Lähenevän synnytyksen tunnelmia

iines* Jos sun fiilikset on oikeesti tuollaiset niin kannattaa puhua, että onko käynnistys vielä pakollinen. Jos sitä vois vähän siirtää ja jos vauva sillä ajalla päättäisikin sitten itte syntyä [:)] Ja vaikka teillä oiskin käynnistys, niin et tosiaankaan ole epäonnistunut! Itsepäinen vauva vain, tykkää olla sun vattassa kauan, kun siellä on niin hyvä ja turvallinen olla. Ajatteleppas, jos sillä vauvalla ei ois siellä kaikki oikein hyvin, niin äkkiäkös se sieltä pihalle haluais, joten pikemminkin sinä olet todella onnistunut tuleva äiti [:D]

säteelle paljon onnea vauvan johdosta [:)]

fjansku, meillä sama laskettupäivä. Voi kun pienuiset tulis jo pian maailmaan <3
 
Säteelle paljon onnea vauvasta!
 
Mä oon nyt tänään imuroinut auton ja pelannut esikoisen kanssa jalkapalloa. Ja sen kyllä tuntee heti noissa alapään luissa! Otin myös pikkutorkut sohvalla ja ajattelinkin nyt levätä jokaisessa mahdollisessa välissä. Tässä koko ajan mielessä raksuttaa ajankulku kohti niitä hautajaisia. Milloin olisi hyvä päivä synnyttää, milloin olisi kotiutuminen, miten esikoisen hoitopäivät järjestyy ym. Mä oon yrittänyt olla reipas ja hokea kaikille, että kyllä mä yksin selviän ja pystyn yksin synnyttämään, mutta eilen repesin täydelliseen itkuhysteriakohtaukseen miehelle ja tilitin, kuinka epäreilu tää tilanne on.
On vain niin sääli, jos mies ei pääse synnytykseen: ensikylvetys, ensikatse, tuki ja turva... kaikki tää jää sitten tältä osin kokematta (onneks tää ei ole esikoinen). Toisaalta, jos mies pääsee synnytykseen, niin kotiutus äkkiä jää taas yksin mun harteille. No toisaalta, näitä on turha murehtia. Onneks mulla on hyvät tukijoukot muuten ja kahden viikon päästä tää kaikki on ohi, tavalla tai toisella.
 
Mä niin toivoin, että synnytys käynnistyis viime yönä. Illalla oli taas lieviä merkkejä, mutta aamulla heräsinkin pitkästä aikaan sikeästi nukutun yön jäljiltä. En muista koska olisin nukkunut näin hyvin. JOten nyt olis sitten ainakin virtaa synnyttää[:)].
 
huomenna onkin taas esikoisen päiväkotipäivä ja saan tehdä mitä ikinä huvittaa. Taidan kirjoittaa joulukorttien kuoret valmiiksi ja siis etsiä osoitetietoja. Taas saa siis yhden homman alta pois.
 
Mä oon tänään järjestellyt vauvan vaatteet jälleen kerran [:D] nyt plokkasin selkeesti isot vaatteet toiseen kaappiin etteivät vie turhaa tilaa laatokostossa.

Tänään on taas tullut muutamia supistuksia ja valkovuotoa on tänään tullut selkeästi enemmän. Vuoto ollut myös koostumukseltaan vähän outoa, sellasia "räkäklimppien" näköisiä juttuja ollut joukossa. Toivon, että se olisi vaikka sitä limatulppaa että tää homma edes vähän edistyisi. Tosin mies tällä hetkellä 300km päässä työkeikalla, että jos jotain alkaa taphatua niin sitten edes sillai pikku hiljaa, että kerkee tulemaan sairaalaan mun kanssa.

