La tammikuu 2016

SannaM

Silmät suurina ihmettelijä
Onkos vielä muita tammikuisia paikalla? Tein tänään positiivisen testin ja la olisi 1.1.2016 Ihan mahtava fiilis, toivottavasti lähtee raskaus hyvin liikkeelle. Esikoinen nyt 1v9kk ja ajatuksena onkin ollut että toinen olisi kiva saada 2-3v ikäerolla. Viime elokuusta asti yritetty ja nyt vihdoin tärppäsi!!!
 
Eilen plussasin! :) la ois laskurin mukaan 6.1 .. Ei tätä joteki viel osaa ees aatella todeks..
 
Täällä kans viikonloppuna plussannut! la laskureiden mukaan 3.-5.1. Esikoista odotetaan ja tätä on yritetty puoltoista vuotta, nyt lapsettomuushoitojen avulla onnistui neljännestä ovulaation induktiohoidosta :)
Vaikea tosiaan uskoa todeksi, ajatukset ollu pelkästään yrittämisessä ja noissa hoidoissa, usko raskautumiseenkin oli jo hiipunut. Nyt vaan toivoo, että kaikki menisi hyvin :Heartred

Onko teillä jo oireita? Mulla mieletön väsymys. Ajoittaiset pahoinvointikohtaukset myös, alavatsalla erilaisia tuntemuksia, samoin nivusissa. On tää vaan niin ihanaa :love017
 
Täällä tänään plussannut, laskettu aika olisi ilmeisesti 7.1. Jännää, että tuolla on nyt joku tyyppi! Menen hieman asioiden edelle, mutta onko hassua toivoa, että vauva syntyy todella tammikuussa eikä joulukuun puolella? Jännittää, että lapsi joutuisi pienimpänä/nuorimpana luokalleen jne. Kunhan nyt tästäkin alan jo hermoilla seitsemän vuotta etukäteen. :)

Mitään oireita ei vielä ole, ehkä pientä mielialaherkkyyttä havaittavissa. Lapsia on jo ennestään yksi.
 
Itellä on tälläkin hetkellä ihan tajuton väsymys.. Ja töitä pitäs jaksaa painaa :dead:
 
Itsekin olen juuri plussanut, laskettuaika näyttäisi olevan. 1.1.2016, mutta luulen, että hedelmöittyminen on tapahtunut hieman myöhemmin ja la myös olisi hieman myöhemmin.
Väsymys ja pissahätä näyttäisi tässä olevan raskausoireina.

Meillä myös esikoinen on 1v 9kk.
 
Hei kaikille, mä plussasin juuri äsken :) Vaun laskurin mukaan (ovulaatiosta laskettuna) la 5.1. ja kuukautisista laskettuna la 3.1., mulla olisi siis tämä kierto ollut 32 päivää.
 
Onko teillä ollut vihlaisuja alavatsalla? Itselläni tänään ensimmäistä kertaa vihlonut kipesti useita kertoja oikealla puolella vatsaa. Ensimmäisessä raskaudessa tällaisia ei muistaakseni ollut. Raskaushan on vielä kovin aikaisessa vaiheessa, joten keskenmenon mahdollisuuskin on varmaan melko korkea. En ole vielä varannut aikaa neuvolaan, mutta pitänee varata huomenna ja kysyä samalla näistä kivuista.
 
Täällä myös plussannut ensimmäistä odotellaan saapuvaksi 3.1.2016, tosin veikkaan LA:n siirtyvän vielä myöhemmäksi. Oireina vasta rintojen arkuus ja mulla on myös paljon alavatsaa nipistellyt, sekä ajoittain selän puolella sellaisa kuukautismaista kipua, mutta lievempää. Itseä myös stressanut nuo nipistelyt sun muut, mutta ilmeisesti kuuluu asiaan.
 
Moi! Olen hieman pihalla ja uusi täällä, mutta tein perjantaina testin, joka näytti että raskaana 2-3 viikkoa. Hätäpäissään piti hakea vielä toinen, johon tuli kaksi viivaa. Ilmeisesti mahdollisuudet olla raskaana on melko ok, vaikka pahaa oloa tai väsymystä ei ole, vain rintojen arkuutta...?
 
