. vuoto?
 
Vuoto tuli 4+1, työpäivän aikana. Illalla ei enää mitään, loppui siis aika lyhyeen. Kannattaa seurailla, mutta tosiaan ei välttämättä ole mitään syytä huoleen. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top