Neuvolassakin eilen "täti" heti hihkaisi että nyt on maha laskeutunut selkeästi. Nyt joudun itsekseni seurailemaan painoa, kun oli viikossa noussut 2,2kg [&:] ja verenpaine oli noussut (tosin oli vielä normaalin rajoissa). Mutta koska pissa oli puhdas niin olen kotiseurannassa ja ilmottelen sitten huomenna neuvolaan tuloksia. Katsotaan sitten menenkö pissakontrolliin vai en.

Säteelle onnea vauvasta!
 
Eilen oli vika neuvolakäynti 41+2. Terkkari oli iloisesti yllättynyt, kun mieskin oli mukana. Vaikkakin sen takia, etten pääse yksin liikkumaan [8|]. Joka tapauksessa se piristi käyntiä, kun ketutti sinne vielä mennä. En ois jaksanu enää lätistä samoja juttuja...
Noh, pääasia, että kaikki vaikutti olevan hyvin. Terkkarin mielestä maha on mennyt entisestään suppuun (?), omasta mielestäni kans jotenkin pienentynyt. Toivottavasti vauva pärjäilee masussa hyvin, miks sitäkin pitää koko ajan jännittää [:(] Reippaasti tuntuu liikkuvan ja sydänäänet oli hyvät.

Lauantaille 41+5 on aika yliaikaiskontrolliin. Silloin ainakin näkee vauvan ultrasta, jos ei aiemmin näyttäydy. Ikävä vauvaa [:(]
 
Huomenta!

Tänään edessä vika neuvola ja viikkoja kasassa 41+0. Loppuvkosta sitten soittelemaan aikaa yliaikaiskontrolliin.

Eilen oli sit pakko kokeilla sitä skumppaa mistä jotku puhuivat :) juotiin miehen kanssa sellanen pieni pullo puoliks, ja tulihan siitä sit vajaa puolikas muumimukillinen :) Tämän jälkeen sit viettelin mieheni, ja kokeiltiin se viho viimeinen keino :) Ei oo meinaan kauheesti tässä lähiaikoina haluttanu.. Nyt aamulla sitten ja yöllä myös menkkamaista jomotusta ja aamulla kun heräsin oli pikkarit hiukka märät, ei kuitenkaan valkovuotoa eikä mitään klimppejä tai muuta. (IHANAT KOOSTUMUS KESKUSTELUT HETI AAMUSTA). Pyyhkiessä sitten hiukka vaaleanpunaista vuotoa, oisko sitten eilisestä seksistä? Täytyypi kysyä neuvolatädiltä..
 
Jännityksel tulee seurailtuu kuinka pikkusii saapuu maailmaa [:)] Onneks mies saapuu huomen kokonaa maihi ja pääsee sitte siivoilemaan..en saa kuulemma tiskiharjaankaa koskee [:D] Tuntuu että öistä tulee vain koko aika tuskasempii..tunnin välein joutuu vessassa ravailemaa ja käveleminenkin on tuskallista.On paljon mietityttän että mitäköhän sitte kun jossaa vaiheessa tulee lähtö,ja jos on edelleenkin flunssaa ni mitenköhän ne sairaalassa suhtautuu.Oon miettin et ei kait ne tunkis mua kumminka täpötäytee huoneesee terveiden äitien joukkoon ja sit olis muuten kaikki flunssas [8|]
 
Huutelen tuolta heinäkuisista.

Susuna mun synnytys lähti käynnistymään juuri noin. (Sunnuntai)Illalla seksiä ja (maanantai) aamuna alkoi verinen vuoto ( alkuun hyvin niukkaa) siitä iltaa kohden alkoi supistelut joita kellottelin koko yön. (Tiistaina) lähettiin sairaalaan ja keskiviikon vastaisena yönä sitten tyttö syntyi21.7.2010. Toivotaan että se sullakin nyt lähtisi käynnistymään tsemppiä[:D]
 
Kiitos söpsötin kovasti tsempeistä! Täs alkaa olee jotenki ihan puhki.. päivä vaan menny nuokkuen ja todella ärsyyntyny koko ajan. Onneks kukaan ei oo viel soittanu tänää, sais kuulla yhtä sun toista! [:@]

Vuoto muuttunut nyt sellaseks menkkavuodoks.. tai sellaseks rusehtavaks.. en tiä. ei siis paljon tule, mutta pikkuhousunsuojaa joutuu kumminki käyttää.