Moi! Olen hieman pihalla ja uusi täällä, mutta tein perjantaina testin, joka näytti että raskaana 2-3 viikkoa. Hätäpäissään piti hakea vielä toinen, johon tuli kaksi viivaa. Ilmeisesti mahdollisuudet olla raskaana on melko ok, vaikka pahaa oloa tai väsymystä ei ole, vain rintojen arkuutta...?
Kyllähän tuo jo 2 testin perusteella aika selkeältä näyttää :happy:

Mulla on kanssa nipistellyt alavatsasta ja vähän sellanen kuvottava olo koko ajan. Ihan järkyttävä väsymys myös koko ajan. Vois vaan nukkua jos ei työt olis tiellä :dead: Lisäksi vielä ihme huimauskohtauksia ylösnoustessa (silmissä mustenee).
 
Moi!

Täällä myös plussattiin eilen! Yllätyin, kuinka nopeasti ja helposti tulin raskaaksi, jo ensimmäisellä kierrolla! Jotenkin ei voi uskoa tätä todeksi, mutta totta tämä taitaa olla :) Tämä on meidän esikoinen ja noiden laskureiden mukaan LA olisi 3.1.2016 :)

Oireina täällä on ollut pahoinvointikohtaukset, jotka tulevat aaltoilevina. Ja nyt on kolmas yö putkeen, kun keskellä yötä herään huonoon oloon ja uni ei enää meinaa tulla takaisin. Nyt oli pakko syödä hieman ja tuntui, että olo helpotti heti hieman. Ihmettelen, että vaikka olen nukkunut aika huonosti, olen silti ollut olosuhteisiin nähden yllättävän pirteä.

On tämä niin jännittävää! :)
 
Onnea plussista Riina, 1978 ja Anki84!

Mä soittelin jo neuvolaan kysyäkseni yhden lääkkeen sopivuudesta (sairastuin noin viikko sitten ja jouduin alottamaan sisäänhengitettävät astmalääkkeet). Samalla terveydenhoitaja varasi mulle jo ensimmäisen neuvola-ajan. Laski kuukautisistani lasketun ajan olevan jo 1.1. :eek: Sanoin kyllä, että tiedän tarkkaan, koska olen ovuloinut, mutta ilmeisesti la lasketaan aina sen 28 päivän kierron mukaan, vaikka tiesinkin oman kierron olevan 31-32 päivää. Eihän tuolla muutaman päivän heitolla ole väliä, mutta silti!

Tänään siis rv 4+1, oireeton olo noin muuten, yskä on kova ja tänään pääsenkin lääkäriin.
 
Olen myös aika hämilläni. Jos kaikki menee hyvin, oli kohdallani raskaaksitulo siis ensimmäisellä kierrolla... ...lisäksi olen jo vanhempi odottaja, joten olin ajatellut, etten ehkä tulisi enää kovin helposti. Tiedän riskienkin olevan suuremmat, joten ei kai tätä vielä voi kovin varmana asiana pitää... Onko muita 70-luvulla syntyneitä samassa tilanteessa...? Yhteiseloa isäkandidaatin kanssa jo 17 vuotta (josta 15 vuotta suoranaista pelkoa jälkikasvusta, nyt hän on se joka on vielä enemmän innoissaan kuin minä, joka vain ihmettelen...) Ja kyseessä tosiaan ensimmäinen raskaus. Kaikki uutta ja ihmeellistä, ja mieli tekisi vain kysellä tyhmiä. Kuten koska olette ajatelleet varata/varanneet ensimmäisen neuvolakäynnin vai mitä nyt ensimmäiseksi pitäisikään tehdä...?
 
Onnea uusille plussanneille 1978 ja Anki84! Saadaan varmaan vielä monta mukaan, tammikuun LA:t on vasta aluillaan :cat:.

Neuvolaan ajattelin soittaa vasta ensiviikon alussa jolloin siis 5+1. Onko kukaan muu ajatellut mennä yksityiselle varhaisraskauden ultraan? sikälimikäli oma neuvola ei sitä tarjoa. Itse oon sellainen stressaaja, että pyörittelen jatkuvasti kaikki mahdollisia kauhuskenaarioita, joten ajattelin että saattaisi se ultra rauhoittaa vähän omaa mieltä, ne vaan on harmittavan kalliita omakustanteisesti käydä.
 