Tulis jo se vauva.. Alkaa olee niin puhki. Ma soitto kättärille ja tiistaiksi saa sitten yliaikaiskontrolliin ajan. Sillon siis 41+5.
 
Jaahas, jokohan nyt onnistuis tää kirjottaminen... Oon nyt neljään kertaan kirjottanu eilisen ja tän päivän aikana ja aina onnistunu hävittään koko tekstin [:D]

Tänään on ollu sellaset tärinät päällä että oksat pois!! Aamusta en saanu tekstariakaan kirjotettua ja sitten olikin jo pakko lähtee muihin maisemiin (=shoppaileen) että sai ajatukset muualle..... Siis.....
Meillä oli eilen se yliaikaiskäynti TAYSissa. Paikat oli edelleen tiukasti kiinni ja kiinteet ja 2cm kohdunkaulaa. Ei tietookaan että pitäs synnyttääkkin tässä lähipäivinä... Lääkäri ekaks vaan totesi että ei muuta ku vartoillaan vaan. Kysyinkin sitten hiukkasen pettyneenä että ai kuinkas kauan ---no KAKS VIIKKOO sano lääkäri WHAAAAT?!?!
Onneks sanoin sille että ku la tulee tasan 42vkoo täyteen, niin sehän muutti suunnitelmat, se lääkäri luuli että mulla on nyt vasta 40vkoo [:D] ONNEKS sanoin, koska nyt siis saatiin sitten aika käynnistykseen perjantaille! Eli HUOMENA!! [:)] Ensin meinas että maanantaille mutta koska mulla on niin tarkka tuo laskettuaika IVF:n takia niin sano että perjantai on parempi ja osastollakin pitäs olla tilaa. Pitää vielä aamulla soittaa ja varmistaa kuitenkin. Olin jotenkin niin pettyny että pillahdin itkuun heti kun pääsin autoon. En oikeestaan enää ees tiedä miksi olin niin pettynyt.. ehkä siks että mä niin kovasti toivoin että ois jotain edistystä jo tapahtunut. Tuntu kurjalta ettei mun kroppa osaa edes synnytystä käynnistää.. Mutta no, nyt nuo tunteet on vaihtunu odottavaks ja jännittyneeks [:)] Ehkä eniten jännitän sitä kun ei tiedä yhtään millon alkaa tapahtuun ja millä tavalla. Kaverilla käynnistettiin kolme päivää..... [8|] Toisaalta oon kaikkiin muihinkin hormooneihin/lääkkeisiin reagoinu niin yli-hyvin että luulis tänkin toimivan [:)]
Että eiköhän meillä oo viikonloppuna jo vauva maailmassa [:)] IHANAA!! [:)]
Edelleen hieman harmittaa että pitää käynnistää, kun ajattelen väkisinkin sitä lääkettä ja mihin muuhun sitä käytetään ja kuinka se menee myös vauvaan, vaikuttaako imetyksen alottamiseen tai muuhun.. [8|] Mutta, onhan se niin että ei suomessa käytettäs mitään mikä ei ole turvallista. Oon positiivisin mielin, ja KIITOS tsemppaavista kommenteista teille! <3
Nyt kun sais vielä yöllä nukuttua niin ei oo ihan töttöröö sitten osastolla [:D] Saa nähdä kuinka pitkäks aika käy kun mies vaan vie mut aamulla ja sitten se soitetaan paikalle kunhan synnytys käynnistyy [:)] Toivottavasti vaan ei käynnisty LIIAN nopeesti että ehtii paikalle [:D]
 
Iines* hyvin siellä kaikki menee, ihanaa kun saatte vauvan maailmaan. Ois muuten ollu huvittavaa, kun et ois sanonu mitään ja lääkäri ois vaan tyytyväisenä käskeä odottaa sen pari viikkoa. Sitten jos pariin viikkoon ei ois kuulunu, niin johan ne ois siellä ollu ihmees, ku oisit menny 44 viikolla, että jokos nyt pian käynnisteltäis, vai odotetaanko viel pari viikkoa [:D] Kuikahan muute ennen on ollu muksujen syntymät? Ku ei ole käynnistelty, niin onko ne menny miten pitkälle tai onkohan siitä kukaan tehny ees tutkimusta? Luulisi, että sillo on saattanu mennä jokunen tosi pitkällekin, mistäs tietää..
Voi vitsi, pitänee varmaan kokeilla tuota seksiä, josko se toimis. Viel ku sais miehen mukaan innostumaan. Ei sitä tää mun muumimamma oloni haittaa, mutta se ei halua aiheuttaa lapselle traumoja [:D] Eipä ne muutkaan lapset siitä ole tainnu traumautua, viel ku sais miehen sen ymmärtämään [:D] Se kun pelkää, että vauva jotenkin loukkaantuu tai saa kipeää tms. Varmaan jos seksin aikana menis lapsivedet, niin mies ois ihan paniikissa, että nyt tapahtui jotain ihan kamalaa [:D]
 
Hei pakko oli tulla kertomaan teille jotka vielä odottelette vauvan syntymää! Joku tuossa ehkä viikko sitten kirjotteli siitä konttausasennosta että vauva menee jotenkiin hyvin lantioon niin voi edistää synnytystä! Noh, mulla kun oli pieniä supistuksia ollu koko maanantai aamun niin innostuin leikkimään esikoisen kanssa lattialla kontillaan! En tiedä edistikö se asiaa mutta ainakii supistukset vaan kiihtyi sen jälkeen! Kannattaa kokeilla vaikka sitä lattian pesua kontillaan! Nii joo ja saunassa oli käyty kolmena iltana peräkkäin ja kunnon löylyissä vielä!
 
Mä alan epäileen, et näinköhän mä ees mitään suppareita tunnistan.. tai sit mulla ei vaan oo sellasia [>:] Yhen sellasen ihan oikeen (kai) supparin oon vaan tuntenu pari viikkoa sitten saunassa.. siinä oli ihan selkee alku ja loppu. Nää muut on sellasia maha kokoajan/epämääräsiä aikoja kovana, eikä oikein ota selvää että millon loppuu tai alkaa vai alkaako tai loppuuko ollenkaan [8|] [:D] 
 
Pettymysten sarjani jatkuu... [:(]

Tänään 41+6 piti olla käynnistys. No, meninkin osastolle ja siellä heti ilmotettiin että istuppas käytävälle oottaan, osasto on aikas täynnä, katsotaan mitä lääkäri sanoo. No, minä sitte oottelin ja oottelin, pääsin onneks huoneeseen ja käyrääkin otettiin. Mutta.... KOTIIN!!! [:@] Osastolla oli niin täyttä ettei ne voineet ottaa mua sisään.. Tai joo, oon kyllä kirjautuneena sisään eli maksu tulee tästäkin päivästä mutta kotona ollaan. Voitte uskoa että harmitus oli suuri ja on edelleen.. Itku pääsi kun jouduin soittaan miehelle että en pääsekkään vielä.. Tässä vaiheessa olin jo reilut kolme tuntia odottanu tietämättömänä ja mua jännitti ihan hirveesti!