Mä soitin jo tänään neuvolaan :D ja sain ajan kesäkuun alkupuolelle. Kovasti täti papatti puhelimen toisessa päässä ja mä yritin saada kaikki tarvittavat asiat ylös :D On jotenkin niin jännä tilanne käsillä, et ei ihan ajatukset pysy kasassa :D THL:n sivuilta neuvolan täti kehoitti katsomaan ravintosuosituksia ja vitamiinilisäsuosituksia. Ja kuulemma aina saa soittaa, jos kysyttävää tulee :)

Mä en saanu puhelimessa sen kummempaa arvioitua laskettua aikaa, vaan sieltä todettiin, että se varmistuu sit ekassa ultrassa.

On tää kyl niin jännää! :)
 
Riina, mä olen ainakin ajatellut meneväni varhaisraskauden ultraan, kiva olisi saada joku konkreettinen todistus siitä, että joku siellä kasvaa. Ja tietenkin se, että raskaus on alkanut oikeassa paikassa. Oonkin vertaillut hintoja jonkun verran, mutta niistä on niin vaikea ottaa selvää, kun missään ei kerrota suoraan mitään summaa, vaan pitää kaivella lääkärinpalkkiot, ultraäänitutkimuksen hinnan ja toimistomaksun erikseen ja niitä ynnäillä. Kunnalliseen niskapoimu-ultraan saan kuulemma varata ajan jo kolmen viikon päästä!

1978, täällä myös kaikki ihmetyttää ja kaikki on uutta, vaikka olen jo monen vuoden ajan elänyt tätä vauvakuplaa. Ehkäisy me jätettiin pois siis joulukuussa hieman ennen kun mentiin naimisiin. Tämä positiivinen raskaustesti tuli puun takaa ja yllätti meidät täysin, olo on hurjan kiitollinen! Suomessa ja etenkin pääkaupunkiseudulla ensisynnyttäjien keski-ikä on ollut pitkään nousussa, joten varmastikaan et ole ainut 70-luvulla syntynyt odottaja. Riskien suhteen on tarjolla loistavat ja ilmaiset sikiöseulonnat, jos sellaisiin haluaa. Ymmärrän kyllä hermostuneisuutesi, mutta eikös nuo riskit ole kuitenkin aika pieniä? Huomattavasti suurempi todennäköisyys on saada terve lapsi. Kyllä hämmennys vielä iloksi muuttuu :)

Tänään lääkäri toivotti käynnin jälkeen onnellista odotusta, tuntui aika ihanalta :Heartred Tekisikö joku meille tammikuisille jonkun listan? Noulla muilla odottajilla kun semmonen näyttäisi aina olevan.
 
Heippa, täällä yksi pikkukakkosta odottava. Laskurin mukaan la olisi 2.1., mutta en jaksa uskoa siihen. Voi olla päiviä kumpaan suuntaan vain. Takana km vuoden viimeinen päivä (hyvää uutta vuotta meille!) viikoilla 4+2, eli alussa, mutta sattui silti suunnattomasti, koska yritystä oli takana jo 7kk. Keskenmenon jälkeen kierto aivan hukassa. Epäsäännöllisestä kierrosta huolimatta nyt siis kasvatetaan tissejä urakalla. Olen normaalivartaloinen, kohtu taaksepäin kallellaan ja tisseistä ensimmäisenkin synnytykseen johtaneen raskauden tunnistin. Esikoinen on 3v4kk ja ikäeroa tälle parivaljakolle tulisi kolmea päivää vajaa 4v. Esikoinen siis syntynyt 5.1.

Oireita on. Pissattaa, kaamea nälkä koko ajan, tissejä turvottaa ja jomottaa, alavatsalla paineen tunnetta ja nippailee , väsyttää! Esikosta alkoi närästys heti plussan jälkeen, joten osaan sitä jo odottaa/pelätä...

Kaikille plussanneille kovasti tarrasukkia matkaan!
 
Onnea plussanneille.:) Mulla on nyt rv 5+0, ja la laskurin mukaan joulukuun viiminen päivä. Tiedän että se vielä lykkääntyy niin uskalsin tulla tänne teidän joukkoon. :) meillä eka tulossa, joten mullaki kaikki uutta. Oireita ois vaikka muille jakaa. Järjetön väsymys, koko ajan kylmä, nuha, pientä pahoinvointia, hajuaisti aika herkillä, ihme vihlaisuja mahassa ja samoin menkkamaista kipua. Toivotaan että kaikki menee vielä loppuun asti hyvin!
 
Takaisin
Top