No, onneksi lääkäri lupas ottaa mut huomena heti ensimmäisenä aamulla takasin ja sitten nappia naamaan vaan.. Mutta niin harmittaa taas että järki lähtee.... Okei, yks päivä sinne tai tänne mutta kun tuntuu että MIKÄÄN ei mene niinkun toivois, ei MIKÄÄN! [:(] Nyt kun näitä vastoinkäymisiä on kasaantunut tälleen ja varsinkin jos synnytyksessä vaikka tapahtuu jotain mitä ei toivois, niin mä oon ihan satavarma että mulle iskee masennus...... [:(]
Mä en tajua miten kukaan voi olla näin huono-onninen... Yritän olla positiivinen ja ehkä tää menee taas tästä ohi, mutta nyt oli vaan taas pakko purkaa tunteita... [:(]

Mietin tota yliaikasuutta kans että mitä tehtiin ennenvanhaan kun ei synnytyksiä varmaan käynnistelty ja oliko ees tietoa mistään lasketusta ajasta. Mutta toisaalta, sillon oli varmasti kaikkia ongelmiakin enemmän ja vakavammat seuraukset...
Mikähän täälä on takaraja että vauva sitten vaan leikataan jos ei muuten tule?
Mua pelottaa että meidän vauvalle tulee joku ahdinkotila tai jotain kamalaa sen takia että tää venyy ja venyy tää odotus... Vaikka se 42 viikkoo oiskin ihan normaali aika niin silti se on mulle se kaks viikkoo yli.
En millään olis enää yhtään yötä mahan kanssa kun on niin tukala olo ja sattuu kun toinen on ihan kiinni kylkiluissa ja potkii.. On sillä kokoa jo sen verran että nyt ei enää mahtuis....
 
Voi iines*! Varmasti aivan sairaan turhauttavaa! [&:] Lohdutushalit sinne ja jaksamista vielä huomiseen asti!
 
Meikä taas hirmu olennaisuuksiin takertuu.. Mutta tuo on todella väärin että hoitovrkmaksu menee tuosta käynnistä, sinuna äsähtäisin siitä.
 
..ja juu. Mä oon kyllä sassykissan kans samaa mieltä, en kyllä mukisematta suostuis maksaan kotona olosta! [8D]
 
iines* ainakin meidän kaikkien sympatiat on sun puolella ja peukkuja pidellään sulle. Epäoikeudenmukaista kohtelua, mutta ajattele, että jos se vauva tahtoo niin. Jos se viel hetken tahtookin olla siellä sun vattassas. Kaikki menee varmasti niin kuin on tarkoitettu ja saat aivan ihanan palleron pian syliis. Uskon, että lähes jokainen reagoisi tässä tilanteessa vähän samalla tavalla, koska kaikki tuntuu niin tosi tärkeiltä asioilta nyt tässä vaiheessa ja itku on herkässä. Ja vielä kun olit jo menny sairaalaankin, niin varmasti se jännityskin teki osansa. Tsemppiä nyt huomiselle kovasti. Lähettelen täältä voimahaleja! [:)]
 
Niin juu ja satu' kyllä ne varmaan supistuksia ovat, mutta eivät vaan viel niin voimakkaita, että tuntisit ne selkeästi. Mullakin tulee semmosia vähän väliä ja vatta on ihan kivi kova, mutta niitä on vaikea sanoa, että kuinka kauan ne kestää, kun saattavat tulla pikkuhiljaa ja laimentua pikkuhiljaa, yhtäkkiä vaan huomaa, että huh huh on vatta kovana [:D] No täällä on tullu lisäksi kaikkia muitakin oireita, mutta olen pohtinu, että johtuuko ne lähenevästä synnytyksestä vai siitä että olen lukenu muiden oireita ja toivon jo niin vauvan syntymää, että alan kuvitella [:D]
 
Kyllä tätä on odotettukkin mutta silti pistää jännittämään.. Aamu viidestä asti on supistellu napakasti ja nyt tuli limatulpaa pihalle.. Kohta pitäisi varmaan herätellä muksuja ja isäntää että pääsee ajelemaan synnärin suuntaan.. Vieläkin tuskastuttaa että jos nää kuitenkin loppuu.. Toivottavasti ei [:D]
Onpas vaan jännää.. Supistuksia toivotaan muillekkin niitä odotteleville [;)]
 
Takaisin
Top